Turtinga komplektacija – ne tik komfortui, bet ir pardavimui

Automobilis paprastai perkamas ilgam laikotarpiui – 3, 5 ar dar daugiau metų. Kai įsigijimo procesas yra su likutine verte, dėl automobilio realizavimo antrinėje rinkoje pirkėjui rūpintis nereikia. Tačiau kartais įsigyjama be likutinės vertės – tuomet po kelių metų teks pačiam tapti pardavėju. Ir nebūtinai sėkmingu.

Pamačius, kaip atrodė gatvės 2013 m. ir palyginus su šiandiena, galima įsivaizduoti, kas nutiks iki 2023 m. Transporto parkas neabejotinai keisis – kai kurie automobilių privalumai bus kone standartiniai, o kai kurios ypatybės atgrasys daugelį pirkėjų. Todėl renkantis automobilio komplektaciją, reikėtų atsižvelgti ne tik į šiandieninius poreikius, bet ir į ateitį. Gali būti, kad šiandien pažymėta kelis šimtus eurų kainuojanti papildomos įrangos varnelė po 5 metų padės automobilį parduoti ir brangiau, ir greičiau.

Pavyzdžiui, automatinė pavarų dėžė. Palyginus automobilių parką prieš kelerius metus su šiandieniniu, mechaninių dėžių santykis gerokai mažesnis. Praėjus dar penkiems metams, automatinės turėtų dominuoti rinkoje: degalų sąnaudų skirtumą pajausti retai įmanoma, o komforto lygis gerokai aukštesnis. Vienintelis trukdis yra jų kaina – „automatas“ paprastai kainuoja bent 1,5 tūkst. Eur daugiau nei mechaninė dėžė, o kai kurie gamintojai nemato reikalo jo poruoti su dyzeliniais varikliais.

Dyzelinas yra kita tema. 2018-ieji yra metai, kuomet prasidėjo dyzelinių automobilių saulėlydis – konkrečius nutarimus riboti senesnių dyzelių patekimą į centrines dalis jau paskelbė daug miestų, tokių svarstymų pasigirsta net ir Lietuvoje. Planuojami įvesti mokesčiai už automobilius taip pat skaudžiausiai turėtų kirsti būtent dyzeliniams automobiliams, tad po 5 metų šiais degalais varomas automobilis vargu ar bus toks patrauklus kaip benzininis.

Kai kurios sistemos, dar neseniai buvo egzotika, o šiandien suvokiamos kaip standartinė įranga – tai parkavimo jutikliai, lietaus jutiklis, klimato kontrolė ir pan. Analogiškai šiandien ne tokios dažnos pagalbinės sistemos kaip autonominis stabdymas, „aklosios zonos“ stebėjimo sistema ir kitos po kelerių metų taps savaime suprantamomis ir jų neturintį automobilį parduoti bus sunkiau. Todėl kelių varnelių komplektacijos sąraše padėjimas gali padėti išvengti sudėtingo pardavimo proceso po kelių metų.