Ketvirtadienio vakarą Kaune, Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademijoje, buvo pristatytas naujos kartos „Mercedes-Benz Actros“ sunkvežimis. Tai yra bene didžiausia naujiena komercinių transporto priemonių sektoriuje šiais metais – naujasis „Actros“ turi ne vieną inovaciją, kuri palengvina vairuotojų ir transporto vadybininkų kasdieninį darbą ir tuo pačiu padaro jį efektyvesnį.
„Inovacijos yra išskirtinis kiekvieno „Mercedes-Benz“ bruožas ir naujasis „Actros“ jomis pasižymi kaip niekas kitas – tai moderniausias sunkvežimis rinkoje. „Actros“ yra pirmasis su antro lygio autonominio važiavimo galimybe, vaizdo kameromis vietoje veidrodėlių, naujos kartos vairuotojo kabina bei moderniomis važiavimo ir kasdieninio darbo efektyvumą didinančiomis technologijomis, kurios leidžia pagerinti darbo našumą ir tuo pačiu sumažinti jo sąnaudas“, – pristatymo metu teigė oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo Lietuvoje „Silberauto“ krovininių automobilių pardavimo vadovas Paulius Kraučiūnas.
Ateityje – elektriniai sunkvežimiai
Pristatydamas naująjį „Actros“ VDU susirinkusiai daugiau nei 300 įmonių vadovų, transporto specialistų ir žurnalistų auditorijai, P. Kraučiūnas daug kalbėjo apie ateitį. „Mercedes-Benz“ turi aiškų pokyčių planą iki 2025 metų ir netgi yra pristačiusi tais metais pasirodysiančio vilkiko koncepciją, o jau 2021 m. pradės serijinę elektrinio „eActros“ gamybą.
Tačiau dabartis priklauso vidaus degimo varikliams ir jie dominuos dar bent 10 metų – dėl šios priežasties „Mercedes-Benz“ nenustos investuoti į pažangias, efektyvumą didinančias technologijas dyzeliniuose sunkvežimiuose ir prie elektrinių bus pereinama pamažu. Dabartinės investicijos turi įvairius tikslus – pavyzdžiui, mažinti degalų sąnaudas – jos „Actros“ sunkvežimiuose per pastaruosius 7 metus sumažėjo net 16 procentų.
„Mes deriname abi veiklos sritis: investicijas į klasikinį verslo modelį – dyzelinius sunkvežimius ir tuo pačiu skiriame daug dėmesio elektrinio transporto tyrimus. Norėdamas pasiruošti tam, kas vyks po 10 metų, turi pradėti jau dabar“, – kalbėjo P. Kraučiūnas.
Kameros vietoje veidrodėlių
„Mercedes-Benz Actros“ turi daugiau nei pusšimtį įvairių patobulinimų, tačiau septyni jų išskiriami kaip svarbiausi. Pirmasis – visiškai pakitusi ir skaitmenizuota „Actros“ vairuotojo aplinka.
„Actros“ kabinoje ant abiejų statramsčių yra po 15 colių įstrižainės „MirrorCam“ ekraną, už vairo įmontuotas 10 colių pagrindinis prietaisų skydelis ir dar 10 colių – lietimui jautrus ekranas kabinos viduryje. Už jo esančioje dėtuvėje galimas bevielis įrenginių įkrovimas.
Sunkvežimis turi elektroninį stovėjimo stabdį su „Hold“ funkcija, leidžiančia lengvai pajudėti iš vietos net stačiausiose įkalnėse ir neriedėti atgal. Vairas – su lietimui jautriu paviršiumi šalia mygtukų, dabar neatitraukiant rankų nuo jo galima valdyti dar daugiau funkcijų.
Prie kabinos skaitmenizavimo smarkiai prisidėjo ir „MirrorCam“ funkcija. „Mercedes-Benz Actros“ neturi šoninių veidrodėlių – vietoje jų įtaisytos plataus kampo kameros, panaikinančios vairuotojui nematomą – vadinamąją akląją zoną.
„MirrorCam“ kameros sumontuotos aukštai, tad neapsineša purvu ir vairuotojui nebereikia valyti lango ar veidrodėlių norint matyti vaizdą juose. Tai itin pravartus funkcionalumas tokiose šalyse kaip Lietuva, kur dažni lietūs ir purvas gatvėse. Be to, su „MirrorCam“ parkuojantis galima matyti tai, kas vyksta už priekabos. Tai padidina saugumą ir sumažina nuostolių tikimybę riboto matomumo posūkiuose.
Dar ekonomiškesnis
2012 m. pirmą kartą buvo pristatyta „Predictive Powertrain Control“ (PPC) sistema, turinti didelę įtaką transporto priemonės ekonomiškumui, o šiandien su ja užsakoma daugiau nei 70 proc. visų „Actros“. Todėl nuo šiol PPC sistema bus montuojama standartinėje visų „Actros“ ir mažesniųjų „Arocs“ įrangoje.
PPC kartu su įdiegtais pažangiais aerodinaminiais sprendimais leidžia sumažinti L dydžio kabinas turinčių „Actros“ degalų sąnaudas greitkelyje iki 3 proc., o dviejų eismo juostų užmiesčio keliuose – net iki 5 proc. „Actros“ su S bei M kabinomis sąnaudos greitkeliuose sumažėja net 5 proc.
Sistema remiasi naujausia navigacine įranga ir automatiškai sureguliuoja vilkiko greitį prieš kelio vingius, sankryžas bei kitokio tipo kelio susikirtimus, žino vietas, kur greitis ribojamas.
2 lygio autonomija
„Mercedes-Benz Actros“ yra pirmasis sunkvežimis, turintis antro lygio autonominio važiavimo funkcionalumą. Visas sistemų rinkinys buvo sudėtas po vienu pavadinimu – „Active Drive Assist“. Sunkvežimis gali važiuoti vienoje eismo juostoje – išlaikyti pastovų atstumą iki priekyje esančios transporto priemonės bei stebėti eismo juostas žyminčias linijas, atlikti korekcijas vairu idant jų nekirsti.
Patobulinta ir „Active Brake Assist“ sistema – dėl naujosios priekinėje dalyje sumontuotos kameros naujasis „Actros“ atpažįsta ne tik kitas transporto priemones, bet ir pėsčiuosius bei gali autonomiškai sustoti.
„Mercedes-Benz“ su naujojo „Actros“ pristatymu atveria ir naujas programines jo konfigūravimo galimybes. Specialiame „Mercedes-Benz“ sunkvežimių programų tinklalapyje bus galima išbandyti bei įdiegti įvairias transporto valdymo programas, kurios leis vilkikų logistiką valdyti dar paprasčiau.
Sunkvežimyje jau diegiama ir 2016 m. Hanoverio komercinio transporto parodoje pristatyta naujovė – nuotolinio stebėjimo sistema „Trailer Monitoring“, leidžianti matyti ne tik sunkvežimio buvimo vietą, bet ir numatyti jo priežiūros darbus, dabartinę įvairių detalių būklę.