2019-01-16
Klimato kaita susirūpinusios pasaulio šalys kuria ir įgyvendina planus, kaip atsisakyti dyzelinio ir benzininio transporto. Daugelis viltis deda į elektrinį transportą, tačiau jis nėra panacėja ir komerciniam transportui kol kas pritaikomas tik mažoje dalyje situacijų. Mikroautobusams, vilkikams bei kitoms transporto priemonėms, kasdien įveikiančioms daug kilometrų, elektra nėra praktiškas kuras, tačiau yra alternatyva – gamtinės dujos.
Visi transporto sektoriaus dalyviai juda ta pačia kryptimi – artimiausioje ateityje ekologiški tokių automobilių sprendimai bus siejami su dujomis ir elektra varomu transportu.
Net ir itin išsivysčiusios šalys ar pažangiausi automobilių gamintojai šioje srityje negali pateikti adekvačių techninių ar infrastruktūros pasiūlymų. Europoje ekologišku sunkiuoju ar vidutiniu transportu šiuo metu yra laikomi suspaustomis gamtinėmis dujomis varomi automobiliai. Dujiniai vilkikai su pilnu degalų baku gali nuvažiuoti iki 1600 kilometrų bei pervežti ta patį krovinio svorį, kaip dyzelinis transportas. Ekspertų manymu, tokį statusą šie automobiliai išlaikys dar bent jau 10–15 metų.
Tokia pati ateitis laukia ir viešojo transporto. Visi ekspertai patvirtins, jog siekiant saugumo, svarbu išlaikyti energijos šaltinių diferenciaciją ir nerekomenduojama naudoti vienarūšio viešojo transporto. Pavyzdžiui, sutrikus elektros tiekimui, miestas, turintis vien elektrą varomą transportą, taptų paralyžiuotas.
Lietuvoje gamtinėmis dujomis varomo transporto kol kas yra labai mažai, tačiau griežtėjant ekologijos reikalavimams, tokius degalus naudojančių mikroautobusų, autobusų bei vilkikų turėtų daugėti.