Kodėl kai kurie automobiliai yra labai pigūs?

Dacia Duster“ yra visureigis ir jį galima įsigyti už 10 tūkstančių eurų. Naują. Kodėl panašaus dydžio „Audi Q3“ kainuoja triskart daugiau? O pasidairius į prabangesnes versijas – net ir keturiskart?

Atsakymą galima dalinti į kelias dalis. Pirma jų – prabanga. Juk naujos statybos butas Vilniaus senamiestyje kainuoja du-tris kartus daugiau nei tokio paties amžiaus ir panašios kvadratūros būstas kur nors Lazdynuose, o automobiliams galioja tie patys principai. Kaip ir bet kuriems kitiems produktams.

Antroji dalis – technologijos. „Audi“ yra „Volkswagen AG“ koncerno flagmanas – viskas, kas sukuriama naujausia / geriausia / kokybiškiausia, yra montuojama būtent į „Audi“. Vėliau ateina eilė „Volkswagen“, galiausiai – „Škoda“ bei SEAT.

Tokiu pačiu principu dirba ir kiti didieji automobilių koncernai. Taip „Dacia“ gauna tai, ką jau sudėvėjo „Nissan“ bei „Renault“ – senesnės kartos platformas, variklius, pavarų dėžes. Tad sėdėdami prie naujo „Dacia Logan“ vairo, iš esmės vairuojate dešimties metų amžiaus, tačiau nenaudotą ir kiek pigesnėmis medžiagomis aprengtą „Renault Clio“.

Ar tai blogai? Iš vienos pusės, galima tai vadinti gamintojų taupymu siekiant sumažinti reikalingų inovacijų kiekį. Iš kitos pusės, kodėl gi senas technologijas reikėtų išmesti, jeigu jos turi didelę paklausą? Visame pasaulyje „Dacia“ automobiliai yra paklausūs – jie pigūs, patvarūs ir nebrangiai eksploatuojami. O ir gerokai panaudotų dalys nebrangios, nes jas „pernešiojo“ kiti „Renault“ bei „Nissan“ modeliai.

Lietuvoje „Dacia“ dideliu populiarumu pasigirti negali – dažnas tautietis verčiau už 10 tūkstančių pirks naudotą automobilį nei naują, tačiau neprestižinį rumunišką. Tačiau kai kuriuos modelius – pavyzdžiui, „Dacia Lodgy“ – jau pamėgo taksi vairuotojai, o visureigius „Duster“ – atokesnėse vietovėse gyvenantys žmonės, nes keturių varančių ratų pavarą už tokią mažą kainą mažai kas gali pasiūlyti.

Visi naujų automobilių išpardavimai