Ne pradinė kaina svarbiausia

Įmonių transporto parkų valdytojai labai gerai žino žodžių trumpinį TCO (Total cost of ownership). Kodėl jį reikėtų žinoti ir fiziniams asmenims?

Automobilio kainą nurodo ne tik tai, kas parašyta lankstinuke. Tai paprastai 5 metus naudojamas daiktas, į kurį reikia pilti degalus, keisti alyvą ir kitas eksploatacines dalis, apdrausti, o praėjus tiems keliems metams - parduoti (arba grąžinti pradiniam pardavėjui už jo nustatytą likutinę vertę).

Paskaičiuokime - pavyzdžiui, perkame automobilį lizingu 5 metams. Automobilis A kainuoja 20 000 Eur, jam suteikiama likutinė vertė - 25% (5 000 Eur). Automobilis B kainuoja 25 000 Eur, tačiau jam suteikiama likutinė vertė po to paties laikotarpio - 40% (10 000 Eur). Atmetus pradines įmokas (10% nuo pirkinio sumos), automobilio lizingo įmoka be palūkanų automobiliui A būtų 217 Eur, automobiliui B - 208 Eur.

Galbūt automobilio B draudimas kainuoja dar mažiau nei A? Galbūt jo techninių aptarnavimų kaštai mažesni? O gal jo variklis ekonomiškesnis? Taip sutaupyti galima dar daugiau ir brangesnis automobilis, įskaičiavus visas sąnaudas, realiai tampa pigesnis.

Ar rinkdamiesi naują automobilį, skaičiuojate TCO? Galbūt kreipiate dėmesį į kitus kriterijus?