„Volvo“ renesansas

Kai kurie automobilių gamintojai sugeba prisitaikyti prie besikeičiančių rinkos sąlygų, o kai kuriems kartais prireikia rimto sukrėtimo – buvimo ant bankroto ribos, savininkų pasikeitimo ar tiesiog kelių iš eilės nevykusių modelių pagaminimo. Tokį perversmą dabar regime „Alfa Romeo“ gretose, artimiausiu metu jis turėtų įvykti „Mitsubishi“ (šiemet jo savininke tapo „Renault-Nissan“), o prieš kelerius metus jis prasidėjo pas švedus „Volvo“.

 

Kurį laiką priklausiusi „Ford“ koncernui, „Volvo“ vieną po kito gamino sėkmingus automobilius, dalijosi įvairiomis platformomis (varikliais, pavarų dėžėmis) su kitais gamintojais ir vargo nematė, tačiau praėjusio dešimtmečio antroje pusėje švedai išsikvėpė. Jų siūlytos naujovės nebuvo tokios aktualios pirkėjams, bėgdavusiems pas konkurentus ir „Ford“ legendinį gamintoją pardavė kinams „Geely“. Iš pirmo žvilgsnio tai gali pasirodyti kaip žingsnis atgal, tačiau iš tikro nutiko priešingai – tai buvo didžiulis žingsnis į priekį.

Naujieji savininkai švedams davė didelę veiksmų laisvę, krūvelę pinigų ir, panašu, tik palinkėjo sukurti produktą, kurį žmonės mėgtų. „Volvo“ pavyko – prieš trejus metus pristatytas „Volvo XC90“ perviliojo dalį „Audi Q7“ bei BMW X5 pirkėjų, o dalį žmonių paskatino kompaktinės klasės visureigį iškeisti į didelį. Ant visiškai naujos platformos greitai buvo „iškepti“ ir S90 sedanas su V90 universalu, o šiemet pristatytas ir XC60 didesnio pravažumo automobilis – itin sėkmingo modelio antroji versija.

„Volvo“ nestabdo ir toliau atnaujina modelius – 2017-ųjų pabaigoje pristatytas nedidelis krosoveris XC40, o artimiausiais metais pasirodys naujos S60/V60 bei V40 versijos. Visi jie išoriškai panašūs, turi ekonomiškus 3-4 cilindrų „Drive E“ variklius ir mechanines bei automatines pavarų dėžes.

Radikalus modelių atnaujinimas – viena pagrindinių priežasčių, kodėl „Volvo“ automobilius galima įsigyti su beprotiškomis, 25 procentų ir dar didesnėmis, nuolaidomis. Jų, ypatingai neatnaujintų modelių (V40, S60, V60), netrūksta ir dabar.

Tačiau laikas bėga greitai, tad www.motorsniper.lt puslapyje atsiranda ir naujieji „Volvo“ modeliai – kai kuriems S90 bei V90 jau taikomos 15 procentų ar dar didesnės nuolaidos. Įvertinant per tiesioginę kainos prizmę, tokios nuolaidos siekia keliolika tūkstančių eurų. Tikras „Volvo Black Friday“.