2017-02-28
Du ar daugiau variklių turintys automobiliai, vadinami hibridiniais, populiarėja. Įtakos tam turi daug veiksnių, pradedant ekologija ir baigiant praktiškumu. Tačiau bene didžiausią įtaką tokioms nedidelėms rinkoms kaip Lietuva turi kaina. Ir šioje srityje hibridiniai automobiliai pastaraisiais metais padarė didelį proveržį.
Pirmasis serijinės gamybos hibridinis automobilis „Toyota Prius“ debiutavo dar praėjusiame šimtmetyje. „Toyota“ ilgai dirbo, kol įtikino žmones pirkti tokio tipo automobilius: netrūko abejojančių jų ekologija, patikimumu ir eksploatacijos pigumu, tačiau „Prius“ populiarėjo. Praėjusiame dešimtmetyje netgi tapo mada turėti „Prius“ – tai reiškė, kad jo vairuotojas ekologiškas ir galvoja apie švarią planetą bei ateitį. Prie tokios mados atsiradimo nemažai prisidėjo ir Holivudo žvaigždės, prabangius sedanus keitusios į mažyčius „Prius“ hečbekus.
Prieš dešimtmetį drąsiau eksperimentuoti hibridinių automobilių segmente pradėjo ne tik „Toyota“ ir jos prabangių automobilių koncernas „Lexus“, bet ir kiti gamintojai. Konkurencija paskatino tik dar spartesnį tobulėjimą ir šiandien jau kone kiekvienas gamintojas savo gamoje turi bent vieną hibridinį automobilį.
Konkurencija paskatino ne tik hibridinės technologijos tobulėjimą, bet ir kaštų taupymą. Šiandieniniai hibridiniai automobiliai pasižymi ne tik itin mažomis degalų sąnaudomis, galimybe ilgą atstumą keliauti vien elektra, bet ir palyginti nedidele kaina.
Kai hibridiniai automobiliai atsirado rinkoje, jie buvo gerokai brangesni už tradicines transporto priemones, turinčias tik vidaus degimo variklį. Dėl to atsirado daug žmonių, teigiančių, jog hibridinės transporto priemonės pirkimas yra finansiškai nenaudingas: mažesnės degalų sąnaudos nekompensuoja kainų skirtumo, sumokamo už hibridinį automobilį. Ir jie buvo teisūs.
Pastaraisiais metais situacija pasikeitė: hibridinių automobilių kainos krito. Šiandien nieko nestebina hibridinis „Toyota Auris“, kainuojantis tiek pat, kiek dyzelinu varomas „Auris“. O kai kurie su nuolaidomis parduodami automobiliai savo kainomis gali lygintis ir su benzininiais.
Tokių pavyzdžių netrūksta Motorsniper.lt tinklalapyje: čia parduodami keli „Toyota Auris“ bei „Lexus IS“ automobiliai, kurių kainas išvydus gali kilti klausimas, ar čia tikrai hibridiniai aukščiausią komplektaciją turintys modeliai.
Pavyzdžiui, „Luxury“ komplektacijos „Toyota Auris“ Panevėžyje įsikūrusioje gamintojo atstovybėje „Auresa“ parduodamas net su 19 proc. nuolaida – už 21 900 Eur, nors standartiniame kainoraštyje didesnė suma įrašyta prie analogišką komplektaciją turinčio benzininio „Auris“.
„Lexus IS300h“ Vilniaus atstovybėje „Mototoja“ parduodamas taip pat su 19 proc. nuolaida: „Executive Plus“ įrangą turintis baltos spalvos prabangus sedanas kainuoja 39 790 Eur – daugiau nei 9 tūkst. mažiau nei kainoraštyje.
Tačiau praėjusią savaitę Motorsniper.lt pasirodęs parduodamas su nuolaida „Toyota Prius“ pagerino hibridinių nuolaidų rekordus. „Active“ komplektaciją turintis automobilis parduodamas už 24 130 Eur – tai net 21 proc. mažiau nei kainoraštyje nurodyta suma.