2018-04-09
Lietuvoje elektromobilių registracijų kiekvienais metais padaugėja maždaug dvigubai. Tačiau bendras jų skaičius net nesiekia tūkstančio, tad apie didelį jų populiarumą kalbėti neįmanoma. Užmiestyje jų praktiškumas, ypač kai infrastruktūra prasta, yra nedidelis, o kaip mieste?
Kalbant apie elektromobilių populiarumą, neretai pasitelkiamas argumentas – kai bus infrastruktūra, tai atsiras ir elektromobilių. Tačiau daugelis naujų elektromobilių pirkėjų mieste įrengta infrastruktūra net nesinaudoja – jiems pakanka įkrovimo namuose. Kelionės užmiestyje bet kokiu atveju nepraktiškos – kas iš to, jeigu kas 50 kilometrų bus įrengtos greitojo įkrovimo stotelės, jeigu atvykęs nežinai, ar konkreti stotelė užimta. Jeigu užimta – krovimo laikas nuo 20 minučių pailgėja bent dvigubai. O gal eilėje dar kas nors laukia?
Kol elektromobiliai dideliu, greitkeliuose priimtinu greičiu (120-130 km/val.) negalės įveikti bent 500 kilometrų, tol jie bus praktiškas pasirinkimas tik miestuose, o užmiestyje bent jau šiuo metu nėra nieko geriau už seną gerą dyzelį.
Vis tik mieste elektromobilis gali būti puikia alternatyva vidaus degimo variklį (benzininį ar dyzelinį) turinčiam automobiliui. Net ir prieš 5 metus pagamintas elektromobilis miesto sąlygomis laisvai įveiks 100 kilometrų – tai daugiau nei pakankamas atstumas daugeliui žmonių. Tą 100 kilometrų važiuoti elektromobiliu yra kur kas komfortiškiau ir patogiau nei benzininiu ar dyzeliniu modeliu. Elektromobilis iki 50 km/val. įsibėgėja labai sparčiai, jo variklis neskleidžia vibracijos ir garso. Todėl būtent mieste važiavimo komfortas yra didžiausias.
Argumentuojant už elektromobilius, žmonės dažnai daro klaidą – kaip pagrindinį dalyką pabrėžia jų ekonomiškumą. Lietuvoje jis praktiškai negalioja – elektromobilis yra trečdaliu brangesnis už panašų dyzelinį automobilį, tad sutaupymas dėl degalų sąnaudų atsiperka tik per daugelį metų.
Tiesa, net ir elektromobiliai kartais parduodami su nuolaida – Motorsniper.lt tinklalapyje yra buvusių „Kia Soul EV“ bei „Hyundai Ioniq EV“ skelbimų su kelių tūkstančių eurų nuolaida.
Elektromobilis šiandien gali būti puiki antra šeimos transporto priemonė, skirta važiavimui mieste ir talpinanti visą šeimą. Tačiau užmiestyje elektromobiliai praktiškumu dyzelinius bei benzininius pasivys dar negreitai – vien infrastruktūros tam nepakaks.