Automobilių ekonomija kitu kampu

Automobiliuose naudojamos technologijos tobulėja kasdien. Variklių darbiniai tūriai mažėja, jie tampa vis galingesni, automobiliai – greitesni, tačiau degalų vartoja mažiau. Kaip tai įmanoma?

Galima visą „kaltę“ suversti varikliams – tobulėjančioms įpurškimo sistemoms, turbokompresoriams ir kitoms detalėms, tačiau tai būtų tik dalis tiesos. Prie augančios ekonomijos nemenkai prisideda ir pavarų dėžės – šiandien jau nieko nestebina 8 laipsnių „automatai“, o kai kuriuose automobiliuose montuojami ir 9, ir 10-ies. Teisingai suderinta pavarų dėžė turi itin didelę įtaką transporto priemonės apetitui degalams.

Aerodinamika yra kita, tačiau labai svarbi dalis. Šiandien net visureigiai turi mažesnį oro pasipriešinimą nei prieš dvidešimt metų gaminti sedanai – tai turi įtaką ne tik ekonomijai, bet ir automobilio įsibėgėjimui, stabilumui. Analogišką naudą turi ir mažėjantis svoris – šiandieniniai automobiliai paprastai gali pasigirti ne tik didesniu kėbulu, bet ir mažesniu svoriu. Dėl naudojamų modernių metalinių komponentų ir pažangesnių konstrukcijų mažiau sveria ne tik transporto priemonių kėbulo, bet ir važiuoklės dalys. Tai atrodo kaip utopija turint galvoje, kad naujų modelių saugumo reikalavimai vis auga, tačiau mažėjantis svoris netrukdo maksimaliai juos atitikti.

Dar viena priežastis – padangos. Šių gamintojai nestovi vietoje ir tobulėja itin sparčiai. Kinta ne tik padangų savybės, bet ir jų forma – pavyzdžiui, vardan ekonomijos dabar populiarėja didelio skersmens, tačiau itin siauri ratlankiai. Tokius turi BMW i3 elektromobilis, „Renault Scenic“ vienatūris bei kai kurie kiti modeliai.

Standartiniai ant „Renault Scenic“ montuojami ratlankiai yra net 20 colių skersmens, o padangos – 195/55 R20. Tokia konstrukcija leidžia gana nemažam vienatūriui pasitenkinti nedideliu apetitu degalams ir išlaikyti puikią išvaizdą – dideli ratlankiai prie jos tikrai prisideda. Žinoma, kai prireiks įsigyti naujas padangas, jų kaina gali nustebinti – juk apmauti 20 colių skersmens ratlankius kainuoja gerokai daugiau nei kokius 17-os ar 18-os. Tačiau tas kainų skirtumas neatrodo didelis įvertinus šiuo metu „Scenic“ modeliams taikomas nuolaidas.

Keli „Scenic“ modeliai www.motorsniper.lt svetainėje šiuo metu parduodami su 18-22 proc. nuolaida. Už 20 tūkst. eurų parduodamas dyzelinį variklį ir automatinę pavarų dėžę turintis vienatūris skamba neblogai, ar ne?

Naujų automobilių išpardavimai