2017-04-25
Pasaulyje populiarėjant krosoveriams – padidinto pravažumo automobiliams, - daliai vairuotojų kyla natūralus klausimas: ar tas „padidintas pravažumas“ yra tik optinė apgaulė, ar reali pagalba kelyje? Juolab kad pastaruoju metu „padidinto pravažumo“ virusu užsikrėtė visi: nemažai hečbekų peraugo į krosoverius, o sedanų bei universalų buvo padabinti plastikinėmis ratų arkų apsaugomis bei pavadinti „All terrain“, „Alltrac“ ir t.t.
Netrūksta manančių, jog tokie užrašai bei plastikinės ratų arkų apsaugos tėra tik rinkodariniai triukai siekiant sukurti universalaus automobilio, tinkančio visoms gyvenimo situacijoms, įspūdį. Kaip yra iš tikrųjų?
Motorsniper.lt tinklalapyje praėjusią savaitę buvo publikuoti keli su nuolaidomis parduodami automobiliai, atitinkantys aukščiau išvardytus kriterijus – jie yra eiliniai sedanai ar universalai, tačiau jų modifikacija – „padidinto pravažumo“.
Vienas jų – „SEAT Leon X-perience“, parduodamas už 26 200 eurų (pradinė kaina – beveik 32 tūkst. Eur). Jis turi dyzelinį 150 AG variklį, mechaninę pavarų dėžę, 7 oro pagalves, 5,8 colio skersmens ekraną, lietaus ir šviesos jutiklius, automatiškai tamsėjantį galinio vaizdo veidrodėlį, „Alcantara“ sportines sėdynes, priekinius ir galinius statymo jutiklius, oda dengtus salono aksesuarus ir t.t.
Be viso to, su 18 proc. nuolaida parduodamas SEAT turi keturis varančiuosius ratus bei 15 mm aukštesnę prošvaisą nei standartinis „Leon“. 163 padidinto pravažumo prošvaisos milimetrai neatrodo daug, net ir lyginant su standartiniais 148 mm. Tačiau įvertinus tai, jog „SEAT Leon“ ratų bazė nėra didelė, o daugelis miesto krosoverių turi tik du varančiuosius ratus ir 16-18 cm prošvaisą, papildomi milimetrai SEAT paverčia pravažesniu automobiliu už daugelį miesto visureigių. Tokių duomenų pakanka bet kokioms kasdien sutinkamoms sąlygoms – toks automobilis nugabens žiemą į atokesnę sodybą, o vasarą padės nukeliauti toliau nei drįstumėte standartiniu SEAT.
Kiek kitokį požiūrį demonstruoja kitas su nuolaida parduodamas automobilis – „Volvo S60 Cross Country“. Net 23 proc. pigiau parduodamas modelis (37 990 Eur vietoje kainoraštyje buvusios 49 190 Eur sumos) turi tik priekinius varančiuosius ratus, tačiau net 19,75 mm aukščio prošvaisą. Tokia nepadarytų gėdos jokiam miesto krosoveriui.
Tai idealus automobilis žmonėms, kuriems reikia kasdieninio komforto su galimybe retkarčiais nukakti į vietas, kurios pasiekiamos tik labai prastu keliu – standartinis „Volvo S60“ to neleistų dėl prošvaisos trūkumo (ši paprastame S60 – vos 136 mm). Kita vertus, tuo pačiu keliu važiuojant stipriai palijus ar pasnigus, gali tekti netikėtai sustoti – esant prastoms oro sąlygoms automobilio pravažumui nemažą įtaką turi ir varančių ratų skaičius.
Parduodamas S60 turi pačią aukščiausią „Summum“ įrangą, navigacijos sistemą, „Bi-Xenon“ žibintus, automatiškai tamsėjančius veidrodėlius, statymo jutiklius, galinio vaizdo kamerą ir daug kitų aukščiausios klasės automobiliuose sutinkamų atributų.
Reziumė – padidinto pravažumo automobiliai nėra vien butaforija ir jie padės nuvažiuoti toliau nei tą leistų padaryti standartiniai to paties gamintojo modeliai. Kita vertus, norint būtų užtikrintam bet kokioje situacijoje, geriausias pasirinkimas – keturiais ratais varomas didelis visureigis.