2018-10-31
Kalbant apie komercinio automobilio dizainą, šis negali būti ypatingai šokiruojantis ar itin ekstravagantiškas, mat šitaip pirkėją galima atbaidyti. Be to, kadangi didžiąją dalį „darbininkų ant ratų“ sudaro kėbulas, vietų, prie kurių gali prisiliesti dizaineriai, ne tiek ir daug.
„Jei kalbėtume apie išorę, dizaineriai dirba su žibintais, grotelėmis, įvairiais elementais automobilio priekinėje ir užpakalinėje dalyje. Kalbant apie interjerą, daugybę dėmesio skiriama įvairių detalių dizainui. Norima sukurti tokį automobilį, į kurį iš gero lengvojo automobilio įsėdęs pirkėjas nejaustų kardinalaus skirtumo“, – tendencijas nusako automobilių ekspertas Vitoldas Milius.
Anot jo, ypač daug pastangų dedama, kad būtų sukurta kuo patogesnė vairuotojo darbo vieta, kadangi daugybė komercinių automobilių kasdien važiuoja didelius atstumus, manevruoja ankštose vietose ir pan. Šitai darant negailima investicijų į technologijas.
„Daug dėmesio skiriama įvairiems asistentams, pagalbos sistemoms ir pan. Norint ir turint išteklių, galima susikomplektuoti komercinį automobilį, kuris pranoks lengvąjį“, – tikina komisijos narys.
Jis pabrėžia, kad visgi tokių – ypač modernių ir šiuolaikiškų – komercinių automobilių parduodama mažoji dalis. Dažniausiai ypatingai modernų komercinį transportą gali sau leisti tie verslai, kurie perka vieną ar du automobilius. Perkantys daugiau – renkasi kitaip.
„Modernus, prabangiai įrengtas komercinis automobilis nėra pigus. Tad tie, kurie perka keliolika ar kelias dešimtis naujų automobilių, turi gero dizaino poreikį susiderinti su tuo, ką rodo skaičiuotuvas“, – apibendrina žinovas.