2019-01-21
Automobilio variklio šildymas – viena aktualiausių temų šaltuoju sezonu. Su ja nesusiduria šildomuose garažuose ar požeminėse aikštelėse automobilius laikantys žmonės, tačiau daugelio transporto priemonės stovi lauke. Taigi, ar reikia automobilio variklį šildyti? Galbūt reikia tik seną, o naujo – ne?
Atsakymas į abu klausimus yra vienas – ne, nereikia. Jeigu į automobilio variklį pilama gamintojo rekomenduojama alyva, ji išlaiko geras tepimo savybes įvairiausiame temperatūros diapazone, todėl oro temperatūrai nukritus iki kelių laipsnių šalčio be reikalo naudoti degalų neverta. Jeigu oro temperatūra pasiekia keliolikos laipsnių minusą, tuomet varikliui verta leisti minutę padirbti laisvais sūkiais – arba tol, kol spėsite nugramdyti langus. Tas pats principas galioja tiek „Audi“, tiek „Fiat“ automobiliams.
Šildyti buvo būtina senus variklius, neturėjusius įpurškimo sistemų – oro ir degalų mišinys buvo perduodamas karbiuratoriumi. Šiandieniniai varikliai sukonstruoti kur kas tobuliau, juose naudojama alyva geresnė ir universalesnė.
Pradedant judėti automobiliu šaltu oru svarbu jokiu būdu nespausti akceleratoriaus „iki dugno“ ir nevažiuoti aukštais variklio apsisukimais. Pavaras reikėtų perjungti nepasiekus 2 tūkst. apsisukimų ar dar anksčiau – bent jau tol, kol iš ortakių pradės plūsti šilto oro banga.
Stovėdamas automobilio variklis šyla daug lėčiau – darbinę temperatūrą jis pasieks keliskart lėčiau nei važiuojant, kad ir labai neskubant. Todėl automobilio variklio specialiai šildyti stovint nereikia – nebent tol, kol nusivalysite langus ir įkais šildomos sėdynės ar vairas.