2019-01-14
Kiekvienais metais visame pasaulyje vyksta 4-5 didžiosios automobilių parodos ir sausio antroje pusėje vykstanti Detroito – pati pirmoji. Ji orientuota į JAV rinką ir yra didžiausia šiame žemyne vykstanti paroda, tačiau dalį čia pristatomų naujovių pamatysime ir Europoje.
JAV žinoma kaip ketverių durų sedanų ir didelių visureigių šalis, tačiau panašu, kad šis požiūris keičiasi – sedanų populiarumas mažėja, visureigių – auga. Nei vienas iš JAV gamintojų („Fiat-Chrysler“, „Ford“, „General Motors“) nepristatė naujo sedano, nors dar neseniai kas antras šalyje parduodamas automobilis turėjo būtent tokį kėbulo tipą. Vienintelis parodoje pristatytas naujas sedanas – vokiškas „Volkswagen Passat“.
JAV, kaip ir Europoje, dideliu greičiu populiarėja krosoveriai – mažėja jų kaina, degalų sąnaudos, eksploatacinės išlaidos, kiti skirtumai tarp jų ir hečbekų ar universalų.
Elektromobiliai JAV taip pat nebėra didelė mada – iš serijinės gamybos modelių Detroite pasirodė vienintelis „Nissan LEAF“, o visi likę tebuvo koncepcijos ar prototipai.
Trečias šių metų Detroito parodoje pastebimas dalykas – menksta jos prestižas. Europoje kai kurie gamintojai jau nebedalyvauja Frankfurto ar Paryžiaus parodose, analogiškas procesas vyksta ir JAV – kai kurie Detroitui skiria mažiau dėmesio. JAV jau nebėra didžiausia pasaulio automobilių rinka (šią vietą užėmė Kinija) ir, nepaisant pastovaus pardavimų šiame žemyne augimo, prioritetus gamintojai dėlioja kitaip nei prieš dešimtmetį.