2018-02-19
Ką daro pigaus šampūno gamintojas, norėdamas padidinti pardavimus? Sukuria brangesnį šampūną, kuris pastatomas į kitą lentyną parduotuvėje, tačiau turi tą patį prekės ženklą. Taip pirkėjui sudaromas įspūdis, kad gamintojas moka kurti gerus produktus, tad ir pigesni yra pakankamai kokybiški.
Ką tai turi bendro su automobiliais? Pardavimų skatinimo principą. Nori, kad nebrangūs tavo automobiliai būtų parduodami geriau? Sukurk brangų, kuris greičiausiai neš nuostolius, tačiau juos bus galima „nurašyti“ rinkodarai – juk automobilis yra geresnė prekinio ženklo reklama nei logotipas futbolo varžybose. Automobilių gamintojai aktyviai naudojasi šiuo principu.
KIA praėjusiais metais pristatė „Stinger“ – automobilį, kuris bus turbūt prasčiausiai parduodamas KIA visame pasaulyje, tačiau jo išvaizda, sportiškumas ir prabanga atkreipia dėmesį į prekės ženklą. O tuo pačiu – į kitus to prekės ženklo produktus.
„Volkswagen“ prieš keliolika metų pabandė eksperimentuoti su „Phaeton“ – reprezentaciniu sedanu, tačiau vėliau nuostolingą projektą nusprendė baigti ir pasirinko pigesnę alternatyvą: iš jau sukurto „Passat“ padarė kupė, prilipdė CC raides ir pardavinėjo gerokai brangiau. Vėlgi, nelabai sėkmingai. Trečias bandymas, panašu, nemelavo – 2017-aisiais pristatytas „Arteon“ perkamas kaip karštos bandelės, vien Baltijos šalyse sulaukta bene šimto išankstinių užsakymų iš žmonių, kurie to automobilio dar nebuvo matę.
Analogiška situacija ir su sportiškais modeliais. Ar beveik 300 AG pasiekiantis hečbekas „Hyundai i30 N“ bus gerai perkamas automobilis? Tikrai ne, bet tai – tik viena rinkodaros priemonių kartu su „Hyundai“ sporto komanda pasaulio ralio čempionate (WRC). Sportiškas „Toyota Yaris“ taipogi atsirado tik japonų gamintojui įžengus į WRC lygą.
„Opel Cascada“, „Mazda MX-5“ kabrioletai, daugybė sportiškų ir unikalių „Audi“, BMW, „Mercedes-Benz“ modelių nėra vadinamieji „cash cows“ – jie yra labiau kaip papildoma rinkodaros priemonė. Parodose iškilmingai pristatomi novatoriški koncepciniai modeliai – taip pat.