„Volkswagen“ pristato naująjį „Golf Variant“

„Volkswagen“ pristato naująjį „Golf Variant“

 

„Volkswagen“ pristato naująjį „Golf Variant“ modelį. Šis automobilis tapo dar erdvesnis už savo pirmtakus, labiau skaitmenizuotas ir pasižymi gausesne standartine komplektacija bei naujomis jėgainėmis – lengvuoju hibridu ar dyzeliniu varikliu su dvigubo dozavimo emisijų mažinimo sistema. Išankstiniai „Golf Variant“ pardavimai Lietuvoje prasidės spalį, o pirmieji automobiliai pirkėjus pasieks iki šių metų pabaigos.

Patrauklus eksterjeras. Naujasis „Golf Variant“ pasižymi aštresniu ir dinamiškesniu dizainu. Naujosios kartos automobilio ilgis siekia 4.633 mm, o ratų bazė pailgėjo 66 mm ir dabar siekia 2.686 mm. Automobilis tapo ilgesnis ir atrodo plokštesnis. Automobilio priekyje ir gale standartiškai montuojami LED žibintai.

Erdvus interjeras. Pailginta ratų bazė skirta beveik vien tik salonui išplėsti, todėl „Golf Variant“ yra erdvesnis, jame patogiai gali keliauti penki keleiviai. Salonas pailgėjo 48 mm arba iki 1.798 mm, o visa didžiausia papildomos erdvės dalis skirta gale sėdintiems keleiviams. Iki galinių sėdynių krašto pakrautoje bagažinėje telpa 611 litrų krovinių – tai 6 litrais daugiau, nei septintosios kartos „Golf Variant“. Užpildžius bagažinę iki viršaus, į ją tilps 1.642 litrai krovinių arba 22 litrais daugiau, nei ankstesniame modelyje. Papildomai komplektuojamas elektrinis bagažinės dangtis, kuris gali būti atidaromas mostelėjus koja po galiniu bamperiu.

Naujosios jėgainės teikia gryną našumą. Automobilio lengvojo hibrido sistemą sudaro 48V starteris-generatorius, 48V ličio jonų baterija ir TSI variklis. eTSI vartoja mažiau kuro, nes esant progai automobilis išjungia turbobenzininį tiesioginio įpurškimo variklį ir rieda negeneruodamas jokių emisijų. Į „Golf Variant“ taip bus montuojami inovatyvūs TDI varikliai su dvigubo „AdBlue“ įpurškimo sistema ir dviem SCR katalizatoriais. Ši sistema padeda reikšmingai sumažinti azoto oksido emisijas.

Naujos komplektacijos ir gausi standartinė įranga. Pirkėjams bus siūlomas trijų pagrindinių komplektacijų „Golf Variant“ modelis – „Life“, „Style“ ir „R-Line“. Į bazinę komplektaciją įtraukta „Lane Assist“ juostos išlaikymo sistema, saugos sistema „Front Assist“ su avarinio stabdymo mieste ir pėsčiųjų stebėjimo funkcijomis, naujoji apsaugos nuo susidūrimų darant posūkį sistema, XDS elektroninis diferencialas, „Car2X“ perspėjimo apie kliūtis sistema, berakčio užvedimo ir automatinių šviesų perjungimo sistemos. Į standartinę komplektaciją

Lietuvoje prasidėjo prekyba naujuoju „Honda e“ elektromobiliu

Mūsų šalyje „Honda e“ debiutuoja kartu su Europine modelio premjera. Automobilis Lietuvoje pristatytas savaitgalį vykusios „Autobazar“ parodos metu. Jos metu „Honda e“ laimėjo pirmąjį lietuvišką prizą – tapo daugiausia bandomųjų važiavimų parodoje atlikusiu elektromobiliu. „Honda e“ kaina Lietuvoje – nuo 34.910 Eur*.

*neįskaitant 4.000 Eur APVA fiziniams asmenims taikomos kompensacijos naujo elektromobilio įsigijimui

 

„Džiaugiamės, jog „Honda e“ Lietuvoje debiutuoja kartu su modelio premjera Europoje. Dažnai nutinka, jog naujų technologijų ar inovatyvių produktų Baltijos regione tenka palaukti. Dėjome daug pastangų, jog į Lietuvą „Honda e“ atvyktų tuo pat metu kaip ir didžiąsias rinkas – Vokietiją ar Prancūziją -, o prekybai Baltijos šalyse būtų skirtos dedikuotos automobilių kvotos“ – teigė „Nippon auto“ vadovas Gediminas Saudargas.

 

Vadovo teigimu, elektromobilių paklausa rinkoje didesnė už pasiūlą. Todėl itin svarbu, jog pavyko rezervuoti automobilius prekybai Lietuvos rinkoje.

 

„Įsigyjant elektromobilį ar kitą išskirtinį modelį, pirkėjams neretai pristatymo tenka laukti keletą mėnesių. Dėl Lietuvos rinkai iš anksto rezervuotų automobilių, užsakius „Honda e“, modelio pristatymas pirkėjui truktų apie 10 darbo dienų“ – teigė G. Saudargas.

 

Tiesa, regionui skirtų automobilių kiekis ribotas. Per pirmąją prekybos savaitę „Nippon auto“ jau pardavė tris „Honda e“ elektromobilius.

 

„Honda e“ pristatymas Lietuvoje įvyko savaitgalį „Litexpo“ vykusioje „Autobazar“ parodoje. Jos metu „Honda e“ atlikta daugiausia bandomųjų važiavimų iš visų pristatytų elektromobilių.

 

„Ne vienas parodos lankytojas apžiūrėdamas modelį klausė, ar tai nėra prototipas, ir ar tikrai tokį modelį jau galima įsigyti automobilių salone“ – pasakojo G. Saudargas.

 

Iš kitų elektromobilių „Honda e“ išsiskiria drąsia retro-futuristine išvaizda ir „namų kelionėje“ dizaino koncepcija pagrįstu interjeru. Automobilyje tradicinius veidrodėlius pakeitė vaizdo kamerų sistema. Viduje sėdynių apmušalams panaudoti baldinės tekstilės apmušalai. Visą priekinę konsolę supa skaitmeniniai ekranai.

 

Už išskirtinį dizainą „Honda e“ šiemet apdovanota „Red Dot“ konkurse. Elektromobilis laimėjo konkurso didįjį prizą bei apdovanotas kaip geriausias išmanusis produktas.

 

„Honda e“ – drąsus koncepcinių idėjų poligonas. Gamyklinė automobilio versija nedaug skiriasi nuo 2018 metais Ženevos automobilių parodoje pristatyto prototipo. Tikėtina, jog „Honda“ siekia realiomis sąlygomis išbandyti naujas dizaino bei vartotojo sąsajos idėjas ir jas pritaikyti ateities „Honda“ modeliuose“ – teigė G. Saudargas.

 

Apie UAB „Nippon Auto”

 

UAB „Nippon Auto” nuo 2012 metų yra oficialus „Honda” atstovas Lietuvoje. Bendrovė prekiauja „Honda” lengvaisiais automobiliais ir motociklais bei autorizuotame serviso centre atlieka „Honda” automobilių ir motociklų garantinę bei techninę priežiūrą.

„Lietuvos komercinis automobilis 2020”: metų furgonas „Renault Master“

Rugsėjo 5 dieną parodų ir kongresų centre „Litexpo“ vykusioje „Lietuvos komercinio automobilio 2020“ apdovanojimų ceremonijoje „Renault Master“ pripažintas metų furgonu. Įvertinta ir kita „Master“ versija: „Ateities vizija“ paskelbtas visiškai elektrinis „Renault Master Z.E.“.

Šių metų „Komercinio automobilio 2020” rinkimuose dalyvavo aštuoni per pastaruosius dvejus metus Lietuvos rinkoje pasirodę modeliai. Naujausias „Master“ rinkoje pasirodė 2019 metais. Dešimtmečius tobulintas jis tapo vienu iš pagrindinių modelių komercinių transporto priemonių rinkoje, o konkurso metu, sužavėjęs rinkimų komisijos narius, pripažintas Lietuvos metų furgonu.

„Nors metų furgonas buvo renkamas iš dviejų pretendentų, „Renault Master“ pranašumas yra vienareikšmiškas, tą teigė visi komisijos nariai.“ – apie metų furgoną kalbėjo „Lietuvos komercinio automobilio“ rinkimų komisijos narys, „Auto Bild Lietuva“ redaktorius, Vitoldas Milius.

„Renault Master“ yra puikiai pritaikytas bet kokiai profesionaliai veiklai bei turi itin plačią, daugiau kaip 350 galimų skirtingų versijų gamą – 3 skirtingus aukščius ir 4 galimus ilgius su maksimalia leistina apkrova nuo 2,8 iki 4,5 t. ir nuo 8 iki 22 m3 siekiančia krovinių skyriaus talpa. Atnaujinti „2.3L dCi“ varikliai pasiekia dar didesnę iki 180 AG siekiančią galią ir iki 400 Nm sukimo momentą, taip užtikrinant geresnę dinamiką, greitą reagavimą ir mažesnes degalų sąnaudas.

„Renault Master“ įdiegtos pagalbinės vairavimo priemonės, padedančios vairuoti saugiau bei paprasčiau: perspėjimas apie išvažiavimą iš savo eismo juostos, galiniai atstumo jutikliai, galinio vaizdo kamera, priekiniai parkavimo jutikliai, aklosios zonos perspėjimo sistema. „Master“ turi ir naujoviškas vairuotojo pagalbos sistemas, lengvinančias manevravimą ir didinančias saugumą. Šoninio vėjo pagalbos sistema užtikrina stabilų važiavimą esant stipriam šoniniam vėjui. Sistema aktyvuojama važiuojant didesniu kaip 70 km/h greičiu ir gali iki 50 % padidinti automobilio stabilumą esant dideliam šoniniam vėjui.

„Renault“, būdama elektromobilių rinkos pradininke ir eksperte, nuolat tobulina savo modelius, jų technologijas bei reaguoja į su aplinkosauga susijusius iššūkius, todėl rinkai pasiūlė elektrinę komercinio „Master“ versiją – „Renault Master Z.E.“

„Renault“ daug dėmesio skiria elektromobilumo plėtrai. „Zoe“ tapo Europos lengvųjų elektromobilių rinkos lyderiu, tą pačią poziciją jau pasiekė ir „Master Z.E.“, tik elektrinių komercinių transporto priemonių rinkoje“, – sako „Renault“ Baltijos šalių grupės vadovas Marcinas Kurkiewiczius.

„Lietuvos komercinio automobilio 2020“ rinkimuose „Renault Master Z.E.“ paskelbtas „Ateities vizija“. Elektrinis „Master Z.E.“ ne tik suteikia galimybę mėgautis vairavimo malonumu be emisijų, bet jis taip pat puikiai pritaikytas krovinių pristatymui į namus ar bet kokiai kitai veiklai mieste, kai važiuojama nedideliais atstumais. Savo efektyvumą bei manevringumą įrodė ir konkurso metu. Konkursą organizuojantys „Lietuvos žurnalistų autoklubo“ nariai, vežiodami „Maisto bankui“ skirtus produktus ir atlikdami realius darbus, galėjo patikrinti komercinio automobilio savybes bei, svarbiausia, prisidėjo prie prasmingos akcijos vykdymo.

„Elektriniai furgonai išties yra mūsų ateitis, tačiau lengvai gali tapti dabartimi. Atstumai, reikalingi išvežioti krovinius mieste, dažnai neviršija 100 km., tad elektrinis „Master Z.E.” tam yra puikus pasirinkimas. Jis manevringas, patogus, lengvai vairuojamas, o važinėjant mieste jo baterijos pilnai pakaktų visai darbo dienai”, – savo įžvalgomis pasidalino Vitoldas Milius.

„Renault Master Z.E.“ galima rinktis iš trijų skirtingų ilgių, dviejų aukščių bei dviejų kėbulo tipų, kurių krovinių skyriaus talpa nuo 8 iki 22 m3. Elektrinis „Master Z.E.“ turi naujos kartos ličio-jonų 33 kWh talpos „Z.E. 33“ akumuliatorių, realiomis sąlygomis leidžiantį nuvažiuoti 120 kilometrų. Akumuliatorius pilnai įkraunamas vos per 6 valandas, naudojant 32 A/7,4 kW „WallBox“ įkrovimo stotelę. Itin efektyvus 57 kW (76 AG) „Master Z.E.“ elektrinis variklis užtikrina patogumą mieste, o maksimalus greitis siekia 100 km/h.

 

Pastarieji metai „Renault“ tapo išties sėkmingi. Prieš kiek mažiau nei metus vykusiuose „Lietuvos metų automobilio 2020” rinkimuose šį titulą iškovojo „Renault“ įmonių grupės bestseleriu tapęs „Renault Clio“. Šį kartą pripažinimo sulaukė komercinis „Renault Master“ modelis bei elektrinė jo versija „Renault Master Z.E.“.

 

*****

 

„Renault“ įmonių grupė

„Renault“ įmonių grupė gamina automobilius nuo 1898 m. Šiandien ji yra tarptautinė daugiaženklė grupė, 2019 m. pardavusi beveik 3,8 mln. automobilių 134 šalyse, turinti 40 gamyklų, 12 700 pardavimo vietų, kuriai dirba daugiau kaip 180 000 žmonių.

Siekdama pagrindinių ateities technologijų iššūkių ir tęsdama savo pelningo augimo strategiją, įmonių grupė naudojasi tarptautine plėtra bei savo prekės ženklais – „Renault“, „Dacia“ ir „Renault Samsung Motors“, „Alpine“ ir „LADA“ – kartu su savo elektromobiliais ir unikaliu aljansu su „Nissan“ ir „Mitsubishi Motors“. „Renault“ priklausančios Formulės 1 komandos įsipareigojimai 2016 metų pasaulio čempionate reiškia, kad „Renault“ automobilių sportą priima kaip inovacijų ir prekės ženklo propagavimo kryptį.

Elektromobilumas be sienų – „Audi“ Lietuvoje pristato naują krovimo paslaugą

Elektromobilumas be sienų – „Audi“ Lietuvoje pristato naują krovimo paslaugą

 

Atsižvelgdama į augantį elektromobilių ir iš tinklo įkraunamų modelių populiarumą, „Audi“ Lietuvoje pristatė „e-tron Charging Service“ paslaugą, kuri leis su viena įkrovimo kortele pasinaudoti beveik 170 000 įkrovimo vietų 24-iose Europos šalyse. Sutartį pasirašę klientai visą reikalingą informaciją – įkrovimo tarifus, artimiausias įkrovimo stoteles, išlaidas – matys vienoje vietoje ir gaus vieną mėnesinę sąskaitą, taip kasdienį įkrovimą darant žymiai patogesniu. Taip pat su „e-tron Charging Service“ paslauga įkrovimas itin didelės galios „Ionity“ stotelėse bus žymiai pigesnis. „Ionity” greito krovimo stotelės galingumas siekia 350 kW, o Audi e-tron” akumuliatorius, kurio talpa yra 95kWh ir įkrovimo greitis siekia 150kW, šioje stotelėje iki 80% įkrautas gali būti vos per 30 minučių.

„Mums svarbu, kad klientai galėtų naudotis šia paslauga, todėl įkrovimo kortelės pristatymas Lietuvoje buvo svarbus žingsnis siekiant, kad elektromobilių savininkų gyvenimas taptų dar patogesnis. Taip pat labai svarbu, kad nauja kortele galima naudotis be apribojimų daugumoje Europos šalių, taip žymiai pagreitinant mūsų didesnio elektromobilumo siekį“, – sako Ilgvars Lubka, „Audi“ prekės ženklo vadovas Lietuvai ir Latvijai.

Mobilumas be sienų

Vienas iš didžiausių įkrovimo kortelės privalumų yra galimybė be apribojimų keliauti 24-iose Europos šalyse, nesirūpinant elektromobilio įkrovimu. Iš viso Europoje „e-tron Charging Service“ tinklas turi beveik 170 000 įkrovimo stotelių ir jų skaičius nuolatos auga. „Audi“ įkrovimo kortelė suteikia prieigą prie viešųjų įkrovimo vietų, taip užtikrinant žymiai patogesnį apmokėjimą, taip pat leidžia iš anksto pasitikrinti įkrovimo kainas kitose Europos šalyse.

Mažesnės kainos

Pasirinkus „e-tron Charging Service“ tinklo „Transit“ tarifą, įkrovimas „Ionity“ įkrovimo stotelėse tampa žymiai pigesnis – standartinis mokestis ką tik Lietuvoje įrengtose „Ionity“ stotelėse kaina yra 0,79 Eur/kWh, tačiau naudojantis „e-tron Charging Service“ paslauga ji siekia tik 0,31 Eur/kWh. Šiuo metu Lietuvoje jau veikia „Ionity“ įkrovimo stotelė, esanti „Circle K“ degalinėje Garliavoje, kita šio tinklo stotelė greitai bus atidaryta netoli Panevėžio. Pirmus metus „Transit“ tarifas yra nemokamas, vėliau mėnesinis abonementinis mokestis bus 17,65 Eur. Kiekvienoje šalyje įkrovimo kaina priklauso nuo įkrovimo greičio, o norint išvengti netikėtumų kelyje, įkrovimo kainas galima pasitikrinti „e-tron Charging Service“ internetinėje svetainėje https://e-tron.charging-service.audi/web/audi-lt/tariffs.

Paprasta apskaita

„Audi“ įkrovimo kortelė leidžia žymiai patogiau valdyti ir stebėti mėnesines išlaidas. Visos kainos yra automatiškai išsaugomos „myAudi“ programoje, todėl vairuotojas gali lengvai stebėti išlaidas, matyti mokėjimų istoriją ir, mėnesio pabaigoje gavęs vieną sąskaitą, patogiai ją apmokėti.

Kasdienis patogumas

„Audi e-tron“ pirkėjai gali aktyvuoti „e-tron Charging Service“ paslaugą patys arba susisiekti su viena iš „Audi“ atstovybių Lietuvoje – Møller Auto Keturi žiedai Vilnius, Kauno Audi centras, Klaipėdos Audi centras – kuriose „Audi“ ekspertai visada bus pasiruošę padėti. Daugiau informacijos galima sužinoti apsilankius https://e-tron.charging-service.audi/web/audi-lt.

Naują savo erą „Maserati“ pradeda pristatydama visiškai naują variklį

Naują savo erą „Maserati“ pradeda pristatydama visiškai naują variklį

 

Rugsėjo mėnesį sportiškų automobilių gamintojas „Maserati“ pristatys naujausią savo modelį „MC20“. Jame bus montuojamas ir visiškai naujas „Maserati“ sukurtas variklis, kuriam suteiktas „Natunno“ vardas. Šiame variklyje bus galima sutikti ir „Formulėje-1“ naudojamas technologijas, o galios rodikliai bus tokie, kaip jokiame kitame tokio tipo variklyje.

 

„Naujasis variklis yra technologinės revoliucijos rezultatas, kuris bus apsaugotas tarptautiniais patentais. „Natunno“ buvo sukurtas iš aukštos kvalifikacijos specialistų bei inžinierių aistros ir atsidavimo savo darbui. Šis variklis, kuris bus montuojamas į naująjį „MC20“, buvo kuriamas Modenoje. Variklio dizainas buvo kuriamas „Maserati“ inovacijų laboratorijoje Via Emilia Ovest, konstruojamas istorinėje gamintojo bazėje Via Delle Nazioni ir tobulinamas variklių centre Viale Ciro Menotti, kur ir bus gaminamas“, – teigia Karolis Neimantas, „Maserati“ pardavimų atstovas.

 

„Maserati“ po dvidešimties metų entuziastingai priėmė iššūkį sukurti ir gaminti variklį savo gimtajame mieste Modenoje. Naujasis variklis yra dalis gamintojo tikslo, kad viskas kas susiję su naujuoju „MC20“ modeliu būtų 100 proc. gaminama Modenoje, pradedant kėbulu, baigiant automobilio širdimi – varikliu.

 

„Natunno“ yra V formos, šešių cilindrų, 3.0 l darbinio tūrio benzininis variklis su dviem turbinomis. Cilindrai išdėstyti 90 laipsnių kampu, taip pat variklis aprūpintas sauso karterio technologija, kuri dažniausiai naudojama sportiniuose automobiliuose. Variklis pasižymės puikiais galios rodikliais – pasieks 620 arklio galių ir 730 Nm sukimo momentą.

 

Šio variklio didžiausia inovacija yra prieš degimo kamerą esanti uždegimo sistema. Ši technologija atkeliavo iš „Formulės-1“ – aukščiausio kalibro automobilių sporto čempionato. Beje, ši inovacija, viešojo naudojimo keliams skirtuose automobiliuose, bus naudojama pirmą kartą.

 

Galima išskirti tris pagrindinius naujojo „Maserati“ variklio akcentus. Pirmasis – prieš degimo kamerą esanti uždegimo sistema, kuri veikimui naudoja specialius kanalus. Antrasis – dviejų žvakių sistema: pagrindinės uždegimo sistemos žvakės veikia įprastu režimu, tuo metu papildomos žvakės veikti pradeda, kai reikalingas papildomos uždegimo sistemos aktyvavimas. Trečiasis – dviguba degalų įpurškimo sistema: pagrindinė degalų sistema veikia naudodama net 350 barų slėgį, o papildoma sistema veikia naudodama 6 barų slėgį. Tai leidžia sumažinti degalų sąnaudas ir taršą.

 

Naujasis „Maserati“ kūrinys demonstruoja iki šiol tokiuose varikliuose nematytus galios rodiklius ir tampa naujos gamintojo eros kelrode. Pirmasis automobilis su „Natunno“ varikliu, „Maserati MC20“, bus pristatytas šių metų rugsėjo 9-10 dienomis, specialaus renginio „MMXX: Time to be audaciuos“ (Liet. „MMXX: Laikas būti drąsiu“) metu. Šio renginio metu „Maserati“ pademonstruos ir būsimus modelius, kurie gamyboje turėtų pasirodyti per ateinančius metus.

Į Vilnių atvyko „Fiat“ pokyčių pradininkas – hibridinis 500-ukas

Į Vilnių atvyko „Fiat“ pokyčių pradininkas – hibridinis 500-ukas

Svarbų pokyčių etapą gamintojo istorijoje – elektrifikacijos pradžią – žymintis
hibridinis „Fiat 500“ jau atvyko į Vilnių. Vienas populiariausių miesto automobilių
Europoje nuo šiol turi ir aplinkai draugišką technologiją.
„Ekonomiškas, kompaktiškas, stilingas ir praturtintas naujais technologiniais sprendimais –
toks yra naujasis hibridinis „Fiat“. Automobilis neabejotinai patiks aplinką tausojantiems ir
tvarius mobilumo sprendimus vertinantiems vairuotojams“, – sako oficialaus „Fiat“ atstovo
Lietuvoje „Autobrava Motors“ pardavimo vadovas Arnoldas Ardzevičius.
Išskirtinis „Lauch Edition“ modelis debiutavo su naująja „Mild Hybrid“ tipo jėgaine, kurioje
naujausias 3 cilindrų, 70 AG (51 kW) „FireFly“ benzininis variklis suderintas su 12 voltų BSG
elektros motoru ir ličio jonų baterija.
Lyginant su dabartiniu 1,2 litro, 69 AG galios „Fire“ varikliu, hibridinės versijos degalų
sąnaudos yra mažesnės, o CO2 emisijos sumažėjo vidutiniškai 20 proc. BSG sistema dėl
galimybės be garso ir vibracijos užvesti vidaus degimo variklį įsijungus „Stop&Start“ režimui
užtikrina vairavimo komfortą.
„Launch Edition“ versijos sėdynės yra pirmosios visoje automobilių pramonėje, kurių
apmušalų medžiagos audimui buvo panaudota „Seaqual Yarn“ medžiaga. Taip „Fiat“
prisideda prie iniciatyvos perdirbti plastiką, kurio 10 proc. surenkama iš vandenynų, o likusieji
90 proc. – iš sausumos.
Šiuos specialios serijos modelius galima atpažinti iš „Hybrid“ ženkliukų ant galinės dalies ir
išskirtinio „H“ raidės formos logotipo ant statramsčio. Jį sudaro du rasos lašeliai, žymintys
naujos eros pradžią.
Tvarumo idėjos įkvėpti dizaineriai sumodeliavo ir naują išskirtinę „Dewdrop Green“ išorės
apdailą. Toks stilius tobulai atitinka svarbių „Fiat“ naujienų pagrindines temas – gamtos
harmoniją ir inovacijas.
„Fiat 500“ – ne vienintelis gamintojo automobilis, kuriame bus sumontuota naujoji „Mild
Hybrid“ technologija. Tokie pat pokyčiai laukia ir populiariojo „Fiat Panda“ modelio. „Fiat 500“
ir „Fiat Panda“ yra vieni populiariausių miesto automobilių Europoje. Per metus senajame
žemyne jų parduodama apie 400 000 vienetų. Šių modelių elektrifikacija svariai prisidės prie
švaresnės aplinkos kūrimo Europos miestuose.
„Fiat 500“ kainos Lietuvoje prasideda nuo 12 990 EUR. Hibridinės versijos kaina – nuo 14
690 EUR. Visiems „Fiat“ modeliam Lietuvoje taikoma penkerių metų garantija. Turine jau
pradėta ir visiškai elektrinio „Fiat 500“ gamyba, kuris, planuojama, į Lietuvą atvyks kitų metų
pradžioje.

Kodėl „Volvo Cars“ automobiliai yra vienodai saugūs moterims ir vyrams

                               

„Volvo Cars“ įmonėje įvairovė ir įtrauktis yra viena esminių kompanijos kultūros dalių. Šios vertybės yra bendros visoje įmonėje, o „Volvo Cars“ sėkmė yra paremta stiprybe ir žiniomis, gautomis iš skirtingų sričių, perspektyvų ir patirčių.

 

Toks mąstymas taip pat prasiskverbia į įmonės požiūrį į saugumą ir yra svari priežastis, kodėl „Volvo Cars“ pirmauja kalbant apie saugumą. Kai įmonės inžinieriai kuria saugiausius įmanomus automobilius, jie visada siekia, kad automobiliai būtų vienodai saugūs nepriklausomai nuo lyties ir savo dėmesį nukreipia į labiausiai pažeidžiamas grupes.

 

Bet tai nėra taip akivaizdu kaip atrodo. Moterys avarijos metu daugiau rizikuoja patirti sužalojimų. Tai lemia ne tik skirtingos anatominės ir fizinės savybės, bet ir tai, kad didžioji saugumo manekenų dalis yra pagaminta pagal vyrus. Bet ne „Volvo Cars“ bandymuose.

 

Pusę amžiaus vykdomi saugumo tyrimai, analizuojant realius eismo įvykius, leido „Volvo Cars“ nustatyti kokie yra dažniausi vyrų, moterų ir vaikų sužalojimai skirtinguose eismo įvykiuose ir pasinaudoti šiomis žiniomis kuriant saugumo technologijas.

 

Įmonė taip pat dalijasi savo žiniomis ir įžvalgomis su kitais ir turi didelę patirtį bendradarbiaujant su vyriausybėmis, įstatymų leidėjas ir kitais tyrėjais, taip eismą darant saugesniu visiems.

 

„Mes žinome, kad reikia vertinti lytį, amžių, ūgį ir sudėjimą norint apsaugoti visus, – sako prof. Lotta Jakobsson, viena labiausiai patyrusių „Volvo Cars“ saugumo eksperčių. – Todėl darome viską, kad suprastume pamatines priežastis ir šias žinias panaudotume kuriant mūsų automobilių saugumą, į kuriuos per daug metų įdiegta daugybė inovacijų, padedančių tiek vyrams, tiek ir moterims būti saugesniems „Volvo“ automobiliuose.“

 

1970 metais buvo įkurta „Volvo“ Eismo įvykių tyrimų grupė. Nuo tada ji surinko ir išanalizavo daugiau kaip 40 000 automobilių ir 70 000 keleivių duomenis, kurie lėmė daug pažangių sistemų šių dienų „Volvo“ automobiliuose. Tokios inovacijos kaip kaklo sužalojimo apsauga „WHIPS“, šoninio smūgio apsaugos sistema „SIPS“ ir užuolaidinės saugos pagalvės „IC“ yra aprašytos žemiau:

·  Moterys daugiau rizikuoja patirti kaklo sužalojimus nei vyrai dėl anatominių skirtumų. Tačiau ne „Volvo“ sėdynėse, turinčiose „WHIPS“ (Whiplash Protection System angl.) sistemą, kuri apjungia tvirtą galvos atramą su sumania sėdynės konstrukcija, prilaikančią galvą ir nugarą ir taip apsaugant kaklą. Iš pradžių pastebėjus, kad moterų sužalojimų „Volvo“ automobiliuose su „WHIPS“ sistema žymiai sumažėjo, dabar ši technologija užtikrina apytiksliai vienodą apsaugą nuo kaklo sužalojimų vyrams ir moterims ir, palyginti su ankstesniais „Volvo“ automobiliais, sužeidimų riziką sumažino perpus.

·  Moteris daugiau rizikuoja patirti krūtinės sužalojimų avarijos metu dėl skeleto tvirtumo skirtumų. Siekiant optimalios apsaugos, „Volvo Cars“ nuolatos tobulino savo automobilių konstrukciją ir pristatė šonines saugos pagalves, sumažinančias poveikį keleiviams. „SIPS“ (Side Impact Protection System angl.) sistemos veikimas paremtas sumania konstrukcija, padidinančia bendrą saugumą. Iš tikrųjų kartu su šoninėmis liemens apsaugos pagalvėmis, „SIPS“ sumažina sunkius krūtinės sužalojimus daugiau kaip 50 % vyrams ir moterims, palyginti su „Volvo“ automobiliais prieš įdiegiant „SIPS“ sistemą.

·  Į moteris buvo kreipiamas ypatingas dėmesys kuriant užuolaidines saugos pagalves „IC“ (Inflatable Curtain angl.). Skirtumai tarp žmonių ūgio lemia, kad šios visiškai langus uždengiančios pagalvės yra gyvybiškai svarbi technologija, užtikrinanti esminę galvos apsaugą šoninio smūgio metu. Kartu su „SIPS“ sistema ir šonine liemens saugos pagalve, „IC“ pagalvės maždaug 75 % sumažina stiprius galvos sužalojimus, palyginti su „Volvo“ automobiliais prieš įdiegiant „SIPS“ sistemą. „IC“ buvo pirmosios saugos pagalvės, padidinusios tiek priekyje, tiek ir gale sėdinčių keleivių saugumą.

·  Siekdama išsiaiškinti daugiau apie avarijų poveikį besilaukiančioms moterims, „Volvo Cars“ sukūrė pirmąjį pasaulyje nėščiosios moters saugumo bandymų manekeną. Kompiuterinis modelis leidžia analizuoti tokius veiksnius kaip keleivių judesius ir tai, kaip saugos diržai ir pagalvės padeda apsaugoti moterį ir vaisių.

 

Neseniai „Volvo Cars“ tyrimų duomenys atskleidė juosmens arba apatinės nugaros dalies apsaugos svarbą visiems žmonėms, nepriklausomai nuo lyties ir sudėjimo. Tolesnė analizė ir tyrimas sutelkė dėmesį į avarijų ir sužeidimų, susijusių su nuvažiavimu nuo kelio, kompleksiškumą. Remiantis šiais duomenimis buvo sukurta technologija, kuri pirmą kartą pristatyta „Volvo XC90“, o dabar yra visuose „SPA“ platformą turinčiuose automobiliuose ir turi smūgio energiją sugeriančias sėdynes, kurios gerokai viršija reikalavimų automobilių gamintojams normas. Norėdami sužinoti daugiau apie „Volvo Cars“ saugumo technologijas ir saugesnius automobilius visiems, apsilankykite https://www.volvocars.com/intl/why-volvo/human-innovation/future-of-driving/safety/cars-safe-for-all

 

Geriausiam Lietuvos sportininkui Danui Rapšiui įteiktas prabangusis SUV „Renault Koleos“

Europos plaukimo čempionu tapęs bei daugybę aukso medalių Pasaulio taurės varžybose iškovojęs Danas Rapšys metus pasitinka su nauju automobiliu. Pirmąjį 2020 metų penktadienį geriausiam Lietuvos plaukikui buvo įteikti naujojo SUV „Renault Koleos“ rakteliai. Keturiais ratais varomas prabangiai įrengtas visureigis pakeis anksčiau sportininko naudotą kompaktinės klasės „Kadjar“.

„Kelias į pergales susideda iš daugybės detalių, kurių viena – patogios ir saugios kelionės į treniruotes ir stovyklas. Šiuo požiūriu man būtinas talpus automobilis, kad galėčiau susidėti įvairius treniruočių reikmenis, ir pats jausčiausi patogiai. Dėl to labai norėjau „Koleos“, kurį jau teko išbandyti“, – perėmęs naująjį automobilį sakė D. Rapšys.

Plaukikui įteiktas SUV modelis yra vienas pirmųjų naujosios kartos „Koleos“ Lietuvoje. Jis išsiskiria prabangia įranga – plaukikas vairuos 190 AG „Blue dCi“ variklį bei keturių varančių ratų pavarą turintį visureigį su automatine „X-Tronic“ pavarų dėže. „Initiale Paris“ įrangos komplektą turinčiame modelyje yra keturios šildomos sėdynės, šildomas vairas, panoraminis stoglangis, o išorėje išsiskiria 19 colių skersmens lengvojo lydinio ratlankiai.

Specialus D. Rapšiui skirtas baltos spalvos modelis bus pažymėtas plaukiko lipdukais, tad jį bus galima atpažinti gatvėje.

„Renault“ jau daug metų bendradarbiauja su geriausiais Lietuvos sportininkais ir prisideda prie jų pasiekimų. Kokybiškos bei patogios kelionės – svarbi dalis sportininkų dienotvarkėje, tad džiaugiamės ilgus metus trunkančiu jų pasitikėjimu mūsų automobiliais. Linkime, kad naujasis modelis Danui atneštų dar daugiau pergalių, o jo vardą ateinančiais metais įsimintų kiekvienas lietuvis“, – teigia oficialaus prancūzų gamintojo atstovo Lietuvoje „Sostena“ „Renault“ vykdantysis direktorius Egidijus Gončarovas.

Galingesnis ir patogesnis

Naujasis „Renault Koleos“ išsiskiria galingesniais nei ankstesniame modelyje varikliais bei dar aukštesnio lygio komfortu. 190 AG „Blue dCi“ variklis yra 15 AG galingesnis nei ankstesnės kartos „Koleos“, tačiau yra labai ekologiškas – į aplinką išmeta vos 150 g/km CO₂ emisijų. Tiek 190, tiek 150 AG pasiekiantys griežtus ekologijos „Euro 6d TEMP“ standartus atitinkantys dyzeliniai „Blue dCi“ varikliai jau standartiškai yra komplektuojami su automatinėmis „X-Tronic“ pavarų dėžėmis.

„Koleos“ yra tikras visureigis su pažangia 4WD transmisija bei viena didžiausių segmente 190 mm prošvaisa. Naujasis modelis buvo bandomas sunkiomis sąlygomis bei įveikė daugiau nei 400 000 km įvairiose aplinkose, kuriose temperatūra svyravo nuo minus 25 iki plius 40 laipsnių.

Automobilyje sumontuotas pažangių vairavimo asistentų rinkinys ADAS: tai įspėjimai apie nukrypimą iš eismo juostos bei objektus nematomoje zonoje, kelio ženklų atpažinimo sistema, automatiškai perjungiamos LED tolimosios bei artimosios šviesos, 4 išorės kameros, suprojektuojančios 360 laipsnių vaizdą iš automobilio viršaus, adaptyvi kruizo kontrolė, autonominio stabdymo sistema su pėsčiųjų atpažinimo funkcija.

D. Rapšiui skirtame „Koleos“ modelyje sumontuota 13 garsiakalbių „Bose Centerpoint®“ garso sistema, o vertikaliame centrinės konsolės ekrane naudojant „Apple CarPlay“ ar „Android Auto“ galima matyti populiariausias išmaniojo telefono programėles.

Lietuvos metų sportininko 2019 apdovanojimą gavusiam D. Rapšiui „Koleos“ nėra pirmasis „Renault“ automobilis. Iki šiol jis naudojo kompaktinį šio gamintojo krosoverį „Kadjar“.

Kaip keturis varančius ratus turintys automobiliai tapo prieinami kiekvienam?

Automobiliai su keturių varančių ratų pavara jau įperkami kiekvienam, keliolika tūkstančių eurų kainuojantys nauji modeliai gali būti aprūpinti moderniomis AWD sistemomis ir džiuginti savo savininkus ne tik miestuose, bet ir miškuose ar nedidelėse bekelėse. Tačiau dar neseniai tokios sistemos buvo prieinamos nedaugeliui ir montuojamos tik į didelius ar visiškai bekelei pritaikytus visureigius. Kaip ši technologija paplito?

Daugelis praėjusiame šimtmetyje gamintų keturiais ratais varomų automobilių turėjo mechaniškai valdomas pavaros paskirstymo dėžes ar viskozines movas. Šiandien principas nepasikeitė – norint, kad automobilis būtų varomas keturiais ratais, reikia tų pačių įrenginių, tačiau jų valdymas patikėtas elektronikai. O tai leido tokius modelius paversti gerokai ekonomiškesniais ir patrauklesniais universalaus automobilio ieškantiems pirkėjams.

Tradicija – mechaninė paskirstymo dėžė

Keturiais ratais varomi modeliai atsirado pirmoje praėjusio amžiaus pusėje, tačiau išpopuliarėjo tik šiame šimtmetyje. Pagrindinė priežastis buvo kaina – pravažumu pasižymintys visureigiai buvo gerokai brangesni už kitus lengvuosius automobilius.

Be to, keturiais ratais varomi automobiliai turi kur kas daugiau įrenginių nei modeliai, kuriuos varo tik du ratai. Vienas iš jų – paskirstymo dėžė, specialistų kartais vadinama „razdatke“. Šis elementas automobiliuose montuojamas už pavarų dėžės ir paskirsto variklio perduodamą sukimo momentą į du arba keturis ratus. Visureigių salone, prie pavarų perjungimo svirties, įprastai yra papildoma svirtis paskirstymo dėžei reguliuoti, joje būna režimai 2H, 4H, „4H Lock“ ir 4L.

Ta papildoma svirtimi reguliuojamas paskirstymo dėžės darbas. 2H galia perduodama tik į du ratus (dažniausiai galinius), 4H – į abi varančiąsias ašis, „4H Lock“ – pusė sukimo momento perduodama galiniams, pusė – priekiniams ratams, o 4L – specialus lėtesnis režimas. Jis naudojamas itin sunkiomis sąlygomis, kai reikalingas dar didesnis pravažumas nedideliu greičiu. Tuomet sukimo momentas paskirstymo dėžėje keliauja per papildomus krumpliaračius, kol pasiekia pavaros velenus. Šis procesas suteikia automobiliui daugiau sukimo momento važiuojant mažesniu greičiu.

Pavarų paskirstymo dėžės montuojamos daugelyje keturiais ratais varomų automobilių, tačiau šiuolaikiniuose modeliuose perėjimas iš 2H į 4H kontroliuojamas elektroniniu būdu. Labai nedaug važiavimui visiška bekele pritaikytų automobilių tebeturi mechaniniu principu veikiančias paskirstymo dėžes – tai „Suzuki Jimny“, „Jeep Wrangler“, kai kurie pikapai. Dažniausiai tai – modeliai, turintys rėminę konstrukciją ir galintys važiuoti į visišką bekelę.

Modernios sistemos kontroliuojamos elektra

Paskirstymo dėžės iš automobilių niekur nedingo, kaip ir kitos keturių varančių ratų pavarą užtikrinančios sistemos. Šiandien daugelis jų valdomos elektroniniu būdu – automobilis yra varomas dviem ratais, o užfiksavus jų praslydimą (ar akimirką prieš tai), įjungiami visi keturi. Daugelis gamintojų turi tokias sistemas ir, taikydami vienokias ar kitokias technologijas, jas vadina skirtingai, tačiau veikimo principas yra toks pat – nuo „Suzuki Vitara“ iki „Nissan X-Trail“ ar „Range Rover Evoque“.

Esminis tokių sistemų lūžis įvyko tobulėjant elektra kontroliuojamiems diferencialams bei paskirstymo dėžėms maždaug prieš 15–20 metų. Gamintojai atrado būdų, kaip šias sistemas padaryti efektyvesnes, ir daugeliui automobilių turėti nuolatinę keturių varančių ratų pavarą tiesiog nebėra reikalo.

Geriausiai tokių sistemų privalumai atskleidžiami žiemą. Daugelyje kelionių juk pakanka dviem ratais varomo automobilio – didesnio pravažumo visiškai nereikia keliaujant gerai prižiūrimu greitkeliu ar miesto gatvėmis, nuo kurių nuvalytas sniegas, tad ir automobilis vartoja mažiau degalų, lėčiau dėvisi jo padangos.

Prognozuoti gebančios sistemos kaip „Suzuki AllGrip“ vertina akceleratoriaus paspaudimą, vairo pasukimo kampą, ratų sukimosi greitį bei kitus faktorius. Tai leidžia iš anksto numatyti slydimą ir papildomus varančiuosius ratus įjungti anksčiau nei automobilis realiai pradeda slysti.

Tokias sistemas turinčiuose automobiliuose vairuotojas dažniausiai gali pasirinkti ir važiavimo režimą – asfaltu, purvinu smėlėtu ruožu, o galbūt sniegu padengtu keliu. Pagal jį pritaikomas ir sistemos veikimas, pavyzdžiui, važiuojant sniego danga ratų prasisukimas minimizuojamas, o purvu, priešingai, ratams leidžiama suktis, kad iš protektoriaus būtų ištaškytas susikaupęs molis.

Daugelyje modelių galima ir rankiniu būdu užblokuoti centrinį diferencialą, pavyzdžiui, važiuojant per apledijusį kiemą ar kitą sunkiau įveikiamą kelią. Taip galima būti šimtu procentų užtikrintam, jog automobilis yra nuolat varomas keturiais ratais ir įkalnėje galios nepritrūks. Tai suteikia visišką universalumą, dabar prieinamą net tokiuose nebrangiuose modeliuose kaip „Suzuki Vitara“ ar „Dacia Duster“.

Naujasis „Mercedes-Benz GLA“ – dar kompaktiškesnis, tačiau erdvesnis

„Mercedes-Benz“ pristatė jau aštuntąjį dabartinės kompaktinių automobilių gamos modelį – naująjį GLA visureigį. Tai – pats mažiausias gamintojo SUV, tačiau jis erdvesnis už savo pirmtaką bei gali būti užsakomas su 4MATIC keturių varančių ratų sistema, moderniais vairavimo asistentais, ekonomiškais varikliais bei naująja išmania informacine sistema „Mercedes-Benz User Experience“ (MBUX).

„Naujasis GLA yra sportiškesnis ir laisvalaikiui skirtas kito SUV modelio „Mercedes-Benz GLB“ brolis. Vokiečiai didžiuojasi, jog naująjį modelį pavyko padaryti kompaktiškesnį, tačiau jo vidus – erdvesnis, tai itin retas atvejis šiuolaikinėje automobilių rinkoje. Be to, GLA montuojamas toks saugumo sistemų rinkinys, kuris anksčiau būdavo tik aukštesnės klasės modeliuose“, – sako oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo Lietuvoje „Silberauto“ lengvųjų automobilių pardavimo vadovas Rolandas Samuolis.

Aukštesnis, bet trumpesnis

„Mercedes-Benz GLA“ interjeras tapo pastebimai erdvesnis, nors išoriniai matmenys pakito minimaliai. Antrosios kartos modelis yra 104 mm aukštesnis už pirmtaką (1 611 mm), tačiau 14 mm trumpesnis. Automobilio plotis be veidrodėlių padidėjo 30 mm, o su jais netgi sumažėjo: vokiečiai inžinieriai sugebėjo automobilį paversti dar kompaktiškesniu ir manevringesniu, kartu padidindami salono erdvę. Tai akivaizdžiai pajus galinės sėdynės keleiviai, kurių kojoms bei pečiams vietos yra kur kas daugiau.

Dėl pakitusių proporcijų vairuotojo bei keleivio sėdėjimo pozicija yra net 14 cm aukščiau nei A klasės modelyje – tai didina komfortą mieste ir matomumą, kuriam didelės įtakos turi ir pakeistos statramsčių pozicijos, vizualiai jie atrodo mažesni ir aplinką vairuotojas mato geriau.

Praktiškumas yra svarbi šio modelio savybė. Jo bagažinės talpa yra 435 l, galinės sėdynės stumdomos 14 cm, o jų atlošo kampas – reguliuojamas. Norint sutalpinti didesnius krovinius, galinė sėdynė standartiškai yra nulenkiama santykiu 40:60, o dvigubas bagažinės dugnas taip pat leidžia saugiai padėti nedidelius objektus.

Moderniausios saugumo sistemos

SUV automobilis išsiskiria vairavimo asistentais – jų skaičius bei efektyvumas prilygsta ne vienam aukštesnės klasės modeliui ir lenkia daugelį kompaktinės klasės konkurentų.

Pasirinkus vairavimo asistentų rinkinį „Driving Assistance Package“, GLA turės šias sistemas: autonominio avarinio stabdymo; aktyvią kartu su navigacijos sistema veikiančią eismo juostos keitimo; aktyvią eismo ženklų atpažinimo, reaguojančią į leistino greičio pasikeitimus; greičio mažinimo artėjant žiedinėms sankryžoms ar staigiems posūkiams; taip pat nematomos zonos, automobilio išlaikymo eismo juostoje bei stabdymo asistentus.

Unikalus ir itin naudingas yra „Pre-Safe® Plus“ paketas, kurio jutikliai gali užfiksuoti artėjantį smūgį į galinę automobilio dalį. Kai tokia rizika tampa labai didelė ir sistema užfiksuoja pernelyg greitai atvažiuojantį kitą automobilį, stovinčio „Mercedes-Benz GLA“ stabdžiai yra aktyvuojami. Tai leidžia išvengti stovinčio automobilio išstūmimo į priešpriešinę eismo juostą ir kitų galimų tragiškų tokio tipo susidūrimo pasekmių. Nutikus bet kokiai avarijai, automatiškai atrakinamos durelės bei perduodamas SOS signalas pagalbos centrui su tikslia įvykio vieta.

Yra ir 4MATIC

GLA yra kompaktinis SUV modelis, tačiau išsiskiria didele variklių gama, kurioje – keturių cilindrų benzininiai bei dyzeliniai motorai, iš jų pats galingiausias yra GLA 35 4MATIC AMG, pasiekiantis 225 kW (306 AG) pajėgumą. Šiuo metu kuriama ir įkraunama hibridinė jėgainė, užtikrinsianti dalinį važiavimą su nuline CO₂ emisija.

Visureigis gali būti komplektuojamas su visų varančių ratų transmisija 4MATIC, o naudodamasis „Dynamic Select“ vairuotojas gali pasirinkti vieną iš jam priimtinų važiavimo režimų. „Eco / Comfort“ režimai standartiškai 80 proc. sukimo momento perduoda į priekinę ašį, o 20 proc. – į galinę. „Sport“ santykis yra 70:30, o bekelės režimo – 50:50.

Perdavimo santykiai gali kisti pagal realią situaciją: stabdymą, akceleraciją, įkalnės statumą, kelio dangą ir kitus kintamuosius, kuriuos kiekvieną akimirką stebi ir vertina „Mercedes-Benz“ sukimo momento paskirstymo sistema.

Komfortas ilgose kelionėse

Kompaktiškas modelis pasižymi aukštu komfortu važiuojant dideliu greičiu. Puikų akustinį komfortą užtikrina itin mažas oro pasipriešinimo koeficientas – cd yra mažesnis nei daugelio visureigių (vos 0,28).

Komfortą užtikrina ir automobilio elementai, įprastai montuojami aukštesnės klasės modeliuose. Priekinėje ašyje naudojama daugiasvirtė „MacPherson“ tipo pakaba su svorį mažinančio aliuminio elementais, tai leidžia pasiekti puikų santykį tarp valdymo savybių, vairavimo tikslumo, saugumo, ekonomiškumo ir kelionės komforto.

Automobilyje gali būti montuojami itin ryškūs „Multibeam LED“ žibintai – LED (šviesos išlydžio diodų) tolimosios ir artimosios šviesos. Papildomai užsakomas ir „Energizing“ komforto paketas su įvairiais automatiniais muzikos, apšvietimo bei masažo parinkimais pagal vairuotojo nuotaiką.

Naujasis „Mercedes-Benz GLA“ Lietuvoje pasirodys 2020 m. pavasarį.