2019-02-18
Automobilių multimedijos tobulėja greičiau nei patys automobiliai. Lietimui jautrūs ekranai leidžia vairuotojams ir automobilių keleiviams mėgautis didžiulės raiškos vaizdais bei daugybę funkcijų valdyti tapšnojant. Tačiau tai turi šalutinį efektą – norėdamas padidinti klimato kontrolės temperatūrą, žmogus turi nukreipti akis nuo kelio ir įsistebeilyti į ekraną. Dėmesio nukreipimas nuo kelio yra viena pagrindinių avarijų priežasčių, jos mastas tik auga.
Automobilių gamintojai ėmė spręsti šią problemą. Kai kurie pradėjo siūlyti automobilius, kuriuose multimediją galima valdyti ir lietimui jautriame ekrane, ir specialiu valdikliu – taip padarė BMW, „Mazda“, „Mercedes-Benz“ ir dar keli gamintojai. Visai patogu – žmonės pasirenka, kas jiems labiau prie širdies.
Tačiau didžioji dauguma eina link liečiamųjų ekranų – juos spaudyti daug paprasčiau, atrodo įspūdingiau, o ir daugelį funkcijų pateikti galima patogiau. Galima sakyti, multimedijos aplenkė autonomines technologijas – galimybė spaudyti ekranus nežiūrint į vairą turėtų atsirasti tik tada, kai automobiliai galės važiuoti patys, tačiau norai (ypatingai eismo specialistų) ne visada sutampa su technologijomis.
Kai kurie gamintojai atrado trečiąjį būdą įvairioms funkcijoms valdyti. Tai – kalba. Naujuose BMW modeliuose užtenka pasakyti „Hey, BMW, I‘m cold“ ir klimato kontrolės temperatūra bus padidinta. „Navitage me to the port of Klaipeda“ – navigacija nustatys maršrutą į Klaipėdos uostą. Funkcijų, kurias gali atlikti dirbtinis automobilio intelektas, yra labai daug ir joms aprašyti galima skirti atskirą knygą.
Analogišku keliu žengė ir kitas vokiečių gamintojas – važiuojant galima pasakyti „Hello, Mercedes“ ir nurodyti tam tikrą komandą, kuri bus netrukus atlikta. Ši sistema netgi atskiria vairuotojo balsą nuo keleivių, tad šiems balsu kontroliuoti automobilio nepavyks.