2018-11-28
Elektra sparčiai braunasi į asmeninių automobilių rinką – bene kiekvienas gamintojas jau turi po serijinės gamybos elektromobilį ar bent koncepciją, kuri artimiausiais metais turėtų virsti realybe. Lengvieji komerciniai automobiliai taip pat palengva elektrifikuojami. O kokia situacija sunkiasvorio komercinio transporto rinkoje?
Bene kiekvienas didesnis gamintojas bando elektra varomus vilkikus, tačiau bene geriausiai savo dar neegzistuojantį produktą išreklamuoti sugebėjo „Tesla“, pristačiusi vilkiką „Semi“. Teigiama, kad jis viena įkrova galės nuvažiuoti apie 800 km, o pirmuosius „Tesla Semi“ klientai gaus jau 2020-aisiais. Pirmuoju skaičiumi galima neabejoti, tačiau antruoju, žinant „Tesla“ sugebėjimus laikytis grafiko, tikėti sudėtinga.
Vis tik svarbiausia ne tai. Elektrinio vilkiko koncepciją turi ir „Mercedes-Benz“ – jis taip pat turėtų rinkoje pasirodyti už poros metų, tačiau viena įkrova įveiks tik apie 500 km ir galės būti naudojamas nebent trumpiems pervežimams šalies viduje, bet ne ilgoms tarptautinėms kelionėms.
Būtent nuvažiuojamas atstumas viena įkrova kol kas yra didžiausias iššūkis komercinio transporto kūrėjams. Daugeliui lengvųjų automobilių pilnai pakanka 300-400 įveikiamų kilometrų viena įkrova, o tą padaryti gali nemažai modelių. Vilkikams tokio atstumo nepakanka – jiems reikia bent dvigubai daugiau. Tai reiškia, kad į juos turi būti sutalpinta daugybė baterijų, o jų įkrovimas vykti didele sparta. Tokia didele, kokios šiuolaikinės įkrovimo stotelės dar „nepaveža“ – jeigu 64 kWh „Hyundai Kona EV“ akumuliatorius dabartinėje stotelėje gali būti papildytas per nepilną valandą, tai dešimt kartų didesnės talpos vilkiko akumuliatoriui įkrauti reikės kur kas daugiau galios.
Tai paaiškina, kodėl elektro-vilkikai rinkoje kol kas nesirodo. Gamintojams paprasčiau ir pigiau yra toliau investuoti į dyzelinius variklius ir mažinti jų išskiriamas nuodingųjų dujų emisijas nei bandyti sukurti elektra varomą modelį. Šioje srityje pokyčiai vyksta lėčiau nei asmeninių automobilių rinkoje.