2018-10-29
Automobilius jau tapo įprasta skirstyti į tris rūšis. Pirmieji turi vidaus degimo benzininį arba dyzelinį variklį, antrieji – vieną iš vidaus degimo variklių bei elektrinę jėgainę (vadinami hibridais), tretieji – tik elektrinę jėgainę ir yra vadinami elektromobiliais. Pirmoji automobilių dalis rinkoje vis dar dominuoja, tačiau antrosios yra daugiau nei gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio.
Kai kurie automobiliai yra „lengvieji hibridai“ – angliškai šis terminas skamba „mild hybrid“. Tai automobiliai, turintys vidaus degimo variklius ir didesnes elektros baterijas, tačiau jie negali važiuoti vien elektra. Prie tokių priskiriami kai kurie „Audi“, „Porsche“ modeliai, tačiau netrūksta ir paprastesnių – pavyzdžiui, „Kia Sportage“ ar „Suzuki Swift“.
„Mild hybrid“ automobiliai energiją įsikrauna regeneruodami riedėjimo bei stabdymo metu iššvaistomą energiją. Ta gauta energija kaupiama akumuliatoriuje, kurio galia gali būti panaudota „Start-Stop“ sistemos veikimo metu ir skiriama šviesoms, šildymui, radijui bei kitiems prietaisams, arba kaip papildomas galios šaltinis automobiliui bėgėjantis. Jis ne tik suteikia papildomos galios, bet ir leidžia įsibėgėti naudojant mažiau degalų.
Be to, „Mild hybrid“ dėl nesudėtingos konstrukcijos automobilio praktiškai nepabrangina, o tai šią sistemą daro itin patrauklia.
Pirmieji „Mild hybrid“ sistemą serijiniame modelyje panaudojo „Toyota“ dar 2002 m., o šiandien vien Lietuvoje galima įsigyti keliolika „lengvųjų hibridų“.