Geriausiam Lietuvos sportininkui Danui Rapšiui įteiktas prabangusis SUV „Renault Koleos“

Europos plaukimo čempionu tapęs bei daugybę aukso medalių Pasaulio taurės varžybose iškovojęs Danas Rapšys metus pasitinka su nauju automobiliu. Pirmąjį 2020 metų penktadienį geriausiam Lietuvos plaukikui buvo įteikti naujojo SUV „Renault Koleos“ rakteliai. Keturiais ratais varomas prabangiai įrengtas visureigis pakeis anksčiau sportininko naudotą kompaktinės klasės „Kadjar“.

„Kelias į pergales susideda iš daugybės detalių, kurių viena – patogios ir saugios kelionės į treniruotes ir stovyklas. Šiuo požiūriu man būtinas talpus automobilis, kad galėčiau susidėti įvairius treniruočių reikmenis, ir pats jausčiausi patogiai. Dėl to labai norėjau „Koleos“, kurį jau teko išbandyti“, – perėmęs naująjį automobilį sakė D. Rapšys.

Plaukikui įteiktas SUV modelis yra vienas pirmųjų naujosios kartos „Koleos“ Lietuvoje. Jis išsiskiria prabangia įranga – plaukikas vairuos 190 AG „Blue dCi“ variklį bei keturių varančių ratų pavarą turintį visureigį su automatine „X-Tronic“ pavarų dėže. „Initiale Paris“ įrangos komplektą turinčiame modelyje yra keturios šildomos sėdynės, šildomas vairas, panoraminis stoglangis, o išorėje išsiskiria 19 colių skersmens lengvojo lydinio ratlankiai.

Specialus D. Rapšiui skirtas baltos spalvos modelis bus pažymėtas plaukiko lipdukais, tad jį bus galima atpažinti gatvėje.

„Renault“ jau daug metų bendradarbiauja su geriausiais Lietuvos sportininkais ir prisideda prie jų pasiekimų. Kokybiškos bei patogios kelionės – svarbi dalis sportininkų dienotvarkėje, tad džiaugiamės ilgus metus trunkančiu jų pasitikėjimu mūsų automobiliais. Linkime, kad naujasis modelis Danui atneštų dar daugiau pergalių, o jo vardą ateinančiais metais įsimintų kiekvienas lietuvis“, – teigia oficialaus prancūzų gamintojo atstovo Lietuvoje „Sostena“ „Renault“ vykdantysis direktorius Egidijus Gončarovas.

Galingesnis ir patogesnis

Naujasis „Renault Koleos“ išsiskiria galingesniais nei ankstesniame modelyje varikliais bei dar aukštesnio lygio komfortu. 190 AG „Blue dCi“ variklis yra 15 AG galingesnis nei ankstesnės kartos „Koleos“, tačiau yra labai ekologiškas – į aplinką išmeta vos 150 g/km CO₂ emisijų. Tiek 190, tiek 150 AG pasiekiantys griežtus ekologijos „Euro 6d TEMP“ standartus atitinkantys dyzeliniai „Blue dCi“ varikliai jau standartiškai yra komplektuojami su automatinėmis „X-Tronic“ pavarų dėžėmis.

„Koleos“ yra tikras visureigis su pažangia 4WD transmisija bei viena didžiausių segmente 190 mm prošvaisa. Naujasis modelis buvo bandomas sunkiomis sąlygomis bei įveikė daugiau nei 400 000 km įvairiose aplinkose, kuriose temperatūra svyravo nuo minus 25 iki plius 40 laipsnių.

Automobilyje sumontuotas pažangių vairavimo asistentų rinkinys ADAS: tai įspėjimai apie nukrypimą iš eismo juostos bei objektus nematomoje zonoje, kelio ženklų atpažinimo sistema, automatiškai perjungiamos LED tolimosios bei artimosios šviesos, 4 išorės kameros, suprojektuojančios 360 laipsnių vaizdą iš automobilio viršaus, adaptyvi kruizo kontrolė, autonominio stabdymo sistema su pėsčiųjų atpažinimo funkcija.

D. Rapšiui skirtame „Koleos“ modelyje sumontuota 13 garsiakalbių „Bose Centerpoint®“ garso sistema, o vertikaliame centrinės konsolės ekrane naudojant „Apple CarPlay“ ar „Android Auto“ galima matyti populiariausias išmaniojo telefono programėles.

Lietuvos metų sportininko 2019 apdovanojimą gavusiam D. Rapšiui „Koleos“ nėra pirmasis „Renault“ automobilis. Iki šiol jis naudojo kompaktinį šio gamintojo krosoverį „Kadjar“.

Kaip keturis varančius ratus turintys automobiliai tapo prieinami kiekvienam?

Automobiliai su keturių varančių ratų pavara jau įperkami kiekvienam, keliolika tūkstančių eurų kainuojantys nauji modeliai gali būti aprūpinti moderniomis AWD sistemomis ir džiuginti savo savininkus ne tik miestuose, bet ir miškuose ar nedidelėse bekelėse. Tačiau dar neseniai tokios sistemos buvo prieinamos nedaugeliui ir montuojamos tik į didelius ar visiškai bekelei pritaikytus visureigius. Kaip ši technologija paplito?

Daugelis praėjusiame šimtmetyje gamintų keturiais ratais varomų automobilių turėjo mechaniškai valdomas pavaros paskirstymo dėžes ar viskozines movas. Šiandien principas nepasikeitė – norint, kad automobilis būtų varomas keturiais ratais, reikia tų pačių įrenginių, tačiau jų valdymas patikėtas elektronikai. O tai leido tokius modelius paversti gerokai ekonomiškesniais ir patrauklesniais universalaus automobilio ieškantiems pirkėjams.

Tradicija – mechaninė paskirstymo dėžė

Keturiais ratais varomi modeliai atsirado pirmoje praėjusio amžiaus pusėje, tačiau išpopuliarėjo tik šiame šimtmetyje. Pagrindinė priežastis buvo kaina – pravažumu pasižymintys visureigiai buvo gerokai brangesni už kitus lengvuosius automobilius.

Be to, keturiais ratais varomi automobiliai turi kur kas daugiau įrenginių nei modeliai, kuriuos varo tik du ratai. Vienas iš jų – paskirstymo dėžė, specialistų kartais vadinama „razdatke“. Šis elementas automobiliuose montuojamas už pavarų dėžės ir paskirsto variklio perduodamą sukimo momentą į du arba keturis ratus. Visureigių salone, prie pavarų perjungimo svirties, įprastai yra papildoma svirtis paskirstymo dėžei reguliuoti, joje būna režimai 2H, 4H, „4H Lock“ ir 4L.

Ta papildoma svirtimi reguliuojamas paskirstymo dėžės darbas. 2H galia perduodama tik į du ratus (dažniausiai galinius), 4H – į abi varančiąsias ašis, „4H Lock“ – pusė sukimo momento perduodama galiniams, pusė – priekiniams ratams, o 4L – specialus lėtesnis režimas. Jis naudojamas itin sunkiomis sąlygomis, kai reikalingas dar didesnis pravažumas nedideliu greičiu. Tuomet sukimo momentas paskirstymo dėžėje keliauja per papildomus krumpliaračius, kol pasiekia pavaros velenus. Šis procesas suteikia automobiliui daugiau sukimo momento važiuojant mažesniu greičiu.

Pavarų paskirstymo dėžės montuojamos daugelyje keturiais ratais varomų automobilių, tačiau šiuolaikiniuose modeliuose perėjimas iš 2H į 4H kontroliuojamas elektroniniu būdu. Labai nedaug važiavimui visiška bekele pritaikytų automobilių tebeturi mechaniniu principu veikiančias paskirstymo dėžes – tai „Suzuki Jimny“, „Jeep Wrangler“, kai kurie pikapai. Dažniausiai tai – modeliai, turintys rėminę konstrukciją ir galintys važiuoti į visišką bekelę.

Modernios sistemos kontroliuojamos elektra

Paskirstymo dėžės iš automobilių niekur nedingo, kaip ir kitos keturių varančių ratų pavarą užtikrinančios sistemos. Šiandien daugelis jų valdomos elektroniniu būdu – automobilis yra varomas dviem ratais, o užfiksavus jų praslydimą (ar akimirką prieš tai), įjungiami visi keturi. Daugelis gamintojų turi tokias sistemas ir, taikydami vienokias ar kitokias technologijas, jas vadina skirtingai, tačiau veikimo principas yra toks pat – nuo „Suzuki Vitara“ iki „Nissan X-Trail“ ar „Range Rover Evoque“.

Esminis tokių sistemų lūžis įvyko tobulėjant elektra kontroliuojamiems diferencialams bei paskirstymo dėžėms maždaug prieš 15–20 metų. Gamintojai atrado būdų, kaip šias sistemas padaryti efektyvesnes, ir daugeliui automobilių turėti nuolatinę keturių varančių ratų pavarą tiesiog nebėra reikalo.

Geriausiai tokių sistemų privalumai atskleidžiami žiemą. Daugelyje kelionių juk pakanka dviem ratais varomo automobilio – didesnio pravažumo visiškai nereikia keliaujant gerai prižiūrimu greitkeliu ar miesto gatvėmis, nuo kurių nuvalytas sniegas, tad ir automobilis vartoja mažiau degalų, lėčiau dėvisi jo padangos.

Prognozuoti gebančios sistemos kaip „Suzuki AllGrip“ vertina akceleratoriaus paspaudimą, vairo pasukimo kampą, ratų sukimosi greitį bei kitus faktorius. Tai leidžia iš anksto numatyti slydimą ir papildomus varančiuosius ratus įjungti anksčiau nei automobilis realiai pradeda slysti.

Tokias sistemas turinčiuose automobiliuose vairuotojas dažniausiai gali pasirinkti ir važiavimo režimą – asfaltu, purvinu smėlėtu ruožu, o galbūt sniegu padengtu keliu. Pagal jį pritaikomas ir sistemos veikimas, pavyzdžiui, važiuojant sniego danga ratų prasisukimas minimizuojamas, o purvu, priešingai, ratams leidžiama suktis, kad iš protektoriaus būtų ištaškytas susikaupęs molis.

Daugelyje modelių galima ir rankiniu būdu užblokuoti centrinį diferencialą, pavyzdžiui, važiuojant per apledijusį kiemą ar kitą sunkiau įveikiamą kelią. Taip galima būti šimtu procentų užtikrintam, jog automobilis yra nuolat varomas keturiais ratais ir įkalnėje galios nepritrūks. Tai suteikia visišką universalumą, dabar prieinamą net tokiuose nebrangiuose modeliuose kaip „Suzuki Vitara“ ar „Dacia Duster“.

Naujasis „Mercedes-Benz GLA“ – dar kompaktiškesnis, tačiau erdvesnis

„Mercedes-Benz“ pristatė jau aštuntąjį dabartinės kompaktinių automobilių gamos modelį – naująjį GLA visureigį. Tai – pats mažiausias gamintojo SUV, tačiau jis erdvesnis už savo pirmtaką bei gali būti užsakomas su 4MATIC keturių varančių ratų sistema, moderniais vairavimo asistentais, ekonomiškais varikliais bei naująja išmania informacine sistema „Mercedes-Benz User Experience“ (MBUX).

„Naujasis GLA yra sportiškesnis ir laisvalaikiui skirtas kito SUV modelio „Mercedes-Benz GLB“ brolis. Vokiečiai didžiuojasi, jog naująjį modelį pavyko padaryti kompaktiškesnį, tačiau jo vidus – erdvesnis, tai itin retas atvejis šiuolaikinėje automobilių rinkoje. Be to, GLA montuojamas toks saugumo sistemų rinkinys, kuris anksčiau būdavo tik aukštesnės klasės modeliuose“, – sako oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo Lietuvoje „Silberauto“ lengvųjų automobilių pardavimo vadovas Rolandas Samuolis.

Aukštesnis, bet trumpesnis

„Mercedes-Benz GLA“ interjeras tapo pastebimai erdvesnis, nors išoriniai matmenys pakito minimaliai. Antrosios kartos modelis yra 104 mm aukštesnis už pirmtaką (1 611 mm), tačiau 14 mm trumpesnis. Automobilio plotis be veidrodėlių padidėjo 30 mm, o su jais netgi sumažėjo: vokiečiai inžinieriai sugebėjo automobilį paversti dar kompaktiškesniu ir manevringesniu, kartu padidindami salono erdvę. Tai akivaizdžiai pajus galinės sėdynės keleiviai, kurių kojoms bei pečiams vietos yra kur kas daugiau.

Dėl pakitusių proporcijų vairuotojo bei keleivio sėdėjimo pozicija yra net 14 cm aukščiau nei A klasės modelyje – tai didina komfortą mieste ir matomumą, kuriam didelės įtakos turi ir pakeistos statramsčių pozicijos, vizualiai jie atrodo mažesni ir aplinką vairuotojas mato geriau.

Praktiškumas yra svarbi šio modelio savybė. Jo bagažinės talpa yra 435 l, galinės sėdynės stumdomos 14 cm, o jų atlošo kampas – reguliuojamas. Norint sutalpinti didesnius krovinius, galinė sėdynė standartiškai yra nulenkiama santykiu 40:60, o dvigubas bagažinės dugnas taip pat leidžia saugiai padėti nedidelius objektus.

Moderniausios saugumo sistemos

SUV automobilis išsiskiria vairavimo asistentais – jų skaičius bei efektyvumas prilygsta ne vienam aukštesnės klasės modeliui ir lenkia daugelį kompaktinės klasės konkurentų.

Pasirinkus vairavimo asistentų rinkinį „Driving Assistance Package“, GLA turės šias sistemas: autonominio avarinio stabdymo; aktyvią kartu su navigacijos sistema veikiančią eismo juostos keitimo; aktyvią eismo ženklų atpažinimo, reaguojančią į leistino greičio pasikeitimus; greičio mažinimo artėjant žiedinėms sankryžoms ar staigiems posūkiams; taip pat nematomos zonos, automobilio išlaikymo eismo juostoje bei stabdymo asistentus.

Unikalus ir itin naudingas yra „Pre-Safe® Plus“ paketas, kurio jutikliai gali užfiksuoti artėjantį smūgį į galinę automobilio dalį. Kai tokia rizika tampa labai didelė ir sistema užfiksuoja pernelyg greitai atvažiuojantį kitą automobilį, stovinčio „Mercedes-Benz GLA“ stabdžiai yra aktyvuojami. Tai leidžia išvengti stovinčio automobilio išstūmimo į priešpriešinę eismo juostą ir kitų galimų tragiškų tokio tipo susidūrimo pasekmių. Nutikus bet kokiai avarijai, automatiškai atrakinamos durelės bei perduodamas SOS signalas pagalbos centrui su tikslia įvykio vieta.

Yra ir 4MATIC

GLA yra kompaktinis SUV modelis, tačiau išsiskiria didele variklių gama, kurioje – keturių cilindrų benzininiai bei dyzeliniai motorai, iš jų pats galingiausias yra GLA 35 4MATIC AMG, pasiekiantis 225 kW (306 AG) pajėgumą. Šiuo metu kuriama ir įkraunama hibridinė jėgainė, užtikrinsianti dalinį važiavimą su nuline CO₂ emisija.

Visureigis gali būti komplektuojamas su visų varančių ratų transmisija 4MATIC, o naudodamasis „Dynamic Select“ vairuotojas gali pasirinkti vieną iš jam priimtinų važiavimo režimų. „Eco / Comfort“ režimai standartiškai 80 proc. sukimo momento perduoda į priekinę ašį, o 20 proc. – į galinę. „Sport“ santykis yra 70:30, o bekelės režimo – 50:50.

Perdavimo santykiai gali kisti pagal realią situaciją: stabdymą, akceleraciją, įkalnės statumą, kelio dangą ir kitus kintamuosius, kuriuos kiekvieną akimirką stebi ir vertina „Mercedes-Benz“ sukimo momento paskirstymo sistema.

Komfortas ilgose kelionėse

Kompaktiškas modelis pasižymi aukštu komfortu važiuojant dideliu greičiu. Puikų akustinį komfortą užtikrina itin mažas oro pasipriešinimo koeficientas – cd yra mažesnis nei daugelio visureigių (vos 0,28).

Komfortą užtikrina ir automobilio elementai, įprastai montuojami aukštesnės klasės modeliuose. Priekinėje ašyje naudojama daugiasvirtė „MacPherson“ tipo pakaba su svorį mažinančio aliuminio elementais, tai leidžia pasiekti puikų santykį tarp valdymo savybių, vairavimo tikslumo, saugumo, ekonomiškumo ir kelionės komforto.

Automobilyje gali būti montuojami itin ryškūs „Multibeam LED“ žibintai – LED (šviesos išlydžio diodų) tolimosios ir artimosios šviesos. Papildomai užsakomas ir „Energizing“ komforto paketas su įvairiais automatiniais muzikos, apšvietimo bei masažo parinkimais pagal vairuotojo nuotaiką.

Naujasis „Mercedes-Benz GLA“ Lietuvoje pasirodys 2020 m. pavasarį.

Naujieji „Renault Trafic“ bei „Master“ – su dar efektyvesniais varikliais

Europos lengvųjų komercinių automobilių rinkos lyderis žengė dar vieną žingsnį, kad taptų pasauliniu lyderiu – būtent tokį tikslą „Renault“ kartu su aljanso partneriais užsibrėžė iki 2022 m. Šis žingsnis – naujieji „Trafic“ bei „Master“ modeliai, pamažu tampantys moderniais bei ekonomiškais biurais ant ratų.

„Lietuvoje „Trafic“ bei „Master“ modeliai jau daugelį metų yra vieni populiariausių dėl universalumo, pritaikomumo įvairioms paskirtims bei puikaus kainos ir kokybės santykio. Naujieji modeliai tapo dar ekonomiškesni ir technologiškai pažangesni, o jų interjero erdvė lengvai transformuojama į mobilų biurą, kuriame patogu dirbti kompiuteriu ar atlikti kitus darbus“, – teigia oficialaus „Renault PRO+“ atstovo Lietuvoje „Sostena“ komercinio transporto projektų vadovas Vilniaus regione Dainius Lepeška.

Visi „Master“ – su atnaujintais varikliais

Nuo pat debiuto 1980 m. „Master“ užėmė stiprias pozicijas savo segmente – iki 2018 m. jų parduota 2,4 mln., o nuo 2014 m. kasmet būdavo fiksuojamas naujas pardavimo rekordas. 2018 m. daugiau nei 118 tūkst. naujų „Master“ iškeliavo pas klientus ir nėra abejonės, jog 2019 m. šis skaičius dar išaugs.

Bene geriausiai žinoma „Master“ savybė yra universalumas ir pritaikomumas įvairiausiems poreikiams. Klientai gali pasirinkti jį su 2, 3 arba 7 sėdimomis vietomis, furgoną, važiuoklę arba platformą bei daugybę specialiai pritaikytų modifikacijų: bortinių platformų su tentu, šaldymo ar specialiosioms tarnyboms pritaikyta įranga, tolimiems pervežimams skirtą transportą su miegamosiomis vietomis ir autonominiu šildytuvu. Užsakius „Master“, iš viso galima sukomplektuoti 350 skirtingų versijų iš trijų kėbulo aukščių, keturių ilgių bei nuo 8 iki 22 kubinių metrų naudingo krovinio tūrio.

Naujojo komercinio automobilio eksterjere bei interjere matyti akivaizdžių pokyčių: pakeistos radiatoriaus grotelės, sumontuoti C formos LED dienos šviesos žibintai su automatiškai įsijungiančiais artimųjų šviesų žibintais, sustiprinti buferiai bei sparnai, o interjere yra chromo elementų, konsolėje sumontuotos patogesnės daiktadėžės, puodelių laikikliai, ištraukiamas staliukas, prietaisų skydelyje – 3,5 colio įstrižainės skaitmeninis TFT ekranas, patogesnės ir klientų jau įvertintos sėdynės. Bendra daiktadėžių talpa salone – net 105 litrai, tai vienas geriausių segmento rezultatų.

Visi į „Renault Master“ montuojami dyzeliniai dCi varikliai yra 2,3 l darbinio tūrio, turi dviejų turbokompresorių „Bi-Turbo“ technologiją ir selektyvinės katalizinės redukcijos (SCR) filtrus, tad atitinka „Euro 6d“ taršos standartus. Pats galingiausias variklis pasiekia 180 AG pajėgumą ir 400 Nm sukimo momentą, o vidutines degalų sąnaudas, palyginti su ankstesniu modeliu, prancūzų inžinieriams pavyko sumažinti 1 l/100 km. Pagal versiją „Master“ komplektuojami su šešių pavarų mechanine arba šešių laipsnių automatine transmisija.

Komercinis automobilis yra komplektuojamas su moderniausiomis saugumo sistemomis, o kai kurios iš jų montuojamos jau standartinėje įrangoje – tai šoninio vėjo asistentas, automatiškai įsijungiančios šviesos bei pagal lietaus intensyvumą valymo greitį nustatantys valytuvai. Automobilyje gali būti sumontuoti atstumo jutikliai ir galinio vaizdo kamera, nematomos zonos, eismo juostos kirtimo įspėjimo bei autonominio avarinio stabdymo sistemos, specialus platų matymo kampą suteikiantis „Wide View“ šoninis veidrodėlis.

„Trafic“ išlieka universalumo pavyzdžiu

Vidutinio dydžio mikroautobusas „Trafic“ buvo pristatytas taip pat 1980 m. ir iki šių dienų išlieka vienas iš trijų populiariausių tokio dydžio modelių Europoje. Vien 2018 m. jų parduota apie 100 tūkst., o per beveik 40 gyvavimo metų – daugiau nei 2 milijonai.

„Trafic“ išvaizda buvo atnaujinta į priekinius žibintus įmontuojant C formos LED dienos šviesas – tai sustiprino mikroautobuso vizualinį identitetą, jis tapo dar labiau išskirtinis savo segmente ir panašesnis į naujuosius „Renault“ lengvuosius automobilius. Taip pat „Trafic“ standartinėje įrangoje yra ir itin ryškūs „Full LED“ žibintai – artimosios ir tolimosios LED šviesos.

Universalumas ir pritaikomumas įvairioms užduotims išlieka vizitine šio modelio kortele. Jo krovinių skyriaus talpa gali būti nuo 3,2 iki 8,6 kubinių metrų, o keleivinė versija talpina iki 9 žmonių (joje dar lieka vietos 1,8 kub. m bagažui). Iš viso galima sukonfigūruoti net 275 skirtingas „Trafic“ modifikacijas.

Naujajame „Renault“ mikroautobuse montuojami 2 litrų darbinio tūrio dyzeliniai dCi varikliai. Jie turi kintamos geometrijos turbokompresorius, modernius SCR filtrus bei atitinka griežčiausius taršos „Euro 6d-temp“ standartus. Iki 170 AG bei 380 Nm pasiekiančių variklių ekonomiškumas, palyginti su ankstesniu „Trafic“, padidėjo, pavyzdžiui, 145 AG pasiekiantis mikroautobusas dyzelino vidutiniškai vartoja 0,6 l/100 km mažiau.

Dviejų galingiausių variklių „Trafic“ gali būti komplektuojamas ir su automatine EDC šešių laipsnių pavarų dėže. Itin tolygų greitėjimą ir sklandų pavarų perjungimą užtikrinantis agregatas yra sukurtas „Getrag“ įmonėje, kuri yra automatinių pavarų dėžių gamybos lyderė visame pasaulyje.

Naujasis „Trafic“ gali ne tik vežti krovinius ar keleivius, bet ir atlikti tikro mobilaus biuro funkciją. Mikroautobusas yra komplektuojamas su viena iš dviejų informacinių sistemų – „R-LINK Evolution“ arba „Media Nav Evolution“ (kartu su „Android Auto™“ ir „Apple CarPlay™“). Jo salone sumontuotų daiktadėžių talpa – net 90 litrų, iš jų pati didžiausia (54 l) yra paslėpta po keleivio sėdyne, kuri gali būti visiškai nulenkiama ir tapti kompiuterio stalu. Dar yra įmontuoti specialūs laikikliai išmaniajam telefonui bei planšetei.

Naujuosius „Renault Master“ bei „Trafic“ mikroautobusus jau galima išbandyti ir užsakyti visuose oficialaus „Renault PRO+“ atstovo Lietuvoje „Sostena“ salonuose. Užsakyti jau galima ir vieną pirmųjų rinkoje elektra varomų komercinių automobilių „Master Z.E.“ su 33 kWh baterija. Juo realiomis sąlygomis be papildomo įkrovimo galima įveikti apie 120 km.

Mikroautobusas su dirbtiniu intelektu: į V klasę jau montuojama MBUX sistema

Maždaug prieš metus buvo pristatytas atnaujintas „Mercedes-Benz“ V klasės modelis. Klientai pastebėjo subtiliai atnaujintą jo išvaizdą, naują spalvų paletę bei galėjo išmėginti dinamiškus ir efektyvius variklius, modernią 9 laipsnių automatinę pavarų dėžę bei didelę vairavimo asistentų gamą. O dabar pamėgtieji V klasės mikroautobusai bus komplektuojami su naujausia dirbtinio intelekto informacine sistema „Mercedes-Benz User Experience“ (MBUX).

„Skaitmenizavimas yra svarbus kiekvieno mūsų produkto – ar tai būtų lengvasis automobilis, ar mikroautobusas, ar kemperis – komponentas. Todėl V klasės modelius jau galima užsakyti su MBUX informacine sistema, tokia pačia kaip lengvųjų automobilių „Mercedes-Benz“. Apdovanojimus visame pasaulyje renkanti sistema pakelia mikroautobuso naudojimo intuityvumą į kitą lygį ir atveria naujas komforto galimybes jo keleiviams“, – teigia oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo Lietuvoje „Silberauto“ komercinio transporto pardavimo vadovas Narimantas Katarskis.

Intuityvus valdymas

Didžiausias MBUX privalumas yra intuityvus jos valdymas – daugelį funkcijų galima nustatyti balsu. Sistema supranta daugelį frazių kaip „Switch the radio on“ (liet. „Įjunk radiją“), „Swich on the seat heating“ (liet. „Įjunk sėdynių šildymą“), kurias ištarus automobilis akimirksniu įvykdo duotas komandas. MBUX taip pat supranta ir netiesiogines komandas, pavyzdžiui, pasakius „I am cold“, automobilio salone bus padidinta oro temperatūra.

Balso sistema ilgainiui mokosi ir atpažįsta keleivių balsus, netgi supranta slengą.

MBUX taip pat gali būti valdoma didelės rezoliucijos 7 arba 10,25 colio įstrižainės lietimui jautriame ekrane arba centrinėje konsolėje įrengtame lietimui jautriame paviršiuje – kaip nešiojamame kompiuteryje. Bet kokio tipo tekstą, pavyzdžiui, adresą navigacinėje programoje, šiame paviršiuje galima rašyti ranka.

Centrinėje konsolėje įrengtame ekrane naudojant „Apple CarPlay“ ar „Android Auto“ taip pat galima atvaizduoti svarbiausias išmaniojo telefono programėles.

Intuityvi sistema ilgainiui mokosi iš vairuotojo bei pasiūlo jam atlikti tam tikrus įprastus veiksmus. Pavyzdžiui, jei važiuodamas namo jis nuolat skambina savo antrajai pusei, ekrane bus rodomas būtent toks pasiūlymas.

Automobiliuose su įmontuota priekine kamera MBUX siūlo išskirtinę navigacinę programą su papildytosios realybės funkcija. Artėjant prie posūkio, V klasės centrinės konsolės ekrane matyti priekinės kameros vaizdas, o kiekvieną posūkį atpažįstanti programa tiksliai nupiešia posūkio kryptį ir nurodo reikiamą kelią. Tai – unikali sistema ne tik komercinio transporto, bet ir visų automobilių rinkoje.

Šios sistemos funkcionalumas buvo įvertintas neseniai pasibaigusiuose „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose. „Mercedes-Benz GLE“ modelyje įrengta MBUX apdovanota „Metų multimedija“ prizu.

Išmanieji namai ant ratų

Dar daugiau atnaujinimų sulaukė namelis ant ratų „Mercedes-Benz Marco Polo“. Visi modeliai standartiškai bus komplektuojami su MBUX, „Mercedes me connect“ bei novatoriška „Mercedes-Benz Advanced Control“ (MBAC) sistemomis. Ši „Marco Polo“ paverčia išmaniu namu ant ratų.

Naudojant MBAC sistemą, išmaniuoju telefonu galima valdyti „Marco Polo“ gyvenamąjį plotą: papildomą šildymą, stoglangį, elektra valdomą pakeliamą stogą, garso sistemą, apšvietimą, patikrinti skysčius, baterijos įkrovą ar šaldytuvo temperatūrą.

Papildomą šildymą galima programuoti tam tikru laiku, taip tausojama energija ir aplinka, o „Marco Polo“ yra paruoštas kelionei bet kuriuo iš anksto nustatytu metu.

Tas pačias sistemas galima valdyti ne tik išmaniuoju telefonu, bet ir automobilio centrinėje konsolėje įrengtu ekranu.

Naujuosius V klasės bei „Marco Polo“ modelius su MBUX sistema galima užsakyti jau dabar visuose oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo „Silberauto“ salonuose.

Į Lietuvą atvyko visureigių komforto etalonas „Mercedes-Benz GLS“

Naujasis S klasės visureigis „Mercedes-Benz GLS“ jau atvyko į Lietuvą. Nepriekaištingu komfortu stebinantis modelis siūlo geriausią šiandien rinkoje prieinamos įrangos, komforto ir erdvės koncepciją. GLS debiutuoja su dviem galingais ir efektyviais dyzeliniais, vienu benzininiu varikliais bei išskirtiniu visiems septyniems automobilio keleiviams pritaikytu komforto paketu.

„GLS visureigis yra geriausia, ką komforto ieškantis klientas šiandien rinkoje gali surasti. „Mercedes-Benz“ šiuo modeliu rodo, jog bekompromisė prabanga bei komfortas galimi ne tik sedanuose, kaip S klasė, bet ir visureigiuose“, – sako oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo Lietuvoje „Silberauto“ lengvųjų automobilių pardavimo vadovas Rolandas Samuolis.

Komfortas – visiems septyniems

Itin erdviame GLS salone standartiškai jau montuojamos trys sėdynių eilės, o paskutiniojoje gali patogiai keliauti žmonės iki 194 cm ūgio. Vietoje ištisinės antros eilės sėdynės galima užsakyti du individualius krėslus – tai dar komfortiškiau keleiviams ir lengviau patekti į trečią sėdynių eilę.

Prabanga ir komfortas yra vizitinė GLS kortelė. Siūloma „Thermotronic“ automatinė penkių zonų klimato kontrolės sistema – aplinkos oro temperatūrą gali nustatyti ir trečios sėdynių eilės keleiviai. Erdvų saloną į kelias klimato erdves padalina įvairiose vietose įrengti papildomi ortakiai, sumontuoti net ir prie trečios eilės keleivių kojų.

Papildomai užsakius „Rear Comfort package Plus“ paketą, antros eilės keleiviams bus sumontuotas prabangus porankis su integruotais puodelių laikikliais, reguliuojami sėdynių atlošai bei 7 colių „Android“ planšetė, kuria galima reguliuoti įvairias „Mercedes-Benz User Experience“ (MBUX) sistemos funkcijas.

Antros eilės keleiviams gali būti skirti ir du papildomi 11,6 colio įstrižainės lietimui jautrūs ekranai, kuriuose galima stebėti mėgstamus filmus, nustatyti norimą muziką, naršyti internete. Prie kiekvieno įrenginio galima prijungti vis kitą telefoną, kompiuterį ar planšetę.

Vairuotojas ir priekyje sėdintis keleivis, pasirinkę „Energizing package Plus“ paketą, gali mėgautis

šildomomis bei ventiliuojamomis sėdynėmis su masažo funkcija, „Air Balance“ sistema su oro jonizatoriumi, o „Energizing Coach“ pateikia individualias rekomendacijas pagal vairuotojo būseną. Susiejus su „Garmin®“ ar „Mercedes-Benz vivoactive®“ išmaniuoju laikrodžiu, „Energizing Coach“ sistema žino vairuotojo streso lygį, nakties miego kokybę ir gali automatiškai parinkti geriausiai jam tuo metu tinkančią programą, kuri vairavimą pavers lengvu poilsiu.

Modernūs asistentai – ir kelyje, ir šalia jo

Naujasis „Mercedes-Benz GLS“ jau standartinėje įrangoje turi aukščiausio lygio orinę pakabą „Airmatic“ su amortizatorių reguliavimo galimybe, o papildomai užsakoma moderniausia rinkoje elektrohidraulinė pakaba „E-Active Body Control“ su 48 voltų sistema. Ant priekinio stiklo sumontuota kamera skenuoja kelio paviršių bei paruošia kiekvieną amortizatorių artėjančiai atkarpai – individualiai reguliuoja suspaudimo stiprumą. Įveikiant posūkį, vidinės pusės amortizatoriai tampa kietesni, taip automobilis išlieka nepasviręs net ir dideliu greičiu įveikiant vingiuotas atkarpas.

GLS yra pajėgus ne tik ant asfalto, bet ir nuvažiavus nuo jo. Pasirinkus „Off-Road Engineering package“, automobilyje atsiranda papildomas ir sunkiai įveikiamose vietose naudingas lėtesnės pavaros režimas. Važiuoti tiksliau leidžia posvyrio, nuolydžio kampo bei kiti duomenys, atvaizduojami centriniame ekrane. Kartu su šiuo paketu GLS modelio dugne sumontuojama papildoma apsauga, leidžianti nesijaudinti dėl galimų pažeidimų važiuojant menkai pažįstamose vietovėse.

Visureigis taip pat gali važiuoti iš dalies autonomiškai – prisitaikyti prie priekyje judančios transporto priemonės greičio, išlaikyti automobilio trajektoriją eismo juostoje, asistuoti persirikiuojant ir autonomiškai stabdyti esant avarinei situacijai.

Naująjį komfortišką „Mercedes-Benz GLS“ jau galima apžiūrėti ir išbandyti visuose oficialaus

„Mercedes-Benz“ atstovo Lietuvoje „Silberauto“ salonuose. Dyzelinius modelius ir benzininį GLS 580 galima užsakyti jau dabar, o vėliau rinkoje bus pristatyta galingiausia „Mercedes-AMG GLS 63“ versija bei išskirtinis prabangos etalonas – „Mercedes-Maybach GLS“.

Automobilių sportas – „Mercedes-Benz“ terpė tyrimams ir eksperimentams

Automobilių gamintojai kiekvienais metais skiria šimtus milijonų eurų sportui. Dažnai šios investicijos skaičiuojamos kaip reklamos išlaidos, tačiau po jomis telpa kur kas daugiau. Automobilių sportas – vienas pagrindinių tyrimų ir plėtros bandymų laukų. Daugybė sporte išbandytų ir pasiteisinusių sprendimų vėliau pritaikomi kasdieniuose automobiliuose ir jų naudą pajunta kiekvienas vairuotojas.

2019 m. „Formulės 1“ etapas Vengrijoje išsiskyrė jubiliejumi – praėjo lygiai dešimt metų nuo pirmojo hibridine formule pasiekto šio sporto laimėjimo. 2009 m. Vengrijos lenktynėse Lewisas Hamiltonas nugalėjo vairuodamas KERS (angl. Kinetic Energy Recovery System) sistemą turinčią „McLaren-Mercedes“ – tai buvo pirmasis žingsnis į greičiausių pasaulio lenktyninių automobilių elektrifikaciją, kartu ir į vieną efektyviausių kada nors pagamintų vidaus degimo variklių.

Dominuoja ne pirmus metus

2009 m. „Formulės 1“ reglamentas suteikė galimybę komandoms į formules sumontuoti hibridinį KERS komponentą, kuris kaupia stabdymo metu susidarančią kinetinę energiją. Ją vėliau galima panaudoti kaip papildomą galios šaltinį.

„Mercedes-Benz“ buvo vienas pirmųjų gamintojų, sukūrusių tokį hibridinį variklį. Pirmaisiais metais jis buvo tiekiamas komandoms partnerėms, o vėliau – į „Formulę 1“ atėjusiai gamyklinei „Mercedes-Benz“ komandai. Tokio sprendimo pasekmės netrukus tapo akivaizdžios: „Mercedes-AMG Petronas Motorsport“ komanda pastaruosius šešis kartus tapo „Formulės 1“ konstruktorių taurės nugalėtoja, o jai atstovaujantys lenktynininkai – F1 čempionais: penkis kartus L. Hamiltonas, vieną – Nico Rosbergas.

Šešios iš eilės pergalės konstruktorių taurėje kartu su šešiais čempionų titulais – pirmasis pasiekimas per 70 metų „Formulės 1“ istoriją. O 2019 m. „Mercedes-AMG“ komanda F1 varžybose visiškai dominavo: jos lenktynininkai pirmavo 696 iš 1262 lenktynių ratų per visą sezoną, t. y. daugiau nei pusę lenktynių laiko priekyje buvo vienas iš šiemet komandai atstovavusių sportininkų – L. Hamiltonas arba Valtteri Bottas.

F1 svarbus efektyvumas

F1 naudota hibridinė sistema evoliucionavo. Dar 2007 m., kai buvo pradėti KERS sistemos bandymai, ji svėrė 107 kg, o efektyvumas tesiekė 39 proc. 2014 m. įsigaliojus naujiems techniniams reikalavimams ir visoms komandoms privalomai pradėjus naudoti hibridines 1,6 l V6 jėgaines, ji tesvėrė 20 kg, o efektyvumas pakilo iki 96 proc.

Jėgainių efektyvumas yra itin svarbus automobilių sporto karaliene vadinamoje „Formulėje 1“. Šiandien techniniai reikalavimai riboja degalų srautą iki 100 kg per valandą – tai privertė komandas daug lėšų investuoti į variklių efektyvumą.

Hibridinių jėgainių tobulinimas turėjo didelės įtakos ir kasdieniams automobiliams. „Mercedes-Benz“ jau gali didžiuotis viena efektyviausių hibridinių sistemų, montuojamų į prabangius visureigius. „Mercedes-Benz GLE 350 de 4MATIC“ šimtui kilometrų kelio vidutiniškai vartoja vos 1,1 l dyzelino, o su visiškai įkrauta elektrine baterija gali įveikti daugiau nei 100 kilometrų, nesunaudodamas nė lašo degalų. Pati „Mercedes-Benz“ hibridinių modelių šeima taip pat yra pati didžiausia Premium segmente – joje 2020 metais bus per 20 automobilių.

Elektrinė ateitis

„Mercedes-Benz“ 2019 m. atvertė naują istorijos puslapį. Rudenį buvo pristatyta komanda, besivaržanti elektrinių formulių „ABB FIA Formula E“ čempionate. Taip „Mercedes-Benz“ tapo vieninteliu automobilių gamintoju pasaulyje, kurio komandos varžosi ir „Formulės 1“, ir „Formula E“ čempionatuose.

Dalyvavimas tokiose varžybose yra žingsnis tobulinant ir testuojant elektrinius variklius, baterijų ištvermę, didinant jų talpą, ilgaamžiškumą ir efektyvumą. Visas žinias vėliau galima panaudoti kuriant dar geresnius automobilius.

Elektrinės formulės iki 100 km/val. įsibėgėja per 2,8 sek., pasiekia 280 km/val. didžiausią greitį, turi 52 kWh talpos baterijas. Kartu su vairuotoju ir 385 kg baterija formulė turi sverti mažiausiai 900 kg.

„Mercedes-Benz EQ Formula E Team“ debiutas čempionate pavyko puikiai – komandai atstovaujantis Stoffelis Vandoorne’as abiejose pirmojo savaitgalio lenktynėse Ad Dirijoje (Saudo Arabija) užėmė trečią vietą. Lenktynininkas bendroje vairuotojų įskaitoje po dvejų lenktynių yra antras, o antrasis komandos vairuotojas Nyckas de Vriesas – devintas. Pati „Mercedes-Benz“ komanda debiutantė su 38 taškais iškart tapo čempionato lydere.

Debiutas „Formula E“ yra susijęs su viena didžiausių 2018 m. naujienų – pirmojo visiškai elektrinio visureigio „Mercedes-Benz EQC“ pristatymu. „Mercedes-Benz“ yra pirmasis gamintojas, nubrėžęs aiškią datą, nuo kurios gamins tik elektrinius lengvuosius automobilius – 2040 m. Ir tam intensyviai bei itin sėkmingai ruoštis pradeda jau dabar.

„Renault Clio“ įvertinimas – už aukštesnės klasės komfortą ir technologijas

Naujasis jau penktosios kartos „Renault Clio“ buvo pripažintas „Lietuvos metų automobiliu 2020“. Į savo asmeninį geriausiųjų trejetuką jį įtraukė visi dešimt rinkimų vertinimo komisijos narių, o daugiausia balų skyrė keturi. Kodėl „Clio“ daugeliui jį išbandžiusių palieka tokį gerą įspūdį?

Pagrindinis faktorius, kurį išskiria daugybę transporto priemonių kasmet išbandantys „Lietuvos metų automobilio 2020“ komisijos nariai, yra „Clio“ progresas. Jis ne tik gerokai tobulesnis automobilis nei ankstesnis, bet ir gerokai pažengęs į priekį, palyginti su konkurentais, netgi priklausančiais aukštesnei klasei.

„Naujojo „Renault Clio“ gautas „Lietuvos Metų automobilio 2020“ apdovanojimas – dar vienas šio projekto kokybės įrodymas. Tai geriausiai parduodamas šio segmento automobilis visoje Europoje ir penktoji jo karta tapo dar geresnė. Tai visapusiškai išbaigtas, kokybiškas automobilis su aukštesnės klasės modeliams būdinga komforto bei saugumo įranga. Greitu metu gamą papildys ir hibridinis modelis – neabejojame, jog jis įves naują standartą šioje klasėje. Pirmieji klientai Lietuvoje jau atranda naujojo „Renault Clio“ privalumus ir aš esu įsitikinęs, jog šio segmento automobilių pardavimai augs itin sparčiai“, – teigia „Renault“ Baltijos šalių grupės vadovas Marcinas Kurkiewiczius.

Važiuoja kaip didelis, kainuoja – kaip mažas

„Lietuvos metų automobilio 2020“ vertinimo komisijos narys, „Keturių ratų“ žurnalo autorius Egidijus Babelis naująjį modelį išskyrė būtent dėl novatoriškumo. Jo išorė atrodo kaip ir kitų naujųjų „Renault“ modelių – žibintų forma, radiatoriaus grotelės ir kitos detalės išduoda, kokiai šeimynai priklauso naujasis hečbekas.

„Renault Clio“ tiesiog „nurauna stogą“. Jau ankstesnis modelis ne vienerius metus iš eilės buvo pats populiariausias Europoje. Ne be reikalo. O naujasis atrodo dar brandesnis nei kai kurie aukštesnės klasės automobiliai. Salono apdailos kokybė lenkia netgi kai kuriuos panašaus dydžio Premium segmento automobilius, kokybės pojūtį suteikia dėmesys detalėms, mygtukams, siūlėms. Nauja „Renault“ multimedija – visiška revoliucija, palyginti su senąja, labai greita, patogi, aiški, graži“, – savo įspūdžius pasakojo E. Babelis.

Bene labiausiai žurnalistą sužavėjo „Renault“ inžinierių pasiekimai derinant komfortišką ir sportišką važiavimą – jo pakaba subalansuota tarsi kur kas didesnio automobilio. Jis taip pat turi neįprastai plačią tokio tipo automobiliui variklių gamą: į jį montuojami du dyzeliniai bei trys benzininiai motorai, pasiekiantys nuo 65 iki 130 AG, o pavarų dėžių pasirinkimas – mechaninė, „X-Tronic“ CVT arba moderni 7 laipsnių automatinė EDC.

„Važiuoja jis kaip aukštesnės klasės prabangi mašina – turi tokiems mažyliams nebūdingą švelnumo jausmą. Važiuoklė geba ne tik gerai sugerti kelio nelygumus, bet ir išlaikyti trajektoriją aštriuose vingiuose. Jį smagu vairuoti. Ekonomiškas. Ir protingai įkainotas. Už 20 tūkst. eurų galima susikomplektuoti galingą automobilį su puikia automatine EDC transmisija ir kalnu technologijų. Pažiūrėti gal ir mažas automobilis, tačiau jis viską daro brandžiau nei kai kurie didesni ir brangesni modeliai“, – gerų žodžių „Lietuvos metų automobiliui 2020“ negailėjo žurnalistas.

Aukšto lygio informacinė sistema

Naujajame „Clio“ galima rasti ne vieną naujovę, o daugiausia pagyrų susilaukė „Smart Cockpit“ informacinė sistema. Tai yra didžiulis žingsnis pirmyn – naujasis „Renault“ ekranas, meniu išdėstymas ir jo patogumas gali būti lyginami su geriausiomis informacinėmis sistemomis rinkoje. Tai patvirtina ir dar vienas įvertinimas – „Clio“ informacinė sistema užėmė 2–3 vietas nominacijoje „Metų multimedija“.

„Nuostabu tai, kad mažoje klasėje atsirado aukštos klasės multimedijos įranga, o pats automobilis nesunkiai gali būti lyginamas ir su dvigubai brangesniais bendraklasiais“, – komentavo vienas rinkimų komisijos narių, Vz.lt Transporto rubrikos redaktorius Linas Butkus.

Svarbiausias informacinės sistemos elementas – automobilio centre įmontuotas 7 arba 9,3 colio įstrižainės ekranas su „Android Auto“ bei „Apple CarPlay“ funkcijomis.

Vietoje ankstesnio analoginio prietaisų skydelio įtaisytas skaitmeninis 7 arba papildomai užsakomas 10 colių TFT ekranas. Jis turi daugiau galimybių nei analoginis, tad vairuotojas visiškai laisvas jį konfigūruoti pagal savo poreikius.

Penktos kartos „Clio“ turi daugybę aktyvių saugumo elementų – autonominio avarinio stabdymo sistemą (AEB) su pėsčiųjų ir dviračių atpažinimo funkcija, automobilio išlaikymo eismo juostoje, aktyvią pastovaus greičio palaikymo, kelio ženklų atpažinimo sistemas. Įvairiose vietose sumontuoti 12 atstumo jutiklių leidžia pastatyti automobilį maksimaliai tiksliai, o nenorint to daryti, parkavimo procesą atlikti gali pats „Clio“.

Bendras automobilio saugumas taip pat buvo įvertintas „Euro NCAP“ – „Clio“ gavo maksimalų įvertinimą (5 žvaigždutes).

„Man jis buvo šio konkurso favoritas. „Clio“ užaugo, subrendo, tačiau žavesio neprarado. Vairuotojo rankose šis automobilis yra dar žaismingesnis nei ankstesnis „Clio“. Tai, kaip šis mažas miesto automobilis važiuoja vadinamuoju Molėtų plentu ar kelio vingiais, leidžia jį lyginti net su pagarbos vertais C segmento automobiliais. Taip pat „Clio“ siūlo užtektinai erdvės gale sėdintiems keleiviams, labai talpią bagažinę ir negana to, yra santykinai tylus net ir pasiekus maksimalų Lietuvoje leistiną važiavimo greitį“, – hečbeko savybes teigiamai vertino „Metų automobilio 2020“ rinkimų komisijos narys, Autoplius.lt komunikacijos vadovas Matas Buzelis.

Į Lietuvą atkeliavęs naujasis „SsangYong Korando“ pasiryžo nustebinti

Į Lietuvą atvyko ilgai lauktas „SsangYong Korando“. Populiaraus kompaktinių krosoverių segmento atstovas pirmą kartą buvo parodytas 2019 m. Ženevos automobilių parodoje, o antroje metų pusėje jau pristatytas įvairiose Europos valstybėse. Itin konkurencingame ir sparčiai augančiame segmente korėjietiškas automobilis išsiskiria 5 metų trukmės garantija ir gausia standartine įranga.

Prioritetas – saugumas

Vos debiutavęs Europoje, „SsangYong Korando“ buvo išsamiai išbandytas didžiausios nepriklausomos automobilių saugumo tyrimų agentūros „Euro NCAP“ ir surinko maksimalų įvertinimą – penkias žvaigždutes. Jis gavo išskirtinai aukštą 88 proc. įvertinimą už automobilyje sėdinčių suaugusiųjų saugumą, 85 proc. – už vaikų.

74 proc. „Korando“ kėbulo konstrukcijos sudaro itin tvirtas ir tankus plienas. Ši aplinkybė, kaip ir nemažai automobilyje įdiegtų saugumo sistemų, turėjo didelės įtakos galutiniam aukštam „Euro NCAP“ įvertinimui. Visureigyje yra 6 oro pagalvės, autonominio stabdymo, vairuotojo nuovargio stebėjimo, aktyvi apsaugos nuo virtimo, ABS su stabdymo jėgos paskirstymo sistemos.

„Korando“ taip pat gali būti komplektuojamas su galinio vaizdo kamera, elektroniniu stovėjimo stabdžiu su „Auto Hold“ funkcija, priekinių diržų įtempikliais, parkavimo asistentais ir daug kitų vairuotojui bei keleiviams malonių detalių.

Aukščiausias klasės komfortas

„Korando“ inžinieriai pagrįstai didžiuojasi gerokai mažesne vibracija ir triukšmu salone. Įvairiose jo vietose (dugne, statramsčiuose) buvo panaudota papildoma izoliacija, leidusi pasiekti aukštų rezultatų. Kardaninį veleną su pavarų dėže ir diferencialu jungia dvigubos amortizuojančios gumos, o galinių ratų transmisijos elementus vieną su kitu – keturi varžtai, tokios smulkmenos geriausiai klasėje slopina triukšmą ir vibracijas.

Pavyzdžiui, varikliui dirbant laisvais apsisukimais, „Korando“ salone triukšmo lygis tėra 44 dB, o vieno pagrindinių konkurentų „Kia Sportage“ – 45,6 dB, o kėbulo vibracijos atitinkamai yra 95 Hz ir 97 Hz.

„Korando“ siūlo daug interjero komforto įrangos – nuo šildomo vairaračio, šildomų, ventiliuojamų ir elektra valdomų priekinių sėdynių iki „Blaze Cockpit“ apdailos su 10,25 colio skaitmeniniu prietaisų skydeliu bei 9 colių lietimui jautriu informacinės sistemos ekranu.

Montuojami ekologiški „Euro 6D-Temp“ varikliai

Naujajame „SsangYong Korando“ montuojami du varikliai – keturių cilindrų 1,6 l dyzelinis bei 1,5 l GDI benzininis.

Visiškai naujas ir griežčiausius ekologijos reikalavimus atitinkantis 1,6 l dyzelinis variklis pasiekia 136 AG pajėgumą bei 324 Nm sukimo momentą. Matuojant naujuoju realaus važiavimo WLTP ciklu, „Korando“ su šiuo varikliu vidutiniškai vartoja 4,8 l/100 km dyzelino.

163 AG benzininis variklis yra itin elastingas ir pasiekia 280 Nm sukimo momentą vos prie 1 500 aps./min. Vidutinės jo degalų sąnaudos – 8,7 l/100 km (WLTP).

Visureigis yra komplektuojamas su 6 laipsnių mechanine arba automatine pavarų dėžėmis. Pastaroji yra sukurta „Aisin“, žinomo japonų pavarų dėžių gamintojo. Ji išsiskiria dideliu patikimumu, o montuojama į „SsangYong“ turi kelis važiavimo režimus: „Normal“ skirtas kasdieninėms kelionėms, „Sport“ kiek padidina automobilio pajėgumą, o „Winter“ pavaras perjungia anksčiau ir startuoti leidžia antra, taip sumažinama ratų prasisukimo tikimybė slidžiuose keliuose.

Tikro visureigio galimybės

Visureigio galimybės patvirtina tvirtą jo išvaizdą: kaip ir kiti „SsangYong“ automobiliai, naujasis „Korando“ pasižymi patikimais varikliais, pavarų dėžėmis, didele tempimo jėga ir pravažumu – visais būtinais atributais aktyvų gyvenimo būdą propaguojantiems miestiečiams.

„SsangYong Korando“ patempia iki 2 tonų svorio priekabą bei gali būti užsakomas su 4 varančių ratų pavara. „Automatic Drive Control“ sistema kontroliuoja kiekvieno rato sukimosi greitį realiu laiku ir užtikrina, kad vienam ratui buksuojant, sukimo momentas nedelsiant būtų perduodamas ten, kur jo labiausiai reikia.

Specialus „Lock-Mode“ režimas padidina sukimo momento perdavimą galinės ašies ratams ir veikia iki 40 km/val. – viršijus šį greitį, važiavimo režimas automatiškai nustatomas į „Auto-Mode“. Greitį vėl sumažinus, „Lock-Mode“ automatiškai įjungiamas, tad vairuotojui papildomai nereikia galvoti apie šios sistemos įjungimą privažiavus sudėtingo kelio atkarpą.

„Korando“ išsiskiria didele ratų baze – arti buferių esantys ratai ne tik didina važiavimo komfortą, bet ir užtikrina didesnį pravažumą. Šio visureigio užvažiavimo ant rampos (18 laipsnių) ir nuvažiavimo (24,5 laipsnio) kampai – pavydėtinas rezultatas daugeliui konkurentų. Tai užtikrina, jog miško keliais važiuoti galima drąsiau ir negalvoti, kad įkalnėje ar duobėje bus užkliudytas buferis.

Naująjį „SsangYong Korando“ jau galima išbandyti Lietuvoje, kompaktinio visureigio kaina prasideda nuo 17 990 Eur.

„Mercedes-Benz GLE“ – du apdovanojimai prestižiniuose rinkimuose

Naujasis „Mercedes-Benz GLE“ toliau renka apdovanojimus įvairiuose rinkimuose. Lapkričio pabaigoje vykusioje „Lietuvos metų automobilio 2020“ apdovanojimų ceremonijoje modernus visureigis gavo dvi prestižines nominacijas: „Metų multimedija“ ir „Verslo klasės automobilis“. Be to, jis buvo išrinktas į bendrą rinkimų finalininkų septintuką bei užėmė pirmą vietą tarp „Premium“ segmento SUV modelių.

„Tobulas šios klasės automobilis, komfortu galintis lygintis nebent su „Bentley Bentayga“. Jame sudėta viskas, kas šiuo metu yra geriausia automobilių pramonėje“, – po „Lietuvos metų automobilio 2020“ apdovanojimų ceremonijos sakė vienas iš dešimties žurnalistų komisijos narių, žurnalo „Top Gear Lietuva“ redaktorius Valdas Valiukevičius.

Pirmą kartą – SUV

„Verslo klasės automobilio“ rinkimai vyksta jau eilę metų, tačiau pirmą kartą šioje kategorijoje nugalėjo SUV klasės modelis – iki šiol nugalėtojais tapdavo tradiciniai vadovų automobiliai sedanai. Tokį pokytį, pasak vertinimo komisijos narių, kuriai asistavo ir verslo temomis rašantys žurnalistai, nulėmė GLE siūlomas aukščiausios klasės komforto paketas.

GLE turi hidropneumatinę pagal 48 voltų įtampos architektūra sukonstruotą aktyvią pakabą „E-Active Body Control“. Tai pirmoji sistema rinkoje, kurios spyruoklių suspaudimo jėga ir amortizatorių kietumas gali būti reguliuojami kiekvienam ratui atskirai. Tai praktiškai panaikina kėbulo svyravimus posūkiuose, bėgėjantis ar stabdant.

Lyginant su ankstesnės kartos modeliu, naujasis GLE pasižymi ilgesne ratų baze – ši padidėjo net 80 mm. To nauda akivaizdi automobilio salone – antrosios sėdynių eilės keleiviai gali kone ištiesti kojas, o papildomai gali būti užsakoma dar ir trečioji sėdynių eilė.

Didelis komfortas, automobilio masė ir gabaritai neturi įtakos jo manevringumui, ekonomiškumui ar valdymo savybėms. „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose kartu su Vilniaus Gedimino technikos universiteto mokslininkais buvo atliekami automobilių stabdymo testai ir GLE buvo vienas iš vos keleto modelių, kurių lėtėjimo pagreitis viršijo 10 m/s2. Tai – itin aukštas rezultatas bet kokiam automobiliui.

Įvertino MBUX modernumą

„Mercedes-Benz GLE“ informacinė sistema buvo įvertinta apdovanojimu „Metų multimedija“. Vertinimo komisiją sužavėjo dideli, raiškūs ir tikslūs 12,3 colio įstrižainės ekranai bei galimybė pasirinkti norimą valdymo būdą įvairioms funkcijoms nustatyti. Jas galima valdyti spaudant virtualius mygtukus pačiame ekrane, specialiu lietimui jautriu paviršiumi, primenančiu naudojamą nešiojamuosiuose kompiuteriuose, arba ant vairo sumontuotais valdikliais. O svarbiausios funkcijos, kaip klimato kontrolės nustatymai, vis dar yra reguliuojami mygtukais – vairuojant tai yra patogiau nei ieškoti pačių funkcijų ekrane.

Kai kurias funkcijas kontroliuoti galima balsu – pasakius „Hey, Mercedes“, automobilis klausosi vairuotojo ar keleivių komandų. Pavyzdžiui, pasakius „I am cold“, salono temperatūra bus padidinta.

„GLE – bene didžiausią įspūdį palikęs automobilis šių metų rinkimuose. Tai – lyg komforto laboratorija ant ratų, kurioje technika užprogramuota pasirūpinti, kad jokios vibracijos ir pašaliniai triukšmai nepasiektų viduje sėdinčių keleivių. Daug verta pramoginė šio automobilio sistema ir patogus jos valdymas – tokį pavyzdį turėtų išnagrinėti kiti pramonės gigantai“, – savo potyrį vairuojant GLE apibūdino rinkimų komisijos narys, Autoplius.lt komunikacijos vadovas Matas Buzelis.

Naujasis visureigis taip pat siūlo pamiršti sėdynės reguliavimą – nurodžius savo ūgį, sėdynė bei vairas bus automatiškai sureguliuoti ir pritaikyti vairuotojui.

Unikali „Mercedes-Benz User Experience“ (MBUX) sistemos funkcija yra tęstinis mokymasis. Dirbtinis intelektas įsimena vairuotojo pomėgius ir automatiškai pateikia savo pasiūlymus. Pavyzdžiui, jei vairuotojas dažnai perjungia radijo stotį konkrečiu metu norėdamas išklausyti žinias, jis gaus tokį pasiūlymą artėjant žinių programai.

„Mercedes-Benz GLE“ SUV modelį galima išbandyti visuose Lietuvoje esančiuose oficialaus „Mercedes-Benz“ importuotojo „Silberauto“ salonuose. GLE „Coupé“ versija Lietuvos rinkoje bus pristatyta 2020 m. pradžioje.