Pergalės apdovanojimuose – teigiama įtaka pardavimams?

Visame pasaulyje vyksta daugybė automobilių konkursų: geriausi, gražiausi, greičiausi ir visokie kitokie „-iausi“ renkami kiekvienais metais. Netrūksta jų analogų ir Lietuvoje: daugiau nei dvidešimt metų vyksta „Lietuvos metų automobilio“ rinkimai, rengiami pagal „Europos metų automobilio“ konkurso principą, o pastaraisiais metais jiems atsirado konkurentas – „Top Gear Lietuva“ apdovanojimai. Kai kurie naujienų portalai taip pat daro savo rinkimus, tačiau jie nei prestižu, nei populiarumu toli gražu neprilygsta pirmiems dvejiems.

Nors populiariausi geriausiųjų rinkimai Lietuvoje iš pirmo žvilgsnio panašūs, jų principas – radikaliai skirtingas. „Lietuvos metų automobilio“ konkurse dirba dešimt komisijos narių, automobilių žurnalistų – kiekvienas jų turi daugybės metų patirtį bandant įvairius modelius ir daugelį jie apžvelgia iš profesionalios pusės bei bando tą daryti maksimaliai objektyviai.

„Top Gear Lietuva“ rinkimuose mažiau profesionalumo, bet kur kas daugiau emocijos. Jeigu pirmuosiuose rinkimuose geriausiuoju tampa praktiškas bei nebrangus modelis, kurį paprastai renkasi daugybė lietuvių, tai antruosiuose geriausiu paprastai renkamas sportiškas, stiprią emociją sukeliantis automobilis.

Tokie rinkimai turi šiokią tokią įtaką automobilių pardavimams, tačiau ji nėra didelė. Pavyzdžiui, „Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose labai detaliai nagrinėjami visureigiai, visų automobilių techniniai niuansai – tai palengvina pirkėjo dalią ir padeda pasirinkti jo poreikius geriau atitinkantį modelį. Tačiau ar tai turi tiesioginę įtaką pardavimams?

Turi, tačiau nebūtinai tiesioginę. Kažkuriame konkurse nugalėjęs modelis gal nebūtų sulaukęs tam tikrų pirkėjų dėmesio, tačiau po pergalės jis buvo linksniuojamas žiniasklaidoje ir tai bet kokiu atveju atkreipia dėmesį. Kitaip sakant, nauda pardavimams yra, tačiau ji susijusi ne tik su pergale konkurse, bet ir su gaunamu papildomu dėmesiu – reklama. Kai automobiliai tapo tokie panašūs, reklama yra geras būdas išsiskirti.

Kita vertus, jeigu naujas automobilis dalyvavo visuose konkursuose, tačiau nei viename nepretendavo į apdovanojimus, galite suabejoti, ar jums verta gaišti laiką einant jį bandyti – greičiausiai jis turi kokybiškesnių konkurentų.

Visi naujų automobilių išpardavimai