Techninių aptarnavimų įvairenybės

Naujam automobiliui garantija galioja su viena sąlyga – techninius aptarnavimus būtina atlikti autorizuotame servise. Ką tai reiškia?

Pavyzdžiui, pirkote „Nissan“ automobilį iš „Fakto auto“ atstovybės ir gavote standartinę 3 metų garantiją – tai reiškia, kad kas 20 (arba 30) tūkstančių kilometrų, arba kas metus, ar kitą nustatytą intervalą, turėsite apsilankyti privalomam techniniam aptarnavimui. Tačiau jį nebūtinai turite atlikti „Fakto auto“ – tam tinka bet kuris autorizuotas „Nissan“ servisas. Vien Vilniuje tokių trys (be „Fakto auto“, dar yra „Raitas“ ir „Sostena“). Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose – dar po vieną. Ir bet kurioje iš jų atlikus reguliarų techninį aptarnavimą ar apsilankius dėl neplaninio remonto, garantija liks galioti.

Verta žinoti, kad „Nissan“ servisas nebūtinai pardavinėja tos markės automobilius. Pavyzdžiui, „Sostena“ parduoda naujus „Dacia“, „Renault“ ir „Volvo“ automobilius, tačiau tuo pačiu yra autorizuotas „Jaguar“, „Land Rover“ bei „Nissan“ servisas. Taip pat su daugeliu gamintojų – pavyzdžiui, naujus „Citroen“ Vilniuje parduoti oficialiai gali tik „Fakto auto“, o remontuoti – ir „Krasta auto“.

Kita situacija su komerciniais automobiliais. Čia techninių aptarnavimų intervalas yra itin svarbus, tad gamintojai daug investuoja į galimybę jį prailginti. Šiandien jau nieko nestebina mikroautobusai, kuriems alyvą keisti reikia kas 50 tūkst. km ar kas dvejus metus.

Kodėl  prieš 20 metų automobiliui reikėdavo alyvą keisti kas 10 ar 15 tūkst. km, o dabar galima taip retai? Atsakymas vienas – viskas tobulėja. Pavyzdžiui, „Škoda“ oro filtras gali būti keičiamas tik kas 90 tūkst. km. Žinoma, jo kaina – keliskart didesnė nei to, kuris po 15 tūkst. būna juodas. Analogiškai ir su alyva – šiandien į automobilių variklius pilamas skystis yra kitoks nei tas, kuriame taškydavosi alkūninis velenas šio amžiaus pradžioje.

Kita vertus, tai yra dar vienas būdas atpiginti automobilius. Pasibaigus garantijai ir privalomiems techniniams aptarnavimams gamintojo servise, daug automobilių meistrų rekomenduoja keisti alyvą kas 15-20 tūkst. km – taip variklis bus tausojamas labiau ir tarnaus ilgiau.