Naujasis „Mercedes-Benz GLE Coupé“: daugiau prabangos ir kupė stiliaus

Naujieji „Mercedes-Benz“ bei „Mercedes-AMG“ šeimų modeliai „GLE Coupé“ geriau nei kas kitas sujungia sportiškumą, kupė eleganciją ir geriausias modernaus SUV modelio savybes. Kupė modelio ratų bazė yra 60 mm trumpesnė nei SUV, dėl to pagerėja valdymo savybės. Naujasis modelis debiutuoja su dyzeliniais ir benzininiais varikliais, tačiau greitu metu pasirodys ir įkraunamo hibrido modifikacija, leisianti mėgautis visiškai ekologišku važiavimu, neišskiriančiu anglies dvideginio emisijų.

„Naujasis „GLE Coupé“ – puikus pavyzdys, kodėl reikia atsižvelgti į klientų poreikius. Dar praėjusiame dešimtmetyje SUV kupė modeliai apskritai neegzistavo ir palyginti neseniai jie užėmė tik nedidelę nišą tarp visų automobilių. Šiandien situacija visiškai kita: jų rinkos dalis auga, o unikalų sportiškumo bei komforto derinį pasirenka vis daugiau klientų. Pirmosios kartos „GLE Coupé“ susilaukė didžiulės sėkmės Lietuvoje ir esame įsitikinę, jog tautiečiai labai teigiamai įvertins naująjį modelį“, – teigia oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo Lietuvoje „Silberauto“ lengvųjų automobilių pardavimo vadovas Rolandas Samuolis.

Kupė – ir išvaizda, ir važiavimo savybėmis

Naujojo „GLE Coupé“ kėbulo ilgis – 4 939 mm, o plotis – 2 010 mm, tai atitinkamai 39 ir 7 mm daugiau nei pirmtako. Ratų bazė pailgėjo 20 mm, tačiau ji išlieka 60 mm trumpesnė nei GLE SUV modelio – tai geriausiai pajus vairuotojas, kuris galės mėgautis dinamiškesniu automobilio valdymu.

Priekinė automobilio dalis atkartoja svarbiausius „Mercedes-Benz“ kupė modelių bruožus, o priekiniuose žibintuose jau standartiškai montuojamos artimosios ir tolimosios LED šviesos. Automobilio dinamiškumą pabrėžia žemėjanti stogo linija, o siluetą paryškina didelio skersmens – nuo 19 iki 22 colių – lengvojo lydinio ratlankiai.

Salone dominuoja harmonija: priekyje subtiliai įmontuoti du 12,3 colio įstrižainės ekranai, o po jais esančioje dekoratyvinėje apdailos juostoje įmontuoti keturi ortakiai užtikrina puikų oro kondicionavimą visame salone. Pati apdailos juosta su subtiliu LED apšvietimu tęsiasi nuo vienų durelių iki kitų, sukurdama išskirtinai jaukų saloną.

Dalis vidaus detalių padengta rankų darbo oda ARTICO, o kupė savybes pabrėžia gero šoninio prilaikymo sėdynės bei sportiškas oda „Nappa“ dengtas vairas. Fakto, jog vairuojate SUV modelį, neleis pamiršti įvairios smulkios detalės, pavyzdžiui, tvirtos centre įmontuotos dvi rankenos įsikibti.

Nors tai – kupė modelis, jį kuriant prioritetas buvo išlaikyti SUV praktiškumą. „Mercedes-Benz“ inžinieriams pavyko dar labiau nei ankstesnės kartos modelio: salono dėtuvių talpa padidėjo iki 40 litrų, o bagažinės – net iki 655 l.

Galinės sėdynės dalijamos santykiu 40:20:40, o jas visas nulenkus bagažo erdvė padidėja iki 1 790 litrų – tai ne tik 70 l daugiau nei „GLE Coupé“ pirmtake, bet ir apskritai yra geriausias klasės rezultatas. Bendras bagažo ilgis yra didesnis nei 2 metrai, o mažiausias plotis – 1 080 mm. Nors bagažo pakrovimo slenkstis yra aukštesnis nei SUV modelio, „GLE Coupé“ konstruktoriams pavyko jį padaryti 60 mm žemiau. Kai automobilyje sumontuota AIRMATIC pakaba, jis vieno mygtuko paspaudimu gali nusileisti dar 50 mm arčiau žemės.

Galingų variklių gama

Į debiutuojantį automobilį montuojami du dyzeliniai šešių cilindrų varikliai. „GLE Coupé 350 d 4MATIC“ išvysto 200 kW (272 AG) pajėgumą bei 600 Nm sukimo momentą, o vidutiniškai vartoja 7,5–8 l/100 km degalų.

„GLE Coupé 400 d 4MATIC“ pasiekia 243 kW (330 AG) galią bei 700 Nm sukimo momentą, o vidutinės jo degalų sąnaudos yra tokios pat: nuo 7,5 iki 8 l/100 km.

Abiejose versijose montuojamas variklis atitinka naujausius ekologijos „Euro 6d“ standartus.

Kartu su dyzeliniais „GLE Coupé“ pristatomas ir „Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé“ modelis, kurio benzininis 3 litrų variklis pasiekia 320 kW (435 AG) galią. Šiuo metu kuriama ir vėliau bus pristatyta itin ekologiška įkraunamo hibridinio modelio modifikacija, leisianti įvairias kasdienes užduotis atlikti į aplinką neišmetant nė gramo anglies dvideginio.

Visi „GLE Coupé“ modeliai turi automatinę 9 laipsnių pavarų dėžę 9G-TRONIC su elektroniniu būdu kontroliuojama daugiadiske sankaba. Ji užtikrina, kad sukimo momentas būtų perduotas daugiausia sukibimo turintiems ratams – pagal situaciją visų varančių ratų sistemą 4MATIC turintis automobilis gali laikinai tapti varomas tik priekiniais arba tik galiniais ratais.

Sistemos – komfortui ir atsipalaidavimui

Standartiškai „GLE Coupé“ montuojama patobulinta pakaba, užtikrinanti geresnes valdymo savybes ir efektyviau sulaikanti kelio vibracijos perdavimą į saloną. Papildomai užsakoma AIRMATIC orinės pakabos sistema veikia padedama daugybės jutiklių bei algoritmų, kurie realiu laiku pritaiko amortizatorių suspaudimą prie kelio sąlygų bei vairavimo pobūdžio. Ji taip pat geba keisti prošvaisą pagal važiavimo greitį ir situaciją. Automobilio aukštį reguliuoti gali ir pats vairuotojas.

Papildomai prie AIRMATIC siūloma ir su 48 voltų įtampos sistema, veikianti E-ACTIVE BODY CONTROL. Tai – vienintelė sistema rinkoje, kuri gali reguliuoti suspaudimo jėgą kiekvienam ratui individualiai: išlaiko automobilio kėbulą nepasvirusį ne tik posūkiuose, bet ir bėgėjantis ar sparčiai stabdant bei užtikrina didžiausią vairavimo komfortą.

„Mercedes-Benz GLE Coupé“ montuojami moderniausi gamintojo sukurti vairavimo asistentai. Tai – ir autonominio stabdymo sistema „Active Braking Assist“, suteikianti galimybę išvengti susidūrimų su pėsčiaisiais ar kitais automobiliais, ir „Active Stop-and-Go Assist“, išlaikanti automobilį eismo juostoje bei saugų atstumą iki priekyje esančios transporto priemonės, judant iki 60 km/h greičiu.

Naujasis „Mercedes-Benz GLE Coupé“ bus pristatytas rugsėjo mėnesį vyksiančioje Frankfurto automobilių parodoje, o Lietuvoje debiutuos 2020 m. pavasarį.

Automobilių pirkimas: kodėl vieni modeliai pristatomi per savaitę, kiti – per pusmetį?

Įsigyti automobilį nėra greitas procesas: nuo pradinės idėjos atnaujinti dabartinį autoparką iki pirmojo atsisėdimo prie ką tik įsigyto modelio vairo neretai praeina pusmetis. Kai kuriais atvejais, pavyzdžiui, kai automobilis yra labai populiarus ir gamykla nespėja vykdyti visų užsakymų, vien konkretaus modelio gamyba trunka 9 mėnesius. O būna, kad nuo užsakymo pateikimo iki išvažiavimo iš salono nauju automobiliu tepraeina tik para. Nuo ko tai priklauso?

Pats pirkimo procesas gali būti išskirstytas į dvi dalis: pirmiausia vairuotojas su šeima keliauja per skirtingas atstovybes ir bando įvairius automobilius, lygina jų techninius duomenis ir vertina savo finansines galimybes. Šios dalies trukmė iš esmės neribota ir priklauso tik nuo pačių pirkėjų – bandymai ir lyginimai gali baigtis per vieną dieną, o kartais užtrukti ir pusmetį.

Antroji pirkimo dalis skaičiuojama nuo konkretaus užsakymo pateikimo gamintojo atstovybėje iki išvažiavimo iš salono nauju automobiliu. Jos laiko intervalas yra panašus – nuo vienos dienos iki metų. Kodėl automobilis kartais gali būti pristatomas labai greitai, o kartais jo gamyba užtrunka?

Populiariausi modeliai – sandėliuose

Mažesnių rinkų kaip Lietuva, Latvija ar Estija atstovybių pardavimo specialistai kartais turi numatyti paklausą metams į priekį. Gamyklose tokioms rinkoms išskiriamos kvotos ir taip modelių gamyba tampa greitesnė ir geriau prognozuojama, pavyzdžiui, šiandien užsakius naują išskirtinai sukomplektuotą „Suzuki Vitara“ jis būtų gaminamas Vengrijoje ir Lietuvoje juo galėtumėte mėgautis po 2–3 mėnesių. Per panašų laikotarpį iš Turkijos atkeliautų „Hyundai i20“ ar iš Rumunijos – „Ford EcoSport“.

Vis dėlto nemažai automobilių į mūsų šalį atkeliauja iš tolimesnių kraštų: Japonijoje gaminamų „Suzuki Swift“ ar JAV surenkamų BMW X serijos modelių tektų laukti iki pusmečio.

Tačiau reiklūs šių laikų pirkėjai dažnai nenusiteikę laukti nei dviejų, nei juo labiau šešių mėnesių. Todėl automobilių atstovai Lietuvoje priversti nuolat savo sandėliuose laikyti bent jau populiariausių modelių likučius, kad pirkėjui pageidaujant automobilis galėtų būti perduotas nors ir kitą dieną. Pavyzdžiui,  „Suzuki“ atstovybės Vilniuje „Autoverslo automobilių“ sandėlyje visuomet būna bent 30–40 automobilių. Didesnės atstovybės sandėliuojamus automobilius neretai skaičiuoja šimtais.

Kai kurių modelių, turinčių išskirtinę paklausą, laukti reikėtų dar ilgiau, o apie sandėlio likučius kol kas negali būti jokios kalbos. Nauju visureigiu „Suzuki Jimny“, pateikus užsakymą, išvažiuoti iš salono galėtumėte tik po 9–12 mėnesių, nes pasaulyje susidomėjimas šiuo išskirtinai atrodančiu ir pravažumu pasižyminčiu modeliu gerokai viršija gamyklos Japonijoje pajėgumus.

Ilgiausiai trunka logistika

Paties automobilio surinkimas modernioje gamykloje, pradedant rėmo virinimu ir baigiant ratų varžtų prisukimu, trunka mažiau nei parą, tačiau dėl paklausos nauji užsakymai pradedami vykdyti praėjus kelioms savaitėms po jų pateikimo.

Nemažai laiko užtrunka ir automobilio logistika: iš tolimesnių šalių jie dažniausiai gabenami keltais, iš ten perkraunami į automobilvežius, kuriais yra paskirstomi po importuotojų sandėlius, o iš jų – po atstovybes.

Vis dėlto daugelį aukščiau minėtų automobilių galima įsigyti kur kas greičiau. Neretai – per porą savaičių.

Tai įmanoma dėl sandėliavimo. Gamintojų atstovai Lietuvoje turi savo sandėlius, kuriuose laiko po kelis populiariausių komplektacijų, variklių ir spalvų modelius – taip išskirtinių poreikių neturinčio kliento norai gali būti įgyvendinti labai greitai.

Keliskart didesnius sandėlius administruoja automobilių importuotojai, juose pasirinkimas dažniausiai dar didesnis. Jų sandėlių būna įvairiose šalyse, pavyzdžiui, „Mazda“, „Peugeot“, „Suzuki“ ir „SsangYong“ importuotojai yra Suomijoje, „Renault“ – Lenkijoje, „Toyota“ – Estijoje.

Jeigu norimas automobilis su visa reikalinga įranga yra Lietuvoje, jį gauti įprastai trunka vieną dieną. Jei Estijoje, Lenkijoje ar Suomijoje – apie porą savaičių.

Sandėlių išpardavimai – galimybė sutaupyti

Automobilių importuotojai kartais užsako daug panašiai sukomplektuotų automobilių ir juos iš gamintojo nuperka už mažesnę kainą. Tai leidžia rengti specialius išpardavimus, kurių metu naują transporto priemonę galima įsigyti gerokai pigiau nei įprastai.

Išpardavimai taip pat rengiami, kai automobilis sandėlyje (arba salono ekspozicijoje) užsibūna 3–6 mėnesius (priklauso nuo gamintojo reikalavimų), keičiamas pats modelis arba kinta Europos Sąjungos reikalavimai. Pavyzdžiui, nuo 2018 m. rugsėjo 1 d. visi nauji automobiliai turėjo būti sertifikuoti pagal naują degalų sąnaudų matavimo WLTP metodiką. To nespėję padaryti gamintojai rengė nesertifikuotų modelių išpardavimus, o kai kurių modifikacijų nebuvo galima užsakyti dar kelis mėnesius.

Didžiausi išpardavimai dažniausiai rengiami besikeičiant modeliui. Į Lietuvą šių metų rudenį atvyks naujos kartos prabangus visureigis „Mercedes–Benz GLS“, tad šiuo metu gaminamą modelį galima įsigyti 16–18 proc. pigiau, o tai yra 19–20 tūkst. Eur nuolaida.

Precedento neturinčios nuolaidos buvo siūlomos besikeičiant „SsangYong Rexton“ modeliui – prieš pasirodant dabartiniam ankstesnės kartos visureigį buvo galima įsigyti net 35 proc. pigiau. Rėminės konstrukcijos visureigis tuomet buvo parduodamas už kompaktinės klasės hečbeko kainą (22 tūkst. Eur).

Tokius išpardavimus galima numatyti – daugelio modelių gyvavimo laikotarpis yra 6–8 metai, o kas 3–4 metus jie atnaujinami, tad sandėliai pradedami tuštinti likus 3–6 mėnesiams iki naujojo modelio premjeros. Renkantis naują automobilį išpardavimais ir artėjančiomis naujų modelių premjeromis pasidomėti apsimoka.

Pikapų evoliucija: kodėl darbiniai arkliai tapo kasdieniais palydovais

Pikapas yra komercinis automobilis. Nepaisant Lietuvoje dar girdimo painiojimo su universalu, tai yra visiškai skirtingi automobiliai, turintys savo unikalias istorijas ir paskirtį. Manoma, kad terminas „pikapas“ (angl. pickup truck) pradėtas vartoti dar prieš Pirmąjį pasaulinį karą ir pirmaisiais gamybos dešimtmečiais suvoktas kaip komercinis automobilis dideliems ir sunkiems kroviniams vežti.

Daugiau nei šimto metų istorija

JAV pikapai paskirtį pakeitė šeštajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje – jie priimti ne tik kaip komercinės veiklos, bet ir kasdienio gyvenimo palydovai. Mike‘as Muelleris knygoje „The American Pickup Truck“ rašo, jog praėjusio amžiaus pabaigoje vos 15 proc. amerikiečių nurodė juos naudojantys darbui.

Nepaisant populiarumo JAV, europiečiai pikapus priima ne taip noriai. Tai lemia ir praktinės priežastys (Europoje tiesiog nėra tiek vietos dideliems automobiliams), ir įpročiai (jie neužtikrina tokio komforto kaip visureigiai, tačiau šioje srityje pastaraisiais metais sparčiai evoliucionavo).

„Vis daugiau automobilių gamintojų skiria pajėgumų pikapams kurti. Tai – augantis automobilių segmentas: klientai nori aktyviai leisti laisvalaikį, o šiuolaikiniais pikapais į sudėtingai pasiekiamas vietas galima nuvykti bagažinėje vežant keturratį, motociklą ar kitą transporto priemonę. Itin išaugęs jų komfortas, galia bei papildomos įrangos gausa leidžia pikapą vertinti kaip gerą visureigio alternatyvą“, – teigia oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo „Silberauto“ komercinių automobilių pardavimo vadovas Narimantas Katarskis.

Evoliuciją pradėjo nepriklausomo tipo pakaba

Vadinamosios lingės (angl. leaf springs) yra senas, patikimas ir tvirtas visų transporto priemonių pakabų sprendimas. Tačiau tai nėra komfortiška, tad į lengvuosius asmeninius automobilius jau daugybę metų jos montuojamos retai. Komerciniam transportui, kuriam komfortas mažiau aktualus, šis sprendimas tinka.

Prieš kelerius metus išpopuliarėjo pikapai, kurių galinė pakaba yra nepriklausoma daugiasvirtė – tokio paties tipo, kaip ir komfortiškų asmeninių automobilių. Inžinieriai sugebėjo pasiekti, kad tokia pakaba nesumažintų apkrovos galimybių ir tai turi didžiulės teigiamos įtakos komfortui.

Vienas tokių pikapų – „Mercedes-Benz“ X klasė. Komfortiškesnis toli gražu nereiškia, kad daugiau nei 5 metrų ilgio pikapo viduje galima pasijusti tarsi S klasės sedane, tačiau skirtumas nuo kitų rinkoje esančių pikapų su lingėmis galinėje pakaboje – milžiniškas. Prie išaugusio komforto prisideda ir ilgesnė nei įprasta ratų bazė – net 3 150 mm.

Pikapo galimybės dėl to nė kiek nesumažėjo. Į X klasės bagažinę galima pakrauti daugiau nei 1 000 kg ir traukti iki 3 500 kg sveriančią priekabą, o jo savybės bekelėje taip pat nekelia abejonių: tai yra rėminės (angl. ladder frame) konstrukcijos automobilis, kurio prošvaisa – 202 mm (papildomai užsakoma iki 222 mm). „Mercedes-Benz“ pikapo užvažiavimo kampas – 29 laipsniai, nuvažiavimo – 24, o rampos įveikimo – 20,4, jis taip pat gali įveikti iki 60 cm gylio vandens telkinį.

Tokie duomenys patvirtina, kad nepaisant į komfortišką važiavimą orientuotos galinės pakabos, pikapas vis dar yra tikras bekelės galiūnas, prastuose keliuose patikimesnis nei daugelis visureigių.

Gausi papildoma įranga

Pikapų salono erdvė neatsilieka nuo didelių visureigių, o bagažo skyriaus talpa – gerokai lenkia. Pravažumu bei savybėmis bekelėje – taip pat. Važiavimo komforto lygmeniu daugiasvirtės pakabos montavimas priartino pikapus prie visureigių, tačiau jie dar atsilieka variklių, pavarų dėžių ir papildomos įrangos pasirinkimo gausa.

X klasė šį skirtumą gerokai sumažino – į jį montuojami V6 dyzeliniai varikliai, o papildomos įrangos sąraše pasirinkimų ne ką mažiau nei „Mercedes-Benz“ sedanų ar visureigių kainoraščiuose.

„Mercedes-Benz X 350 d 4MATIC“ pasiekia 190 kW (258 AG) pajėgumą ir 550 Nm sukimo momentą, variklio apsisukimams esant vos 1 400 aps./min. – tai užtikrina, kad 4 varančių ratų pavarą turintis pikapas iki 100 km/val. įsibėgėtų per 7,9 sek. Modelio su tokiu varikliu vidutinės degalų sąnaudos – 8,8–9 l/100 km, o CO2 emisija – 230–236 g/km.

Papildomos įrangos gausa pikapai taip pat neprimena ūkyje naudojamų darbinių arklių. Daugelis dabar parduodamų gali būti komplektuojami su šildomomis sėdynėmis, lietimui jautriais ekranais, klimato kontrolės sistema, lengvojo lydinio ratlankiais ir daugeliu kitų funkcijų. „Mercedes-Benz“ X klasė priskiriama prabangių pikapų kategorijai, tad jo įrangos sąraše yra priekiniai LED žibintai, 360 laipsnių vaizdo kameros, 19 colių ratlankiai ir kiti privalumai.

Europiečiai pamažu atranda patvarių, pasižyminčių išskirtiniu pravažumu ir talpių automobilių privalumus – kone visi gamintojai skaičiuoja šio segmento augimą. Kita vertus, Senajame žemyne pikapo kėbulą turintis automobilis dėl kultūrinių skirtumų greičiausiai niekada netaps perkamiausiu kaip yra JAV.

Nauja „Mercedes-Benz“ „Marco Polo“ gama keičia suvokimą apie prabangius kemperius

Kartu su šiemet atnaujintu „Mercedes-Benz“ V klasės mikroautobusu pristatyta ir naujus bruožus įgavusi premium kemperių „Marco Polo“ gama. Kelioninių transporto priemonių įranga papildyta naujomis saugumo sistemomis ir vairavimo asistentais, moderniais iki 176 kW (239 AG) galią pasiekiančiais varikliais bei pavarų dėžėmis.

„Keliones kemperiu žmonės renkasi dėl noro būti visiškai nepriklausomais – keliauti kur nori, kada nori ir nakvoti kur patinka. Jokia kita transporto priemonė nesuteikia tiek universalumo ir laisvės, todėl pastaraisiais metais juntamas augantis susidomėjimas įvairiais modeliais. Ne išimtis ir premium segmentas, todėl džiaugiamės klientams galėdami pristatyti visoje rinkoje technologiškai pažangiausią atnaujintą „Marco Polo“ modelių seriją“, – sako oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo Lietuvoje „Silberauto“ komercinių automobilių pardavimo vadovas Narimantas Katarskis.

Ekonomiškas ir galingas

Didžiausia kemperių gamos naujovė – į „Marco Polo V 300 d“ montuojamas 2 litrų darbinio tūrio variklis, pasiekiantis 176 kW (239 AG) galią bei 500 niutonmetrų sukimo momentą, tačiau jo vidutinės degalų sąnaudos – vos 6,1–6,7 l/100 km, o anglies dvideginio (CO) emisija – 160–177 g/km. Automobilyje taip pat montuojama moderni 9 laipsnių automatinė pavarų dėžė 9G-TRONIC.

Galingiausia modelio versija gali būti varoma galiniais arba visais keturiais ratais.

Kaip ir kiti į „Marco Polo“ montuojami naujosios OM 654 šeimos 2 litrų varikliai, taip ir pats galingiausias, atitinka griežčiausius „Euro 6d-TEMP“ ekologijos reikalavimus.

Tokį stulbinamą rezultatą pasiekti pavyko sumažinus patį variklių darbinį tūrį, stūmoklius su alkūniniu velenu sujungus ilgesniais švaistikliais, o cilindrų sieneles apdorojus specialia trintį mažinančia „Nanoslide®“ danga.

Šie varikliai užtikrina ne tik ekonomiškumą bei galingumą, bet ir didesnį važiavimo komfortą – jie skleidžia mažiau triukšmo ir vibracijų nei pirmtakai.

Ilgų kelionių asistentai

Pirmą kartą „Marco Polo“ kemperis gali būti užsakomas su autonominio stabdymo sistema „Active Brake Assist“: vairuotojui nereaguojant į įvairius apie kliūtį pranešančius signalus, automobilis prieš jo trajektorijoje esantį objektą sustos pats arba sulėtės tiek, kad nuostoliai būtų minimalūs. Tokia sistema naudinga įvairiose vairavimo situacijose – ji taip pat fiksuoja kelią kertančius pėsčiuosius bei gyvūnus.

„Highbeam Assist Plus“ sistema suteikia puikų matomumą tamsiu paros metu bet kokiomis eismo sąlygomis. Priekiniuose žibintuose tolimųjų šviesų stiprumą užtikrina daugybė šviesos išlydžio diodų (LED). Jautriems jutikliams užfiksavus, jog artėjama prie kito šviesos šaltinio – ta pačia ar priešinga kryptimi atvažiuojančios transporto priemonės – dalis LED žibintų prigesinama taip, jog kitas eismo dalyvis nebūtų akinamas, o likusi aplinkos dalis „Marco Polo“ vairuotojui toliau būtų apšviesta tolimosiomis šviesomis.

Vairuotojo darbą lengvina ir kitos sistemos: aklosios zonos stebėjimo, eismo juostos asistentai, o parkavimą palengvina „Active Parking Assist“ paketas, kuriame – 360 laipsnių vaizdą aplink automobilį suformuojančios kameros bei parkavimo asistentas, be vairuotojo pagalbos įvažiuojantis į paraleliai esančią stovėjimo vietą.

Nepažįstamose vietose keliaujantys žmonės įvertins ir „Traffic Sign Assist“ sistemą – ji atpažįsta kelio ženklus ir praneša vairuotojui apie leistiną greitį, draudimą lenkti bei įspėja kitomis situacijomis.

Keturi kemperių tipai

„Mercedes-Benz“ gamina keturis tipus kemperių: šiemet atnaujintus, ant V klasės platformos sukurtus „Marco Polo“ bei „Marco Polo HORIZON“ ir ant „Vito Tourer“ platformos gaminamus „Marco Polo“ bei „Marco Polo ACTIVITY“. Be to, „Mercedes-Benz“ mikroautobusų platformas naudoja kiti gamintojai – pavyzdžiui, „Hymer“ parduoda keturis ant „Sprinter“ platformos sukurtus kemperių modelius.

Kompaktiškasis ir ant V klasės bazės sukonstruotas 5,14 m ilgio bei 1,93 m pločio „Marco Polo“ turi visiškai įrengtą virtuvę su dviejų degiklių dujine virykle, plautuve, nedideliu šaldytuvu, stalčiais, atlenkiamu stalu bei keturias patogias miegamas vietas. Jo variklių gamoje – pasirinkimas iš trijų galios agregatų, o ratų pavara – galinių arba visų keturių.

Pakėlus iškeliamąjį stogą, automobilio lubų aukštis tampa 2,35 m, todėl jame visada pakanka vietos stovėti visu ūgiu, o ritininės užuolaidos gale bei priekinio stiklo užuolaida suteikia galimybę pritemdyti visą miegojimo zoną. Po iškeliamu stogu sumontuota dviems asmenims skirta 2,05 m ilgio ir 1,13 m pločio lova, o iš galinės eilės sėdynių elektroniniu būdu išlankstoma 2,03 m ilgio ir 1,13 m pločio poilsio zona.

HORIZON versijoje vietoje virtuvės įmontuotos papildomos vietos keleiviams, tad kemperyje gali patogiai keliauti septyni žmonės, o miegoti – penki.

Visuose „Marco Polo“ modeliuose priekinės sėdynės gali būti apsukamos į saloną, taip sukuriant jaukią erdvę pasisėdėjimui ir pokalbiams, o prabangios oda padengtos detalės paįvairina kemperio interjerą. Papildomai gali būti užsakomi salono šildytuvai neveikiant varikliui, medžiaginė pastogė ir daug kitų individualiems keliautojų norams pritaikytų atributų.

„Shooting Brake“ – automobilių segmentas, kuriame dera dvi priešingos savybės

Transportu nesidominčiam žmogui „Shooting Brake“ greičiausiai asocijuotųsi labiau su kariuomene nei automobiliais, tačiau taip jau daugiau nei šimtą metų vadinamas abejingų nepaliekantis kėbulo tipas. Tai – elegantiško sportinio kupė ir universalo derinys, praėjusio amžiaus viduryje buvęs gana populiarus, o prieš pusšimtį metų beveik baigęs egzistuoti. Iki šio dešimtmečio pradžios, kai „Mercedes-Benz“ pristatė „CLS Shooting Brake“. Segmento atgimimą pažymėjęs modelis už dizainą visame pasaulyje įvertintas daugybe apdovanojimų.

„Šio kėbulo tipo modeliai suderina du iš pirmo žvilgsnio sunkiai susiejamus dalykus – sportinį vairavimą ir praktiškumą bei erdvią bagažinę. Tai – automobiliai, skirti tikriems vairavimo entuziastams, kurie mėgsta sportišką važiavimą ir tolimas keliones. „CLS Shooting Brake“ sėkmės įkvėptas gamintojas šio segmento gamą išplėtė ir dabar „Mercedes-Benz“ yra vienintelis, „Shooting Brake“ išskiriantis kaip atskirą segmentą šalia sedanų, universalų, SUV ir kitų“, – sako oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo Lietuvoje „Silberauto“ lengvųjų automobilių pardavimo vadovas Rolandas Samuolis.

Istorija – daugiau nei 100 metų

Karlo Benzo ir Gottliebo Daimlerio sukurtas „Benz Patent Motorwagen“ pasaulį išvydo 1886 m., ši data yra laikoma automobilių pasaulio ištakomis. Kaip ir daugelį naujovių, taip ir šią ne visi žmonės priėmė lengvai ir kai kurie pirmieji automobiliai net buvo vadinami karietomis be arklio (angl. „horseless carriage“). Tačiau praėjo vos keliolika metų, automobiliai išpopuliarėjo, taip pat – ir kai kurios specifinės jų modifikacijos.

„Shooting Brake“ kėbulo automobiliai pradėti kurti praėjusio šimtmečio pradžioje Jungtinėje Karalystėje. Pats pirmasis žinomas modelis buvo pagamintas škotų įmonės „Albion Motors“, kuris žurnale „The Commercial Motor“ apibūdintas kaip „automobilis, kuriame yra sėdimos vietos aštuoniems žmonėms ir vairuotojui, keturiems ginklams ir didelėms šovinių atsargoms bei krepšiams“.

Praktiškas kėbulas išpopuliarėjo Anglijoje trečiame bei ketvirtame dešimtmečiais. „Shooting Brake“ automobilių kūrimu užsiėmė ir gamintojai, ir tik kėbulus štampuojančios mažesnės įmonės. Vėliau šis pavadinimas evoliucionavo į „Estate Car“, žinomą iki šių dienų kaip universalas. Priežastis paprasta – talpūs automobiliai naudoti ne tik medžioklei, bet ir žmonėms, bagažui vežti.

Antrojo pasaulinio karo metu ir ankstyvuoju pokariu rinkoje dominavo paprasti ir neišskirtiniai, daugumos šeimų poreikius turintys atitikti pigūs automobiliai. Tik šeštajame dešimtmetyje dėmesys sportiniams automobiliams pamažu pradėjo augti – gamintojai kūrė galingus kupė, kabrioletus, pradėjo vykti čempionatas „Formulė 1“. Gyventojų perkamoji galia ir išskirtinių automobilių poreikis augo.

Keli automobilių gamintojai surizikavo ir sukūrė „Shooting Brake“ versijas. Tai buvo sportiški kupė modeliai, tapę dvejas duris turinčiais universalais. Žymiausi to meto modeliai buvo „Sunbeam Alpine Shooting Brake“, „Aston Martin DB5 Shooting Brake“, „Reliant Scimitar GTE“ ir kiti. Tačiau aštuntojo dešimtmečio pradžios naftos krizė JAV smogė visam pasauliui, sportinių automobilių rinka gerokai susitraukė ir dėl šių priežasčių išskirtinis „Shooting Brake“ kėbulas dar kartą išnyko iš rinkos. Šįkart – ilgesniam laikui.

XXI amžiaus modernizmas

XX amžiuje gaminti „Shooting Brake“ modeliai turėjo dvejas duris, dažniausiai buvo įkvėpti kupė modelio. XXI a. išpopuliarėjo naujas segmentas – ketverių durų ir nuožulnios stogo linijos kupė modeliai, tad pakito ir „Shooting Brake“ koncepcija.

Šio dešimtmečio pradžioje Kinijos automobilių parodoje „Mercedes-Benz“ pristatė koncepcinį „Shooting Brake“ modelį. Juo itin susidomėta visame pasaulyje, tad „Daimler“ koncerno atstovai nusprendė surizikuoti ir jį perkelti į serijinę gamybą, taip gimė „Mercedes-Benz CLS Shooting Brake“. Rizika pasiteisino – išskirtinis sportiškumo, komforto ir praktiškumo derinys susilaukė didelio susidomėjimo, tad po kelerių metų rinką išvydo mažesnis jo giminaitis „CLA Shooting Brake“.

Pirmos kartos CLA (ir kupė, ir „Shooting Brake“) modelių buvo parduota 750 tūkst., o 2019 m. debiutavo antros kartos modelis, turintis puikių galimybių šį įspūdingą skaičių pagerinti.

Antros kartos „CLA Shooting Brake“ išlaikė visus pagrindinius skiriamuosius šio segmento atstovų bruožus. Vidutinio dydžio automobilio ilgis yra 4 688 mm, tačiau aukštis – kaip sportinio kupė (1 442 mm), o praktiškumas – kaip universalo (bagažinės talpa 505 l, bagažo skyriaus plotis – 1 394 mm, o ilgis – 1 054 mm).

Tobulinant šį modelį itin daug dėmesio skirta dinaminėms jo savybėms. Didelės įtakos turi didesnė tarpvėžė (atstumas tarp vienos ašies ratų) – naujojo CLA ratų išdėstymas dar labiau primena sportiškumo etaloną gokartą. Inžinieriams pavyko suprojektuoti CLA taip, kad jo svorio centras būtų žemiau nei pirmtako, o sumontuotas storesnis stabilizatorius suteiktų dar daugiau pasitikėjimo savimi posūkiuose.

Išskirtinis yra ir naujojo modelio komfortas. Dėl atnaujintos pakabos ir itin mažo aerodinaminio pasipriešinimo koeficiento cd (0,26) „CLA Shooting Brake“ yra ekonomiškas ir tylus, o papildomai užsakoma „Adaptive Damping System“ automobilio konfigūravimo galimybes pakelia į aukščiausią lygį. Vienu mygtuko paspaudimu CLA iš sportiško ir aštriai valdomo modelio gali tapti komforto žvaigžde, užtikrinančia didžiausią ilgų kelionių malonumą.

Naujos kartos „CLA Coupé“ jau galima išbandyti oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo „Silberauto“ salonuose Lietuvoje, o „CLA Shooting Brake“ bus pristatytas rugsėjo mėnesį.

Į Lietuvą atvyko naujasis keleivinių mikroautobusų „Mercedes-Benz“: V klasės modelis

Šių metų kovo mėnesį vykusioje tarptautinėje Ženevos automobilių parodoje pristatytas naujasis „Mercedes-Benz“ V klasės modelis jau atvyko į Lietuvą. Nuo ankstesniojo keleivinio mikroautobuso naujasis skiriasi priekine dalimi, didesne variklių bei pavarų dėžių gama – šie atnaujinimai leidžia išlikti V klasei daugiausiai inovacijų turinčiu modeliu savo segmente. Praktiškumas taip pat nepamirštas – aukštis išlieka mažesnis nei 2 metrai net su visų varančių ratų pavara 4MATIC, tad mikroautobusas gali įvažiuoti į daugelį požeminių ar daugiaaukščių stovėjimo aikštelių.

„V klasės modelis yra tikras „Mercedes-Benz“ ambasadorius tarp keleivinių mikroautobusų. Be aukščiausio komforto bei novatoriškų sistemų, dabar siūlomas ir galingiausias visame segmente variklis bei moderniausia gamintojo automatinė pavarų dėžė. Dėl to V klasė tapo dar universalesnė ir labiau pritaikoma įvairiausioms užduotims – nuo šeimos kelionių iki VIP klientų vežiojimo“, – teigia oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo Lietuvoje „Silberauto“ komercinių automobilių pardavimo vadovas Narimantas Katarskis.

Naujos variklių gamos galia ir efektyvumas

Atnaujintoje „Mercedes-Benz“ V klasės variklių gamoje dabar yra trijų galingumų keturių cilindrų dyzeliniai varikliai. Nors jų galia, palyginti silpniausią su galingiausiu, skiriasi beveik 50 proc., degalų sąnaudos bei CO2 emisija yra beveik tokia pati – tai įrodo puikius inžinierių iš Štutgarto pasiekimus kuriant pajėgias ir ekonomiškas jėgaines. Be to, „Mercedes-Benz“ specialistams pavyko sumažinti naujųjų variklių skleidžiamą garsą ir vibracijas, tad mikroautobuso salone dabar yra komfortiška kaip niekad anksčiau.

Gamą pradedantis V 220 d modelis pasiekia 120 kW (163 AG) pajėgumą bei 380 Nm sukimo momentą, vidutiniškai vartoja 6–6,2 l/100 km dyzelino, o į aplinką išmeta 157–162 g/km anglies dvideginio emisiją. Vidutinio galingumo V250 d išvysto 140 kW (190 AG) galią bei 440 Nm sukimo momentą, jo degalų sąnaudos yra 5,9–6,1 l/100 km, o CO2 emisija –155–161 g/km.

Didžiausia naujiena yra pats galingiausias gamos ir keleivinių mikroautobusų segmento modelis V 300 d – jo variklis pasiekia net 176 kW (239 AG) pajėgumą bei 500 Nm sukimo momentą. Tokie parametrai užtikrina užtektinai galios bet kokioje situacijoje: ar tai būtų greitkelis, ar itin kalvota vietovė, o degalų sąnaudos nesiskiria nuo mažiau galingo modelio – vidutiniškai V 300 d vartoja 5,9–6,1 l/100 km dyzelino. Į aplinką mikroautobusas su šiuo varikliu išskiria 155–161 g/km CO2 emisiją.

„Mercedes-Benz V 300 d“ pasiekia didžiausią 220 km/val. greitį, o iki 100 km/val. įsibėgėja vos per 7,9 sek.

Pirmą kartą – 9 laipsnių pavarų dėžė

Pirmą kartą V klasės modelis komplektuojamas su naująja 9 laipsnių automatine 9G-TRONIC pavarų dėže, pakeitusia anksčiau naudotą 7 laipsnių. Ji standartiškai montuojama į V 300 d ir V 250 d versijas bei papildomai užsakoma V 220 d modeliui.

Vairuotojas gali pasirinkti vieną iš dviejų važiavimo režimų – „Comfort“ ir „Sport“, kiekvienas turi įtakos pavarų perjungimo dažniui. „M“ režimas leidžia vairuotojui jas perjungti pačiam, naudojant už vairo įrengtas menteles.

Visi V klasės modeliai standartiškai komplektuojami su galinių varančių ratų pavara, o visų varančiųjų 4MATIC užsakoma papildomai, tad V klasės modelis yra praktiškas ant bet kokio paviršiaus.

Dėl naujos, efektyvesnės pavarų dėžės bei patobulintos variklių gamos ne tik pasiektas didesnis galingumas, bet ir padidinta ekonomija, pavyzdžiui, V 250 d modelis vidutiniškai vartoja 13 proc. mažiau dyzelino nei jo pirmtakas.

Naujos technologijos – saugumui ir ekonomiškumui

„Mercedes-Benz“ V klasės modelyje sumontuota daugybė modernių sistemų, užtikrinančių ekologiškumą bei saugumą. Išmetamąsias dujas filtruoja ir jų kenksmingumą mažina kietųjų dalelių filtras (sDPF), „AdBlue“ skystį naudoja selektyviosios katalitinės redukcijos sistema (SCR), amoniako dujų katalizatorius ASC, dyzelino oksidų katalitinis konverteris (DOC).

Mikroautobusas yra aukšta transporto priemonė, tad „Mercedes-Benz“ daug investuoja ir tobulina sistemą „Crosswind Assist“, kuri asistuoja esant stipriam šoniniam vėjui. Naujajame modelyje yra patobulinta jos versija, taip pat – atnaujintas pagalbinių sistemų rinkinys „Attention Assist“, dar prieš 5 metus pakėlęs V klasės modelį į naują saugumo standartų lygį.

„Active Brake Assist“ geba atpažinti, kada gresia susidūrimas su priekyje esančia transporto priemone ar objektu ir įspėja vairuotoją vizualiniu bei akustiniu signalais. Jei transporto priemonės valdytojas sureaguoja, sistema padidina stabdžių sistemos slėgį, taip didėja stabdymo efektyvumas. Jei vairuotojas nereaguoja, V klasė pati stabdo ir padeda išvengti eismo įvykio arba sumažinti jo padarinius. Intensyviame eisme „Active Brake Assist“ atpažįsta ne tik kitas transporto priemones, bet ir stacionarius objektus bei pėsčiuosius.

Sistema „Highbeam Assist Plus“ užtikrina geriausią matomumą tamsiu paros metu – vairuotojas kelią mato taip, tarsi nuolat važiuotų įjungtomis tolimosiomis šviesomis. Priartėjus prie ta pačia kryptimi važiuojančios transporto priemonės sistema pritemdo dalį LED žibintų ir suformuoja U formos spindulį, taip neakinamas kitas eismo dalyvis. Prasilenkiant su priešinga kryptimi judančia transporto priemone „Highbeam Assist Plus“ pritemdo jo kryptimi šviečiančius LED žibintus, tačiau dalį dešiniojo krašto palieka apšviestą tolimosiomis šviesomis.

Naujasis „Mercedes-Benz“ V klasės modelis jau pristatytas Lietuvoje, jį galima išbandyti visuose „Silberauto“ salonuose.

„Mercedes-AMG“ sukūrė galingiausią 4 cilindrų variklį pasaulyje – 421 AG

„Mercedes-AMG“ plečia savo produktų gamą ir pristato du išskirtinius modelius: „CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake“ ir „CLA 45 S 4MATIC+ Shooting Brake“. Tai – išskirtiniai „CLA Shooting Brake“ gamos modeliai, kuriuose montuojamas 4 cilindrų variklis su turbokompresoriumi. Jie yra galingesni nei bet kada anksčiau: CLA 45 pasiekia 387 AG, o CLA 45 S – net 421 AG.

„Naujasis „CLA 45 Shooting Brake“ yra trečiasis mūsų naujos galingų kompaktinių automobilių gamos modelis, unikalias dinamines savybes ir siūlomą sportinę važiavimo patirtį. Be to, „Shooting Brake“ yra išskirtinai praktiški ir erdvūs modeliai, drąsiai teigiame, jog jie yra revoliucinis žingsnis kompaktiškų automobilių segmente“, – teigia oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo Lietuvoje „Silberauto“ lengvųjų automobilių pardavimo vadovas Rolandas Samuolis.

Galingiausias pasaulyje

Naujasis „Mercedes-AMG“ 2 litrų darbinio tūrio variklis, pasiekiantis 310 kW (421 AG), yra galingiausias pasaulyje į serijinės gamybos automobilį montuojamas keturių cilindrų variklis . „Mercedes-AMG“ inžinieriai sugebėjo didžiausią pasiekiamą galingumą, palyginti su ankstesniu varikliu, padidinti 30 kW (40 AG). Analogiškai padidėjo ir didžiausias pasiekiamas sukimo momentas – nuo 475 iki 500 niutonmetrų.

Keturių cilindrų variklis turi dvi versijas – bazinė pasiekia 285 kW (387 AG), o „S“ modelis – 310 kW (421 AG). Sprintas iki 100 km/val. taip pat yra rekordiškai trumpas: „CLA 45 S 4MATIC+ Shooting Brake“ tokį greitį pasiekia vos per 4 sekundes, o bazinis „CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake“ – per 4,1 sek.

Didžiausias bazinio modelio greitis yra ribojamas elektroniniu būdu iki 250 km/val., o „S“ modelis gamyklą palieka su 270 km/val. riba. Abu modeliai turi automatinę 8 laipsnių DCT pavarų dėžę.

Šis variklis ir pavarų dėžė taip pat montuojami į A klasės bei „CLA Coupé“ modelius.

Unikalus variklis

Tokį galingumą pasiekti leido AMG inžinierių pritaikyti novatoriški ir unikalūs sprendimai. AMG modelyje montuojamas 4 cilindrų variklis yra apsuktas – jo turbokompresorius ir išmetimo kolektorius yra prie variklio skyrių ir saloną skiriančios sienelės, o įsiurbimo sistema sumontuota priekyje.

Dėl tokios konfigūracijos oras į variklį keliauja trumpesniu keliu, o išmetamosios dujos greičiau pasiekia turbiną. Be to, toks agregatų išdėstymo būdas leido patobulinti visos priekinės automobilio dalies aerodinamiką.

Naujasis dviejų kanalų turbokompresorius (angl. twin-scroll turbocharger) suderina greitą reakciją esant mažiems variklio apsisukimams ir galingumą – dideliems. Turbokompresoriaus veleno konstrukcijoje pirmą kartą panaudoti specialūs minimalią trintį užtikrinantys guoliai, dėl to kompresorius didžiausius apsisukimus (169 000 per minutę) pasiekia dar greičiau nei anksčiau.

2 litrų keturių cilindrų variklio įsiurbimo sistemos slėgis yra 2,1 bar – jis yra segmento lyderis ir pagal šį parametrą. Pirmą kartą tokio darbinio tūrio variklyje panaudota dviejų pakopų degalų įpurškimo sistema: pirmoje preciziškai sureguliuoti purkštukai į degimo kamerą perduoda iki 200 bar suslėgtą benziną, antroje įpurškiama per solenoidinius įsiurbimo sistemos vožtuvus.

Universali reguliuojama pakaba

„Mercedes-AMG“ automobilio sportiškumą užtikrina ne tik variklio, bet ir aukščiausios klasės pakabos, stabdžių bei kitų sistemų galimybės. Papildomai užsakoma „AMG Ride Control“ adaptyvios pakabos sistema leidžia vairuotojui pasirinkti vieną iš trijų amortizatorių veikimo režimų – „Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake“ vienu mygtuko paspaudimu iš sportinio lenktynių trasų rekordininko tampa patogiu šeimyniniu kelioniniu automobiliu.

Didelio našumo stabdžių sistema užtikrina itin trumpą stabdymo kelią. Bazinio modelio priekyje sumontuotos 4 cilindrų pilkai nudažytos apkabos su baltomis AMG raidėmis ir 350 mm skersmens diskai, gale – 1 cilindrų apkabos ir 330 mm skersmens diskai. Visi diskai yra perforuoti ir ventiliuojami, tad net naudojant ekstremaliu režimu neperkaista ir išsaugo geriausias savybes.

„S“ modelio priekinėje ašyje (arba bazinio, pasirinkus „AMG Dynamic Plus“ paketą) montuojama stabdžių sistema su net 6 cilindrų raudonai dažytomis apkabomis ir juodu AMG logotipu bei 360 mm skersmens diskais.

Abu AMG „Shooting Brake“ modeliai turi automobilio valdymo programą „AMG Dynamics“. Pagal pasirinktą važiavimo režimą ji padidina automobilio stabilumą lenktynių trasoje ar gatvėje. Pavyzdžiui, dideliu greičiu įveikiant posūkį, sistema automatiškai pristabdo vidinį priekinį ratą, taip automobilis gali įveikti posūkį didesniu greičiu.

Vairuotojas pagal savo poreikius pasirenka „Basic“, „Advanced“, „Pro“ arba „Master“ važiavimo režimus. Paskutinysis naudojamas uždarose trasose – automobilis subalansuojamas taip, kad posūkiuose vairuotojas galėtų išnaudoti kiek per didelį pasukamumą (angl. oversteer) ir mėgautis visomis AMG automobilio suteikiamomis galimybėmis. Kiti važiavimo režimai orientuoti į naudojimą gatvėse: „Basic“ – kasdieniam stabiliam važiavimui, „Advanced“ leidžia išnaudoti visą AMG potencialą važiuojant, pavyzdžiui, vingiuotais keliais užmiestyje, o „Pro“ keičia vairavimo asistentų nustatymus maksimaliam vairavimo tikslumui ir malonumui.

Ir bazinė, ir „S“ „Mercedes-AMG CLA 45 Shooting Brake“ modifikacijos „Silberauto“ salonuose gali būti užsakomos jau dabar, o pirmieji automobiliai klientams bus pristatyti šių metų rudenį.

Kaip nepaklysti tarp hibridinių automobilių pavadinimų: kuo skiriasi „mild“ nuo „plug-in“?

Griežtėjant ekologinėms normoms, visame pasaulyje daugėja hibridinių automobilių. Ypač Europoje, kur gamintojai siekia pasiruošti 2021 metams, kuomet bus įvestos naujos anglies dvideginio emisijos ribos ir jas viršiję gamintojai mokės dideles baudas. Hibridinės technologijos – tradicinių degalų kaip benzinas (ar dyzelinas) ir elektros naudojimas – gamintojams leidžia nušauti du zuikius vienu šūviu: kurti ir ekologiškesnius, ir galingesnius automobilius. Dabar gaminamos įvairios hibridinių automobilių modifikacijos ir toli gražu ne visos yra vienodos. Kuo gi jos skiriasi?

Lengvieji hibridai („mild hybrids“)

Pastaruoju metu tai – sparčiausiai populiarėjantis hibridinių automobilių tipas. „Mild hybrid“ technologijos yra ir prabangūs modeliai kaip „Audi A8“, ir sportiniai „Mercedes-AMG GT 53“, ir krosoveriai „KIA Sportage“, ir miesto mažyliai „Suzuki Swift 4×4“.

Šie automobiliai turi papildomą starterį-generatorių, kuris tiekia elektros energiją, kai pagrindinis vidaus degimo (benzininis arba dyzelinis) variklis yra išjungtas, kartu padeda greitai jį užvesti sustojus prie sankryžos. Elektrinis generatorius nesuteikia galimybės įsibėgėti važiuojant tik elektra, tačiau sumažina degalų sąnaudas bei anglies dvideginio emisiją. Papildoma elektros baterija įkraunama automobiliui lėtėjant ar jį stabdant – tuo metu panaudojama energija, kuri šiaip būtų iššvaistyta.

Kodėl tai labiausiai populiarėjanti hibridinė modifikacija? Jos nauda yra akivaizdi, o kaina – nedidelė, pavyzdžiui, keturiais ratais varomas hibridinis „Suzuki Swift 4×4“ vidutiniškai vartoja 4,5 l/100 km benzino, į aplinką išmeta 101 g/km anglies dvideginio (CO2) emisiją, o jo prabangiausios GLX versijos kaina siekia tik 15 tūkst. Eur.

IMA hibridai („Integrated motor assist“)

Tokią sistemą turinčiuose automobiliuose elektrinis variklis įsiterpia tarp vidaus degimo variklio ir pavarų dėžės. Daugiausia tai – „Honda“ modeliai. Abu varikliai veikia išvien – vien elektra automobilis gali važiuoti tik lėtėdamas, įjungus neutralią pavarą. Ši sistema nėra tokia populiari, tad jos privalumais daugiausia naudojasi vienas gamintojas.

Visiški hibridai („full hybrids“)

Geriausias tokio automobilio pavyzdys – „Toyota Prius“, pirmasis išpopuliarėjęs serijinės gamybos hibridinis modelis pasaulyje. Vidaus degimo ir elektrinis varikliai šio tipo hibriduose gali veikti ir kartu, ir atskirai.

Šie hibridai gali kelis kilometrus įveikti naudodami tik elektrą, tad jų degalų sąnaudos yra mažesnės. Kita vertus, jų kaina dažniausiai būna aukštesnė nei analogiškų tik vidaus degimo variklį turinčių automobilių, tad už mažesnes degalų sąnaudas tenka susimokėti papildomai. Nors konstrukcija sudėtingesnė, patikimumas dėl to nenukenčia, pavyzdžiui, Vilniaus gatvėse matyti daug „Toyota Prius“ taksi automobilių, kurie pagaminti dar praėjusiame dešimtmetyje.

Tokių hibridinių automobilių tipas taip pat populiarėja, pavyzdžiui, „SsangYong“ jau paskelbė apie planus 2019–2020 metais pristatyti bent du visiškus hibridus ir vieną elektromobilį.

Įkraunami hibridai („plug-in hybrids“)

Tai yra dažnai naudojama ir kai kuriais atvejais labai praktiška modifikacija. „Plug-in“ hibridiniai automobiliai vien elektra įprastai gali nuvažiuoti apie 50 kilometrų, o išsikrovus baterijai toliau važiuoti naudodami vidaus degimo variklį. Atrodo labai praktiška ir patogu – juk daugelio žmonių darbo dienos rida neviršija pusšimčio kilometrų, o ilgesnėms kelionėms naudojamas benzininis ar dyzelinis agregatas.

Tačiau įkraunami hibridai kainuoja gerokai daugiau nei tik tradicinį variklį turintys automobiliai – neretai tas kainų skirtumas yra 30–50 proc., tad tokios technologijos finansine prasme nėra naudingos. Be to, „plug-in“ hibridus reikia įkrauti – per kelias valandas tai galima padaryti iš bet kuriuose namuose esančio paprasto elektros lizdo. Neįkrautas „plug-in“ modelis veiks tik kaip paprastas hibridinis automobilis – važiuoti tik elektra pavyks, tačiau labai neilgai.

Elektromobiliai su „range extender“

Kai kurios elektra varomos transporto priemonės į aplinką išskiria CO2 emisiją. Kadangi elektromobiliai viena įkrova įveikia vis dar nedidelį atstumą, į kai kuriuos montuojami papildomi benzininiai varikliai, vadinami „range extenders“. Pagrindinei baterijai išsekus, užkuriamas benzininis variklis, kuris galios į ratus neperduoda, jis veikia kaip generatorius, įkraunantis elektrinę bateriją.

Tokio automobilio pavyzdys – „BMW i3 REx“. Standartinis pirmos kartos i3 viena įkrova galėjo įveikti 160 km atstumą, o su benzininiu varikliu šis pailgėjo iki 320 km.

Nors techniškai tokie modeliai yra elektromobiliai, daug kas juos vadina eiliniais „plug-in“ hibridais – juk išmetimo sistemos vamzdį (duslintuvą) jie turi. Tiesa, gerai paslėptą.

„Mercedes-Benz GLS“ modelių prabangos ir dydžio revoliucija

Šių metų pabaigoje pirmuosius klientus turėtų pasiekti „Mercedes-Benz GLS“ S klasės visureigiai. Juos kuriant panaudota daug revoliucinių technologijų – automobilio komforto, pavaros ir multimedijos sistemose jau yra ne viena naujovė, kuri į kitus modelius atkeliaus tik po kelerių metų. Tačiau bene daugiausia naujovių yra automobilio salone: „Mercedes-Benz“ pasiekė, jog visi septyni keleiviai galėtų keliauti išskirtinai patogiai ir apsupti aukščiausios prabangos.

Gamintojo požiūrį, jog kelionė turi būti vienodai patogi, nepaisant sėdimos vietos, geriausiai pabrėžia automobilio komfortas: orinė pakaba „Airmatic“ bus montuojama jau standartinėje naujojo „Mercedes-Benz GLS“ įrangoje. Tai – sistema, užtikrinanti maksimaliai komfortišką važiavimą nepaisant apkrovos: naudodama daugybę jutiklių bei algoritmų ji realiu laiku koreguoja suspaudimo jėgą ir užtikrina komfortą ir priekyje, ir trečioje sėdynių eilėje sėdintiems keleiviams.

Patogumas visiems

Naujojo GLS ratų bazė – 60 mm ilgesnė nei pirmtako (3 135 mm). Toks sprendimas leido išplėsti erdvę salone, ypač antroje eilėje, kurioje vietos kojoms padaugėjo 87 mm.

Automobilyje standartiškai montuojama trivietė galinė sėdynė, tačiau ją galima pakeisti į dvi komfortiškas individualias. Tarp jų esanti erdvė leidžia labai lengvai patekti į trečiąją sėdynių eilę – tai itin patogus funkcionalumas, ypač kai antroje sėdynių eilėje sumontuotos vaikų kėdutės.

Visos sėdynės standartiškai valdomos elektra, taip pat ir funkcija „Easy-Entry“, dėl kurios lengviau patekti į trečiąją eilę: vieno mygtuko spustelėjimu antros eilės sėdynės atlošas nulenkiamas, o sėdimoji dalis pastumiama maksimaliai į priekį.

Automobilio viduje yra taip erdvu, kad net trečioje eilėje patogiai telpa žmonės iki 194 cm ūgio. Be to, dviem individualioms trečios eilės sėdynėms galima užsakyti šildymo funkciją, taipogi prie jų yra įrengti puodelių laikikliai bei USB lizdai.

GLS gali būti įrengiama net penkių zonų klimato kontrolė – trečios eilės keleiviai gali reguliuoti oro temperatūrą atskirai nuo sėdinčiųjų priekyje. Lubose įmontuotiems ortakiams šilumą tiekia papildomas elektrinis ventiliatorius bei atskiras oro kondicionierius.

Vieno mygtuko paspaudimo užtenka, kad visos patogios sėdynės būtų nulenktos ir GLS salone atsivertų 2 400 litrų bagažinės erdvė. Trečios ir antros eilės sėdynės gali būti nulenktos ir sudaryti visiškai lygų dugną, o krovinį įdėti tampa lengviau vieno mygtuko paspaudimu 50 mm nužeminus bagažo skyriaus slenkstį.

Išskirtinė papildoma įranga

GLS suteikiamas komfortas – kaip S klasės sedane, tačiau papildomai užsakomos įrangos sąraše yra ir visiškai unikalių atributų. „Rear Comfort package Plus“ pakete yra didesnis centrinis porankis su puodelių laikikliais, patogesni prabangūs galvos atlošai ir reguliuojamos šoninės atramos, o antroje sėdynių eilėje – didelis porankis, kuriame įmontuota 7 colių įstrižainės planšetė. Nors dailiai integruota į porankį, ją galima išimti ir valdyti įvairias sistemos „Mercedes-Benz User Experience“ (MBUX) funkcijas sėdint ant galinės sėdynės.

„Mercedes-Benz GLS“ gali būti šildomos visos trys sėdynių eilės, o pirmos dvi – dar ir ventiliuojamos bei turinčios kelias masažo programas. Papildomai užsakoma sistema, kontroliuojanti laikikliuose įstatytų puodelių temperatūrą (šildanti arba vėsinanti).

Priekinių sėdynių galvos atlošuose papildomai montuojami 11,6 colio įstrižainės ekranai, kuriuose keleiviai gali žiūrėti filmus, skaityti, naudotis interneto naršykle ir kitais funkcionalumais, prijungti asmeninius įrenginius – telefoną ar planšetę. Kiekvienas ekranas rodo individualią, tam keleiviui aktualią informaciją.

Su paketu „Air Balance“ automobilyje montuojamas oro jonizatorius, papildomas filtras, o salonas užpildomas unikaliu, specialiai „Mercedes-Benz“ sukurtu kvapu. Išmaniųjų laikrodžių „Garmin“ arba „Mercedes-Benz vivoactive® 3“ naudotojai pajus ir papildomos naudos – automobilis pagal šių laikrodžių perduodamą informaciją (streso lygį, miego kokybę ir kt.) nustatys aplinkos apšvietimą ir kitus parametrus.

Naujieji S klasės visureigiai „Mercedes-Benz GLS“ Lietuvoje debiutuos antroje šių metų pusėje, o pirmieji modeliai klientams bus pristatyti 2019 m. pabaigoje.

Lietuvoje pristatyta naujoji sunkvežimių pasaulio žvaigždė – „Mercedes-Benz Actros“

Ketvirtadienio vakarą Kaune, Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademijoje, buvo pristatytas sunkvežimis „Mercedes-Benz Actros“. Tai yra bene didžiausia naujiena komercinių transporto priemonių sektoriuje šiais metais – jame įdiegta ne viena inovacija, palengvinanti ir kartu padaranti kasdienį darbą efektyvesnį.

„Inovacijos yra išskirtinis kiekvieno „Mercedes-Benz“ bruožas, o naujasis „Actros“ jomis pasižymi kaip joks kitas. Tai – moderniausias sunkvežimis rinkoje ir pirmasis, suteikiantis antro lygio autonominio vairavimo galimybę, su vietoje veidrodėlių įrengtomis vaizdo kameromis, naujos kartos vairuotojo kabina, moderniomis važiavimo ir kasdienio darbo efektyvumą didinančiomis technologijomis, kurios leidžia gerinti darbo našumą ir kartu mažinti jo sąnaudas“, – pristatymo metu teigė oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo Lietuvoje „Silberauto“ krovininių automobilių pardavimo vadovas Paulius Kraučiūnas.

Ateityje – elektriniai sunkvežimiai

Pristatydamas naująjį „Actros“ VDU susirinkusiai daugiau nei 300 įmonių vadovų, transporto specialistų ir žurnalistų auditorijai P. Kraučiūnas daug kalbėjo apie ateitį. „Mercedes-Benz“ turi aiškų pokyčių planą iki 2025-ųjų ir netgi pristatė tais metais pasirodysiančio vilkiko koncepciją, o jau 2021 m. pradės serijinę elektrinio „eActros“ gamybą.

Tačiau dabartis priklauso vidaus degimo varikliams ir jie dominuos dar bent 10 metų – dėl šios priežasties „Mercedes-Benz“ nenustos investuoti į pažangias, efektyvesnes dyzelinių sunkvežimių technologijas ir prie elektrinių bus pereinama pamažu. Dabartinės investicijos turi įvairių tikslų,  pavyzdžiui, mažinti degalų sąnaudas (jos „Actros“ sunkvežimiuose per pastaruosius 7 metus sumažėjo net 16 procentų).

„Mes deriname abi veiklos sritis: investicijas į klasikinį verslo modelį (dyzelinius sunkvežimius) ir kartu skiriame daug dėmesio elektrinio transporto tyrimams. Norėdamas pasiruošti tam, kas vyks po 10 metų, turi pradėti jau dabar“, – kalbėjo P. Kraučiūnas.

Kameros vietoje veidrodėlių

„Mercedes-Benz Actros“ yra daugiau nei pusšimtis įvairių patobulinimų, tačiau septyni išskiriami kaip svarbiausi. Pirmasis – visiškai pakitusi ir skaitmenizuota „Actros“ vairuotojo aplinka.

„Actros“ kabinoje ant abiejų statramsčių yra po 15 colių įstrižainės „MirrorCam“ ekraną, už vairo įmontuotas 10 colių pagrindinis prietaisų skydelis,  o kabinos viduryje  – lietimui jautrus 10 colių ekranas, už kurio esančioje dėtuvėje galimas bevielis įrenginių įkrovimas.

Sunkvežimis turi elektroninį stovėjimo stabdį su „Hold“ funkcija, leidžiančia lengvai pajudėti iš vietos net stačiausiose įkalnėse ir neriedėti atgal. Vairas – su lietimui jautriu paviršiumi šalia mygtukų, neatitraukiant rankų nuo jo galima valdyti dar daugiau funkcijų.

Prie kabinos skaitmenizavimo smarkiai prisidėjo ir „MirrorCam“ funkcija. „Mercedes-Benz Actros“ neturi šoninių veidrodėlių – vietoje jų įtaisytos plataus kampo kameros, panaikinančios vairuotojui nematomą vadinamąją akląją zoną.

„MirrorCam“ kameros sumontuotos aukštai, tad neapsineša purvu ir vairuotojui nereikia valyti lango ar veidrodėlių norint matyti vaizdą jose. Tai – itin pravartus funkcionalumas tokiose šalyse kaip Lietuva, kurioje dažni lietūs ir purvas gatvėse. Be to, su „MirrorCam“ parkuojantis galima matyti, kas vyksta už priekabos. Tai didina saugumą ir mažina nuostolių tikimybę riboto matomumo posūkiuose.

Dar ekonomiškesnis

2012 m. pirmą kartą buvo pristatyta sistema „Predictive Powertrain Control“ (PPC), turinti didelės įtakos transporto priemonės ekonomiškumui, su ja užsakoma daugiau nei 70 proc. visų „Actros“. Todėl nuo šiol PPC sistema bus montuojama standartinėje visų „Actros“ ir mažesniųjų „Arocs“ įrangoje.

PPC ir įdiegti pažangūs aerodinaminiai sprendimai leido sumažinti L dydžio kabinas turinčių „Actros“ degalų sąnaudas greitkelyje iki 3 proc., dviejų eismo juostų užmiesčio keliuose – net iki 5 proc., o S bei M kabinas turinčių sąnaudos  greitkeliuose sumažėjo net 5 proc.

Sistema remiasi naujausia navigacine įranga ir automatiškai sureguliuoja vilkiko greitį prieš kelio vingius, sankryžas bei kitokio tipo kelio susikirtimus, žino vietas, kur greitis ribojamas.

2 lygio autonomija

„Mercedes-Benz Actros“ yra pirmasis sunkvežimis, turintis antro lygio autonominio važiavimo funkcionalumą. Sistemų rinkinys sudėtas po vienu pavadinimu – „Active Drive Assist“. Sunkvežimis gali važiuoti vienoje eismo juostoje, t. y. išlaikyti pastovų atstumą iki priekyje esančios transporto priemonės bei stebėti eismo juostas žyminčias linijas, koreguoti vairu, kad jų nekirstų.

Patobulinta ir sistema „Active Brake Assist“ – dėl priekinėje dalyje sumontuotos kameros naujasis „Actros“ atpažįsta ne tik kitas transporto priemones, bet ir pėsčiuosius, tad gali autonomiškai sustoti.

„Mercedes-Benz“, pristatydamas naująjį „Actros“, atveria ir naujų programinių jo konfigūravimo galimybių. Programų kūrėjams atviroje platformoje „Mercedes-Benz Truck App“ bus galima išbandyti bei įdiegti įvairias transporto valdymo programas, kurios leis vilkikų logistiką valdyti dar paprasčiau.

Sunkvežimyje jau diegiama ir 2016 m. Hanoverio komercinio transporto parodoje pristatyta naujovė – nuotolinio stebėjimo sistema „Mercedes-Benz Uptime“, leidžianti matyti ne tik sunkvežimio buvimo vietą, bet ir numatyti jo priežiūros darbus, dabartinę detalių būklę.