Universalų bagažinės didėja, o kieno sąskaita?

Kompaktinės klasės hečbekai dar praėjusiame amžiuje įgavo naujų kėbulo tipų: „Volkswagen Golf“ tapo universalu, „Opel Astra“ – sedanu, „Honda Civic“ – kupė ir t.t. Pastaraisiais metais gamintojai konkretizavosi ir daugelis kompaktinės klasės automobilių būna dviejų kėbulų tipų: hečbekai ir universalai.

Kompaktinės klasės universalus žmonės perka dėl elementarios priežasties: jiems reikia didesnės nei hečbeko bagažinės. Daugiau jokių privalumų universalas neturi – salonas tas pats, varikliai ir pavarų dėžės paprastai tokie patys, tik kaina aukštesnė. Ir pats automobilis didesnis, bet tai – tik dėl išaugusios bagažinės.

Tai suprasdami, gamintojai lenktyniauja – kas pasiūlys didesnę bagažinę. Ir šios lenktynės yra labai įdomios, nes kompaktinės klasės universalai pagal bagažinės talpą neretai pralenkia didesnius automobilius: pavyzdžiui, „Peugeot 308 SW“ bagažinėje telpa 610 l krovinio, o išoriškai 25 cm ilgesnio 508 SW – 512 litrų. Nulenkus sėdynes ir pakėlus dangtį, talpos svarstyklės išlieka mažesnio automobilio pusėje – 1 660 l prieš 1 592. Kur paslaptis?

Kompaktinės klasės automobilių salonai yra mažesni, ratų bazė – taip pat. Be to, siekiant išlaikyti proporcijas, priekinė dalis – variklio dangtis – 308 SW yra trumpesnis nei 508 SW. Todėl žvelgiant iš šono, 308 SW atrodo kiek neproporcingai – galinė dalis labai ištęsta, tuo tarpu 508 SW atrodo taip pat solidžiai, kaip ir 508 sedanas.

Kitas svarbus aspektas – automobilio aukštis. „Peugeot 308 SW“ yra labai žemas – jo prošvaisa vos 11 cm (508 SW – 14,8 cm). Tai reiškia, kad bagažinės grindys gali būti žemai, o jos dangtis – maksimaliai aukštai. Iš vienos pusės, tai patogu – bagažinės slenkstis žemas ir nereikia aukštai kelti krovinių. Automobilio sėdynės taip pat nėra aukštai, o tai įlipimą daro patogesnį.

Iš kitos pusės, žema prošvaisa neigiamai atsiliepia važiuojant žvyrkeliais ar kitais prastesnės būklės keliais. Galų gale, rečiau naudojamuose keliuose žiemą galima stumdyti sniegą, o įvažiuojant į stačias rampas turinčius parkingus gali tekti braukyti automobilio buferį.

Dar vienas niuansas, lemiantis bagažinės didėjimą – pilno dydžio atsarginio rato atsisakymas. Paprastai automobilių standartinėje įrangoje būna tik padangos remonto rinkinys, o už papildomą įrangą dedamas plonas atsarginis ratas. Pilno dydžio atsarginis ratas – jau retas atvejis.

Priežasčių, žinoma, yra ir daugiau – tai efektyviau išnaudojamas automobilio tūris, tvirtesnės ir plonesnės sėdynės ir t.t. Tačiau aukščiau paminėtos yra pagrindinės. Į jas verta atsižvelgti renkantis naują automobilį – iš pirmo žvilgsnio patraukliai atrodantys kompaktinės klasės hečbekai gali tikti ne visiems.

Visi naujų automobilių išpardavimai