2019-02-04
Elektra varomos transporto priemonės visame pasaulyje populiarėja lėtai išskyrus kelias valstybes – Kiniją, Norvegiją, Olandiją ir kt. Pagrindinė to priežastis – elektromobilių negebėjimas važiuoti ilgus atstumus bei lėtas baterijų papildymas. Abi sritys pamažu tobulėja, tačiau „Porsche“ pastarojoje užfiksavo naują rekordą.
Tas pasiekimas – 400 kW galios įkrovimas. Tiesa, jis tik eksperimentinis, o 2019 m. debiutuosiantis „Porsche“ elektromobilis „Taycan“ galės „priimti“ 350 kW galios įkrovą. Teigiama, kad tokios galios stotelėje „Taycan“ galės per 3 minutes gauti energijos, kurios užteks 100 km įveikti.
Rekordai dažniausiai pažymimi žvaigždute, ne išimtis ir šis. 350 kW galią „Porsche“ galės pasiekti vos keliose stotelėse visame pasaulyje: pavyzdžiui, Lietuvoje maksimali įmanoma įkrova šiuo metu tesiekia 50 kW.
Tobulėja ne tik elektromobiliai, bet ir jų įkrovimo stotelės, kita infrastruktūra. Užmiestyje esančioms stotelėms nėra paprasta užtikrinti net ir 50 kW pastovų energijos tiekimą, o ką jau kalbėti apie 350 kW. Juolab kad elektromobiliams populiarėjant, stotelės turės vienu metu priimti daugiau transporto priemonių, o tai būtiną įkrovimo galią dvigubina ar net trigubina. Lietuvoje tik prieš metus įrengtos kelios dešimtys stotelių, kurių galia – 50 kW, tad galingesnių tikėtis artimiausiu metu nereikėtų. Jos kainuoja daug, o priežiūra taip pat nėra paprasta.
Galų gale, Lietuvos automobilių kelių direkcijos įrengtose stotelėse įkrovimas yra nemokamas, tad galima sakyti, jog už tūkstančio (2019 m. pradžios duomenimis) elektromobilių savininkų nemokamas keliones sumoka beveik trys milijonai elektros naudotojų. Galiai didėjant, elektros poreikis augs tokiu pačiu tempu, tad konfliktas yra sunkiai išvengiamas.