Sportiški automobiliai grįžta į rinką

Galingų automobilių entuziastai pastarąjį dešimtmetį turėjo pagrindo nerimauti: santykinai galingus, greitus ir nebrangius hečbekus gaminę prancūzai, japonai ar vokiečiai šio tūkstantmečio pradžioje vienas po kito stabdė vadinamųjų „karštųjų hečbekų“ gamybą motyvuodami kaštų taupymu.

Tai nėra melas: pinigus automobilių gamintojams uždirba populiarūs automobiliai, o ne itin greiti, galingi ir išskirtiniai, kurių kūrimui reikalingi dideli resursai, tačiau pelno marža – maža. Tačiau pastaraisiais metais „karštieji hečbekai“ grįžta į gatves nugalėję visas ekologines normas, prieš du dešimtmečius svarstytus fizikos dėsnius ir nepraktiškumą.

Šiandien hečbekas gali pasigirti tokiais techniniais duomenimis, kurie prieš du dešimtmečius būtų laikyti nesuvokiamais arba įgyvendinamais tik labai dideliuose automobiliuose. Pavyzdžiui, „SEAT Leon Cupra“ išvysto 300 AG ir 380 Nm, nors turi vos 2,0 l darbinio tūrio variklį. Tai priekiniais ratais varomas hečbekas, tačiau tai netrukdo nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėti per mažiau nei 6 sekundes bei pasiekti didžiausią 250 km/val. greitį.

Tai yra vienas greičiausių priekiniais ratais varomų automobilių legendinėje Vokietijos Niurburgringo trasoje, kurį lenkia tik trys tą pačią varomųjų ratų komponuotę turintys automobiliai. Vienas jų, „Honda Civic Type-R“, parduodamas Motorsniper.lt tinklalapyje Vilniuje.

Kadangi automobilis parduodamas Motorsniper.lt, tai sufleruoja viena – jis kainuoja mažiau nei parašyta kainoraštyje. Ta kaina yra...  34 320 Eur. Atrodo, daugokai, kaip už „civicą“? Tačiau kainoraštyje toks modelis kainuoja net 37 840 Eur. Už kokius nuopelnus „Type-R“ ženkliuką turintis automobilis yra toks brangus?

Po kapotu jis turi 2,0 l darbinio tūrio benzininį variklį su turbina, kuris išvysto 310 AG. Praėjusio šimtmečio pabaigoje inžinieriai teigė, jog riba priekiniais ratais varomiems automobiliams yra apie 250 AG – peržengus šią kartelę, jie neva taptų sunkiai valdomi ir tolesnis galios didėjimas nebėra efektyvus. Panašu, kad tuometiniai specialistai neįvertino šiuolaikinių inžinierių gabumų ir padangų tobulėjimo, nes šį fizikos dėsnį jau paneigė daug gamintojų.

4,39 m ilgio hečbekas ne tik atrodo įspūdingai, bet ir iki 100 km/val. įsibėgėja per 5,7 sek. Tai mažiau laiko, nei jūs užtrukote skaitydami šią pastraipą.

Didžiausias pasiekiamas jo greitis yra apribotas elektroniniu ribotuvu ir siekia 270 km/val. Tačiau tai nėra tik greitkeliams ir lenktynių trasoms skirtas automobilis – didžiausią sukimo momentą, 400 Nm, „Civic Type-R“ pasiekia ties 2 500-4 500 variklio apsisukimų per minutę, tad yra itin dinamiškas ir mieste.

Be to, tai ir praktiškas automobilis: jo bagažinėje telpa net 498 l krovinio, o nulenkus galines sėdynes – 1 214 l. Su mechanine dėže pasiekiamos vidutinės degalų sąnaudos – 7,3 l/100 km.

Tokie skelbimai kaip šis pasirodo nedažnai ir paprastai ilgą laiką ieško pirkėjo. Juk daugelis žmonių už tokią pinigų sumą mieliau rinksis neblogai įrengtą „Volkswagen Passat“ ar padidinto pravažumo „KIA Sportage“. Tačiau tikriems vairavimo entuziastams toks pasiūlymas – aukso grynuolis.

Visi naujų automobilių išpardavimai