2018-10-08
Lapkričio 1 d. Lietuvoje keičiasi degalų žymėjimas – dyzelinas bus žymimas raide B, o benzinas – E. Prie raidžių bus nurodytas ir skaičius – dyzeline jis reikš degaluose esančių biodegalų procentą (pvz. B7), o benzine – bioetanolio (pvz. E5). Tačiau degalinėse nei benzino, nei dyzelino sudėtis nepakis, pylimo pistoletų spalvos taip pat nesikeis – dyzelino pistoletas dažniausiai bus juodas, benzino – žalias.
Dyzelinas bus vadinamas B raide, tad kai kurie jį gali nesunkiai sumaišyti su benzinu. Tačiau nuo klaidos, kai į benzino baką pripilama dyzelino, apsaugo pats automobilis. Dyzelino pylimo anga yra platesnė nei benzino ir šių degalų pistoletas į daugelio benzininių automobilių bako angą paprasčiausiai netelpa. Kur kas didesnė klaidos tikimybė – į dyzelinį baką pripilti benzino.
Nors dyzelinių automobilių pardavimai mažėja, jų vis dar daug ir vargu ar per artimiausius dešimt metų jų skaičius bent susilygins su benzininiais, tad tokių klaidų tikimybė išlieka.
Ką daryti, jeigu dyzelinį automobilį pagirdėte benzinu? Svarbiausia – jo neužkurti. Pakaks išsikviesti techninę pagalbą, kuri autovežiu nugabens automobilį į servisą, kuriame bakas bus išvalytas. Paslauga greičiausiai kainuos keliasdešimt eurų ir, žinoma, dar keliasdešimt dėl išpiltų degalų. Jeigu užkursite, susitaikykite su gerokai didesnėmis išlaidomis – gali tekti keisti degalų siurblį bei purkštukus. O tada vargu ar išsisuksite be tūkstančio eurų. Kasko draudimas už tokias klaidas neatsako, tad klaida gali kainuoti labai brangiai.