Dabar verta įsigyti prabangų hibridą

Kai prieš daugiau nei du dešimtmečius pasaulis išvydo pirmąjį hibridinį serijinės gamybos automobilį „Toyota Prius“, šia technologija tikėjo tik jo gamintoja „Toyota“ ir saujelė entuziastų. Net ir po dešimtmečio hibridinių jėgainių ateitimi neabejojo tik „Toyota“, o kiti gamintojai apsiribojo atsargiais eksperimentais.

Šiandien situacija radikaliai kita. Jau bene kiekvienas „Toyota“ modelis gali būti varomas benzinu ir elektra, absoliučiai kiekvienas „Lexus“ modelis gali turėti hibridinę jėgainę, o sėkmingą ar mažiau tokio variklių junginio analogą turi bene kiekvienas automobilių gamintojas.

Nors hibridiniai varikliai paprastai asocijuojami su ekologija, ekonomija, komfortu ir be jokių užuominų į sportiškumą, šią technologiją puikiai išnaudoja superautomobilių gamintojai. Juk kai automobilis turi elektros variklį, jis gali judėti labai ekonomiškai, tačiau kai prireikia įsibėgėti sparčiau, įsijungia galingas benzininis motoras ir apie ekologiją galima pamiršti. Jų naudojama technologija vadinama „Plug-in“ – iš tinklo įkraunami hibridai – jų energijos atsargos gali būti papildytos prijungus prie paprastos buitinės rozetės.

Tačiau grįžkime prie paprastų hibridų, kurie elektra gali įveikti tik kelis kilometrus ir neturi išorinio įkrovimo galimybės. Didžiausias jų privalumas nėra mažesnės degalų sąnaudos – tai komfortas. Tyla sustojus prie sankryžos ir nulinė vibracija važiuojant vien elektra užburia kiekvieną, bent kartą pavairavusį hibridinį automobilį. Todėl „Lexus“ strategai dar praėjusio amžiaus pabaigoje nusprendė tai išbandyti, o prieš kelerius metus pradėjo hibridines jėgaines montuoti į kiekvieną naują modelį bei visiškai atsisakė dyzelinių variklių.

Taip „Lexus“ atrado nišą, kurioje jam sekasi. Tiesa, JAV – labiau nei Europoje, kur vis dar priimta „premium“ segmento automobilius pirkti universalo kėbulu ir varomus dyzelinu. Tačiau Lietuvoje „Lexus“ populiarumu nesiskundžia, o kartais taiko tokius išpardavimus, kad kainomis jiems jokie konkurentai negali prilygti. Pavyzdžiui, dabar daugiau nei dvidešimčiai „Lexus GS“ modelių taikomos 20 procentų nuolaidos. Daugelis jų – puikiai sukomplektuoti hibridai. O pavertus eurais, tokios nuolaidos sudaro 10 ar dar daugiau tūkstančių. Jeigu ieškote naujo „premium“ modelio, dabar atsinaujinti yra bene geriausia proga per visą žiemos sezoną.

Visi naujų automobilių išpardavimai