Kas žinotina važiuojant per lietų?

Automobiliai kartais skęsta, ypatingai - per stiprias vasariškas liūtis. Kodėl jie kartais sustoja viduryje balos?

Kiekvieno vidaus degimo variklį turinčio automobilio varikyje pastoviai maišomas oras su degalais (benzinu ar dyzelinu) - mišiniui sprogus, gaunama energija, kuri per variklio bei pavarų dėžės detales galiausiai perduodama varantiesiems ratams.

Benzino bei dyzelino sistemos yra gana uždaros ir degalai į aplinką patenka nebent po avarijos ar kažkuriai detalei itin susidėvėjus. Tačiau oro įsiurbimo sistema yra atvira.

Automobilis orą siurbia iš aplinkos pro po variklio gaubtu esančią angą. Visureigiuose ta anga paprastai montuojama aukštai, kuo toliau nuo žemės, tuo tarpu lengvuosiuose automobiliuose būna visaip. Ir kartais ta anga - vos trisdešimt centimetrų nuo žemės paviršiaus.

Važiuojant didesniu greičiu per panašaus gylio balą, automobilio priekyje sudaroma banga, kurios vanduo galiausiai patenka ir į oro paėmimo angą. Su degalais susimaišęs vanduo nesprogsta - dažniausiai šis mišinys sukelia vadinamąjį hidrosmūgį, dėl kurio linksta variklio švaistikliai ir kelionė būna baigta, o vairuotojo laukia ilgas remontas.

Svarbi ir kita informacija - net jei esate apsidraudę kasko, draudikai gali nekompensuoti dėl hidrosmūgio patirtos žalos, jei tik bus įrodyta, kad į balą įvažiavote savo noru, nutuokdamas apie jos gylį.