2018-10-03
Prabanga automobiliuose neapsiriboja vien tik minkšta važiuokle, odinėmis sėdynėmis, dideliais ekranais ir galinga garso sistema. „Rolls-Royce“ gamintojai akcentuoja, kad automobilį prabangiu galima vadinti tada, kai jis iš vairuotojo nereikalauja jokių pastangų jį valdyti. Būtent to ieško šiuolaikiniai komercinių automobilių vairuotojai: jie dirba darbą, automobilius vairuoja ištisą dieną, tad našiam darbui jiems labiausiai reikia nesudėtingai valdomo ir papildomų galvos skausmų nekeliančio automobilio.
Gamintojai vejasi tendencijas: darbui skirtos transporto priemonės nė kiek neatsilieka nuo lengvųjų automobilių.
„Vertinant komfortą, mes didžiausią dėmesį kreipiame į vairuotojo sėdėseną, ergonomiką ir patį vairavimą: tai sėdynė, pedalai, vairas, veidrodžiai, apžvalgumas, visa aplink jį esant ergonomika. Vairuotojas neturi būti apkrautas jokiais dirgikliais. Tai jis atsisėdęs į komercinį automobilį turi dirbti savo darbą ir jam reikėtų naudoti kuo mažiau resursų eksploatuojant“, – aiškino „Altas Auto“ pardavimų vadovas Karolis Šimkus.
Žmonės, susidūrę su senesniais komerciniais automobiliais prisimena, kad norint juos vairuoti, reikėjo sunkiai dirbti. Naujus komercinius automobilius gamintojai kuria žengdami koja kojon su lengvaisiais. Ir tai neapsiriboja vien moderniausių elektroninių sistemų iš kito sandėlio integravimu į krovininius automobilius. Didžiulis dėmesys teikiamas ir vairuotojo komfortui.
„Pamenu, seniau komerciniai automobiliai iš tiesų buvo skirti darbui: tai pavarų dėžė nepatogi, tai stovėjimo stabdis kažkur ne ten nukištas, vairo kolonėlė, vairuotojo sėdynė nesireguliuodavo ir vairuotojui tekdavo sunkiai dirbti, tai dabar standartas toks, kad viskas yra reguliuojama ir patogiai išdėstyta. Kiek pamenu, prieš 10 ar 15 metų su komerciniu automobiliu nenorėjai važiuoti daugiau nei 50 ar 100 km. Šiandien su segmento lyderiais gali įveikti kad ir 1000 km, nepajusi jokio nuovargio“, – progresą pabrėžė K. Šimkus.