2018-11-26
Dar prieš keliolika metų žiemomis vairuotojai sutardavo: jeigu lauke minus 10, reikia užkurti automobilį ir leisti kelias minutes padirbti jam laisva eiga. Alyva prie žemos temperatūros yra labai klampi, tad reikia jai leisti įšilti ir suskystėti, kad variklis bei pavarų dėžė būtų geriau tepami. O kaip yra dabar?
Variklių, pavarų dėžių ir alyvos technologijos tobulėja, tad dažnai pasigirsta nuomonių, jog ryte prie didelės neigiamos temperatūros užkūrus automobilį, galima juo važiuoti iškart. Iš principo tai yra tiesa: jeigu naudojate gamintojo rekomenduojamą alyvą, jos klampumas net ir prie 20 laipsnių šalčio bus pakankamas, kad teptų esminius variklio komponentus.
Daugelis žmonių negyvena prie pat greito eismo gatvės, kur reikia įsibėgėti iki 60-70 km/val., tad atsargiai elgiantis su akceleratoriaus pedalu per tas dvi ar tris minutes, kol bus privažiuota iki greito eismo gatvės, alyva pasieks visas savo darbines savybes. O tas pirmas kelias minutes, kai automobilis tik užkurtas, reikėtų važiuoti lėčiau, neleisti daug kilti variklio apsisukimams ir nespausti smarkiai akceleratoriaus pedalo.
Įvairius komponentus, kaip turbokompresorių, šalta alyva pasieks lėčiau, tad norint sparčiai įsibėgėti šis suksis tepamas minimaliai, o tai turės didelę įtaką jo ilgaamžiškumui.
Dirbdamas laisva eiga, automobilio variklis šyla labai lėtai ir tik naudoja degalus bei teršia aplinką, todėl įvairių sričių specialistai rekomenduoja užkūrus nebent nusivalyti langus, tačiau laukti dešimties minučių tikrai nereikia.