Mažiausių automobilių įranga vejasi prabangiausius

Anglakalbėse šalyse mažiausiems gamintojo automobiliams apibūdinti vartojamas terminas „entry-level“ – pats pigiausias, daugeliui prieinamas gamintojo modelis. Įprastai tai – automobilis, išsiskiriantis skurdžia įranga bei nedidele galimybe ją pagerinti. Tačiau pastarųjų metų tendencijos yra nebūtinai tokios ir tai geriausiai matyti „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose: patys mažiausi automobiliai pasižymi didžiuliu įrangos bei variklių pasirinkimu.

Bene geriausias pavyzdys yra vienas mažiausių automobilių visuose rinkimuose „Peugeot 208“. Prancūziškas automobilis stebina ne tik įrangos įvairove, bet ir variklių pasirinkimu – jo gamoje yra dyzeliniai, benzininiai ir elektriniai. Tokia įvairovė yra unikali šiam automobilių segmentui.

Prioritetas – pasirinkimo galimybės

Į „Peugeot 208“ montuojami trys skirtingos galios benzininiai varikliai, dyzelinis ir elektrinis, o su jais derinamos 5 arba 6 laipsnių mechaninės pavarų dėžės arba 8 – automatinės. Tik su elektriniu varikliu derinama vieną pavarą turinti automatinė dėžė.

Elektrinis variklis, montuojamas į tą patį kėbulą kaip benzininis ar dyzelinis, yra retenybė automobilių rinkoje: tokį funkcionalumą siūlančius modelius galima suskaičiuoti vienos rankos pirštais. Kita vertus, aukštesnių klasių modeliai kaip 3008 ar 508 jau kitąmet turės ne tik dyzelines, benzinines ir elektrines versijas, bet ir įkraunamas hibridines (angl. „plug-in“).

Panašią įvairovę gali pasiūlyti kai kurie „Hyundai“, „Mercedes-Benz“ bei „Volkswagen“ modeliai, tačiau daug alternatyvų rinkoje nėra, ypač B segmente. Tai iš esmės keičia vairuotojo pasirinkimo kriterijų seką: nemažai žmonių pirma išsirenka norimą variklio tipą ir tik tada renkasi konkretų modelį, turintį tokį. Siūlydami automobilius su įvairiais varikliais, gamintojai rekomenduoja pirma išsirinkti patinkantį modelį ir norimą degalų tipą ar galią rinktis vėliau.

Stebina modelio įranga

Mažieji modeliai šiuose rinkimuose išsiskiria ne tik variklių pasirinkimo gausa, bet ir įranga. Kiekviename naujajame „Peugeot 208“ yra kruizo kontrolė, autonominio stabdymo sistema, eismo juostos laikymosi asistentas, vairuotojo nuovargio atpažinimas – sistemos, kurios daugelyje didesnių bei brangesnių modelių yra tik papildomos įrangos sąraše.

„Įprastai mažesni automobiliai yra šioks toks kompromisas kalbant apie technologijas, inovacijas, važiavimo pojūčius. Tačiau tai visiškai netinka apibūdinti „Peugeot 208“ modelį, kuriame yra viskas, ko reikia šiuolaikiniam žmogui, ir dar daugiau. Panašu, kad gamintojas į šį automobilį sudėjo visas savo inovacijas ir geriausius sprendimus. Galbūt todėl pavairavęs šį modelį išlipi gerokai nustebintas, ką jis gali“, – išbandžiusi 208 hečbeką pasakojo „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimų komisijos narė, žurnalistė Dina Sergijenko.

208 išorė ir vidus atitinka naują „Peugeot“ stilistiką, pristatytą su pernai pasirodžiusiu 508 sedanu: nagus ir iltis primenantys žibintai, modernus į vairuotoją orientuotas vidus, didelis variklių pasirinkimas bei gausi standartinė įranga. Tokios savybės atnešė „Peugeot 508“ modeliui „Lietuvos metų automobilio 2019“ bei daugybę titulų kitose šalyse.

Įvairovė atsirado neseniai

Tokia įrangos pasirinkimo įvairovė atsirado palyginti neseniai, o į mažųjų hečbekų (B segmento) rinką atėjo tik pastaraisiais metais. Dar praėjusiame dešimtmetyje tokie dalykai kaip elektroninė stabilumo kontrolė (ESP) ar oro kondicionierius būdavo papildomoje įrangoje, dabar joks naujas automobilis be šių sistemų neįsivaizduojamas. Papildomos įrangos sąrašas būdavo gerokai skurdesnis nei dabar ir apsiribodavo gerokai mažesniu pasirinkimu.

Kita vertus, didelė automobilių variklių gama buvo jau seniai, tik ji apsiribojo benzininiais bei dyzeliniais agregatais – apie elektrines ar hibridines versijas daugelio modelių pirkėjai galėjo tik svajoti.

Pavyzdžiui, 1983 metais debiutavęs dabartinio modelio „senelis“ „Peugeot 205“ turėjo tik kelis skirtingos galios benzininius bei dyzelinius variklius. Tačiau jau tais metais buvo galima rinktis sportiškas GTi versijas, pasiekiančias iki 128 AG – prieš tris dešimtmečius tai buvo didelis skaičius.  O dabar tokia galia, kaip ir tuometinė papildoma įranga, jau nebėra išskirtinė – 131 AG pasiekia benzininis į „Peugeot 208“ montuojamas „PureTech“ variklis, o 136 AG – elektrinė e-208 modifikacija.

Dėl augančios naujų automobilių kainos galima „kaltinti“ technologijas ir ekologiją

1 892 079 Eur – tokia yra bendra visų 38 „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose dalyvaujančių automobilių kaina. Vidutiniškai vienas modelis kainuoja per 51 tūkst. Eur. Tai – gerokai daugiau nei Lietuvos rinkos vidurkis, mat remiantis įvairių tyrimų duomenimis, vidutinė naujo automobilio kaina šalyje yra kiek didesnė nei 20 tūkst. Eur. Tad kodėl geriausiųjų rinkimuose dalyvaujantys modeliai kainuoja tiek daug?

Atsakymas – įvairovė. „Lietuvos metų automobiliu 2020“ tapti pretenduoja ir „Suzuki Vitara“, ir „Mercedes-Benz GLS“, nors jų kaina gali skirtis net 10 kartų. Abu – visureigiai su keturių varančių ratų transmisija ir autonominio stabdymo sistema. Nors šie modeliai pasirinkti kaip didžiuliai kraštutinumai (vienas yra prabangos ir komforto etalonas, kitas – puikaus kainos ir kokybės santykio pavyzdys), tendencija yra aiški – vidutinė naujo automobilio kaina auga.

Kodėl automobiliai brangsta?

2009 metais pagamintas gerai sukomplektuotas lengvasis automobilis galėjo turėti keturių varančių ratų pavarą, automatinę transmisiją, jo benzininis variklis buvo laikomas ganėtinai efektyviu, jei miesto sąlygomis užtekdavo mažiau nei 10 litrų šimtui kilometrų degalų. Toks automobilis buvo laikomas saugiu, jei turėjo stabdžių antiblokavimo sistemą ABS (tuomet ji jau buvo montuojama privalomai) bei stabilumo kontrolę ESP (ji tapo privaloma nuo 2012 m.). Komfortišku – jei turėjo klimato kontrolę, šildomas sėdynes ir lietaus jutiklį.

Koks automobilis būtų laikomas gana geru 2019 m.? Keturi varantys ratai, automatinė pavarų dėžė ir benzininis variklis, mieste vartojantis 6–7 l/100 km degalų – savaime suprantama įranga. Saugumo srityje dabar jau privalomos ABS, ESP bei TPMS (padangų slėgio stebėjimo) sistemos, galinio vaizdo kamera, parkavimo jutikliai, autonominio stabdymo sistema. Komforto – klimato kontrolė ir šildomos sėdynės jau kone tapo standartine įranga, nieko nestebina lietaus jutiklis ar automatiškai perjungiamos tolimosios ir artimosios šviesos.

Daugybė funkcijų, kurios dabartiniame automobilyje yra standartinės ar prieinamos už santykinai nedidelę kainą pasirinkus geresnę komplektaciją, prieš dešimtmetį buvo itin retai montuojama brangi papildoma įranga. Jeigu sukomplektuotume 2009 m. parduotą kompaktinės klasės automobilį pagal šiandienius standartus, kainų skirtumas taip nebestebintų.

Be to, gerokai patobulėjo ir kainoraščiuose nematomi dalykai – automobilių išmetimo sistemose vietą rado DPF, SCR filtrai, EGR vožtuvas ir daug kitų taršą mažinančių įrenginių, dėl kurių šiandien ES parduodamas automobilis į aplinką išmeta keliasdešimt kartų mažiau teršalų nei nuo konvejerio nuriedėjęs praėjusį dešimtmetį. Juokaujama, jog dabartinio automobilio dujų išmetimo sistema ir jos filtrai verti daugiau nei vidutinis praėjusį dešimtmetį pagamintas automobilis.

Gausesnė standartinė įranga

Rinkimuose „Lietuvos metų automobilis 2020“ – net 22 didesnio pravažumo automobiliai. Tai irgi prisideda prie vidutinės kainos augimo – visureigiai įprastai kainuoja daugiau nei hečbekai. Nepaisant to, tarp jų yra išimčių, pavyzdžiui, bazinė „Suzuki Vitara“ kaina nesiekia nė 15 tūkst. Eur (du varantieji ratai, 1 l variklis ir mechaninė pavarų dėžė), „Škoda Kamiq“ – keliais šimtais brangesnis. Kaip mažyčiai miesto hečbekai.

Rinkimams sukomplektuotų automobilių kainos didesnės bent 50 proc., tačiau juose dažniausiai yra visa įranga, kurios tik gali užsinorėti pirkėjas. Kaip pavyzdžius vėl galima imti tuos pačius modelius, mat net gerai sukomplektuoti jie išlieka pigiausi tarp konkurentų.

„Suzuki Vitara“ už kiek daugiau nei 24 tūkst. Eur įrangoje – 140 AG ir 220 Nm išvystantis benzininis variklis su turbokompresoriumi, keturi varantys ratai, automatinė pavarų dėžė, statymo jutikliai, vaizdo kamera, navigacija, autonominio stabdymo sistema, adaptyvi kruizo kontrolė, beraktė automobilio atrakinimo ir užrakinimo sistema, panoraminis stoglangis, pusiau  odinis salonas. „Škoda Kamiq“ už daugiau nei 27 tūkst. Eur turi tik du varančius ratus, tačiau yra papuoštas 18 colių lengvojo lydinio ratlankiais.

Vidutinė kaina ne visada atspindi realų automobilio kainos vidurkį, tačiau ir jis palengva auga. Įdomu, kad vidutinė praėjusiems geriausio Lietuvos automobilio rinkimams pristatyto modelio kaina buvo 47 960 Eur – beveik 4 tūkst. mažiau nei vykstančiuose dabar. Ir tai nepaisant fakto, jog tada net keturi modeliai kainavo per 100 tūkst. Eur, o dabar tokių – tik du. Tai reiškia, kad vidutiniškai pabrango visi automobiliai ir skirtinguose segmentuose liko tik po vieną kitą modelį, siūlantį itin gerą kainos bei kokybės santykį.

„Mercedes-Benz“ ištyrė, kiek vidutiniškai automobilis nuvažiuoja kelionės metu

Įkraunami (angl. „plug-in“) hibridiniai automobiliai šiandien siūlo geriausią ekologijos ir našumo derinį. Mieste toks automobilis gali važiuoti vien elektra, o užmiestyje šimtus kilometrų įveikti derindamas elektrinio ir vidaus degimo variklio darbą. Pastaraisiais metais sparčiai populiarėjantys tokie automobiliai įtikina, jog būtent įkraunami hibridai yra dabarties ir netolimos ateities technologija, pavyzdžiui, „Mercedes-Benz“ hibridų gamą jau dabar sudaro 16 modelių.

Kiekviename hibridiniame „Mercedes-Benz“ automobilyje įdiegta „EQ Ready App“ programa, matuojanti vairuotojų įpročius ir važiavimo duomenis. Remiantis jos sukauptais duomenimis, 90 proc. visų kelionių yra iki 50 kilometrų, 96 proc. – iki 100 km, o 99 proc. – iki 400 km.

Vidutinės kelionės ilgis skiriasi kiekvienoje rinkoje, pavyzdžiui, Honkonge vairuotojas vidutiniškai įveikia 8 km, o Nyderlanduose – 27. Įveikiamas atstumas atsako į klausimą, kodėl daugelio įkraunamų hibridinių automobilių elektrinė rida yra apie 50 km, o pirmojo elektrinio „Mercedes-Benz EQC“ modelio viena įkrova įveikiamas atstumas – 450 km.

Galia ir našumas kartu

Elektra varomi automobiliai yra ateitis ir su tokiu teiginiu sutinka kone visi gamintojai, pavyzdžiui, „Mercedes-Benz“ praėjusioje Frankfurto automobilių parodoje pranešė, jog nuo 2040 m. gamins tik tokius modelius. Tai buvo pirmas tokio dydžio gamintojo pareiškimas apie visišką vidaus degimo variklių atsisakymą su konkrečia data, kada tai bus padaryta.

Vis dėlto daugelis iki šiol gamintų elektra varomų transporto priemonių nebuvo praktiškos – nuvažiuojamo atstumo ir infrastruktūros trūkumas ribojo kai kurių automobilių pirkėjų mobilumą. Tačiau „plug-in“ technologija tai išsprendžia.

Pavyzdžiui, erdvus ir komfortiškas visureigis „Mercedes-Benz GLE 350 de 4MATIC“ turi dyzelinį ir elektrinį variklius. Vidutinės tokio modelio degalų sąnaudos – 1,1 l/100 km, o CO₂ emisijos – 29 g/km.

Vien elektra, pavyzdžiui, įveikiant nedidelius atstumus, jis gali nuvažiuoti iki 106 kilometrų ir pasiekti didžiausią 160 km/val. greitį. Naudodamas 320 AG pajėgumą bei 700 Nm sukimo momentą pasiekiančią hibridinę abiejų tipų variklių sistemą, erdvus SUV modelis iki 100 km/val. įsibėgėja per 6,8 sek., o didelis degalų bakas leidžia nepapildžius jo įveikti šimtus kilometrų.

„Mercedes-Benz“ yra vienintelis „Premium“ automobilių gamintojas, suderinantis geriausią variklį ilgose kelionėse (dyzelinį) su geriausiu mieste (elektriniu). Be GLE visureigio, tokias hibridines jėgaines turi C ir E klasių sedanai bei universalai, o artimiausiu metu ji bus įmontuota ir į GLC visureigį.

Hibridinės benzininio ir elektrinio variklių sistemos montuojamos į daugelį kitų „Mercedes-Benz“ modelių – nuo kompaktiško A 250 e hečbeko iki prabangiausio hibridinio automobilio S 560 e.

ECO asistentas – didesniam efektyvumui

Šiuolaikiniuose automobiliuose diegiama jau trečios kartos hibridinė sistema, išsiskirianti gausesniu važiavimo režimų pasirinkimu („Electric“, „Battery Level“, „Comfort“, ECO, „Sport“ ir papildomu SUV modeliams „Offroad“) ir penkiais vairuotojo pasirenkamais energijos rekuperacijos lygiais.

Hibridinių automobilių efektyvumą dar padidina „ECO Assist“ programa, veikianti tarsi vairuotojo treniruoklis. Sistema stebi vairuotojo įpročius ir kartu su navigacijos duomenimis, kelio ženklų atpažinimo sistema bei išmaniaisiais saugumo asistentais reguliariai teikia patarimus, pavyzdžiui, jei artėjant greičio apribojimui verta atleisti akceleratorių.

Sistema taip pat yra išmani ir daug darbo atlieka be vairuotojo. Kai šis atleidžia akceleratorių ir automobilis rieda, „ECO Assist“ sistema pagal būsimą kelią, navigacijos bei eismo duomenis nusprendžia, ar verta toliau riedėti su minimaliu pasipriešinimu, ar priešingai – įjungti regeneracinį stabdymą ir įkrauti baterijas.

Jei automobilio radarų sistema užfiksuoja, jog artėjama prie lėtai judančio eismo, automobilyje automatiškai bus įjungiamas didesnis rekuperacinis stabdymas, o vėl pradėjus judėti greičiau, „ECO Assist“ grąžins riedėjimo režimą su minimaliu pasipriešinimu. Vairuotojui tokiomis situacijomis dažnai net nereikia prisiliesti prie pedalų.

Kai kuriuose hibridiniuose „Mercedes-Benz“ automobiliuose montuojamas kinestetinis (haptinis) akceleratoriaus pedalas, leidžiantis dar geresnę važiavimo ekonomiją. Pasiekus tam tikrą spaudimo lygį, pedalas atsiremia į savotišką „laiptelį“ – taip vairuotojas informuojamas, jog pasiekta didžiausia elektrinio variklio galia ir spaudžiant toliau bus įjungtas vidaus degimo variklis.

Didžiausio „Premium“ automobilių rinkoje hibridinių modelių gamintojo „Mercedes-Benz“ gamoje yra 16 įkraunamų hibridinių automobilių, o 2020 m. jų skaičius turėti viršyti 20.

Lapkritis – pavojingiausias mėnuo nepasiruošusiems eismo dalyviams

Įskaitinių eismo įvykių statistikos lentelėse lapkritis neatrodo itin pavojingas – nei avarijų, nei žuvusių ar sužeistų eismo dalyvių skaičius nelenkia kitų mėnesių. Tačiau draudimo bendrovių duomenys liudija ką kita – nedidelių eismo įvykių būtent lapkritį įvyksta daugiausia. Priežasčių yra ne viena, tačiau jas galima priskirti dviem kategorijoms: suprastėjusiam matomumui ir pakitusiai kelio dangai.

Didelę įtaką daro trumpėjančios dienos

„Dukart daugiau aplamdytų automobilių – tokia lietuviško rudens chaoso keliuose kaina. Avaringumas vienoda trajektorija juda kiekvieną rudenį. Dėl išaugančio įvykių skaičiaus kaltas ne tik itin intensyvus eismas, bet ir gamtos sąlygos: vėstantys orai, dažnas lietus, besiformuojantys rūkai ir plikledis, kuris užklumpa netikėtai, o vairuotojai netinkamai įvertina kelio dangą. Žinoma, ir trumpėjančios dienos lemia tai, kad vis daugiau laiko vairuojame prieblandoje“, – aiškina draudimo bendrovės BTA Ekspetizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Spalio pabaigoje sukamas laikrodis gerokai prisideda prie avaringumo statistikos. Naujausiais BTA duomenimis, artimiausią darbo dieną persukus laikrodį avaringumas išauga net 25 proc., palyginti su kitomis.

Kita svarbi data – Vėlinės, tradiciškai būtent šis savaitgalis yra vienas avaringiausių per visus metus. Ne išimtis ir praėjęs, kurio metu nebuvo išvengta skaudžių bei užfiksuota daugybė smulkių įvykių. Per Vėlines padidėja bendras eismo aktyvumas, situaciją sunkina lapkričio tamsa, o greitai adaptuotis prie besikeičiančių oro sąlygų sugeba ne visi vairuotojai.

Draudimo bendrovė lapkritį dažniausiai registruoja smulkius eismo įvykius: susidūrimus, įvykius dėl saugaus atstumo nesilaikymo, išslydimus į pagrindinį kelią ir panašius. Tokių žalų vidurkis – apie 1 000 Eur.

Būtina tikrinti įvairius automobilio komponentus

Lapkričio mėnuo iš kitų išsiskiria tamsa ir dažnai besikeičiančiomis kelio sąlygomis. Naktimis temperatūra neretai krenta žemiau nulio ir ankstų rytą vairuotojai susiduria su plikledžiu. Dienos metu situacija priešinga – oro temperatūra neretai pakyla iki teigiamos, o pagrindiniai keliai jau būna nubarstyti druska ir vietoje ledo tampa padengti vandens sluoksniu.

„Tokiomis sąlygomis didžiulės įtakos eismo saugumui turi padangos. Nė nekalbu apie vasarines, jas reikėtų keisti žieminėmis dar spalio mėnesį. Tačiau ir žieminės nėra panacėja, ne visos užtikrina gerą sukibimą. Vairuotojai kartais klysta, vertindami padangų būklę, klaidingai interpretuoja kelio sąlygas bei asmeninius vairavimo sugebėjimus“, – teigia „Goodyear“ pardavimo vadovas Baltijos šalims Martins Grinbergs.

Jis pataria neapsiriboti tik padangų permontavimu. Jas dar reikia prižiūrėti, reguliariai tikrinti slėgį, kad atitiktų numatytą gamintojo. Tik taip galima užtikrinti, jog visas padangos paviršiaus plotas dėvėsis tolygiai ir bus maksimalus sukibimas.

Dar prieš montuojant reikėtų įvertinti jų būklę. Jeigu protektoriaus gylis vos didesnis už minimalų leistiną, labiau apsimoka pirkti naują komplektą nei važinėti nusidėvėjusiomis rizikuojant, jog kažkuriuo metu nudils. Juk viduryje žiemos vis tiek reikės susidėvėjusį padangų komplektą keisti.

„Tik gerai paruoštas, kokybiškas padangas turintis automobilis ir saugaus greičio besilaikantis vairuotojas gali užtikrinti saugų eismą. Vairuotojai negali priversti apšviesti visų kelių ar pėsčiųjų apkarstyti atšvaitais, tad būtina maksimaliai atlikti viską, kas priklauso nuo jų pačių“, – sako „Goodyear“ atstovas.

Kritiškai vertinti reikėtų ir tik rudenį pasitaikantį itin slidaus kelio tipą – atkarpą, kurioje prikritę daug lapų. Drėgnos dangos ir nukritusių lapų derinys yra itin slidus, juo važiuoti reikėtų taip pat atidžiai kaip ir per sniegą ar lietų.

„Mercedes-Benz“ padės kelininkams: automobiliai informuos apie slidžius kelius

Jei kiekvienas vairuotojas žinotų, kas jo laukia už kelių šimtų metrų, ar netgi matytų žemėlapį su realiu laiku atnaujinama eismo bei kelio sąlygų informacija, avarijų tikimybė gerokai sumažėtų, nes jie spėtų pasiruošti laukiantiems iššūkiams. Tačiau jeigu tokią informaciją akimirksniu gautų kelių priežiūros tarnybos, eismo įvykių tikimybę būtų galima sumažinti iki minimumo. „Mercedes-Benz“ turi sprendimą, kaip tai įgyvendinti, ir artėjančią žiemą atliks išsamius sistemos bandymus.

Sprendimas paremtas „Car-to-X“ technologija – tai terminas, apibūdinantis automobilio ir transporto infrastruktūros bendradarbiavimą. Gamintojas skiria daug dėmesio šios sistemos tobulinimui ir artėjančiais mėnesiais atliks išsamius bandymus, kuriuose dalyvaus kiekvienas „Mercedes-Benz“ vairuotojas, savo automobilyje aktyvavęs „Live Traffic Services“ paslaugą.

Informacija perduodama kelių priežiūros tarnyboms

„Mercedes-Benz“ sukurtos technologijos veikimo principas yra paprastas. Vieno automobilio ESP® arba ABS jutikliams užfiksavus slidesnį nei įprastą kelią, ši informacija kartu su tikslios vietos GPS duomenimis mobiliuoju radijo ryšiu akimirksniu nusiunčiama į „Daimler Vehicle Backend“ sistemą. Perduodami duomenys bus visiškai anoniminiai, neleidžiantys identifikuoti automobilio.

„Daimler“ sistemos duomenys bandomojo laikotarpio metu akimirksniu bus perduodami į dvi Zolernalbo rajono kelių priežiūros tarnybas, jų specialistai matys, kur susidarė plikledis, pradėjo snigti ar kelias tapo slidus dėl kitų sąlygų. Turėdami tokios informacijos, kelių priežiūros darbuotojai gali greičiau reaguoti į žiemos pavojus – laiku išbarstyti ledą skaldančią druską ir padėti vairuotojams išvengti pavojingų situacijų.

Ateityje tikimasi į informacijos perdavimą įtraukti ir viešojo sektoriaus automobilius, pavyzdžiui, policijos transportą bei kitus didelių autoparkų valdytojus.

Bandomasis projektas 190 tūkst. gyventojų turinčiame Zolernalbo rajone prasidės 2020 m. sausį ir tęsis visą žiemą. Jo metu tikimasi išsiaiškinti tokios informacijos perdavimo naudą bei įtaką eismo saugumui.

Zolernalbo rajonas yra išskirtinis dėl klimato ir topografijos: 2018 m. šalna buvo fiksuojama 82 dienas, o plikledis – 13. Dvi rajono kelių priežiūros bazės yra atsakingos už 150 kilometrų federalinių greitkelių, 210 kilometrų kaimų kelių ir 270 km – rajoninių.

Nuolat tobulinama „Car-to-X“

Pirmoji „Car-to-X“ sistemos versija buvo pristatyta dar 2013 m. – „Mercedes-Benz“ automobiliai automatiškai siųsdavo duomenis apie užfiksuotas kelio sąlygas į „Daimler“ duomenų bazę, kurioje jie yra apdorojami, o vairuotojai įspėjami apie jų kelyje laukiančius pavojus.

Nuo 2016 m. „Car-to-X“ diegiama standartiškai kartu su navigacijos sistema visuose „Mercedes-Benz“ automobiliuose. Norėdamas naudotis paslaugomis, vairuotojas turi užsiregistruoti „Mercedes me“ sistemoje. Visa automobilio siunčiama informacija yra anoniminė.

2019 m. „Mercedes-Benz“ pradėjo bandomąjį projektą visoje Europoje kartu su „HERE Technologies“, „Tom Tom“, šešiose šalyse įsikūrusiomis transporto institucijomis ir keliais automobilių gamintojais. Dvylika mėnesių truksiančio projekto tikslas – tikrinti, kaip greitai informacija apie pavojingas situacijas naudojant „Car-to-X“ technologiją gali būti perduota skirtingiems automobiliams.

Automobilių bendradarbiavimas yra efektyvus, tačiau pakitusias kelio sąlygas ne kiekvienas vairuotojas gali įvertinti tinkamai. Efektyvus ir greitas tokios informacijos perdavimas kelių priežiūros tarnyboms eismo saugumą padidintų iki neregėto lygio – kelininkai gautų informaciją ledui vos pradėjus formuotis ir turėtų visas galimybes neleisti susidaryti plikledžiui.

5 klausimai, į kuriuos atsakę suprasite: reikia jums dygliuotų padangų ar ne

Prasidėjus padangų montavimo sezonui dalis vairuotojų sprendžia dilemą: kokias pasirinkti? Kietesnio europinio mišinio ar minkštesnio „Nordic“ tipo, o gal – dygliuotas? Patikimoje naujų padangų parduotuvėje dirbantys specialistai gali tikslingai pakonsultuoti šia tema, tačiau pirkėjui rekomenduojama turėti ir savo nuomonę. Ją susidaryti leis atsakymai į kelis žemiau esančius klausimus.

Kur važinėjate?

Tai yra pagrindinis kriterijus sprendžiant, kokias padangas pasirinkti. Jei gyvenate toli nuo miesto ir kasdien kelis kilometrus tenka įveikti žvyrkeliu, geresnio pasirinkimo šaltajam sezonui už dygliuotas padangas nerasite – juk žiemą tas žvyrkelis apledija. Tokiomis sąlygomis geriausią sukibimą užtikrina būtent dygliuotos padangos.

Kitais atvejais optimalus variantas Baltijos šalių klimatui yra „Nordic“ mišinio padangos, pavyzdžiui, „Goodyear UltraGrip Ice 2“. Jos pasižymi labai geromis savybėmis ant sauso ar šlapio asfalto, lyjant lietui, krentant šlapdribai ir dygliuotoms nusileidžia tik važiuojant plikledžiu. Svarbiausia, kad jos gerąsias savybes išsaugo ir esant itin žemai aplinkos temperatūrai.

Vidurio Europos šalims skirtos žieminės padangos kaip „UltraGrip Performance“ automobilio „apavu“ galėtų tapti nebent jei važinėjate ganėtinai nedaug ir dienos metu, kai keliai jau būna nuvalyti. Tokio tipo padangų privalumas – geresnės savybės ant šlapios kelio dangos ir esant aukštesnei aplinkos temperatūrai.

„Tinkamos padangos svarbios kiekvienam vairuotojui. Blogai pasirinktas produktas gali sumažinti saugumą ir suteikti nemalonių pojūčių, galiausiai net sugadinti nuomonę apie konkretų prekės ženklą. Todėl mes rekomenduojame prieš perkant padangas įvertinti važiavimo įpročius ir pasitarti su specialistais“, – teigia „Goodyear“ pardavimo vadovas Baltijos šalyse Martins Grinbergs.

Ar važiuojate į Vakarų Europą?

Padangų pasirinkimas vasarą kelionių automobiliu neriboja, tačiau žiemą turi didelės įtakos. Su dygliuotomis keliauti galima tik Šiaurės šalyse, o Lenkijoje ir toliau į Vakarų Europą jos draudžiamos.

Šį aspektą reikėtų apsvarstyti dar rudenį ir numatyti kelerius metus į ateitį – turint dygliuotas padangas pirkti papildomą komplektą dėl vienos kelionės neapsimoka, tad reikėtų skolintis arba nuomotis kitą transporto priemonę.

Ar jums svarbus komfortas?

Dygliuotos padangos yra nepakeičiamos užklupus plikledžiui, tačiau kitais atvejais jos reikalauja kompromisų: automobilis yra ne toks stabilus ant sauso asfalto, per lietų, šlapdribą. Važiuojant jos skleidžia papildomo triukšmo, kuris girdėti daugelio automobilių salonuose. Ilgainiui prie jo priprantama, tačiau pirmus kartus gali atrodyti, kad kažkas su automobiliu yra ne taip.

Ar galite išsiversti be automobilio?

Dygliuotų padangų naudojimas yra ribotas, kitaip nei nedygliuotų žieminių: Lietuvoje jas galima naudoti nuo lapkričio 1 iki balandžio 9 d. Nemažai vairuotojų žiemines padangas sumontuoja dar spalio mėnesį ir vasarinėmis jas keičia tik įpusėjus balandžiui – tiek vieną, tiek kitą mėnesį dažnai sutinkamas plikledis ir sniegas.

Jei jūsų žieminės padangos yra dygliuotos, balandžio (arba spalio) viduryje pasnigus ir atšalus automobilis bus „apautas“ vasarinėmis. Tai reiškia, kad bet kokia kelionė bus pavojinga ir geriau automobilio tokiomis sąlygomis išvis nenaudoti, o kelionei rinktis viešąjį transportą.

Kiek išleidžiate padangoms?

Dygliuotos padangos dažniausiai yra brangesnės už to paties gamintojo nedygliuotas. Tad jei svarstėte pirkti vidutinės klasės dygliuotų padangų komplektą ir apsigalvojote, peržiūrėkite kainoraščius – galbūt už tą pačią kainą išeina „Premium“ gamintojo šiaurės šalims skirtų padangų komplektas? Jų rezultatai ant ledo skirsis ne tiek ir daug, tačiau ant bet kokios kitos dangos bus gerokai pranašesnės nedygliuotos „Nordic“ mišinio padangos.

Renkantis automobilio apavą artėjančiam sezonui pravartu peržiūrėti naujausius padangų testus. Europoje yra kelios nepriklausomos organizacijos, atliekančios kompetentingus bandymus įvairiomis sąlygomis – tai vokiečių ADAC, „Auto Bild“, švedų „Vi Bilagare“ ir kitos. Daugelio tokių testų rezultatus galima rasti tinklalapyje Tyrereviews.co.uk.

5 priežastys, kodėl spalis – geriausias mėnuo padangoms keisti

Daugelis lietuvių savo namų kieme jau matė sniegą ir turėjo galimybę ankstų rytą prisiminti automobilio langų gramdymo „malonumą“. Nors spalis jau artėja į pabaigą ir iki lapkričio 9-osios (paskutinės dienos, kurią dar galima važinėti vasarinėmis padangomis) dar nemažai laiko, specialistai rekomenduoja padangų montavimo neatidėlioti. Tam galima išskirti bent 5 svarias priežastis.

7 laipsniai

7 laipsniai yra bene visų pasaulio padangų specialistų pripažįstama temperatūra. Tai – tarsi padangų keitimo sezono konstanta. Kai oro temperatūra yra aukštesnė, su keliu geriau sukimba vasarinės padangos, jei žemesnė – žieminės.

„7 laipsnių riba yra girdėta daugeliui vairuotojų, tačiau tiksliai įvertinti oro temperatūrą pavyksta ne visiems. Spalio dienomis oras dažnai įšyla iki daugiau nei 10 laipsnių, tačiau tuo metu automobilis dažniausiai nenaudojamas. Juo važiuojama ryte bei vakare, kuomet oras atvėsta žemiau 7 laipsnių. Todėl mes rekomenduojame žiemines padangas montuoti anksčiau ir nerizikuoti ankstų rytą atsidurti ant plikledžio su vasarinėmis“, – teigia „Goodyear“ padangų pardavimo vadovas Baltijos šalims Martins Grinbergs.

Mažesnė eilė

Jeigu kada bandėte lapkričio pradžioje, ypač – artėjant 9-ajai, surasti laisvą padangų montavimo specialistą, žinote, ką reiškia eilė. Vienuose servisuose galima užsirašyti konkrečiam laikui iš anksto, tačiau kai kuriuose teks laiką gaišti „gyvoje“ eilėje. To išvengti galima labai paprastai: padangas montuoti spalio mėnesį, geriausia – antroje jo pusėje.

Nereikėtų tikėtis, jog praėjus lapkričio 9-ajai eilių montavimo dirbtuvėse nebeliks, priešingai, jos bus tokios pat, kaip ir mėnesio pradžioje. Lapkričio dienos neretai būna švelnios ir daug vairuotojų paprasčiausiai pamiršta šį terminą. Taip darydami jie labai rizikuoja ne tik savo bei kitų eismo dalyvių saugumu, policijos bauda, bet ir nemalonumais pakliuvus į eismo įvykį – draudimo bendrovė, esant netinkamoms padangoms, gali atsisakyti kompensuoti žalą.

Palankus metas pirkti

Parduodant padangas negalioja kitose srityse pritaikoma nuostata, jog paskutinę dieną prekės pigiausios. Priežastis paprasta – žieminės padangos bus perkamos ne tik lapkričio 9, bet ir 11, 15, ir kitomis dienomis, nes toli gražu ne visi žmonės spėja permontuoti jas laiku. Specialių išpardavimų laukti tikrai neverta, o tam tikras rinkodaros akcijas pardavėjai planuoja visam padangų keitimo sezonui, kuris prasideda jau spalio viduryje.

Žieminių padangų nesugadinsite

Vairuotojai vengia montuoti žiemines padangas anksčiau dėl to, jog jos neva greičiau nusidėvės. Padangų specialistai sutinka, kad šiltiems orams žieminės padangos nepritaikytos, tačiau per 2–3 savaites joms tikrai nieko bloga nenutiks. Pavėlavus permontuoti padangas, blogų scenarijų kelyje tikimybė kur kas didesnė.

„Lyginant žieminių padangų dėvėjimąsi esant 5 ir 25 laipsnių temperatūrai, ilgo laikotarpio rezultatas akivaizdus – minkštos šaltajam sezonui pritaikytos padangos šilumoje dėvisi sparčiau. Tačiau pora savaičių pastebimos įtakos tam neturės: daug geriau yra kelias šiltas savaites pavažinėti žieminėmis nei vieną kartą ant plikledžio atsidurti vasarinėmis“, – įspėja M. Grinbergs.

Anksčiau permontavus žiemines padangas reikia nepamiršti, jog šiltu oru su kelio danga jos sukimba prasčiau nei vasarinės, todėl tai būtina įvertinti stabdant, įveikiant posūkius.

Laukiančios kelionės

Pirmasis lapkričio savaitgalis yra vienas avaringiausių per metus, nes daugelis žmonių keliauja automobiliais – išvažiuoja anksti ryte, giminaičius ar kapines pasiekia neintensyviais keliais. Oro temperatūra tuo metu neretai vos viršija nulį, o lapkričio naktimis dažnos ir šalnos. Todėl planuojant tolimas keliones mažiau žinomais keliais automobilio padangomis reikėtų pasirūpinti iš anksto ir nerizikuoti važinėti vasarinėmis.

Jei galimybės pakeisti padangas anksčiau nėra, reikėtų nepamiršti pasirūpinti esamomis – prieš kelionę būtinai patikrinti jų slėgį ir užtikrinti, kad šis būtų toks, kokį rekomenduoja automobilio gamintojas.

Naujasis „Isuzu D-MAX“ deda žingsnį į prabangių automobilių segmentą

Tailande spalio mėnesį buvo pristatytas naujos kartos „Isuzu D-MAX“ pikapas, kuris nuo savo pirmtako skiriasi didesniu standartinės saugumo bei komforto įrangos komplektu, daugiau modernių interjero sprendimų bei dar geresnėmis savybėmis bekelėje. Tai – vienas populiariausių modelių Pietryčių Azijoje bei Australijoje, tačiau tikimasi, kad naująjį „Isuzu“ pamėgs ir Europoje.

Naujasis D-MAX yra įvairioms užduotims pritaikomas pikapas – jo tvirtumas ir patikimumas užtikrina, jog automobilis idealiai atitiktų įvairiausių profesionalų poreikius: nuo miškininkų iki energetikos pramonės remontininkų, o komfortas leidžia apie tokio tipo transporto priemonę svarstyti ir šeimoms.

Tvirtesnis nei anksčiau

Struktūrai panaudota dar daugiau specialaus lengvesnio, tačiau itin dideliam tempimui (iki 390 MPa) atsparaus plieno – tai leido „Isuzu“ sukurti dar tvirtesnį pikapą, bendras jo standumas padidėjo 20 proc. Daug dėmesio buvo skirta išorinių detalių ir agregatų antikorozinei apsaugai – tai itin aktualu tokių šalių kaip Lietuva klimato sąlygomis. Variklio oro paėmimo anga ir elektriniai komponentai suprojektuoti aukštai, tad jis gali įveikti net iki 800 mm gylio brastą.

Modelio patikimumą užtikrina ir garantija. Šiuo metu Lietuvoje vis dar parduodamas ir pikapų ekspertų itin gerai vertinamas „Isuzu D-MAX“ siūlomas su didžiausia klasės 5 metų arba 250 000 km garantija, o naujojo ji nebus trumpesnė.

Naujasis „Isuzu D-MAX“ kol kas pristatomas su dviem dyzeliniais varikliais – 1,9 ir 3 litrų darbinio tūrio. Nors ir šiuo metu parduodamas D-MAX su 1,9 l ir 120 kW (163 AG) varikliu nestokoja gerų atsiliepimų, manoma, jog galingesnė jėgainė turėtų būti populiaresnė – ji pasiekia 140 kW (190 AG) pajėgumą bei 450 Nm sukimo momentą jau prie 1 600 aps./min. Nepaisant didelės galios, automobilio anglies dioksido (CO₂) emisija išlieka gana nedidelė – 181 g/km.

Variklis yra poruojamas su šešių laipsnių mechanine arba automatine pavarų dėže, o keturiais ratais varomuose modeliuose galimas galinio diferencialo blokavimas bei lėtesnės pavaros režimas.

Iš aliuminio pagamintas kardaninis velenas leido sumažinti bendrą masę (naujasis modelis sveria 1 890 kg). Lengvesnė detalė leido pagreitinti dviejų varančių ratų perjungimą į keturis, taip pat sutrumpinti laiką, reikalingą perjungti iš aukštesnės į lėtesnę pavarą ir atvirkščiai.

Pikapas, palyginti su ankstesniu, nežymiai padidėjo. D-MAX su dviguba kabina ilgis – 5,26 m, plotis – 1,87, o aukštis su stogo laikikliais – 1,79 m. Net 3,12 m ilgio ratų bazė užtikrina, kad D-MAX komfortu ant asfalto nenusileistų prabangesniems modeliams ir visureigiams.

Bus galima užsakyti tris „Isuzu D-MAX“ kėbulo tipus: su dviviete kabina „Regular Cab“, su dviviete kabina ir papildoma erdve daiktams pasidėti gale „Space Cab“ bei penkiaviete kabina „Crew Cab“.

Gausi technologinė įranga

Automobilis pristatytas tik Pietryčių Azijoje, tad tiksli jo standartinė bei papildoma įranga Lietuvoje dar nežinoma. Vis dėlto bendra įranga, palyginti su ankstesniu modeliu ir artimiausiais konkurentais, yra įspūdinga.

„Isuzu D-MAX“ gali turėti beraktę atrakinimo ir užvedimo, automatinio užrakinimo nueinant nuo automobilio ir automatinę šviesų sistemas, dviejų zonų klimato kontrolę, parkavimo jutiklius, automatiškai reguliuojamus valytuvus, „Apple CarPlay“ bei „Android Auto“ suderinamumą, 7 arba 9 colių įstrižainės lietimui jautrų ekraną, ir daug kitos įrangos.

Be to, bus nematomos zonos stebėjimo, statmenai judančio eismo stebėjimo ir stabdymo jėgos paskirstymo sistemos, statymo jutikliai, pajudėjimo įkalnėje ir nusileidimo nuokalne asistentai, šešios oro pagalvės.

Interjere yra daugiau poliruotų, solidumo suteikiančių detalių, lietimui jautrus ekranas centrinėje konsolėje bei skaitmeninis prietaisų skydelis, o pagrindines funkcijas galima valdyti ant vairo esančiais mygtukais. Aukščiausią įrangą turinčiuose modeliuose bus siūloma ir odos apdaila.

Pirmasis „Isuzu D-MAX“ teksiantis bandymas – Australijos saugumo bandymų agentūra ANCAP, testavimo metodika primenanti Europos „Euro NCAP“. Tikimasi, jog šiuose bandymuose D-MAX bus įvertintas maksimaliai gerai – penkiomis žvaigždutėmis.

Naujieji „Isuzu D-MAX“ modeliai į Lietuvą turėtų atkeliauti 2020 m.

„Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose – net keturi „Mercedes-Benz“ modeliai

Spalio 28 dieną prasidėsiančiuose „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose varžysis net keturi „Mercedes-Benz“ logotipą turintys modeliai. Visi – skirtingiems rinkos segmentams atstovaujantys automobiliai: nuo kompaktiško, modernaus 4 durų CLA kupė iki komfortiško, prabangaus SUV etalono GLS.

Iš viso rinkimuose dalyvaus 38 automobiliai, tarp kurių daugiausia (net 22) yra didesnio pravažumo modelių. Per mėnesį juos įvairiomis sąlygomis bandys geriausių Lietuvos žurnalistų komisija, o galutiniai sprendimai bus paskelbti paskutinį lapkričio penktadienį – 29 d.

Visko tiesiog daugiau

Pats prabangiausias šiuose rinkimuose dalyvaujantis automobilis yra naujasis „Mercedes-Benz GLS“ – tai tarsi S klasė visureigio kėbule. Aukščiausia prabanga, komfortas, garso izoliacija, saugumas bei patys moderniausi vairavimo asistentai – tokiame automobilyje gerokai sunkiau rasti funkciją, kurios nėra, nei išvardinti tas, kurios yra.

Palyginti su pirmtaku, šis modelis tapo 77 mm ilgesnis ir 22 mm platesnis, o ratų bazė pailgėjo 60 mm. To naudą jaučia kiekvienas automobilio keleivis, o ypač sėdintys antroje eilėje. Praktiškumo šiam septynviečiam SUV taip pat netrūksta – jo bagažinė yra talpiausia iš visų „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimų dalyvių (890 litrų), o vos vieno mygtuko paspaudimu nulenkus galines sėdynes, jos erdvė padidėja net iki 2 400 litrų. Sėdynės tuo pačiu jungikliu galima ir nulenkti, ir vėl pakelti.

Rinkimams pristatoma modifikacija „GLS 400d 4MATIC“ pirmauja ir dar vienoje srityje – joje sumontuotas 6 cilindrų dyzelinis variklis pasiekia didžiausią sukimo momentą (700 Nm). To pakanka, jog septynvietis erdvus 5,2 m ilgio modelis iki 100 km/val. įsibėgėtų kaip sportiškas hečbekas – per 6,3 sek.

Komfortiška orinė „Airmatic“ pakaba jau yra standartinė GLS visureigio įranga. Papildomai užsakoma pati išmaniausia pasaulyje SUV automobilio pakaba – kelio paviršių skenuojanti ir amortizatorių kietumą pagal jo būklę pritaikanti „E-Active Body Control“.

Modifikacijos – įvairiems skoniams

Šiemet pristatytas naujasis „Mercedes-Benz GLE“ visureigis išsiskiria modifikacijų gausa – jame montuojami įvairūs benzininiai bei dyzeliniai varikliai, itin ekologiški hibridiniai, o išskirtinio našumo mėgėjams skirti AMG modeliai.

Ekologijai skiriama itin daug dėmesio – GLE buvo pirmasis visureigis klasėje, kurio 6 cilindrų dyzelinis variklis atitiko „Euro 6d“ emisijų reikalavimus. Rudens pradžioje buvo pristatytos dvi hibridinės versijos, „GLE 300 e 4MATIC“ bei „GLE 350 de 4MATIC“. Pastaroji tapo geriausiu įrodymu, jog hibridinis variklis yra geriausias praktiškumo ir ekologijos santykis: su 31,2 kWh talpos baterija vien elektra šis visureigis gali įveikti daugiau nei 100 kilometrų, o vidutinės jo degalų sąnaudos – 1,1 l/100 km.

„Jau tapo įprasta, kad kiekvienas naujas „Mercedes-Benz“ modelis turi vis daugiau dirbtinio intelekto apraiškų. GLE taip pat turi gausybę elektroninių pagalbininkų, kurie gerai asistuoja valdant automobilį kritinėse situacijose, reguliuoja pakabą, transmisiją. Su automobiliu galima išmaniai bendrauti naudojant naująją MBUX sistemą, jos funkcionalumas taip pat palieka įspūdį“, – savo įspūdžius po pažinties su GLE SUV modeliu pasakoja vienas iš dešimties „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimų komisijos narių, žurnalo „Top Gear Lietuva“ redaktorius Valdas Valiukevičius.

Rinkimams pristatoma versija yra aukso viduriukas – „GLE 350 d 4MATIC“ pasiekia 272 AG ir 600 Nm sukimo momentą, kuris pasiekiamas vos prie 1 200 variklio aps./min. Tai užtikrina įspūdingą trauką bet kuriuo metu ir nedideles degalų sąnaudas, kurias pasiekti leidžia išmani 9 laipsnių automatinė pavarų dėžė.

Drąsus dizainas sulaukė sėkmės

Visureigio ir kupė derinys automobilių rinkoje atsirado ne taip ir seniai, tačiau dabar tai – populiarus segmentas ir vienas pagrindinių jo atstovų yra „GLC Coupé“ modelis. Kompaktiškas visureigis pasižymi drąsiu dizainu ir suderintomis savybėmis, užtikrinančiomis komfortą, sportiškumą bei SUV būtiną pravažumą.

GLC serijos automobiliai yra bestseleriai visame pasaulyje, daugybė jų matoma ir Lietuvos gatvėse. Pirmosios kartos SUV bei kupė modeliai vairuotojus papirko universalumu, o atnaujintoje versijoje ši savybė papildyta moderniais atributais kaip išmani „Mercedes-Benz User Experience“ (MBUX) informacinė balsu valdoma sistema, dalinį autonominį važiavimą užtikrinantys vairavimo asistentai ir benzininiai varikliai su 48 voltų įtampos sistema bei elektrinio generatoriaus suteikiamu papildomu sukimo momentu.

Mažas, bet komfortiškas

„Mercedes-Benz CLA 220“ – ketvirtas trikampės žvaigždės logotipu paženklintas modelis, dalyvaujantis „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose. Tai – kompaktiškas itin drąsaus dizaino pavyzdys ir vienas nedaugelio modelių, kurį dar galima užsakyti su mechanine pavarų dėže.

Jis – vienas mažiausių „Mercedes-Benz“ gamos kūrinių, tačiau komforto savybėmis beveik nenusileidžia didiesiems sedanams bei visureigiams, pavyzdžiui, šiame modelyje papildomai užsakomas „Energizing Package Plus“ įrangos paketas, kuriame – automatinė klimato kontrolė „Thermotronic“, geresnė garso sistema, šildomos sėdynės su masažo funkcija bei jaukumo suteikiantis apšvietimas.

Šie modeliai pretenduoja į 12 nominacijų: be pagrindinių „Lietuvos metų automobilio 2020“ bei „Tautos automobilio 2020“, laimėtojai bus apdovanoti už geriausią informacinę sistemą, dizainą, saugumą ir kitas savybes. Rinkimų startas bus paskelbtas spalio 28 d. Vilniuje, Nepriklausomybės aikštėje, o nominacijų nugalėtojai paaiškės apdovanojimų vakare lapkričio 29 d. Rinkimuose dalyvaujančius „Mercedes-Benz“ modelius bus galima išvysti spalio 28 d., o prabangus SUV GLS į Lietuvą atvyks vėliau – jį numatoma pristatyti į rinkimų bandymų stovyklą Druskininkuose lapkričio 12–17 dienomis.

Atnaujintame „Mercedes-Benz Citan“ – standartinė pagalbinė stabdymo sistema

Dar 2012 m. „Mercedes-Benz“ pasiūlė „Citan“. Kompaktiškas furgonas, kuriame telpa daug krovinių, o salonas – erdvus, yra idealus pasirinkimas plačiam verslo įmonių spektrui, tačiau ilgainiui tokio automobilio naudą įvertino ir šeimos, nes toks modelis gerokai praplečia aktyvaus laisvalaikio galimybes.

„Mercedes-Benz“ pamažu didino savo komercinio transporto gamą ir šiandien mes esame kiekviename segmente – klientams galime pasiūlyti ir didelius mikroautobusus, ir pikapus, ir kompaktiškus furgonus. Naujasis „Citan“, kaip ir kiti „Mercedes-Benz“ automobiliai, yra rinkos novatorius – tai vienas pirmųjų tokio tipo modelių, kuriame montuojami tokie efektyvūs dyzeliniai varikliai, o pagalbinė stabdymo sistema – jau standartinėje įrangoje“, – teigia oficialaus „Mercedes-Benz“ importuotojo Lietuvoje „Silberauto“ komercinio transporto pardavimo vadovas Narimantas Katarskis.

Didžiausia naujovė – varikliai

Didžiausias „Citan“ atnaujinimas slypi po jo variklio gaubtu. Nuo šiemet montuojami OM 608 šeimos varikliai – jie yra 4 kW galingesni už savo pirmtakus (OM 607) ir ekologiškesni, atitinka griežtus „Euro 6d-TEMP“ bei „Real Driving Emissions“ (RDE) reikalavimus.

Tokio rezultato pasiekti pavyko atnaujinus aušinimo sistemą, taip pat pradėjus naudoti skysčiu vėsinamą tarpinį oro aušintuvą – varikliui greičiau įšylant ir mažiau energijos eikvojant jo aušinimui, degalai vartojami kur kas efektyviau. Be to, dėl naujo tarpinio oro aušintuvo oras į variklį paduodamas vėsesnis net ir itin karštomis dienomis ar lėtai judant spūstyse – tai didina variklio galingumą, kartu ir degalai naudojami efektyviau.

Naujuosiuose varikliuose taip pat įdiegta išmetamųjų dujų antrinio apdorojimo „AdBlue®“ skystį naudojanti SCR sistema, 2 000 bar slėgio „Common rail“ tipo tiesioginio įpurškimo sistema, o turbina dirba geriau ją valdant elektroniniu būdu.

Iš ketaus pagamintas variklio blokas yra lengvesnis ir tvirtesnis, o jame naudojami plieniniai stūmokliai. Iš aliuminio pagaminta cilindrų galva yra žemiau, į ją taip pat integruotas įsiurbimo kolektorius.

„Citan“ modeliuose galimi trijų galingumų varikliai: 108 CDI pasiekia 59 kW (80 AG) ir 210 Nm, 109 CDI – 70 kW (95 AG) ir 230 Nm, o 111 CDI – 85 kW (116 AG) pajėgumą bei 260 Nm sukimo momentą. Vidutinės šių modelių degalų sąnaudos yra 4,6–4,8 l/100 km, o anglies dioksido (CO₂) emisija – 121–127 g/km.

Su šiais varikliais gali būti užsakomi ir „Citan Tourer“ keleiviniai, ir „Citan Panel Van“ krovininiai automobiliai. Jie taip pat komplektuojami su 6 laipsnių mechaninėmis pavarų dėžėmis.

Išsiskiria dizainu

Retai komerciniai modeliai išsiskiria išvaizda, tačiau „Mercedes-Benz Citan“ tampa išimtis. Klientai gali pasirinkti išskirtinį „RED Design Package“ apdailos paketą, suteikiantį furgonui kelis patrauklius spalvinius akcentus: raudonas dekoratyvines juostas po radiatoriaus grotelėmis ir šoninių veidrodėlių apdailomis bei pilkas sportiškai atrodančias juostas po šoninėmis stumdomosiomis durimis, besitęsiančiomis iki pat galinių ratų arkos. Šį paketą turinčiuose „Citan“ taip pat yra chromo apdailos elementų ant radiatoriaus apsaugos bei bagažinės dangčio.

„RED Design Package“ apdailą turinčio automobilio interjeras taip pat – kitoks. Klientai gali rinktis iš dviejų paketų: automobilis su „Colour Interior Design Package“ išsiskiria raudonomis ventiliacijos ortakių ir garsiakalbių apdailomis, raudonai dygsniuotomis sėdynėmis bei galvos atlošais, „Chrome Interior“ – tose pačiose vietose chromo atspalviu.

„RED Design Package“ koncepcija pirmą kartą buvo parodyta 2018 m. tarptautinėje Hanoverio komercinio transporto parodoje. Sulaukus teigiamų klientų atsiliepimų, „Mercedes-Benz Vans“ padalinio specialistai nedelsdami nusprendė įtraukti šį paketą kaip papildomą pasirinkimą komercinio transporto pirkėjams.

Dar saugesnis keleivinis „Citan Tourer“

Keleivinis pirmosios kartos „Citan Tourer“ furgonas susilaukė sėkmės dėl patogumo ir universalumo, o atnaujintame modelyje kai kurios savybės yra dar geresnės: patogios ir nuovargį mažinančios, gerą šoninį prilaikymą turinčios sėdynės, malonios liesti ir kartu tvirtos jų apdailos.

Komfortą didina funkcionalus interjeras, kuriame – daugybė daiktadėžių, o papildomai užsakomos ir vietos daiktams sudėti grindyse. Vientisa galinė sėdynė lengvai nulenkiama ir tuomet keleivinis „Citan Tourer“ tampa itin daug krovinių talpinančiu modeliu, kurio bagažo skyriaus grindys – beveik lygios.

Kaip ir kiekvienas „Mercedes-Benz“ modelis, „Citan“ turi daugybę saugumo sistemų. Tai – standartiškai kiekviename modelyje montuojama elektroninė programa „Adaptive ESP®“, kuri užtikrina automobilio stabilumą pagal apkrovimą. Stabdžių sistemos slėgį ekstremalioje situacijoje didinanti ir sustojimo atstumą mažinanti pagalbinė sistema „Brake Assist“ – taip pat jau standartinėje kiekvieno „Citan“ įrangoje. Šviesos bei lietaus jutikliai, padangų slėgio matavimo sistema ar galinio vaizdo kamera gali būti užsakomi papildomai.

Keleivinis „Mercedes-Benz Citan Tourer“ bei krovininis „Citan“ spalio pabaigoje atvyksta į Lietuvą, juos bus galima išbandyti visuose oficialaus „Mercedes-Benz Vans“ atstovo „Silberauto“ salonuose.