2018-05-25
Gamyboje yra vienas labai svarbus principas: kuo daugiau skirtingų dalių kuriama, tuo gamyba brangesnė. Kuo daugiau vienodų dalių – tuo gamyba paprastesnė. Šis principas ypatingai gajus automobilių pramonėje.
Vieną automobilį sudaro tūkstančiai detalių. Ar galvojate, kad BMW 3 ir BMW 7 jos visos skiriasi? Anaiptol – geriausiu atveju pusė jų. Kai kurie varikliai, daug pakabos detalių, elektroninės įrangos yra ta pati. Nemaža dalis detalių naudojama ne tik BMW, bet ir kituose automobiliuose, o pačios detalės yra kuriamos netgi ne pačių BMW. Pavyzdžiui, vienas didžiausių dalių tiekėjų automobilių gamintojams yra „Continental“. Įmonės specialistai skaičiuoja, kad kai kuriuose automobiliuose, pavyzdžiui, „Volkswagen“, yra beveik pusė „Continental“ pagamintų detalių.
Šis Vokietijos koncernas kuria toli gražu ne tik padangas – Lietuvoje artėjančiais metais prie Kauno išdygsiančioje gamykloje bus lipdomos ne jos, o elektroninė įranga. Jutikliai, mikroschemos ir t.t. Pavyzdžiui, ABS bei ESP sistemų patys automobilių gamintojai nekuria – jiems tai būtų per brangu. Tokias sistemas kuria tokios įmonės kaip „Continental“ ar „Bosch“ – jas testuoja, tobulina, pritaiko skirtingiems modeliams ir vėliau parduoda. Tad galite būti tikri, jog jūsų „Mazda“ įmontuota ESP sistema greičiausiai yra tokia pati, kaip ir „Nissan“ ar „Toyota“.
Automobilių gamintojams savo fabrikuose būtų per brangu gaminti viską nuo A iki Z. Dažniausiai didžiosiose gamyklose yra tik sulipdomas automobilių kėbulas: varikliai atkeliauja iš vienos vietos, pavarų dėžės – iš kitos, elektronikos komponentai – dar iš kelių. Viską įrengti po vienu stogu būtų nelabai efektyvu, nes nėra tokios įmonės, kuri automobilių gamintų nuo A iki Z. O ir ploto reikėtų kaip Frankfurto oro uostui.
Tai atveria galimybes daugeliui gamintojų – net ir esantiems Lietuvoje, kuri su automobilių pramone turi bendro tik tiek, kad sovietmečiu Kaune buvo pagaminta apie 10 tūkst. medinių autobusų, kurių šiandien išlikę tik keli. Šiandien Lietuvoje esančiose gamyklose gaminami elektroniniai komponentai eksportuojami kone į visą pasaulį, o jeigu vairuojate 1.2 TSI variklį turintį „Volkswagen“ koncerno automobilį, yra didelė tikimybė, kad jo alkūninis velenas buvo nukaltas Marijampolėje. Artimiausiais metais, kai bus pastatytos „Hella“ bei „Continental“ gamyklos Kauno LEZ, Lietuvos indėlis į pasaulio automobilių pramonę dar padidės.