2018-04-30
Dauguma naujų automobilių pardavėjų patvirtins, kad populiariausios spalvos – juoda ir sidabrinė. Pastaroji dėl praktiškumo – ant jos mažai matomas purvas, net ir ilgą laiką neplautas automobilis atrodo pakankamai solidžiai. Juoda – dėl suvokimo, kad ši spalva reiškia prabangą. Tačiau kai kurie automobilių gamintojai mėgina laužyti standartus ir populiarina kitas spalvas.
Pavyzdžiui, firminė „Mazda“ spalva – raudona. Taip nudažyti automobiliai figūruoja daugelyje reklamų, o ir pirkėjai yra linkę rinktis būtent raudonai nudažytas mazdas. Galite neabejoti – jeigu Lietuvos gatvėje pamatote raudoną apynaujį automobilį, labai daug šansų, kad tai yra būtent „Mazda“.
Tarp japoniškų automobilių gamintojų tokia praktika nėra dažna, tačiau taikoma vis aktyviau. Pavyzdžiui, atnaujinto „Nissan Qashqai“ spalva – ryški mėlyna. Daugybė „Qashqai“ iš salono išvažiuoja nudažyti tokia spalva, apie kurią prieš dešimtmetį dabartiniai šių automobilių vairuotojai nebūtų net svajoję.
Europiečiai yra drąsesni. „Peugeot“ daugeliui modelių taiko specifines spalvas – hečbekai bei sedanai neretai dažomi baltai, gamintojo gamoje daugeliui modelių skiriami 2-3 balti atspalviai, o naujasis 5008 krosoveris – sodria melsvai žalsva spalva. Visuose reklaminiuose bukletuose 5008 nudažytas tik taip ir ši tendencija atsispindi pirkėjų pasirinkime – daugiausia mieste matomų 5008 krosoverių yra būtent tos spalvos, kurią patys „Peugeot“ vadina „Emerald“.
„Renault“ turi firmines spalvas sportiškiems „Clio RS“ bei „Megane RS“, „Citroen“ propaguoja šviesius atspalvius, o DS – tik tamsius.
Vokiečiai šioje srityje atrodo kaip tikri konservatoriai. Juoda, sidabrinė, tamsiai mėlyna, balta – daugelis jų automobilių pro gamyklos vartus išrieda nudažyti standartinėmis spalvomis. Daugiau improvizacijos sulaukia nebent sportiški BMW modeliai – M3 gali būti žydras, ryškiai geltonas ir panašiai.
Švedai šioje srityje panašesni į vokiečius, o italai – į prancūzus. Italija – karšta šalis, tad automobiliai čia dažniausiai būna balti. Kaip, beje, ir Ispanijoje.