Hečbekų evoliucija

Niekam nekyla abejonių, koks yra labiausiai augantis automobilių segmentas – tai krosoveriai. Tačiau yra kitas segmentas, kuris jau seniai yra populiariausias ir augina savo rinką ne ką mažesniu tempu. Tai – hečbekai.

Dabar hečbekas nėra suvokiamas kaip nedidelis miesto automobilis, tinkamas nuvažiuoti iš namų į darbą ir atgal. Tai – visavertė transporto priemonė, kurioje erdviai gali keliauti keturi žmonės, o jų manta lengvai tilps į bagažinę. Pavyzdžiui, dabar gaminamas „Volkswagen Golf“ savo dydžiu jau lenkia prieš 15-20 metų nuo gamyklos konvejerio nuriedėjusius „Volkswagen Passat“, o naujausias „Volkswagen Polo“ jau yra stambesnis už tuos pačius 15-20 metų amžiaus „Golf“.

Be to, daugelis kompaktinės klasės hečbekų, kaip „Golf“, turi ir universalo modifikacijas – tuomet automobilio kėbulas būna 15-30 cm ilgesnis, o bagažinėje atsiranda keli šimtai litrų talpos papildomam kroviniui.

Hečbekai yra ne tik tokie kaip „Golf“, „Peugeot 308“ ar „Škoda Fabia“. Tai gali būti ir kur kas didesni automobiliai, kaip „BMW 6 Gran Turismo“, „Ford Mondeo“ ar „Škoda Octavia“, tik jų kėbulas anglakalbėje visuomenėje paprastai vadinamas „liftback“. Lietuvoje šis žodis sutapatinamas su hečbeku.

Šie dideli automobiliai atrodo tarsi sedanai, tačiau atveriant bagažinės dangtį, kartu pakeliamas ir galinis stiklas – o tai pagrindinis hečbeko požymis. „Liftback“ jie vadinami tik dėl formos – pavyzdžiui, „Mondeo“ hečbeko galinis stiklas yra nuožulnios formos, o „Golf“ – kone statmenas stogui.

Populiarėjant ketverias duris turinčių „Gran Turismo“ automobilių segmentui – tokius gamina ne tik BMW ar „Mercedes-Benz“, bet ir KIA – hečbekų skaičius tik didės. Jie kur kas praktiškesni už sedanus, nes turi erdvesnę bagažinę, o šiuolaikinės dizaino tendencijos krypsta link itin nuožulnių stiklų, tad hečbeko kėbulą turintį automobilį gaminti yra netgi patogiau.

Visi naujų automobilių išpardavimai