Lietuvoje pristatytas naujas „Audi e-tron GT“ elektromobilis

Šiandien Lietuvoje tiesioginės transliacijos metu pristatytas naujas „Audi e-tron GT“ – keturių
durelių „Gran Turismo“ elektromobilis, kuriame išraiškingas dizainas apjungtas su galinga pavara
ir dinamišku valdymu.
Pirmo visiškai elektrinio „e-tron GT“ premjera Lietuvoje įvyko trečiadienį, „Audi“ Pažangos šventės
tiesioginės transliacijos metu. Renginyje apie automobilį papasakojo ir savo įžvalgomis pasidalino Moller
Auto Keturi žiedai pardavimų vadovas Tadas Baltrušaitis bei Autojuta Kauno Audi centro pardavimų
vadovas Vytautas Švedas.
„Tai yra svarbiausia „Audi“ naujiena šiais metais, žyminti naują erą. Naujas „e-tron GT“ automobilis
atspindi mūsų požiūrį į ateitį, nes ateitis priklauso elektromobiliams, todėl labai džiaugiamės galimybe
pristatyti naująjį „e-tron GT“ Lietuvoje“, – sako Ilgvars Ļubka, „Audi“ prekės ženklo vadovas Lietuvoje ir
Latvijoje.
„Audi e-tron GT“ yra dinamiškas meno kūrinys, kurio visi paviršiai ir linijos tobulai suderinti – nuo priekinių
žibintų su pasirenkamomis lazerinėmis šviesomis iki didelio difuzoriaus gale. Kėbulas yra itin
aerodinaminis, o pasipriešinimo koeficientas siekia vos 0,24. Salonas taip pat atitinka klasikinę „Gran
Turismo“ išvaizdą: vairuotojo ir priekinio keleivio sėdynės sumontuotos žemai sportiškoje padėtyje ir
atskirtos plačia centrine konsole, o gale bus patogu net suaugusiems keleiviams.
„Audi e-tron GT“ yra sportiškas kelioninis automobilis, pasižymintis itin dinamiškomis valdymo savybėmis.
Priklausomai nuo versijos, jo elektrinių variklių galia siekia 350 kW (476 AG) „Audi e-tron GT quattro“
modelyje arba 440 kW (598 AG) „Audi RS e-tron GT“ modelyje. Starto kontrolė per 2,5 sekundės „Audi e-
tron GT quattro“ leidžia išvystyti 390 kW (530 AG) galią, o „Audi RS e-tron GT“ – iki 475 kW (646 AG)
galią. Iki 488 kilometrų (numatytas WLTP) nuvažiuojamą atstumą užtikrina 85 kWh talpos akumuliatorius,
kurį galima įkrauti iki 270 kW siekiančia galia. Nuo 0 iki 100 km/val. automobilis įsibėgėja per 4,1
sekundės, o RS modelis – per 3,3 sekundės. Maksimalus greitis „Audi e-tron GT quattro“ modelyje siekia
245 km/val., o „Audi RS e-tron GT“ – 250 km/val.
Pakaba išsiskiria subalansuotomis dinamiškomis ir komfortiškomis savybėmis, kurias užtikrina tokios
technologijos kaip „Audi drive select“ sistema, visi vairuojamieji ratai, reguliuojama pneumatinė pakaba,
elektrinė visų ratų pavara ir galinis riboto praslydimo diferencialas. Ratų dydis siekia iki 21 colio, o
stabdžių diskų, kurie gali būti pagaminti iš anglies pluošto keramikos, skersmuo siekia iki 420 milimetrų.
Kaip ir kiti „Audi“ modeliai, „e-tron GT“ turi visas junglumo galimybes. Multimedijos sistema, internetinės
„Audi connect“ paslaugos ir pagalbinės sistemos yra itin pažangios, taip pat „Audi“ specialiai „e-tron GT“
sukūrė unikalų garsą, kuris skamba galingai ir progresyviai.
Su naujuoju „Audi e-tron GT“ pristatoma ir „e-tron Charging Service“ paslauga, kuri leis naudotis beveik
170 000 įkrovimo vietų visoje Europoje. Sutartį pasirašę klientai reikalingą informaciją matys vienoje
vietoje ir gaus vieną mėnesinę sąskaitą, taip kasdienį įkrovimą darant žymiai patogesniu ir pigesniu.
Standartinė Lietuvoje esančiose „Ionity“ stotelėse įkrovimo kaina yra 0,79 Eur/kWh, su „e-tron Charging
Service“ paslauga jis bus tik 0,31 Eur/kWh. Pirmus metus „Transit“ tarifas yra nemokamas, vėliau
mėnesinis abonementinis mokestis bus 17,95 Eur
Klientai naujuosius „Audi e-tron GT“ automobilius jau gali užsisakyti „Audi“ atstovybėse Lietuvoje – Moller
Auto Keturi žiedai Vilniuje, Autojuta Kauno Audi centre bei Klaipėdos Audi centre.

„Volkswagen“ pristatė naują sportiškų elektromobilių ženklą, pirmasis modelis – „ID.4 GTX“

Sekdamas GTI ir GTE pėdsakais, „Volkswagen“ pristatė sportiškų elektromobilių prekės ženklą GTX, kurio flagmanu tapo „ID.4 GTX“. Du elektriniai motorai – po vieną ant priekinės ir galinės ašies – išvysto 220 kW/299 AG galią ir kartu sudaro elektrinę visų varančiųjų ratų sistemą. 77 kWh talpos baterija, priklausomai nuo vairavimo sąlygų, vienu įkrovimu leidžia įveikti 480 km (pagal WLTP) ir palaiko 125 kW galios greitąjį įkrovimą, kuris per 30 minučių leidžia įveikiamą atstumą padidinti 300 km. Baltijos šalyse „ID.4 GTX“ bus galima užsisakyti antroje gegužės pusėje. 

 

Tvarus ir sportiškas. Tvarumas ir sportiškumas nėra nesuderinami – jie tobulai papildo vienas kitą. GTX ženklu bus žymimi sportiški ID. elektromobilių linijos flagmanai. Tvarumas ir sportiškumas nėra nesuderinami – jie tobulai papildo vienas kitą. Po „ID.4 GTX“ pasirodys ir kiti šiuo ženklu pažymėti modeliai.

 

Didelis atstumas. 77 kWh talpos baterija vienu įkrovimu leidžia įveikti 480 km (pagal WLTP) ir palaiko 125 kW galios greitąjį įkrovimą.

 

Sportiškas vairavimas vos spustelėjus greičio pedalą. Išmani jėgainės valdymo sistema sukuria tobulą balansą tarp maksimalaus efektyvumo ir sportiško veržlumo. „ID.4 GTX“ iki 100 km/val. įsibėgėja per 6,2 sekundės ir pasiekia maksimalų 180 km/val. greitį.

 

Praktiški aspektai. „ID.4 GTX“ yra universalus visais aspektais – turi erdvų saloną ir bagažinę bei gali tempti iki 1200 kg svorio priekabą. 

 

Dizainas naujai erai. „ID.4 GTX“ kėbulas spinduliuoja jėgą, o aptakios formos užtikrina puikias aerodinamines savybes. Išskirtinis dizainas sukuria sportišką, bet elegantišką flagmano išvaizdą. Naująjį modelį bus galima rinktis iš įvairių spalvų, o patys pirmieji „ID.4 GTX“ bus nudažyti nauja sportiškumą pabrėžiančia „Metallic Kings Red“ spalva. 

 

Nauja apšvietimo technologija. Standartiškai montuojami „IQ. LIGHT“ LED matricos žibintai sukuria išmaniai kontroliuojamą šviesos srautą, kuris leidžia patogiai ir saugiai keliauti tamsoje. Priekinėse grotelėse įmontuoti šviesos diodai išryškina automobilio siluetą. Gale sumontuoti naujos kartos 3D LED galiniai žibintai kaskart vairuotoją pasitinka šviesų šou.

 

Atvira erdvė keleiviams. „ID.4 GTX“ viduje turi tiek vietos, kiek įprastas aukštesnės klasės visureigis. Tai lemia 2,77 metrų ratų bazė ir specialiai elektromobiliams sukurta MEB platforma.

 

Ultramodernus valdymas. Iki 12 colių skersmens lietimu valdomas ekranas, junglus ir natūralus valdymas balsu, išmanioji „ID.Light“ sistema, kuri vaizdu perduoda informaciją vairuotojui. Taip pat standartiškai montuojama navigacijos sistema ir multifunkcinis lietimui jautrus vairas. Pasirinktinai komplektuojamas ir papildytos realybės priešakinis ekranas, kuris informaciją projektuoja taip, kad, pavyzdžiui, navigacijos nuorodas atrodo nuo automobilio nutolusios maždaug 10 metrų. 

 

Nauja elektronikos platforma. „ID.4 GTX“ programinė ir techninė įranga paremtos visiškai nauja architektūra. „Volkswagen“ ID. savininkams nuotoliniu būdu atnaujins programinę įrangą kas tris mėnesius. Tai ne tik užtikrins sklandų ir saugų programinės įrangos veikimą, bet ir galės automobiliui suteikti naujų funkcijų. 

 

Tvaraus elektrinio mobilumo ekosistema. „Volkswagen“ kuria visą tvaraus elektrinio mobilumo ekosistemą. „ID.4 GTX“ pasirinkę klientai gaus automobilį, kuris pagamintas ir pristatytas aplinkai neutraliu būdu. Jei jis bus kraunamas energija, gauta iš atsinaujinančių išteklių, neutralus aplinkai jis liks ir visą eksploatacijos laikotarpį.

Svarbus elektromobilių plėtros etapas. Kovo pabaigoje į Lietuvą atvykęs ID.4 jau susilaukė didelio klientų dėmesio. ID. serija žymi svarbų „Volkswagen“ elektrinio mobilumo kampanijos etapą. Pernai grupės įmonėms pavyko patrigubinti elektromobilių pardavimus. Planuojama, kad pasaulinio elektrinio mobilumo lyderio poziciją jos už užims vėliausiai 2025 m. Į elektrinį mobilumą ir hibridizaciją per ateinančius penkis metus grupė investuos 46 mlrd. eurų, o iki 2030 m. elektromobiliai turėtų sudaryti net 60 % visų parduodamų automobilių.

„Honda“ atskleidė daugiau detalių apie naująjį „HR-V“ visureigį

„Honda“ atskleidė daugiau detalių apie naująjį „HR-V“ visureigį

Šią savaitę „Honda“ Europos rinkai oficialiai pristatė naująjį „Honda HR-V“ visureigį.
Pirmosios naujojo „HR-V“ modelio nuotraukos pasirodė vasario viduryje. „Honda“
salonus Europoje visureigis pasieks iki 2021-ųjų pabaigos.
Naujasis „HR-V“ bus siūlomas su hibridine „e:HEV” dviejų elektros motorų pavara, kuriai talkins
1.5l i-VTEC 96 kW galios benzininis variklis.
„Honda HR-V“ turės tris pavaros režimus: važiuojant nedideliu greičiu mieste veikia tik elektros
motorai, staigiai greitėjant vidaus degimo variklis ir elektros agregatai veikia kartu, o važiuojant
pastoviu greičiu greitkelyje dirba benzininis variklis. Vairuotojas taip pat galės pasirinkti sportinį,
įprastą ar ekonominį važiavimo režimą. Papildomas valdymo režimas suteiks galimybę sparčiau
įkrauti elektros bateriją per regeneratyvinio stabdymo sistemą.
„HR-V“ išvaizda atspindi „Honda“ minimalistinio dizaino filosofiją. Lyginant su pirmtaku, naujojo
„HR-V“ prošvaisa padidėjo 10 mm, tačiau stogo linija yra 20 mm žemiau. Automobilis
komplektuojamas su 18 colių ratlankiais.
Nepaisant kupė primenančios kėbulo estetikos, „HR-V“ ir toliau išlieka kone talpiausiu visureigiu
savo segmente. 35 mm padidėjo keleiviams gale skirta erdvė kojoms. Visureigis bus siūlomas
su „Magic Seats“ sistema, leidžiančia atlenkti ne tik galinę, bet ir sėdimąją galinės sėdynės dalį.
Priekyje „Honda HR-V“ erdvės įspūdį sustiprina funkcionali priekinė konsolė, kurioje
montuojamas 9 colių lietimui jautrus ekranas. Multimedijos sistema suderinama su „Apple
CarPlay“ bei „Android Auto“ platformomis. Informacija vairuotojui pateikiama 7 colių
skaitmeniniame prietaisų skydelyje.
„Honda HR-V“ visose komplektacijose siūlomas su „Honda Sensing“ vairavimo pagalbų
sistema. Ją sudaro adaptyvaus greičio palaikymo, kelio ženklų atpažinimo, nuokrypio iš eismo
juostos, aklosios zonos stebėjimo, avarinio stabdymo ir kitos eismo dalyvių saugumą
užtikrinančios sistemos.
Pirmoji „Honda HR-V“ karta pasaulį išvydo 1999 metais. Dabartinis „Honda HR-V“ modelis
gamintas nuo 2015 metų. Europoje parduota daugiau nei 132 tūkst. šios kartos „HR-V“
automobilių.

„Volkswagen ID.4“ paskelbtas „Pasaulio metų automobiliu 2021“

„Pasaulio metų automobiliu 2021“ tapo „Volkswagen“: pasaulio automobilių apdovanojimuose elektrinis ID.4 įveikė gausybę stiprių konkurentų ir pelnė prestižinį titulą. Apdovanojimus kasmet teikia daugiau 90 šios srities žurnalistų iš 24 šalių. Žurnalistai balsuoja, rinkdami geriausias pasaulinės automobilių rinkos inovacijas. Nuo kovo vidurio ID.4 galima įsigyti ir Lietuvoje. 

 

„Labai džiaugiamės, kad ID.4 šiemet tapo „Pasaulio metų automobiliu“, – teigė „Volkswagen“ keleivinių automobilių vadovas Ralfas Brandstatteris, – Ne tik dėl to, kad tai svarbiausi automobilių industrijos apdovanojimai, bet ir dėl to, kad komisija įvertino puikią idėją ir puikią komandą. Pirmasis Europos, Kinijos ir JAV rinkoms skirtas ID. modelis neša mūsų elektrifikacijos vėliavą aplink pasaulį.“

 

Komisija išskyrė draugiškumą aplinkai be tiesioginių emisijų ir inovatyvias ID.4 funkcijas, pavyzdžiui, papildytos realybės projekcinį ekraną. Jis tiesiai į priekinį stiklą projektuoja tokią svarbią informaciją kaip navigacijos sistemos nuorodas. Vairuotojui susidaro vaizdas, kad šios projektuojamos 3D nuorodos yra nutolusios nuo automobilio per maždaug 3–10 metrų, tad yra tobulai integruotos vairuotojo aplinkoje. Kuomet veikia adaptyvi greičio palaikymo sistema ACC ar „Travel Assist“ vairuotojo asistentas, nuo tam tikro greičio pažymimi ir priekyje esantys automobiliai. 

 

ID.4 nustato skaitmenizacijos standartą. Elektromobilis gali gauti naujinius ir naujas funkcijas bevieliu ryšiu. „Volkswagen“ tapo pirmuoju masiniu automobilių gamintoju, kuris pristatė šią funkciją. Tai leidžia ne tik nuolat atnaujinti visus automobilius, bet ir imtis naujų verslo modelių. 

 

ID.4 laimėjimas septynioliktuose „Pasaulio metų automobilio“ rinkimuose tęsia „Volkswagen“ sėkmę šiame konkurse. Automobilį puikiai vertina ne tik žiniasklaida, bet ir pirkėjai. „Volkswagen“ klientams šiemet planuoja pristatyti 150 tūkst. ID.4. Elektromobilių rinkos plėtra yra kertinė „Volkswagen“ ACCELERATE strategijos dalis. Gamintojas planuoja rinkai pristatyti po naują elektromobilį kasmet. 

 

Dėl COVID-19 pandemijos šiemet „Pasaulio metų automobilio“ apdovanojimų ceremonija vyko nuotoliniu būdu, ją peržiūrėti galima YouTube.com/worldcartv.

 

Visi „Volkswagen“, laimėję „Pasaulio metų automobilio“ titulą:

 

2009: „Golf“

2010: „Polo“ 

2011: „up!“ 

2013: „Golf“ 

2021: „ID.4“

„Volkswagen“ iki 2023 m. planuoja tapti technologijų kompanija

„Volkswagen“ skubina savo virsmą į programine įranga paremtą mobilumo kompaniją. Naujai pristatytos ACCELERATE strategijos įgyvendinimas leis įmonei sistemiškai ir laiku pasiruošti artėjantiems automobilių industrijos pokyčiams. Jei iki šiol „Volkswagen“ į priekį vedė pasaulinė elektromobilių rinkos plėtra, tai dabar daugiausiai dėmesio bus skiriama ateities iššūkiams: programinės įrangos integracija automobiliuose ir skaitmeninė klientų patirtis taps kertinėmis kompanijos kompetencijomis. Taikydama duomenimis pagrįstus verslo modelius, kompanija siekia pritraukti naujų klientų ir atrasti naujų pajamų šaltinių. Iki šio dešimtmečio pabaigos „Volkswagen“ taip pat užsimojo pasiekti, kad autonominis vairavimas taptų prieinamu daugeliui žmonių.

„E. mobilumas – tik pradžia, tikrasis perversmas dar laukia priešakyje. Mūsų strategija leis greičiau pasiekti skaitmeninę ateitį, – sako „Volkswagen“ vadovas Ralfas Brandstatteris. – Artimiausiais metais „Volkswagen“ pasikeis taip, kaip niekada iki šiol.“

2016 m. paskelbusi strategiją TRANSFORM 2025, „Volkswagen“ pradėjo savo transformaciją ir didžiausią sektoriaus persiorientavimą į elektromobilius. Naujoji ACCELERATE strategija leis „Volkswagen“ tapti patraukliausiu tvaraus mobilumo prekės ženklu. Įmonė šiuos pokyčius grindžia trimis vertės pasiūlymais – prekės ženklo verte, lanksčiomis platformomis ir vertingu verslu. Kiekvienas iš jų turi aiškiai įvardintą priemonių planą ir ambicingus tikslus.

Programinės įrangos integracija taps kertine „Volkswagen“ kompetencija

Dideli gaminamų automobilių kiekiai užtikrins reikiamą mastą programinei įrangai grupės viduje, o jos integracija automobiliuose ir skaitmeninė klientų patirtis taps kertinėmis „Volkswagen“ kompetencijomis. „Volkswagen“ kuria į vartotojus orientuotą skaitmeninę ekosistemą, kurios smaigalyje bus ID. automobilių šeima. Specialiai įkurtas „Volkswagen Digital Agile“ padalinys nuo 2021 metų vasaros kas 12 savaičių pristatys atnaujinimus, kurie automobilius pasieks nuotoliniu būdu. Tai leis automobiliams gauti naujausias funkcijas ir nuolatos būti tobulinamiems viso gyvavimo ciklo metu. Tikimasi, kad per artimiausius dvejus metus keliuose bus daugiau nei 500 tūkst. junglių automobilių, kurių vairuotojai galės tiesiogiai suteikti grįžtamąjį ryšį apie vairavimo patirtį ir naujas funkcijas.

Verslo modelis 2.0: nauji klientai ir papildomi pajamų srautai

Paversdama automobilį programine įranga paremtu produktu, „Volkswagen“ sudaro sąlygas kurti duomenimis paremtus verslo modelius ir pasiūlyti prieinamesnius bei patrauklesnius individualaus mobilumo paketus savo klientams. „Volkswagen“ siekia generuoti pajamas viso automobilio gyvavimo metu – parduodama įkrovimo ir energijos paslaugas, pagal poreikį užsakomas programinės įrangos funkcijas ar savavaldį vairavimą.

Įmonė taip pat siekia supaprastinti savo modelių gamą – ateityje bus gaminama gerokai mažiau automobilių versijų. Individualios komplektacijos neapibrėš užsakymo metu pasirenkama įranga – viskas, ko reikia, bus montuojama iškart, o klientai papildomas funkcijas galės bet kada aktyvuoti, jas įsigydami skaitmeninėje ekosistemoje. Tai leis gerokai supaprastinti gamybą.

Aiškus planas auginti pelningumą

„Volkswagen“ investicijoms į e. mobilumą, hibridizaciją ir skaitmenizaciją iki 2025 m. atidėjo 16 mlrd. eurų. ACCELERATE strategija leis sistemiškai auginti efektyvumą ir užtikrinti lėšas, reikalingas šioms investicijoms. Iki 2023 m. tikimasi pasiekti tvarią ir ilgalaikę 6 proc. maržą.

Vienas iš gamintojo tikslų – tapti atsparesniu rinkos svyravimams. To bus siekiama iki 2023 m. fiksuotus kaštus sumažinant 5 proc., kasmet kilstelint gamyklų produktyvumą 5 proc., o medžiagų kaštus sumažinant 7 proc. Tikimasi, kad visų regionų balansas taps teigiamas – šiais finansiniais metais stengiamasi subalansuoti pajamas Pietų Amerikoje ir Jungtinėse Amerikos Valstijose. JAV kompanija tapo pelninga net praradusi 15 proc. pardavimų, o Pietų Amerikoje – 30 proc.

Greitesnė e. mobilumo plėtra

„Volkswagen“ planuoja dar labiau paspartinti e. mobilumo plėtrą: iki 2030 metų 70 proc. visų Europoje parduodamų „Volkswagen“ bus elektriniai, nors iki šiol planuota, kad ši dalis sieks tik 35%. JAV ir Kinijoje siekiama, kad elektromobiliai sudarytų 50 proc. visų pardavimų. Kad pasiektų šį tikslą, „Volkswagen“ pristatys po naują elektromobilį kasmet. Pirmąją šių metų pusę pasirodys visais ratais varomas „ID.4 GTX“, o antrąją – sportiškasis ID.5. Rudenį taip pat bus pristatytas Kinijos rinkai skirtas „ID.6 X / Cross“. Už ID.3 mažesnis ir 20 tūkst. eurų kainuojantis elektromobilis pasirodys dvejais metais vėliau nei planuota – 2025 m.

„Volkswagen“ toliau tobulins MEB platformą, siekdama pagerinti greitėjimą, baterijų talpą ir įveikiamą atstumą. „Volkswagen“ taip pat sieks įtvirtinti naujos kartos čempionų poziciją nauja architektūra, skirta aukščiausio pajėgumo elektromobiliams „Scalable Systems Platform“. Ji bus pristatyta 2026 m. kartu su „Volkswagen“ projektu-flagmanu „Trinity“.

Nepaisant e. mobilumo krypties, automobiliai su vidaus degimo varikliais bus ir toliau plėtojami. Visi pagrindiniai modeliai – „Golf“, „Tiguan“, „Passat“, „Tayron“ ir „T-ROC“ – sulauks dar vienos kartos. Ralfas Brandstatteris teigia: „Kurį laiką mums dar reikės vidaus degimo variklių, bet jie turi būti maksimaliai efektyvūs, todėl nauja mūsų pagrindinių modelių karta bus aprūpinta iš tinklo kraunamomis hibridinėmis jėgainėmis, kurios vienu įkrovimu leis nuvažiuoti iki 100 km.“

„Trinity“ išplės autonominį vairavimą

Visa tai, ką „Volkswagen“ suplanavo skaitmeninei ateičiai, pirkėjai pirmą kartą galės išbandyti 2026 m. „Trinity“ apjungs visus šiuos elementus. Šis automobilis nustatys naujus trijų tipų standartus: technologijų, verslo modelio 2.0 ir gamybos Volfsburgo fabrike.

„Trinity“ iš pradžių pasiūlys antrojo plius, o ateityje – ketvirtojo lygio autonominį vairavimą. „Trinity“ taps savotiška laiko mašina, taupančia klientų laiką ir mažinančia stresą. Tačiau ši technologija negali būti prieinama tik elitui, todėl ją kompanija padarys prieinama daugeliui žmonių.

Daugiau nei 6 mln. per metus parduodamų automobilių leidžia pasiekti kritinę masę autonominiam vairavimui, kurio vystymas yra labai sudėtingas, ir pasiūlyti jį visame pasaulyje. Pradedant nuo „Trinity“, „Volkswagen“ imsis iniciatyvos ir iš visų savo grupės junglių automobilių sukurs savotišką „neuroninį tinklą“, kuris jiems leis nuolatos keistis tokia informacija, kaip eismo sąlygos, kliūtys ar avarijos. Tai leis „Volkswagen“ sukurti besimokančią, iš milijonų automobilių sudarytą sistemą, kuri teiks naudą visiems grupės prekės ženklų klientams.

„Volkswagen“ laukia didžiuliai pokyčiai. Daugeliui žmonių mes įkūnysime ne tik klimatui draugišką e. mobilumą, bet ir kerinčias skaitmenines klientų patirtis, naujus verslo modelius ir autonominį vairavimą. Per pastaruosius keletą metų tam padėjome stiprų pagrindą, o ACCELERATE mums leis dar labiau paskatinti skaitmenizaciją“, – sakė Ralfas Branstatteris.

„Alpine A110“ – geriausias 2021 m. automobilis

 

„ALPINE A110“ LAIMĖJO GERIAUSIO 2021 M. AUTOMOBILIO APDOVANOJIMĄ

 

Trečia pergalė iš eilės: „Alpine A110“ vėl laimėjo prestižinį „Geriausio 2021 m. automobilio“ apdovanojimą. Žurnalo „Auto, Motor und Sport“ skaitytojai sportinių automobilių kategorijoje nugalėtoju išrinko „Alpine A110“. Skaitytojų apklausa vyko 45-ąjį kartą. Dalyviai galėjo balsuoti už savo favoritus vienuolikoje kategorijų.

Geriausio 2021 m. automobilio apdovanojimas papildo daugybę „Alpine A110“ jau laimėtų apdovanojimų. Antrus metus iš eilės per 2020 m. „What Car?“ žurnalo apdovanojimus Jungtinėje Karalystėje šis modelis buvo išrinktas „Metų sportiniu automobiliu“, be to, jis pelnė BBC „TopGear“ žurnalo „Sportinio metų automobilio“ („Performance Car of the Year“) apdovanojimą.

Ateinančiais metais „Alpine“ plės savo produktų asortimentą. „Alpine“ dėmesio centre ‒ „Formulė 1“, tačiau be to, ketina kurti naujus aukštos kokybės, novatoriškus ir vien elektra varomus sportinius automobilius. To siekdamas naujasis „Alpine“ verslo padalinys pasinaudos visa „Renault“ grupės ir „Renault-Nissan-Mitsubishi“ aljanso technine patirtimi. Ateityje „Alpine Cars“, „Renault Sport Cars“ ir „Renault Sport Racing“ padaliniai suvienys jėgas, susijungę į vieną naują „Alpine“ verslo padalinį.

 

 

 

APIE „ALPINE“

1955 m. įkurtas Jean Rédélé, šis prekės ženklas išsiskyrė savo prancūziško stiliaus sportiniais automobiliais. 2018 m. prekės ženklas pristatė naująjį „A110“ ‒ sportinį automobilį, ištikimą nesenstantiems „Alpine“ kompaktiškumo, lengvumo, judrumo ir vairavimo malonumo principams. 2021 m. „Alpine Cars“, „Renault Sport Cars“ ir „Renault Sport Racing“ padaliniai suvienys jėgas, susijungę į vieną „Alpine“ verslo padalinį. Taip jis taps „Renault“ grupės avangardiniu prekės ženklu; jį kuriant pasitelkiamas jo istorinės gamyklos, esančios Dieppe, paveldas ir meistriškumas, taip pat „Formulė 1“ ir „Renault Sport“ komandų inžinerinis meistriškumas.

Pristatyta nauja „Honda HR-V“ miesto visureigio karta

Šįryt „Honda“ pristatė naująjį „Honda HR-V“ miesto visureigį. „HR-V“ bus siūlomas su hibridine „e:HEV“ pavara. Naujasis „HR-V“ papildys augančias elektrifikuotų „Honda“ modelių gretas. Bendrovė planuoja, jog iki 2022 metų visi Europoje parduodami „Honda“ modeliai turės elektrifikuotą pavarą. Prekybą naujuoju „HR-V“ Lietuvoje planuojama pradėti 2021 metų pabaigoje.

 

„Naujasis „HR-V“ – kitoks žvilgsnis į prabangių visureigių segmentą. Modelio premium patirtį kuria ne blizgios detalės, o funkcionalumas, ergonomika, apgalvoti sprendimai ir dizaino estetika“, – teigė UAB „Nippon auto“ vadovas Gediminas Saudargas.

 

Vadovo teigimu, naujasis modelis sustiprins „Honda“ pozicijas sparčiai augančiame vidutinio dydžio miesto visureigių segmente.

 

Naujasis „HR-V“ modelis pasižymi aukštesnės klasės visureigiams būdingomis dizaino linijomis. Minimalistinis interjeras, kuriame panaudotos kokybiškos apdailos medžiagos, atkartoja „Honda e“ ar „Honda Jazz Hybrid“ matytas praktiškumo ir funkcionalumo idėjas.

 

Nauja „HR-V“ karta ir toliau pasižymi didžiausia salono bei krovinio erdve savo klasėje. Automobilis siūlomas su unikalia „Magic Seats“ sistema, leidžiančia ne tik nulenkti galinių sėdynių atlošus, bet ir vertikaliai pakelti sėdimąją jų dalį – šitaip sukuriant erdvės galinėje sėdynių erdvėje gabenti nestandartinius krovinius – pavyzdžiui, dviratį.

 

Praėjusiais metais „Honda“ hibridinių „e:HEV“ modelių gamą papildė naujasis „Honda Jazz Hybrid“ miesto automobilis. „Honda CR-V“ visureigis taip pat siūlomas su hibridine pavara. Pernai taip pat pristatytas pirmasis visiškai elektrinis „Honda“ modelis „Honda e“.

„Audi e-tron GT“ premjera – jau vasario mėnesį

„Audi e-tron GT“ premjera – jau vasario mėnesį

„Nuostabiausias automobilis, kurį esu kada nors nupiešęs“ , – taip teigė „Audi Design“ padalinio vadovas Marc Lichte 2018 m. rudenį, kada gamintojas Los Andželo automobilių parodoje pristatė koncepcinį „Audi e-tron GT“. Po dviejų metų debiutuoja pirmas serijinės gamybos elektrinis „Gran Turismo“ klasės „Audi“ automobilis. Pasaulinė automobilio premjera – jau vasario 9 dieną.

Apgalvotas ir funkcionalus dizainas

Netrukus baigsis laukimas ir vasario 9 d. „Audi“ pristatys „e-tron GT“.  Apgalvotas dizainas, estetika ir funkcionalumas – taip būtų galima apibūdinti naujausią „Audi“ modelį. Estetikos esmė slypi proporcijose: trumpos priekinės ir galinės dalys, didelis atstumas tarp ašių, kartu su aptakiu salonu atletiškame kėbule – „e-tron GT“ pasižymi visomis šiomis savybėmis.

„e-tron GT“ yra „Gran Turismo“ klasės automobilis. Pradinė termino reikšmė apibūdino sportinį automobilį, pritaikytą tolimoms kelionėms. Todėl GT modeliai nuo tik sportinių automobilių skiriasi tuo, kad pasižymi didesniu komfortu ir erdvesniu salonu. Tad būdamas vien tik elektra varomas „Gran Turismo“ klasės automobilis, „e-tron GT“ perinterpretuoja šias subalansuotas savybes ne mažinant jo galimybes, bet kūrybingai žvelgiant į efektyvumo svarbą.

„Elektrinis mobilumas salonui suteikia lengvumo ir funkcionalumo, siūlydamas daugiau erdvės kaip aukštesnio segmento automobiliuose. Kompaktiškas išorėje, bet erdvus viduje. Todėl „e-tron GT“ išvaizdai suteikėme itin išraiškingas formas, kurios ne tik pabrėžia GT modeliams būdingą į vairuotojus orientuotą sportiškumą, bet ir tvarumą. Koncepcinis 2018 m. modelis tapo serijinio modelio prototipu. Jis turi atskirą įrangos komplektaciją, kurioje nėra odinės apdailos elementų, bet vietoj to orientuojamasi į perdirbtų medžiagų panaudojimą“, – pasakoja „Audi Design“ padalinio vadovas Marc Lichte.

Efektyvumas – pagrindinė dizaino idėja

Mažesnis oro pasipriešinimas reiškia didesnį nuvažiuojamą atstumą: šį elementarų elektrinio mobilumo fizikinį dėsnį „Audi“ pavertė „e-tron GT“ dizaino principu. Forma seka funkciją, estetika atsiranda iš efektyvumo. Nauja dizaino kalba užtikrina didesnį aptakumą ir, tuo pačiu, rafinuotus aerodinaminius sprendimus. Todėl „e-tron GT“ dizainas yra pagrindas, kaip atrodys ateities elektriniai modeliai.

„Sportiškas „Gran Turismo“ orientuotas į efektyvumą ir tvarumą. Tvarumas prasideda nuo pirminės idėjos ir išreiškiamas per dizainą. O tuo metu „e-tron GT“ perteikia idėją, kuri charakterizuoja mūsų supratimą apie prabangą ir efektyvumą elektromobilume“, – teigia M. Lichte.

Naujas požiūris

Pasak „Audi Design“ padalinio vadovo Marc Lichte, automobilis be abejonių atitinka „Vorsprung durch Technik“ (liet. pranašumas per technologijas) šūkį arba, cituojant naują markės strategiją, „Living Progress“ (liet. gyvenantis progresas). Per visą istoriją tam tikri modeliai įkūnijo šį požiūrį ypatingu būdu: „A2“ reprezentavo didžiulį efektyvumą, „TT“ pasižymėjo formalistiniu dizainu, „R8“ – bekompromisėmis savybėmis. Tad automobilis tiksliai perteikia „Audi“ požiūrį ir perinterpretuoja „Vorsprung durch Technik“ šūkį.

„Pasaulinė premjera yra stebuklingas momentas. Tai taikytina tiek visai „Audi Design“ komandai, tiek ir man asmeniškai. Naujo modelio pristatymas yra viso kūrimo proceso, kuris įprastai užima ketverius metus, kulminacija. Tai ilgas kelias, apimantis daug darbo, diskusijų ir kartais – sunkius sprendimus. Bet galiausiai mes visi didžiuojamės galėdami pristatyti mūsų bendrų pastangų rezultatą“, – sako „Audi Design“ padalinio vadovas Marc Lichte.

„Renault MORPHOZ“ – metų koncepcinis automobilis

Trečią kartą organizuojamuose „Automobile Awards“ apdovanojimuose futuristinio dizaino ir modalumo „Renault MORPHOZ“ modelis pelnė metų koncepcinio automobilio („Concept Car of the Year“) titulą. Dėl modulinės platformos šis koncepcinis elektromobilis gali pasiūlyti galią, autonomiją ir pritaikymą kiekvienai gyvenimo akimirkai. Dėl galimybės keisti kėbulą „MORPHOZ“ realiu laiku prisitaiko prie poreikių: trumpus, kasdienius nuotolius galima įveikti kompaktinių gabaritų elektromobiliu, o ilgesniems atstumams naudotis erdvesnio salono ir papildomiems akumuliatoriams skirtos vietos privalumais.

Dvi koncepcinės transporto priemonės vienoje

„MORPHOZ“ pelnė 2020 m. koncepcinio automobilio titulą („Concept Car of the Year 2020“), kuriuo apdovanojama inovatyviausia metų transporto priemonė. „MORPHOZ“ išsiskyrė iš konkurentų savo novatorišku dizainu.

„MORPHOZ“ dizainas apjungia sedano, SUV ir coupé bruožus. Variklio elektrinę galią paryškina gausios išorės detalės. Ši išskirtinė koncepcinė transporto priemonė pasižymi dviem ilgiais: 4,40 m „City“ versijoje ir 4,80 m „Travel“ versijoje. Tuo būdu „MORPHOZ“ prisitaiko prie visų naudotojų lūkesčių ir poreikių. 100 proc. elektra varomas „MORPHOZ“ indukciniu būdu gali būti įkraunamas  netgi vairavimo metu. Užtikrinama prieiga prie mobiliųjų paslaugų ir trečiojo lygio autonominio vairavimo galimybė.

Elektromobilio vidus, panašiai kaip ir išorė, yra keičiamas ir pritaikomas pagal vairuotojo ir keleivių poreikius. Geltona spalva suteikia šilumos pojūtį, o atlenkiamos sėdynės palengvina pokalbį su kitais keleiviais. Koncepcinė transporto priemonė „MORPHOZ“ yra naujos „Renault“ gamos, pasirodysiančios 2021 m., ateities elektromobilių kartos modelių prototipas.

Metų koncepcinio automobilio titulas „Automobile Awards“ konkurse

Trečią kartą organizuojamo „Automobile Awards“ konkurso žiuri, kurį sudaro Prancūzijos automobilių pasaulio asmenybės, nariai posėdžiavo nuo spalio 5 d. iki lapkričio 5 d. „Renault“ taip pat laimėjo antrąjį prizą „Metų reklamos“ apdovanojimuose už televizijos reklamą anglų kalba apie 30 metų, nugyventų kartu su „Clio“.

„Drąsi dėl savo modulinių technologijų, inovatyvi dėl dizaino, sutelkta į žmogų, koncepcinė transporto priemonė „MORPHOZ“ puikiai įkūnija „Renault“ DNR. Ja pristatoma nauja elektromobilių karta ir siekis pasiūlyti naujų kelionės įspūdžių visiems naudotojams. Džiaugiuosi, kad „MORPHOZ“ įtikinamai paveikė žiuri vaizduotę ir dėkoju „Automobile Awards“ už šį apdovanojimą.“,- teigė Koncepcinių automobilių padalinio direktorius François Leboine, atsiėmęs apdovanojimą iš „Club Identicar“ generalinio direktoriaus Jonathano Tuchbanto.

Daugiau apie „Automobile Awards

Naujas „Audi e-tron GT“: pradedama serijinė gamyba nulinės taršos gamykloje

Böllinger Höfo padalinyje aistra derinama su tikslumu, inovacijomis ir tvarumu: serijinei gamybai ruošiamas vien tik elektra varomas „Audi e-tron GT“, kuriame didelė galia dera su rūpinimusi aplinka. Vien tik iš atsinaujinančių šaltinių išgaunama elektra ir šiluma, o gamyba nedidina anglies dvideginio taršos. Resursus tausojančioje automobilio gamyboje nenaudojamas popierius ir pakuotės, aliuminis ir polimerai gaminami uždaro ciklo procese ir tai bus pirmas naujas „Audi“, sukurtas be jokio fizinio prototipo. Naujojo „Audi e-tron GT“ pasaulinė premjera įvyks 2021 metų pradžioje, tačiau automobilio gamybos darbai pradedami jau dabar.  

Nekarsulmo (Vokietija) gamykloje pradedama galingiausio „Audi“ elektromobilio „e-tron GT“ gamyba, o procesas „Audi“ Böllinger Höfo padalinyje yra ne mažiau unikalus nei pats automobilis, kadangi dar niekada nei vienas automobilis su keturių žiedų logotipu nebuvo taip greitai paruoštas serijinei gamybai. „Būdamas „Audi“ elektrinių ir sportiškų modelių viršūnėje, „e-tron GT“ modelis puikiai tinka Nekarsulmo gamyklai ir ypatingai Böllinger Höfo sportinių automobilių gamybos linijai“, – sako gamyklos vadovas Helmutas Stettneris. O tai, kad serijinė gamyba bus pradėta laiku net ir pandemijos metu yra ypatingos kompetencijos ir išskirtinio komandinio darbo rezultatas.

Nekarsulmo gamykloje jau dominuoja iš tinklo įkraunami hibridiniai modeliai, kadangi čia gaminama daugiausiai elektrifikuotų „Audi“ hibridinių ir iš tinklo įkraunamų hibridinių „A6“, „A7“ ir „A8“ versijų. „Audi e-tron GT“ bus pirmasis vien tik elektra varomas modelis, pagamintas gamykloje Vokietijoje, todėl tai yra dar vienas milžiniškas žingsnis į ateitį“, – sako gamyklos vadovas H. Stettneris.

Anglies dvideginio taršos nedidinanti „Audi e-tron GT“ gamyba

Ne tik šio „Gran Turismo“ modelio pavaros koncepcija yra tvari: visas gamybos procesas Böllinger Höfe yra nedidinantis anglies dvideginio taršos. 2020 m. pradžioje visoje Nekarsulmo gamykloje pradėta naudoti ekologiška elektros energija, o gamybai reikiamą šilumą tiekia šiluminė biodujų elektrinė. „Audi“ išnaudoja taršos kreditus iš sertifikuotų klimato apsaugos projektų padengti toms emisijoms, kurių šiuo metu neįmanoma išvengti naudojant atsinaujinančius energijos šaltinius.

„Po Briuselio ir Győro gamyklų, nuo šiol Böllinger Höfas yra pirmoji „Audi“ gamybos linija Vokietijoje, kurioje vyksta anglies dvideginio taršos nedidinanti gamyba. Tai milžiniškas žingsnis Nekarsulmo gamyklai ir dar vienas etapas siekiant, kad iki 2025 m. visos pasaulyje esančios mūsų gamyklos užtikrintų neutralias anglies dvideginio emisijas“, – sako Peteris Kössleris, „Audi“ Gamybos ir logistikos padalinio valdybos narys, apibendrindamas pagrindinį „Audi“ programos „Mission: Zero“ tikslą.

Aplinkosaugos programa „Mission: Zero“ apima daug gamybos ir logistikos procesų, siekiant efektyviai ir tvariai mažinti ekologinę taršą. Pagrindiniai tikslai yra anglies dvideginio mažinimas, efektyvus išteklių naudojimas, bioįvairovė ir pažangūs vandens naudojimo sprendimai.

Ekologiška logistika: klimato taršos nedidinantys pristatymai į gamyklą

Siekiant neutralių emisijų gamybos, „Audi“ imasi nuoseklių ir visą vertybių grandinę apimančių sprendimų, todėl logistika yra ne mažiau svarbus veiksnys nei paties automobilio gamyba. Visi pervežimai traukiniais Nekarsulmo gamykloje neturi poveikio klimatui, o tarp autovežių aikštelės ir gamyklos važinėjantys lokomotyvai yra varomi suslėgtomis dujomis arba elektra. Taip pat „Audi“ ekspertai inicijavo, kad didžiausi automobilių pervežėjai transportavimui naudotų biometano dujomis varomus sunkvežimius. Taip pat gamyklai reikalingas detales pristato du tolimojo pervežimo suskystintomis dujomis varomi sunkvežimiai.

Uždaro rato gamybos ciklas saugo aplinką

Taip pat gamykloje yra taupomos gamybai naudojamos medžiagos, o žaliavos yra perdirbamos. Geriausias to pavyzdys yra „Uždaro aliuminio rato“ ciklas, naudojamas aliuminio atliekų, atsirandančių štampavimo ceche gaminant šonines „Audi e-tron GT“ kėbulo dalis, perdirbimo grandinei. Kėbulo dalys yra labai išgaubtos, kadangi iš jų formuojamos efektingos „e-tron GT“ ratų arkos, pabrėžiančios „quattro“ pavarą, o itin sudėtingam aliuminio apdorojimui naudojamos pažangiausios technologijos. Dėl uždaro aliuminio apdorojimo ciklo gamykloje kasmet sutaupoma keli tūkstančiai tonų CO2 emisijų, sugrąžinant surūšiuotus aliuminio likučius tiekėjui, kur jie yra perdirbami ir vėl naudojami „Audi“ gamykloje.

Tačiau ekologinis mąstymas neapsiriboja vien tik aliuminiu. Polimerai perdirbami vadovaujantis „paverskime seną nauju“ šūkiu. Bandomajame projekte „A6“ ir „A7“ gamybos metu atsirandančios polimerų atliekos yra rūšiuojamos, smulkinamos ir perdirbamos į specialų pluoštą, kuris vėliau yra panaudojamas gamybai trimačiais spausdintuvais. Už trimatį spausdinimą atsakinga komanda Böllinger Höfe, atsižvelgdama į darbuotų pasiūlymus, diegia itin tiksliai pritaikytus patobulinimus – daugiau kaip 100 tokių patobulinimų yra naudojama „Audi e-tron GT“ gamyboje. Perdirbimo projekto tikslas yra sukurti tobulą uždarą polimerų ratą.

Sisteminis šaltinių tausojimas

Uždaras gamybos ciklas yra naudojamas ne tik žaliavų taupymui. „e-tron GT“ yra pirmas „Audi“ modelis, kuris buvo kuriamas nenaudojant jokių fizinių prototipų. Visa gamybos seka buvo išbandyta virtualiai, naudojant pačių sukurtą programinę įrangą ir virtualios realybės programas, ir kurios dabar sėkmingai naudojamos serijinėje modelio gamyboje. Kai kurie specialūs konteineriai, skirti pervežti pažeidžiamas dalis, taip pat buvo sukurti virtualiu būdu nenaudojant fizinių prototipų. Taip ne tik taupomas metalas, bet ir dalių apsaugai skirtos pakuotės. Svarbiausias tikslas – apsieiti be atliekų ir popieriaus. Kėbulo gamybos ir surinkimo linijose beveik nebenaudojamas popierius. Nauji projektai, tokie kaip aptarnavimo programa, leidžia nenaudoti tradicinių įrašų ir taip pat padeda taupyti popierių. Logistikos padalinyje dabar bandomos skaitmeninės etiketės – jos pakeis popierinius lipdukus, esančius ant konteinerių dalių lentynose. Tai ne tik itin efektyvu energijos taupymo atžvilgiu, bet ir, atsiradus pakeitimams, leis etiketes greitai perprogramuoti – tai yra svarbiausias pranašumas, palyginti su tradicinėmis vienkartinėmis etiketėmis. „Audi“ projektų komanda taip pat dirba su tiekėjais, ieškant papildomų sprendimų sistemingai mažinti pakuočių kiekį ir, atitinkamai, atliekas.

Tobulas sumanios gamybos ir tikslaus meistriškumo derinys

Böllinger Höfo padalinys, kur nuo 2014 m. gaminamas „Audi R8“, visada išsiskyrė aukštos kokybės standartais, galingais modeliais ir aistra kiekvienai detalei. Mažų apimčių sportinių automobilių gamybai pritaikytos patalpos, kurios yra „Audi“ Nekarsulmo gamyklos dalis, 2019 metais buvo praplėstos ir atnaujintos, įrengiant naujas gamybos linijas ir jas pritaikant „Audi e-tron GT“ gamybai. Tad čia dabar gaminami du visų laikų galingiausi ir greičiausi serijiniai „Audi“ modeliai. „Dviejų techniškai visiškai skirtingų automobilių gamyba vienoje surinkimo linijoje yra visiškai unikali grupės praktika“, – sako gamybos vadovas Wolfgangas Schanzas. – Elektrinio keturių durelių kupė integracija į mūsų mažų apimčių gamybos liniją Böllinger Höfe ją transformavo į itin lanksčią aukštųjų technologijų gamybos liniją, kuri išsaugojo ir savo mažų gamybos apimčių ypatumus“. Pirkėjai pirmąjį vien tik elektra varomą „Gran Turismo“ modelį galės užsisakyti iškart po pasaulinės premjeros kitų metų pradžioje.