Viena vertingiausių automobilio detalių – duslintuvas

Automobilio išmetamųjų dujų sistemoje esantį katalizatorių žino daugelis. Kai kurie vairuotojai dar neseniai juos išpjaudavo, parduodavo servisams ir užsidirbdavo, tačiau dabar toks elgesys reikštų atsisveikinimą su technine apžiūra. Be to, auga gyventojų supratimas apie ekologiją, o katalizatorius sulaiko daugybė nuodingų automobilio išmetamųjų dujų. Galų gale, automobilio duslintuvas be katalizatoriaus skleidžia aukštesnį, skardesnį garsą, tad nukenčia ir kelionės komfortas.

Tačiau šiuolaikinių automobilių išmetimo sistemose yra kur kas daugiau sudėtingų detalių nei katalizatorius. Apskritai, modernaus automobilio duslintuvas yra viena vertingiausių jo dalių. Čia visada būna 1 arba 2 katalizatoriai, specialūs garsą slopinantys bakeliai, kietųjų dalelių DPF filtras, papildomas SCR filtras, o prie variklio sumontuotas ir EGR.

Visa tai – dėl ekologijos. Jau „Euro 5“ reikalavimai buvo griežti, o dabar galiojantys „Euro 6“ daugelį gamintojų privertė į automobilius montuoti net specialius katalitinės redukcijos SCR filtrus. Jis reikalauja į automobilius pilti ne tik dyzeliną, bet ir „AdBlue“ skystį – jis, reaguodamas su kai kuriomis išmetamosiomis dalelėmis, jas paverčia nekenksmingomis.

2021 m. įsigaliosiantys nauji reikalavimai automobilių gamintojams grasina dar labiau. Tuomet vidutinė parduodamo automobilio CO2 emisija turės neviršyti 95 g/km – šiandien tokius rezultatus pasiekia tik hibridiniai arba itin maži benzininiai bei dyzeliniai automobiliai, kaip „Peugeot 208“ ar panašūs.

Dyzelinių automobilių populiarumas dėl itin griežtų ekologijos reikalavimų pamažu mažėja, tačiau nuo 2021 m. jų kreivė turėtų kristi dar žemiau. Priežastis paprasta: padaryti dyzelinį automobilį ekologišku jau dabar kainuoja beprotiškus pinigus. Pirmajam savininkui, nuvažiuojančiam 100-200 tūkst. km, dėl ekologinių filtrų priežiūros paprastai nereikia išleisti daug, tačiau antrajam gali tekti ir vieną ar kitą filtrą pakeisti. O tai – keturženklės išlaidos, tad po dešimtmečio, jeigu ne anksčiau, turėtų gerokai sumažėti naudotų dyzelinių automobilių paklausa.