„Shooting Brake“ – automobilių segmentas, kuriame dera dvi priešingos savybės

Transportu nesidominčiam žmogui „Shooting Brake“ greičiausiai asocijuotųsi labiau su kariuomene nei automobiliais, tačiau taip jau daugiau nei šimtą metų vadinamas abejingų nepaliekantis kėbulo tipas. Tai – elegantiško sportinio kupė ir universalo derinys, praėjusio amžiaus viduryje buvęs gana populiarus, o prieš pusšimtį metų beveik baigęs egzistuoti. Iki šio dešimtmečio pradžios, kai „Mercedes-Benz“ pristatė „CLS Shooting Brake“. Segmento atgimimą pažymėjęs modelis už dizainą visame pasaulyje įvertintas daugybe apdovanojimų.

„Šio kėbulo tipo modeliai suderina du iš pirmo žvilgsnio sunkiai susiejamus dalykus – sportinį vairavimą ir praktiškumą bei erdvią bagažinę. Tai – automobiliai, skirti tikriems vairavimo entuziastams, kurie mėgsta sportišką važiavimą ir tolimas keliones. „CLS Shooting Brake“ sėkmės įkvėptas gamintojas šio segmento gamą išplėtė ir dabar „Mercedes-Benz“ yra vienintelis, „Shooting Brake“ išskiriantis kaip atskirą segmentą šalia sedanų, universalų, SUV ir kitų“, – sako oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo Lietuvoje „Silberauto“ lengvųjų automobilių pardavimo vadovas Rolandas Samuolis.

Istorija – daugiau nei 100 metų

Karlo Benzo ir Gottliebo Daimlerio sukurtas „Benz Patent Motorwagen“ pasaulį išvydo 1886 m., ši data yra laikoma automobilių pasaulio ištakomis. Kaip ir daugelį naujovių, taip ir šią ne visi žmonės priėmė lengvai ir kai kurie pirmieji automobiliai net buvo vadinami karietomis be arklio (angl. „horseless carriage“). Tačiau praėjo vos keliolika metų, automobiliai išpopuliarėjo, taip pat – ir kai kurios specifinės jų modifikacijos.

„Shooting Brake“ kėbulo automobiliai pradėti kurti praėjusio šimtmečio pradžioje Jungtinėje Karalystėje. Pats pirmasis žinomas modelis buvo pagamintas škotų įmonės „Albion Motors“, kuris žurnale „The Commercial Motor“ apibūdintas kaip „automobilis, kuriame yra sėdimos vietos aštuoniems žmonėms ir vairuotojui, keturiems ginklams ir didelėms šovinių atsargoms bei krepšiams“.

Praktiškas kėbulas išpopuliarėjo Anglijoje trečiame bei ketvirtame dešimtmečiais. „Shooting Brake“ automobilių kūrimu užsiėmė ir gamintojai, ir tik kėbulus štampuojančios mažesnės įmonės. Vėliau šis pavadinimas evoliucionavo į „Estate Car“, žinomą iki šių dienų kaip universalas. Priežastis paprasta – talpūs automobiliai naudoti ne tik medžioklei, bet ir žmonėms, bagažui vežti.

Antrojo pasaulinio karo metu ir ankstyvuoju pokariu rinkoje dominavo paprasti ir neišskirtiniai, daugumos šeimų poreikius turintys atitikti pigūs automobiliai. Tik šeštajame dešimtmetyje dėmesys sportiniams automobiliams pamažu pradėjo augti – gamintojai kūrė galingus kupė, kabrioletus, pradėjo vykti čempionatas „Formulė 1“. Gyventojų perkamoji galia ir išskirtinių automobilių poreikis augo.

Keli automobilių gamintojai surizikavo ir sukūrė „Shooting Brake“ versijas. Tai buvo sportiški kupė modeliai, tapę dvejas duris turinčiais universalais. Žymiausi to meto modeliai buvo „Sunbeam Alpine Shooting Brake“, „Aston Martin DB5 Shooting Brake“, „Reliant Scimitar GTE“ ir kiti. Tačiau aštuntojo dešimtmečio pradžios naftos krizė JAV smogė visam pasauliui, sportinių automobilių rinka gerokai susitraukė ir dėl šių priežasčių išskirtinis „Shooting Brake“ kėbulas dar kartą išnyko iš rinkos. Šįkart – ilgesniam laikui.

XXI amžiaus modernizmas

XX amžiuje gaminti „Shooting Brake“ modeliai turėjo dvejas duris, dažniausiai buvo įkvėpti kupė modelio. XXI a. išpopuliarėjo naujas segmentas – ketverių durų ir nuožulnios stogo linijos kupė modeliai, tad pakito ir „Shooting Brake“ koncepcija.

Šio dešimtmečio pradžioje Kinijos automobilių parodoje „Mercedes-Benz“ pristatė koncepcinį „Shooting Brake“ modelį. Juo itin susidomėta visame pasaulyje, tad „Daimler“ koncerno atstovai nusprendė surizikuoti ir jį perkelti į serijinę gamybą, taip gimė „Mercedes-Benz CLS Shooting Brake“. Rizika pasiteisino – išskirtinis sportiškumo, komforto ir praktiškumo derinys susilaukė didelio susidomėjimo, tad po kelerių metų rinką išvydo mažesnis jo giminaitis „CLA Shooting Brake“.

Pirmos kartos CLA (ir kupė, ir „Shooting Brake“) modelių buvo parduota 750 tūkst., o 2019 m. debiutavo antros kartos modelis, turintis puikių galimybių šį įspūdingą skaičių pagerinti.

Antros kartos „CLA Shooting Brake“ išlaikė visus pagrindinius skiriamuosius šio segmento atstovų bruožus. Vidutinio dydžio automobilio ilgis yra 4 688 mm, tačiau aukštis – kaip sportinio kupė (1 442 mm), o praktiškumas – kaip universalo (bagažinės talpa 505 l, bagažo skyriaus plotis – 1 394 mm, o ilgis – 1 054 mm).

Tobulinant šį modelį itin daug dėmesio skirta dinaminėms jo savybėms. Didelės įtakos turi didesnė tarpvėžė (atstumas tarp vienos ašies ratų) – naujojo CLA ratų išdėstymas dar labiau primena sportiškumo etaloną gokartą. Inžinieriams pavyko suprojektuoti CLA taip, kad jo svorio centras būtų žemiau nei pirmtako, o sumontuotas storesnis stabilizatorius suteiktų dar daugiau pasitikėjimo savimi posūkiuose.

Išskirtinis yra ir naujojo modelio komfortas. Dėl atnaujintos pakabos ir itin mažo aerodinaminio pasipriešinimo koeficiento cd (0,26) „CLA Shooting Brake“ yra ekonomiškas ir tylus, o papildomai užsakoma „Adaptive Damping System“ automobilio konfigūravimo galimybes pakelia į aukščiausią lygį. Vienu mygtuko paspaudimu CLA iš sportiško ir aštriai valdomo modelio gali tapti komforto žvaigžde, užtikrinančia didžiausią ilgų kelionių malonumą.

Naujos kartos „CLA Coupé“ jau galima išbandyti oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo „Silberauto“ salonuose Lietuvoje, o „CLA Shooting Brake“ bus pristatytas rugsėjo mėnesį.

Į Lietuvą atvyko naujasis keleivinių mikroautobusų „Mercedes-Benz“: V klasės modelis

Šių metų kovo mėnesį vykusioje tarptautinėje Ženevos automobilių parodoje pristatytas naujasis „Mercedes-Benz“ V klasės modelis jau atvyko į Lietuvą. Nuo ankstesniojo keleivinio mikroautobuso naujasis skiriasi priekine dalimi, didesne variklių bei pavarų dėžių gama – šie atnaujinimai leidžia išlikti V klasei daugiausiai inovacijų turinčiu modeliu savo segmente. Praktiškumas taip pat nepamirštas – aukštis išlieka mažesnis nei 2 metrai net su visų varančių ratų pavara 4MATIC, tad mikroautobusas gali įvažiuoti į daugelį požeminių ar daugiaaukščių stovėjimo aikštelių.

„V klasės modelis yra tikras „Mercedes-Benz“ ambasadorius tarp keleivinių mikroautobusų. Be aukščiausio komforto bei novatoriškų sistemų, dabar siūlomas ir galingiausias visame segmente variklis bei moderniausia gamintojo automatinė pavarų dėžė. Dėl to V klasė tapo dar universalesnė ir labiau pritaikoma įvairiausioms užduotims – nuo šeimos kelionių iki VIP klientų vežiojimo“, – teigia oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo Lietuvoje „Silberauto“ komercinių automobilių pardavimo vadovas Narimantas Katarskis.

Naujos variklių gamos galia ir efektyvumas

Atnaujintoje „Mercedes-Benz“ V klasės variklių gamoje dabar yra trijų galingumų keturių cilindrų dyzeliniai varikliai. Nors jų galia, palyginti silpniausią su galingiausiu, skiriasi beveik 50 proc., degalų sąnaudos bei CO2 emisija yra beveik tokia pati – tai įrodo puikius inžinierių iš Štutgarto pasiekimus kuriant pajėgias ir ekonomiškas jėgaines. Be to, „Mercedes-Benz“ specialistams pavyko sumažinti naujųjų variklių skleidžiamą garsą ir vibracijas, tad mikroautobuso salone dabar yra komfortiška kaip niekad anksčiau.

Gamą pradedantis V 220 d modelis pasiekia 120 kW (163 AG) pajėgumą bei 380 Nm sukimo momentą, vidutiniškai vartoja 6–6,2 l/100 km dyzelino, o į aplinką išmeta 157–162 g/km anglies dvideginio emisiją. Vidutinio galingumo V250 d išvysto 140 kW (190 AG) galią bei 440 Nm sukimo momentą, jo degalų sąnaudos yra 5,9–6,1 l/100 km, o CO2 emisija –155–161 g/km.

Didžiausia naujiena yra pats galingiausias gamos ir keleivinių mikroautobusų segmento modelis V 300 d – jo variklis pasiekia net 176 kW (239 AG) pajėgumą bei 500 Nm sukimo momentą. Tokie parametrai užtikrina užtektinai galios bet kokioje situacijoje: ar tai būtų greitkelis, ar itin kalvota vietovė, o degalų sąnaudos nesiskiria nuo mažiau galingo modelio – vidutiniškai V 300 d vartoja 5,9–6,1 l/100 km dyzelino. Į aplinką mikroautobusas su šiuo varikliu išskiria 155–161 g/km CO2 emisiją.

„Mercedes-Benz V 300 d“ pasiekia didžiausią 220 km/val. greitį, o iki 100 km/val. įsibėgėja vos per 7,9 sek.

Pirmą kartą – 9 laipsnių pavarų dėžė

Pirmą kartą V klasės modelis komplektuojamas su naująja 9 laipsnių automatine 9G-TRONIC pavarų dėže, pakeitusia anksčiau naudotą 7 laipsnių. Ji standartiškai montuojama į V 300 d ir V 250 d versijas bei papildomai užsakoma V 220 d modeliui.

Vairuotojas gali pasirinkti vieną iš dviejų važiavimo režimų – „Comfort“ ir „Sport“, kiekvienas turi įtakos pavarų perjungimo dažniui. „M“ režimas leidžia vairuotojui jas perjungti pačiam, naudojant už vairo įrengtas menteles.

Visi V klasės modeliai standartiškai komplektuojami su galinių varančių ratų pavara, o visų varančiųjų 4MATIC užsakoma papildomai, tad V klasės modelis yra praktiškas ant bet kokio paviršiaus.

Dėl naujos, efektyvesnės pavarų dėžės bei patobulintos variklių gamos ne tik pasiektas didesnis galingumas, bet ir padidinta ekonomija, pavyzdžiui, V 250 d modelis vidutiniškai vartoja 13 proc. mažiau dyzelino nei jo pirmtakas.

Naujos technologijos – saugumui ir ekonomiškumui

„Mercedes-Benz“ V klasės modelyje sumontuota daugybė modernių sistemų, užtikrinančių ekologiškumą bei saugumą. Išmetamąsias dujas filtruoja ir jų kenksmingumą mažina kietųjų dalelių filtras (sDPF), „AdBlue“ skystį naudoja selektyviosios katalitinės redukcijos sistema (SCR), amoniako dujų katalizatorius ASC, dyzelino oksidų katalitinis konverteris (DOC).

Mikroautobusas yra aukšta transporto priemonė, tad „Mercedes-Benz“ daug investuoja ir tobulina sistemą „Crosswind Assist“, kuri asistuoja esant stipriam šoniniam vėjui. Naujajame modelyje yra patobulinta jos versija, taip pat – atnaujintas pagalbinių sistemų rinkinys „Attention Assist“, dar prieš 5 metus pakėlęs V klasės modelį į naują saugumo standartų lygį.

„Active Brake Assist“ geba atpažinti, kada gresia susidūrimas su priekyje esančia transporto priemone ar objektu ir įspėja vairuotoją vizualiniu bei akustiniu signalais. Jei transporto priemonės valdytojas sureaguoja, sistema padidina stabdžių sistemos slėgį, taip didėja stabdymo efektyvumas. Jei vairuotojas nereaguoja, V klasė pati stabdo ir padeda išvengti eismo įvykio arba sumažinti jo padarinius. Intensyviame eisme „Active Brake Assist“ atpažįsta ne tik kitas transporto priemones, bet ir stacionarius objektus bei pėsčiuosius.

Sistema „Highbeam Assist Plus“ užtikrina geriausią matomumą tamsiu paros metu – vairuotojas kelią mato taip, tarsi nuolat važiuotų įjungtomis tolimosiomis šviesomis. Priartėjus prie ta pačia kryptimi važiuojančios transporto priemonės sistema pritemdo dalį LED žibintų ir suformuoja U formos spindulį, taip neakinamas kitas eismo dalyvis. Prasilenkiant su priešinga kryptimi judančia transporto priemone „Highbeam Assist Plus“ pritemdo jo kryptimi šviečiančius LED žibintus, tačiau dalį dešiniojo krašto palieka apšviestą tolimosiomis šviesomis.

Naujasis „Mercedes-Benz“ V klasės modelis jau pristatytas Lietuvoje, jį galima išbandyti visuose „Silberauto“ salonuose.

„Mercedes-AMG“ sukūrė galingiausią 4 cilindrų variklį pasaulyje – 421 AG

„Mercedes-AMG“ plečia savo produktų gamą ir pristato du išskirtinius modelius: „CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake“ ir „CLA 45 S 4MATIC+ Shooting Brake“. Tai – išskirtiniai „CLA Shooting Brake“ gamos modeliai, kuriuose montuojamas 4 cilindrų variklis su turbokompresoriumi. Jie yra galingesni nei bet kada anksčiau: CLA 45 pasiekia 387 AG, o CLA 45 S – net 421 AG.

„Naujasis „CLA 45 Shooting Brake“ yra trečiasis mūsų naujos galingų kompaktinių automobilių gamos modelis, unikalias dinamines savybes ir siūlomą sportinę važiavimo patirtį. Be to, „Shooting Brake“ yra išskirtinai praktiški ir erdvūs modeliai, drąsiai teigiame, jog jie yra revoliucinis žingsnis kompaktiškų automobilių segmente“, – teigia oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo Lietuvoje „Silberauto“ lengvųjų automobilių pardavimo vadovas Rolandas Samuolis.

Galingiausias pasaulyje

Naujasis „Mercedes-AMG“ 2 litrų darbinio tūrio variklis, pasiekiantis 310 kW (421 AG), yra galingiausias pasaulyje į serijinės gamybos automobilį montuojamas keturių cilindrų variklis . „Mercedes-AMG“ inžinieriai sugebėjo didžiausią pasiekiamą galingumą, palyginti su ankstesniu varikliu, padidinti 30 kW (40 AG). Analogiškai padidėjo ir didžiausias pasiekiamas sukimo momentas – nuo 475 iki 500 niutonmetrų.

Keturių cilindrų variklis turi dvi versijas – bazinė pasiekia 285 kW (387 AG), o „S“ modelis – 310 kW (421 AG). Sprintas iki 100 km/val. taip pat yra rekordiškai trumpas: „CLA 45 S 4MATIC+ Shooting Brake“ tokį greitį pasiekia vos per 4 sekundes, o bazinis „CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake“ – per 4,1 sek.

Didžiausias bazinio modelio greitis yra ribojamas elektroniniu būdu iki 250 km/val., o „S“ modelis gamyklą palieka su 270 km/val. riba. Abu modeliai turi automatinę 8 laipsnių DCT pavarų dėžę.

Šis variklis ir pavarų dėžė taip pat montuojami į A klasės bei „CLA Coupé“ modelius.

Unikalus variklis

Tokį galingumą pasiekti leido AMG inžinierių pritaikyti novatoriški ir unikalūs sprendimai. AMG modelyje montuojamas 4 cilindrų variklis yra apsuktas – jo turbokompresorius ir išmetimo kolektorius yra prie variklio skyrių ir saloną skiriančios sienelės, o įsiurbimo sistema sumontuota priekyje.

Dėl tokios konfigūracijos oras į variklį keliauja trumpesniu keliu, o išmetamosios dujos greičiau pasiekia turbiną. Be to, toks agregatų išdėstymo būdas leido patobulinti visos priekinės automobilio dalies aerodinamiką.

Naujasis dviejų kanalų turbokompresorius (angl. twin-scroll turbocharger) suderina greitą reakciją esant mažiems variklio apsisukimams ir galingumą – dideliems. Turbokompresoriaus veleno konstrukcijoje pirmą kartą panaudoti specialūs minimalią trintį užtikrinantys guoliai, dėl to kompresorius didžiausius apsisukimus (169 000 per minutę) pasiekia dar greičiau nei anksčiau.

2 litrų keturių cilindrų variklio įsiurbimo sistemos slėgis yra 2,1 bar – jis yra segmento lyderis ir pagal šį parametrą. Pirmą kartą tokio darbinio tūrio variklyje panaudota dviejų pakopų degalų įpurškimo sistema: pirmoje preciziškai sureguliuoti purkštukai į degimo kamerą perduoda iki 200 bar suslėgtą benziną, antroje įpurškiama per solenoidinius įsiurbimo sistemos vožtuvus.

Universali reguliuojama pakaba

„Mercedes-AMG“ automobilio sportiškumą užtikrina ne tik variklio, bet ir aukščiausios klasės pakabos, stabdžių bei kitų sistemų galimybės. Papildomai užsakoma „AMG Ride Control“ adaptyvios pakabos sistema leidžia vairuotojui pasirinkti vieną iš trijų amortizatorių veikimo režimų – „Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake“ vienu mygtuko paspaudimu iš sportinio lenktynių trasų rekordininko tampa patogiu šeimyniniu kelioniniu automobiliu.

Didelio našumo stabdžių sistema užtikrina itin trumpą stabdymo kelią. Bazinio modelio priekyje sumontuotos 4 cilindrų pilkai nudažytos apkabos su baltomis AMG raidėmis ir 350 mm skersmens diskai, gale – 1 cilindrų apkabos ir 330 mm skersmens diskai. Visi diskai yra perforuoti ir ventiliuojami, tad net naudojant ekstremaliu režimu neperkaista ir išsaugo geriausias savybes.

„S“ modelio priekinėje ašyje (arba bazinio, pasirinkus „AMG Dynamic Plus“ paketą) montuojama stabdžių sistema su net 6 cilindrų raudonai dažytomis apkabomis ir juodu AMG logotipu bei 360 mm skersmens diskais.

Abu AMG „Shooting Brake“ modeliai turi automobilio valdymo programą „AMG Dynamics“. Pagal pasirinktą važiavimo režimą ji padidina automobilio stabilumą lenktynių trasoje ar gatvėje. Pavyzdžiui, dideliu greičiu įveikiant posūkį, sistema automatiškai pristabdo vidinį priekinį ratą, taip automobilis gali įveikti posūkį didesniu greičiu.

Vairuotojas pagal savo poreikius pasirenka „Basic“, „Advanced“, „Pro“ arba „Master“ važiavimo režimus. Paskutinysis naudojamas uždarose trasose – automobilis subalansuojamas taip, kad posūkiuose vairuotojas galėtų išnaudoti kiek per didelį pasukamumą (angl. oversteer) ir mėgautis visomis AMG automobilio suteikiamomis galimybėmis. Kiti važiavimo režimai orientuoti į naudojimą gatvėse: „Basic“ – kasdieniam stabiliam važiavimui, „Advanced“ leidžia išnaudoti visą AMG potencialą važiuojant, pavyzdžiui, vingiuotais keliais užmiestyje, o „Pro“ keičia vairavimo asistentų nustatymus maksimaliam vairavimo tikslumui ir malonumui.

Ir bazinė, ir „S“ „Mercedes-AMG CLA 45 Shooting Brake“ modifikacijos „Silberauto“ salonuose gali būti užsakomos jau dabar, o pirmieji automobiliai klientams bus pristatyti šių metų rudenį.

Kaip nepaklysti tarp hibridinių automobilių pavadinimų: kuo skiriasi „mild“ nuo „plug-in“?

Griežtėjant ekologinėms normoms, visame pasaulyje daugėja hibridinių automobilių. Ypač Europoje, kur gamintojai siekia pasiruošti 2021 metams, kuomet bus įvestos naujos anglies dvideginio emisijos ribos ir jas viršiję gamintojai mokės dideles baudas. Hibridinės technologijos – tradicinių degalų kaip benzinas (ar dyzelinas) ir elektros naudojimas – gamintojams leidžia nušauti du zuikius vienu šūviu: kurti ir ekologiškesnius, ir galingesnius automobilius. Dabar gaminamos įvairios hibridinių automobilių modifikacijos ir toli gražu ne visos yra vienodos. Kuo gi jos skiriasi?

Lengvieji hibridai („mild hybrids“)

Pastaruoju metu tai – sparčiausiai populiarėjantis hibridinių automobilių tipas. „Mild hybrid“ technologijos yra ir prabangūs modeliai kaip „Audi A8“, ir sportiniai „Mercedes-AMG GT 53“, ir krosoveriai „KIA Sportage“, ir miesto mažyliai „Suzuki Swift 4×4“.

Šie automobiliai turi papildomą starterį-generatorių, kuris tiekia elektros energiją, kai pagrindinis vidaus degimo (benzininis arba dyzelinis) variklis yra išjungtas, kartu padeda greitai jį užvesti sustojus prie sankryžos. Elektrinis generatorius nesuteikia galimybės įsibėgėti važiuojant tik elektra, tačiau sumažina degalų sąnaudas bei anglies dvideginio emisiją. Papildoma elektros baterija įkraunama automobiliui lėtėjant ar jį stabdant – tuo metu panaudojama energija, kuri šiaip būtų iššvaistyta.

Kodėl tai labiausiai populiarėjanti hibridinė modifikacija? Jos nauda yra akivaizdi, o kaina – nedidelė, pavyzdžiui, keturiais ratais varomas hibridinis „Suzuki Swift 4×4“ vidutiniškai vartoja 4,5 l/100 km benzino, į aplinką išmeta 101 g/km anglies dvideginio (CO2) emisiją, o jo prabangiausios GLX versijos kaina siekia tik 15 tūkst. Eur.

IMA hibridai („Integrated motor assist“)

Tokią sistemą turinčiuose automobiliuose elektrinis variklis įsiterpia tarp vidaus degimo variklio ir pavarų dėžės. Daugiausia tai – „Honda“ modeliai. Abu varikliai veikia išvien – vien elektra automobilis gali važiuoti tik lėtėdamas, įjungus neutralią pavarą. Ši sistema nėra tokia populiari, tad jos privalumais daugiausia naudojasi vienas gamintojas.

Visiški hibridai („full hybrids“)

Geriausias tokio automobilio pavyzdys – „Toyota Prius“, pirmasis išpopuliarėjęs serijinės gamybos hibridinis modelis pasaulyje. Vidaus degimo ir elektrinis varikliai šio tipo hibriduose gali veikti ir kartu, ir atskirai.

Šie hibridai gali kelis kilometrus įveikti naudodami tik elektrą, tad jų degalų sąnaudos yra mažesnės. Kita vertus, jų kaina dažniausiai būna aukštesnė nei analogiškų tik vidaus degimo variklį turinčių automobilių, tad už mažesnes degalų sąnaudas tenka susimokėti papildomai. Nors konstrukcija sudėtingesnė, patikimumas dėl to nenukenčia, pavyzdžiui, Vilniaus gatvėse matyti daug „Toyota Prius“ taksi automobilių, kurie pagaminti dar praėjusiame dešimtmetyje.

Tokių hibridinių automobilių tipas taip pat populiarėja, pavyzdžiui, „SsangYong“ jau paskelbė apie planus 2019–2020 metais pristatyti bent du visiškus hibridus ir vieną elektromobilį.

Įkraunami hibridai („plug-in hybrids“)

Tai yra dažnai naudojama ir kai kuriais atvejais labai praktiška modifikacija. „Plug-in“ hibridiniai automobiliai vien elektra įprastai gali nuvažiuoti apie 50 kilometrų, o išsikrovus baterijai toliau važiuoti naudodami vidaus degimo variklį. Atrodo labai praktiška ir patogu – juk daugelio žmonių darbo dienos rida neviršija pusšimčio kilometrų, o ilgesnėms kelionėms naudojamas benzininis ar dyzelinis agregatas.

Tačiau įkraunami hibridai kainuoja gerokai daugiau nei tik tradicinį variklį turintys automobiliai – neretai tas kainų skirtumas yra 30–50 proc., tad tokios technologijos finansine prasme nėra naudingos. Be to, „plug-in“ hibridus reikia įkrauti – per kelias valandas tai galima padaryti iš bet kuriuose namuose esančio paprasto elektros lizdo. Neįkrautas „plug-in“ modelis veiks tik kaip paprastas hibridinis automobilis – važiuoti tik elektra pavyks, tačiau labai neilgai.

Elektromobiliai su „range extender“

Kai kurios elektra varomos transporto priemonės į aplinką išskiria CO2 emisiją. Kadangi elektromobiliai viena įkrova įveikia vis dar nedidelį atstumą, į kai kuriuos montuojami papildomi benzininiai varikliai, vadinami „range extenders“. Pagrindinei baterijai išsekus, užkuriamas benzininis variklis, kuris galios į ratus neperduoda, jis veikia kaip generatorius, įkraunantis elektrinę bateriją.

Tokio automobilio pavyzdys – „BMW i3 REx“. Standartinis pirmos kartos i3 viena įkrova galėjo įveikti 160 km atstumą, o su benzininiu varikliu šis pailgėjo iki 320 km.

Nors techniškai tokie modeliai yra elektromobiliai, daug kas juos vadina eiliniais „plug-in“ hibridais – juk išmetimo sistemos vamzdį (duslintuvą) jie turi. Tiesa, gerai paslėptą.

„Mercedes-Benz GLS“ modelių prabangos ir dydžio revoliucija

Šių metų pabaigoje pirmuosius klientus turėtų pasiekti „Mercedes-Benz GLS“ S klasės visureigiai. Juos kuriant panaudota daug revoliucinių technologijų – automobilio komforto, pavaros ir multimedijos sistemose jau yra ne viena naujovė, kuri į kitus modelius atkeliaus tik po kelerių metų. Tačiau bene daugiausia naujovių yra automobilio salone: „Mercedes-Benz“ pasiekė, jog visi septyni keleiviai galėtų keliauti išskirtinai patogiai ir apsupti aukščiausios prabangos.

Gamintojo požiūrį, jog kelionė turi būti vienodai patogi, nepaisant sėdimos vietos, geriausiai pabrėžia automobilio komfortas: orinė pakaba „Airmatic“ bus montuojama jau standartinėje naujojo „Mercedes-Benz GLS“ įrangoje. Tai – sistema, užtikrinanti maksimaliai komfortišką važiavimą nepaisant apkrovos: naudodama daugybę jutiklių bei algoritmų ji realiu laiku koreguoja suspaudimo jėgą ir užtikrina komfortą ir priekyje, ir trečioje sėdynių eilėje sėdintiems keleiviams.

Patogumas visiems

Naujojo GLS ratų bazė – 60 mm ilgesnė nei pirmtako (3 135 mm). Toks sprendimas leido išplėsti erdvę salone, ypač antroje eilėje, kurioje vietos kojoms padaugėjo 87 mm.

Automobilyje standartiškai montuojama trivietė galinė sėdynė, tačiau ją galima pakeisti į dvi komfortiškas individualias. Tarp jų esanti erdvė leidžia labai lengvai patekti į trečiąją sėdynių eilę – tai itin patogus funkcionalumas, ypač kai antroje sėdynių eilėje sumontuotos vaikų kėdutės.

Visos sėdynės standartiškai valdomos elektra, taip pat ir funkcija „Easy-Entry“, dėl kurios lengviau patekti į trečiąją eilę: vieno mygtuko spustelėjimu antros eilės sėdynės atlošas nulenkiamas, o sėdimoji dalis pastumiama maksimaliai į priekį.

Automobilio viduje yra taip erdvu, kad net trečioje eilėje patogiai telpa žmonės iki 194 cm ūgio. Be to, dviem individualioms trečios eilės sėdynėms galima užsakyti šildymo funkciją, taipogi prie jų yra įrengti puodelių laikikliai bei USB lizdai.

GLS gali būti įrengiama net penkių zonų klimato kontrolė – trečios eilės keleiviai gali reguliuoti oro temperatūrą atskirai nuo sėdinčiųjų priekyje. Lubose įmontuotiems ortakiams šilumą tiekia papildomas elektrinis ventiliatorius bei atskiras oro kondicionierius.

Vieno mygtuko paspaudimo užtenka, kad visos patogios sėdynės būtų nulenktos ir GLS salone atsivertų 2 400 litrų bagažinės erdvė. Trečios ir antros eilės sėdynės gali būti nulenktos ir sudaryti visiškai lygų dugną, o krovinį įdėti tampa lengviau vieno mygtuko paspaudimu 50 mm nužeminus bagažo skyriaus slenkstį.

Išskirtinė papildoma įranga

GLS suteikiamas komfortas – kaip S klasės sedane, tačiau papildomai užsakomos įrangos sąraše yra ir visiškai unikalių atributų. „Rear Comfort package Plus“ pakete yra didesnis centrinis porankis su puodelių laikikliais, patogesni prabangūs galvos atlošai ir reguliuojamos šoninės atramos, o antroje sėdynių eilėje – didelis porankis, kuriame įmontuota 7 colių įstrižainės planšetė. Nors dailiai integruota į porankį, ją galima išimti ir valdyti įvairias sistemos „Mercedes-Benz User Experience“ (MBUX) funkcijas sėdint ant galinės sėdynės.

„Mercedes-Benz GLS“ gali būti šildomos visos trys sėdynių eilės, o pirmos dvi – dar ir ventiliuojamos bei turinčios kelias masažo programas. Papildomai užsakoma sistema, kontroliuojanti laikikliuose įstatytų puodelių temperatūrą (šildanti arba vėsinanti).

Priekinių sėdynių galvos atlošuose papildomai montuojami 11,6 colio įstrižainės ekranai, kuriuose keleiviai gali žiūrėti filmus, skaityti, naudotis interneto naršykle ir kitais funkcionalumais, prijungti asmeninius įrenginius – telefoną ar planšetę. Kiekvienas ekranas rodo individualią, tam keleiviui aktualią informaciją.

Su paketu „Air Balance“ automobilyje montuojamas oro jonizatorius, papildomas filtras, o salonas užpildomas unikaliu, specialiai „Mercedes-Benz“ sukurtu kvapu. Išmaniųjų laikrodžių „Garmin“ arba „Mercedes-Benz vivoactive® 3“ naudotojai pajus ir papildomos naudos – automobilis pagal šių laikrodžių perduodamą informaciją (streso lygį, miego kokybę ir kt.) nustatys aplinkos apšvietimą ir kitus parametrus.

Naujieji S klasės visureigiai „Mercedes-Benz GLS“ Lietuvoje debiutuos antroje šių metų pusėje, o pirmieji modeliai klientams bus pristatyti 2019 m. pabaigoje.

Lietuvoje pristatyta naujoji sunkvežimių pasaulio žvaigždė – „Mercedes-Benz Actros“

Ketvirtadienio vakarą Kaune, Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademijoje, buvo pristatytas sunkvežimis „Mercedes-Benz Actros“. Tai yra bene didžiausia naujiena komercinių transporto priemonių sektoriuje šiais metais – jame įdiegta ne viena inovacija, palengvinanti ir kartu padaranti kasdienį darbą efektyvesnį.

„Inovacijos yra išskirtinis kiekvieno „Mercedes-Benz“ bruožas, o naujasis „Actros“ jomis pasižymi kaip joks kitas. Tai – moderniausias sunkvežimis rinkoje ir pirmasis, suteikiantis antro lygio autonominio vairavimo galimybę, su vietoje veidrodėlių įrengtomis vaizdo kameromis, naujos kartos vairuotojo kabina, moderniomis važiavimo ir kasdienio darbo efektyvumą didinančiomis technologijomis, kurios leidžia gerinti darbo našumą ir kartu mažinti jo sąnaudas“, – pristatymo metu teigė oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo Lietuvoje „Silberauto“ krovininių automobilių pardavimo vadovas Paulius Kraučiūnas.

Ateityje – elektriniai sunkvežimiai

Pristatydamas naująjį „Actros“ VDU susirinkusiai daugiau nei 300 įmonių vadovų, transporto specialistų ir žurnalistų auditorijai P. Kraučiūnas daug kalbėjo apie ateitį. „Mercedes-Benz“ turi aiškų pokyčių planą iki 2025-ųjų ir netgi pristatė tais metais pasirodysiančio vilkiko koncepciją, o jau 2021 m. pradės serijinę elektrinio „eActros“ gamybą.

Tačiau dabartis priklauso vidaus degimo varikliams ir jie dominuos dar bent 10 metų – dėl šios priežasties „Mercedes-Benz“ nenustos investuoti į pažangias, efektyvesnes dyzelinių sunkvežimių technologijas ir prie elektrinių bus pereinama pamažu. Dabartinės investicijos turi įvairių tikslų,  pavyzdžiui, mažinti degalų sąnaudas (jos „Actros“ sunkvežimiuose per pastaruosius 7 metus sumažėjo net 16 procentų).

„Mes deriname abi veiklos sritis: investicijas į klasikinį verslo modelį (dyzelinius sunkvežimius) ir kartu skiriame daug dėmesio elektrinio transporto tyrimams. Norėdamas pasiruošti tam, kas vyks po 10 metų, turi pradėti jau dabar“, – kalbėjo P. Kraučiūnas.

Kameros vietoje veidrodėlių

„Mercedes-Benz Actros“ yra daugiau nei pusšimtis įvairių patobulinimų, tačiau septyni išskiriami kaip svarbiausi. Pirmasis – visiškai pakitusi ir skaitmenizuota „Actros“ vairuotojo aplinka.

„Actros“ kabinoje ant abiejų statramsčių yra po 15 colių įstrižainės „MirrorCam“ ekraną, už vairo įmontuotas 10 colių pagrindinis prietaisų skydelis,  o kabinos viduryje  – lietimui jautrus 10 colių ekranas, už kurio esančioje dėtuvėje galimas bevielis įrenginių įkrovimas.

Sunkvežimis turi elektroninį stovėjimo stabdį su „Hold“ funkcija, leidžiančia lengvai pajudėti iš vietos net stačiausiose įkalnėse ir neriedėti atgal. Vairas – su lietimui jautriu paviršiumi šalia mygtukų, neatitraukiant rankų nuo jo galima valdyti dar daugiau funkcijų.

Prie kabinos skaitmenizavimo smarkiai prisidėjo ir „MirrorCam“ funkcija. „Mercedes-Benz Actros“ neturi šoninių veidrodėlių – vietoje jų įtaisytos plataus kampo kameros, panaikinančios vairuotojui nematomą vadinamąją akląją zoną.

„MirrorCam“ kameros sumontuotos aukštai, tad neapsineša purvu ir vairuotojui nereikia valyti lango ar veidrodėlių norint matyti vaizdą jose. Tai – itin pravartus funkcionalumas tokiose šalyse kaip Lietuva, kurioje dažni lietūs ir purvas gatvėse. Be to, su „MirrorCam“ parkuojantis galima matyti, kas vyksta už priekabos. Tai didina saugumą ir mažina nuostolių tikimybę riboto matomumo posūkiuose.

Dar ekonomiškesnis

2012 m. pirmą kartą buvo pristatyta sistema „Predictive Powertrain Control“ (PPC), turinti didelės įtakos transporto priemonės ekonomiškumui, su ja užsakoma daugiau nei 70 proc. visų „Actros“. Todėl nuo šiol PPC sistema bus montuojama standartinėje visų „Actros“ ir mažesniųjų „Arocs“ įrangoje.

PPC ir įdiegti pažangūs aerodinaminiai sprendimai leido sumažinti L dydžio kabinas turinčių „Actros“ degalų sąnaudas greitkelyje iki 3 proc., dviejų eismo juostų užmiesčio keliuose – net iki 5 proc., o S bei M kabinas turinčių sąnaudos  greitkeliuose sumažėjo net 5 proc.

Sistema remiasi naujausia navigacine įranga ir automatiškai sureguliuoja vilkiko greitį prieš kelio vingius, sankryžas bei kitokio tipo kelio susikirtimus, žino vietas, kur greitis ribojamas.

2 lygio autonomija

„Mercedes-Benz Actros“ yra pirmasis sunkvežimis, turintis antro lygio autonominio važiavimo funkcionalumą. Sistemų rinkinys sudėtas po vienu pavadinimu – „Active Drive Assist“. Sunkvežimis gali važiuoti vienoje eismo juostoje, t. y. išlaikyti pastovų atstumą iki priekyje esančios transporto priemonės bei stebėti eismo juostas žyminčias linijas, koreguoti vairu, kad jų nekirstų.

Patobulinta ir sistema „Active Brake Assist“ – dėl priekinėje dalyje sumontuotos kameros naujasis „Actros“ atpažįsta ne tik kitas transporto priemones, bet ir pėsčiuosius, tad gali autonomiškai sustoti.

„Mercedes-Benz“, pristatydamas naująjį „Actros“, atveria ir naujų programinių jo konfigūravimo galimybių. Programų kūrėjams atviroje platformoje „Mercedes-Benz Truck App“ bus galima išbandyti bei įdiegti įvairias transporto valdymo programas, kurios leis vilkikų logistiką valdyti dar paprasčiau.

Sunkvežimyje jau diegiama ir 2016 m. Hanoverio komercinio transporto parodoje pristatyta naujovė – nuotolinio stebėjimo sistema „Mercedes-Benz Uptime“, leidžianti matyti ne tik sunkvežimio buvimo vietą, bet ir numatyti jo priežiūros darbus, dabartinę detalių būklę.

Lietuvoje pristatyta naujoji sunkvežimių pasaulio žvaigždė – „Mercedes-Benz Actros“

Ketvirtadienio vakarą Kaune, Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademijoje, buvo pristatytas naujos kartos  „Mercedes-Benz Actros“ sunkvežimis. Tai yra bene didžiausia naujiena komercinių transporto priemonių sektoriuje šiais metais – naujasis „Actros“ turi ne vieną inovaciją, kuri palengvina vairuotojų ir transporto vadybininkų kasdieninį darbą ir tuo pačiu padaro jį efektyvesnį.

„Inovacijos yra išskirtinis kiekvieno „Mercedes-Benz“ bruožas ir naujasis „Actros“ jomis pasižymi kaip niekas kitas – tai moderniausias sunkvežimis rinkoje. „Actros“ yra pirmasis su antro lygio autonominio važiavimo galimybe, vaizdo kameromis vietoje veidrodėlių, naujos kartos vairuotojo kabina bei moderniomis važiavimo ir kasdieninio darbo efektyvumą didinančiomis technologijomis, kurios leidžia pagerinti darbo našumą ir tuo pačiu sumažinti jo sąnaudas“, – pristatymo metu teigė oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo Lietuvoje „Silberauto“ krovininių automobilių pardavimo vadovas Paulius Kraučiūnas.

Ateityje – elektriniai sunkvežimiai

Pristatydamas naująjį „Actros“ VDU susirinkusiai daugiau nei 300 įmonių vadovų, transporto specialistų ir žurnalistų auditorijai, P. Kraučiūnas daug kalbėjo apie ateitį. „Mercedes-Benz“ turi aiškų pokyčių planą iki 2025 metų ir netgi yra pristačiusi tais metais pasirodysiančio vilkiko koncepciją, o jau 2021 m. pradės serijinę elektrinio „eActros“ gamybą.

Tačiau dabartis priklauso vidaus degimo varikliams ir jie dominuos dar bent 10 metų – dėl šios priežasties „Mercedes-Benz“ nenustos investuoti į pažangias, efektyvumą didinančias technologijas dyzeliniuose sunkvežimiuose ir prie elektrinių bus pereinama pamažu. Dabartinės investicijos turi įvairius tikslus – pavyzdžiui, mažinti degalų sąnaudas – jos „Actros“ sunkvežimiuose per pastaruosius 7 metus sumažėjo net 16 procentų.

„Mes deriname abi veiklos sritis: investicijas į klasikinį verslo modelį – dyzelinius sunkvežimius ir tuo pačiu skiriame daug dėmesio elektrinio transporto tyrimus. Norėdamas pasiruošti tam, kas vyks po 10 metų, turi pradėti jau dabar“, – kalbėjo P. Kraučiūnas.

Kameros vietoje veidrodėlių

„Mercedes-Benz Actros“ turi daugiau nei pusšimtį įvairių patobulinimų, tačiau septyni jų išskiriami kaip svarbiausi. Pirmasis – visiškai pakitusi ir skaitmenizuota „Actros“ vairuotojo aplinka.

„Actros“ kabinoje ant abiejų statramsčių yra po 15 colių įstrižainės „MirrorCam“ ekraną, už vairo įmontuotas 10 colių pagrindinis prietaisų skydelis ir dar 10 colių – lietimui jautrus ekranas kabinos viduryje. Už jo esančioje dėtuvėje galimas bevielis įrenginių įkrovimas.

Sunkvežimis turi elektroninį stovėjimo stabdį su „Hold“ funkcija, leidžiančia lengvai pajudėti iš vietos net stačiausiose įkalnėse ir neriedėti atgal. Vairas – su lietimui jautriu paviršiumi šalia mygtukų, dabar neatitraukiant rankų nuo jo galima valdyti dar daugiau funkcijų.

Prie kabinos skaitmenizavimo smarkiai prisidėjo ir „MirrorCam“ funkcija. „Mercedes-Benz Actros“ neturi šoninių veidrodėlių – vietoje jų įtaisytos plataus kampo kameros, panaikinančios vairuotojui nematomą – vadinamąją akląją zoną.

„MirrorCam“ kameros sumontuotos aukštai, tad neapsineša purvu ir vairuotojui nebereikia valyti lango ar veidrodėlių norint matyti vaizdą juose. Tai itin pravartus funkcionalumas tokiose šalyse kaip Lietuva, kur dažni lietūs ir purvas gatvėse. Be to, su „MirrorCam“ parkuojantis galima matyti tai, kas vyksta už priekabos. Tai padidina saugumą ir sumažina nuostolių tikimybę riboto matomumo posūkiuose.

Dar ekonomiškesnis

2012 m. pirmą kartą buvo pristatyta „Predictive Powertrain Control“ (PPC) sistema, turinti didelę įtaką transporto priemonės ekonomiškumui, o šiandien su ja užsakoma daugiau nei 70 proc. visų „Actros“. Todėl nuo šiol PPC sistema bus montuojama standartinėje visų „Actros“ ir mažesniųjų „Arocs“ įrangoje.

PPC kartu su įdiegtais pažangiais aerodinaminiais sprendimais leidžia sumažinti L dydžio kabinas turinčių „Actros“ degalų sąnaudas greitkelyje iki 3 proc., o dviejų eismo juostų užmiesčio keliuose – net iki 5 proc. „Actros“ su S bei M kabinomis sąnaudos  greitkeliuose sumažėja net 5 proc.

Sistema remiasi naujausia navigacine įranga ir automatiškai sureguliuoja vilkiko greitį prieš kelio vingius, sankryžas bei kitokio tipo kelio susikirtimus, žino vietas, kur greitis ribojamas.

2 lygio autonomija

„Mercedes-Benz Actros“ yra pirmasis sunkvežimis, turintis antro lygio autonominio važiavimo funkcionalumą. Visas sistemų rinkinys buvo sudėtas po vienu pavadinimu – „Active Drive Assist“. Sunkvežimis gali važiuoti vienoje eismo juostoje – išlaikyti pastovų atstumą iki priekyje esančios transporto priemonės bei stebėti eismo juostas žyminčias linijas, atlikti korekcijas vairu idant jų nekirsti.

Patobulinta ir „Active Brake Assist“ sistema – dėl naujosios priekinėje dalyje sumontuotos kameros naujasis „Actros“ atpažįsta ne tik kitas transporto priemones, bet ir pėsčiuosius bei gali autonomiškai sustoti.

„Mercedes-Benz“ su naujojo „Actros“ pristatymu atveria ir naujas programines jo konfigūravimo galimybes. Specialiame „Mercedes-Benz“ sunkvežimių programų tinklalapyje bus galima išbandyti bei įdiegti įvairias transporto valdymo programas, kurios leis vilkikų logistiką valdyti dar paprasčiau.

Sunkvežimyje jau diegiama ir 2016 m. Hanoverio komercinio transporto parodoje pristatyta naujovė – nuotolinio stebėjimo sistema „Trailer Monitoring“, leidžianti matyti ne tik sunkvežimio buvimo vietą, bet ir numatyti jo priežiūros darbus, dabartinę įvairių detalių būklę.

Šešios priežastys, kodėl kelionėse geriausias – didelis automobilis

Vasara yra kelionių metas ir tai geriausiai matyti didmiesčiuose penktadienio popietę – iš miestų vedančios arterijos užkemšamos automobilių. Savaitgaliais žmonės traukia prie vandens telkinių, o kartais išsirengia ir ilgesnėms kelionėms į kitas Europos šalis. Vienas svarbiausių tokios kelionės atributų yra automobilis – jame praleidžiama daug laiko, o transporto išlaidos sudaro didelę dalį viso išvykos biudžeto.

Kokį automobilį kelionei rinktis geriausia? Vienareikšmio atsakymo nėra, nes žmonių poreikiai ir norimos lankyti vietos skiriasi. Be to, dalis žmonių keliauja asmeniniu transportu, kiti – nuomotu. Tačiau tam tikras bendras gaires (patarimus) sudėlioti galima.

Kelionėms reikalinga erdvė

Automobilyje kelionės metu praleidžiama daug laiko, tad norisi, jog jis būtų erdvus, ypač keliaujant su šeima. Nė vienam vairuotojui nėra malonu, kai už jo sėdintis mažametis kojomis pasiekia priekinės sėdynės atlošą ir kartais pasimėgaudamas jį paspardo.

Didelis automobilis atsiperka ir dar vienu aspektu – bagažo skyriaus talpa. Didžiųjų visureigių, pavyzdžiui, „Toyota Land Cruiser“, „SsangYong Rexton“, kuriuose yra penkios sėdimos vietos, ji viršija  800 litrų. Tiek erdvės užteks ne tik lagaminams, bet ir pusei vaikų žaidimų kambario. Reikia vežti daugiau keleivių? Prašom, nes dauguma didžiųjų visureigių turi dviejų papildomų sėdynių išskleidimo opcijas. Tiesa, bagažo sąskaita.

10 valandų per dieną vienoje vietoje

Kad ir kur keliausite – į Kroatiją, Norvegiją, Šveicariją ar kitą Europos kraštą – automobilyje praleisite daug laiko bei įveiksite kelis tūkstančius kilometrų. Tad jis turi būti komfortiškas, vargu ar kas džiaugtųsi 10 valandų per dieną mažyčiame miesto hečbeke. Kur kas daugiau malonumo suteiktų didelis universalas, o dar geriau – didelis ir aukštas visureigis, pvz., „Volkswagen Touareg“.

Dideliame automobilyje garso izoliacija dažniausiai yra geresnė, multimedijos sistema – išmanesnė, privalumų sąrašas – ilgesnis.

Didelės įtakos turi ir tokios smulkmenos kaip salono temperatūra. Dviejų zonų klimato kontrolė yra nepamainomas dalykas, ji leidžia vairuotojui būti vienoje „klimato juostoje“, o keleiviui – kitoje.

Ekonomija

Planuojant kelionės biudžetą, nemažą dalį užima išlaidos degalams bei kelių mokesčiams. Daugelyje Europos valstybių reikia sumokėti už prabangą važiuoti greitkeliais ir tie mokesčiai skiriasi nuo automobilio tipo. Asmeniniai automobiliai, kad ir kokio dydžio jie būtų – nuo miesto „Suzuki Swift“ iki minėtųjų „Toyota Land Cruiser“, „SsangYong Rexton“, „VW Touareg“ ir pan. visureigių – dažniausiai priskiriami vienai kategorijai, o už mikroautobusus mokėti neretai tenka daugiau. Kainos skiriasi ir keliantis keltais, tačiau juose dažniausiai skaičiuojamas automobilio ilgis.

Degalų sąnaudų išlaidų eilutė daugelyje kelionių yra dar didesnė nei kelių mokesčių. Ir čia svarbu įvertinti, kokiais keliais važiuosite: dideli visureigiai dažniausiai nėra itin ekonomiški mieste, tačiau pasiekus greitkeliuose leistiną 120–140 km/val. greitį jų degalų sąnaudos tampa labai artimos mažiems automobiliams. Kai maksimalus automobilio apkrovimas (salonas pilnas keleivių ir užpildyta bagažinė), didelių visureigių degalų sąnaudos gali tapti identiškos kaip ir mažųjų.

Jeigu prie automobilio prikabinate namelį ant ratų ar kito tipo priekabą, degalų sąnaudų skirtumas gali tapti labai akivaizdus jau visureigio naudai.

Ekonomija labai skiriasi nuo degalų tipo: dyzelinui alternatyvų dar nėra. Bet koks dyzelinis variklis greitkelyje bus ekonomiškesnis už panašios galios tokio pat modelio benzininį analogą bent 20 proc.

Tarsi papildomas draudimas

Nereikia grįžti nė dešimtmečio atgal, kad prisimintume didžiules Lietuvą užklupusias liūtis, po kurių ne viena gatvė tiesiogine prasme skendo ir buvo įveikiamos tik valtimis arba… visureigiais.

Kuo piečiau į Europą keliaujate, tuo stichijų grėsmė didesnė. Todėl visureigis yra tarsi papildomas draudimas – nesinori, kad reikėtų pasinaudoti visomis jo galimybėmis, bet svarbu žinoti, kad prireikus jis sugebės išvežti iš bėdos.

Visureigių privalumas prieš nedidelius miesto automobilius yra aukštai sumontuota oro paėmimo sistema, leidžianti įveikti gilias balas. Aukšta prošvaisa (atstumas nuo žemės iki žemiausio kėbulo taško) užtikrina, kad užvažiuosite į stačiausias įkalnes, pavyzdžiui, „SsangYong Rexton“ prošvaisa yra 224 mm, o minėto „Suzuki Swift“ – daugiausiai 140 (4 x 4 versijos). Nedideli krosoveriai taip pat neprilygsta, „Suzuki Vitara“ turi vieną didžiausių atstumų tarp kėbulo ir žemės – 195 mm, tačiau jis gerokai mažesnis nei didžiųjų visureigių.

Prie papildomo saugumo būtina priskirti ir konstrukciją – „Land Cruiser“ bei „Rexton“ visureigiai yra rėminės konstrukcijos, kuri bet kokio eismo įvykio atveju suteikia didelio pranašumo. Be to, didesni ir sunkesni automobiliai dėl elementarių fizikos dėsnių yra saugesni.

Geresnis matomumas

Visureigio privalumas pasireiškia kiekvienoje gatvėje, o ypač – mažiau pažįstamose vietovėse. Aukšta sėdėsena užtikrina gerą matomumą toli virš kitų automobilių stogų. Tai itin pravartu lenkimo metu – aukščiau sėdint lengviau tinkamai įvertinti situaciją.

Aukšta sėdėjimo pozicija turi privalumų ir spūstyse – galima geriau matyti situaciją priekyje, nusukimus į šoninius kelius ir apvažiavimus, kuriuos ne visada pasiūlys navigacijos programa.

Manevringumas ar pravažumas?

Į kelionę retai kada išsiruošiama be konkretaus plano, kur norima nuvykti, ką aplankyti, bei iš anksto užsakytų viešbučių kambarių. Todėl galima numatyti važiavimo maršrutą – ne tik greitkelius, bet ir siauras vietas ar prastos būklės kelius.

Čia susiduriama su dilema: mažas hečbekas visada bus praktiškesnis siauruose Italijos senamiesčiuose, tačiau visureigis niekada nepaves prastos būklės keliuose, kurių taip pat pasitaiko net ir civilizuočiausiose Europos šalyse.

Dažnai galima pamatyti, kaip tokiose atkarpose, pilnose stačių užvažiavimų ar nuokalnių, vietiniai gyventojai nardo su „Fiat Panda“ ir panašiais automobiliais, tačiau kasdien važinėdami tokiomis vietomis jie jas žino mintinai. Be to, pietų europiečiai nuo šiauriečių skiriasi požiūriu į automobilį ir jo saugojimą – ne be reikalo dažnas automobilis Italijoje ar Prancūzijoje yra nubrozdintais buferiais.

Septynvietis „Mercedes-Benz GLB“ užprogramuotas susilaukti sėkmės

Pasaulyje populiarėjančių „Mercedes-Benz“ kompaktinės klasės automobilių šeima sparčiai auga ir šiemet pristatomas jau aštuntasis šio segmento atstovas – didesnio pravažumo modelis GLB. Tai – antrasis „Mercedes-Benz“ kompaktinės klasės SUV ir pirmasis, siūlantis septynias sėdimas vietas.

„Praėjusiais metais pasaulyje buvo parduota 609 tūkstančiai kompaktinės klasės „Mercedes-Benz“ automobilių – tai sparčiai augantis segmentas ir klientai nori vis daugiau įvairovės bei funkcionalumo kompaktiškame kėbule. Visiškai naujas GLB modelis atrodo išskirtinai, yra praktiškas ir labai universalus, tokius automobilius lietuviai ypač mėgsta, tad tikime jo sėkme. Dar šių metų pradžioje viešai parodyta tik GLB koncepcija, tačiau netrukus sulaukėme užklausų apie šį automobilį, klientai juo domisi ir nori išbandyti“, – sako oficialaus „Mercedes-Benz“ importuotojo Lietuvoje „Silberauto“ pardavimo vadovas Rolandas Samuolis.

Universalus modelis

Vienas iš trijų „Mercedes-Benz“ automobilių yra SUV, vienas iš keturių – kompaktinės klasės. GLB modelis atitinka abiejų populiarių segmentų kriterijus ir tarp savo konkurentų išsiskiria universalumu.

GLB yra pirmasis „Mercedes-Benz“ kompaktinis modelis, kuriame galima užsakyti trečią sėdynių eilę. Jose sumontuoti galvos atlošai, saugos diržai su papildomo įtempimo funkcija, užuolaidinės oro pagalvės, ISOFIX bei „Top-Tether“ jungtys vaikų kėdutėms. Dviejose sėdynėse patogiai sėdėti gali iki 168 cm ūgio žmonės.

Trečioje eilėje taip pat sumontuoti puodelių laikikliai, dvi erdvės nedideliems daiktams pasidėti bei USB jungtys. Šias sėdynes galima nulenkti žemyn ir sudaryti tolygią bei erdvią plokštumą su bagažo skyriaus grindimis.

Antra sėdynių eilė gali būti stumdoma išilgai net 140 milimetrų, taip optimizuojant erdvę salone arba bagažo skyriuje, o prireikus sutalpinti labai didelį objektą, ji gali būti nulenkiama santykiu 60:40.

Galingi ir efektyvūs varikliai

GLB montuojami keturių cilindrų benzininiai bei dyzeliniai varikliai – patikimi ne viename modelyje išbandyti agregatai, kurie buvo atnaujinti ir dabar yra dar galingesni bei efektyvesni.

GLB 200 modelyje montuojamas 1,3 l benzininis variklis, kurio vidutinės degalų sąnaudos tesiekia 6–6,2 l/100 km. Tokių ekonomijos rezultatų pasiekti pavyko dėl modernios jo konstrukcijos ir išmanaus valdymo būdo – nepilno apkrovimo metu dalis cilindrų yra išjungiami.

Dviejų litrų variklis montuojamas į GLB 250 4MATIC modelį (vidutinės degalų sąnaudos 7,2–7,4 l/100 km). Šio agregato cilindrai yra šlifuoti specialiu būdu, vadinamu trumpet-honing, kuris  mažina cilindro sienelių ir stūmoklio trintį bei degalų sąnaudas.

Dviejų litrų dyzelinis variklis, montuojamas į GLB 200 d ir GLB 220 d modelius su 8 laipsnių automatine pavarų dėže, jau atitinka tik 2020 m. įsigaliosiančius RDE (angl. „Real Driving Emissions“) ekologiškumo bei „Euro 6d“ reikalavimus. Šių automobilių degalų sąnaudos – 4,9–5 l/100 km, o CO2 emisija – 129–133 g/km.

Išmani keturių varančių ratų sistema

GLB ne tik pasižymi tikro SUV išvaizda, bet yra pajėgus ir bekelėje: jis gali būti komplektuojamas su nuolatine visų varančių ratų sistema 4MATIC. Pasirenkant įvairius važiavimo režimus, keičiasi galios perdavimo santykis tarp priekinių ir galinių ratų – „Eco“ bei „Comfort“ režimais priekiniai ašiai skiriama 80 proc. pajėgumo, o galinei – 20 proc. Režimu „Sport“ santykis pakeičiamas į 70:30, o bekelės – 50:50.

4MATIC keturių varančių ratų pavarą turinčiuose modeliuose papildomai gali būti pasirenkamas sistemų „Off-Road Engineering Package“ rinkinys su apšvietimu bekelėje bei važiavimo režimu, optimizuojančiu variklio galią bei ABS sistemos darbą bekelei.

Šiame rinkinyje taip pat yra įvairių prastuose keliuose praverčiančių asistentų, pavyzdžiui, sistema „Downhill Speed Regulation“ (DSR) užtikrina saugų ir efektyvų nusileidimą nuokalne vairuotojo pasirinktu greičiu nuo 2 iki 18 km/val.

Žino, kokiu greičiu važiuoti

Nors tai – kompaktinis modelis, GLB montuojama daug sistemų, iki šiol dažniausiai matytų kitų klasių automobiliuose. Jame sumontuota tiesiai iš S klasės atkeliavusi eismo stebėjimo sistema „Active Distance Assist DISTRONIC“– GLB radarai ir kameros fiksuoja kelią iki 500 metrų į priekį ir kai kuriose situacijose gali važiuoti autonomiškai. Jis išlaiko trajektoriją eismo juostoje, o artėjant prie staigaus posūkio, geležinkelio pervažos ar žiedinės sankryžos, sumažina greitį.

Naujasis „Mercedes-Benz“ SUV, vairuotojui palenkus posūkio svirtelę, gali autonomiškai keisti eismo juostas (su „Active Lane Change Assist“ sistema) bei išlaikyti automobilį juostos viduryje (su „Active Steering Assist“).

Papildomoje GLB įrangoje yra dviejų tipų šviesos diodų žibintai: „LED High Performance“ bei „Multibeam LED“. Pastarieji pritaiko žibintų ryškumą prie esamos eismo situacijos, tad vairuotojas gali beveik visą laiką važiuoti tarsi su įjungtomis tolimosiomis šviesomis.

Automobilyje įdiegta naujausia multimedijos valdymo sistema „Mercedes-Benz User Experience“ (MBUX), kurią valdyti galima ne tik ryškiame ir kokybiškame lietimui jautriame ekrane, bet ir balsu pasakius „Hey, Mercedes“.

Sistemų rinkinys „ENERGIZING comfort control“ parenka apšvietimo, muzikinio fono bei masažo paketus ir vairuotojui belieka tik išsirinkti labiausiai atitinkantį jo nuotaiką. Jei vairuotojas yra užsisegęs „Mercedes-Benz vivoactive® 3“ ar kitą „Garmin®“ išmanųjį laikrodį, automobilis geba parinkti itin tikslią atpalaidavimo programą pagal stresą, pulsą bei miego kokybę.

„Volvo Cars“ ir „Uber“ pristato gamybai parengtą savavaldį automobilį

Automobilių saugumo technologijų lyderė „Volvo Cars“ ir pavežėjimo paslaugų kompanija „Uber“ pristatė drauge sukurtą gamybai parengtą savavaldį automobilį, kuris yra tolimesnis žingsnis strateginiame kompanijų bendradarbiavime.

„Uber“ ir „Volvo Cars“ pradėjo bendradarbiauti 2016 metais kuriant savavaldžių automobilių prototipus, o pristatytas SUV „Volvo XC90“ yra pirmasis serijinis automobilis, kuris su įdiegtomis „Uber“ autonominio važiavimo technologijomis gali važiuoti savarankiškai.

Standartinis „Volvo XC90“ modelis turi pagrindines saugumo technologijas, leidusias „Uber“ kompanijai lengvai sumontuoti savo sukurtą savavaldžio važiavimo įrangą, kuri ateityje bus naudojama teikiant autonominių automobilių dalijimosi paslaugas.

Be to, savavaldis „Volvo“ automobilis turi net kelias dubliuojančias vairo ir stabdžių, taip pat energijos sistemas tam atvejui, jei kuri nors viena iš šių pagrindinių sistemų nustotų veikti ir automobilį reikėtų nedelsiant sustabdyti.
 
Papildomai prie „Volvo“ dubliuojančių sistemų automobilio išorėje ir salone sumontuoti papildomi autonominio važiavimo technologijos jutikliai, užtikrinantys saugų automobilio valdymą ir manevravimą mieste.
 
„Mes tikime, kad autonominio važiavimo technologijos dar labiau padidins saugumą – pamatinį mūsų kompanijos elementą, – sako Håkanas Samuelssonas, „Volvo Cars“ prezidentas ir vykdomasis direktorius. – Planuojame, kad jau kito dešimtmečio viduryje trečdalis visų mūsų parduodamų automobilių bus visiškai autonominiai, o bendradarbiavimas su „Uber“ atspindi mūsų ambicijas tapti didžiausių pasaulyje pavežėjimo paslaugų kompanijų tiekėju.“
 
Panašios savavaldžio važiavimo technologijos bus ir naujuose „Volvo Cars“ autonominiuose automobiliuose, kurių pirmieji pasirodys jau kito dešimtmečio pradžioje. Šios sistemos, debiutuosiančios naudojant „SPA2“ platformą pagamintuose naujos kartos „Volvo“ automobiliuose, leis važiuoti autonominiu režimu tokiose tam pritaikytose vietose kaip greitkeliai ir miestų aplinkkeliai.