Rekordinė nuolaida – visureigiui

Neseniai rašėme, jog šiuolaikiniai krosoveriai pamažu iš rinkos išstumia tikruosius visureigius – pravažumo etalonus, turinčius keturis varančius ratus, aukštą prošvaisą bei rėminę konstrukciją. Jų populiarumui nedidėjant, kainos taip pat neauga, o kartais krenta iki labai žemo lygio.

Konkretus pavyzdys, praėjusią savaitę atsiradęs Motorsniper.lt tinklalapyje – „SsangYong Rexton“. Šis naujas visureigis Vilniuje esančiame „JMA centre“ parduodamas su 35 procentų nuolaida: vietoje pradinės 33 990 Eur kainos beliko 22 000. Tai – didžiausia kada Motorsniper.lt tinklalapyje pasirodžiusi procentais išreikšta nuolaida.

Ką gauname už tokią sumą? Tikrą rėminės konstrukcijos visureigį, turintį dyzelinį 154 AG variklį ir automatinę greičių dėžę su pažemintų pavarų funkcija. Jis varomas keturiais ratais bei turi 250 mm prošvaisą – vieną didžiausių savo segmente. Be to, „Rexton“ gali traukti net iki 2 600 kg sveriančią priekabą. Tarsi viso to būtų negana, „Rexton“ siūlo septynias sėdimas vietas.

Sakysite, „SsangYong“ yra nepatikimi korėjietiški automobiliai? Gamintojas pasiryžęs tokį įsitikinimą paneigti, nes „Rexton“ visureigiui suteikia penkių metų garantiją be ridos apribojimo.

„JMA centro“ parduodamas „Rexton“ gali pasigirti gausia įranga, nes turi aukščiausią „Quartz“ komplektaciją: atstumo jutiklių sistema, tempomatu, laisvų rankų įranga „Bluetooth“, šildomomis sėdynėmis ir vairu, LED dieniniais žibintais, R18 lengvojo lydinio ratlankiais ir t.t. Viskas, ko reikia tikram visureigiui, tik už… „Opel Astra“ kainą.

Jeigu nuolaidos dydį vertintume pagal didžiausią sumą, tuomet nugalėtų 15 250 Eur pigiau nei kainoraštyje parduodamas „Jaguar XE S“. Vilniaus „Inchcape Motors“ salone parduodamas britiškas automobilis turi aukščiausią „S“ komplektaciją ir net 340 AG išvystantį variklį. Tokio modelio kaina kainoraštyje – 69 758 Eur, tuo tarpu Motorsniper.lt skelbime – 54 500 Eur.

Daugiau nei 20 proc. siekiančios nuolaidos paprastai suteikiamos brangesniems, pusšimtį tūkstančio eurų kainuojantiems automobiliams – Motorsniper.lt šiuo metu parduodami keli „Audi A6“ su 25 proc. (14 tūkst. Eur) bei 23 proc. (12 tūkst. Eur) nuolaidomis, „Toyota Land Cruiser“ su 23 proc. (12 tūkst. Eur) nuolaida, o prieš kelias savaites paskelbtas net 30 proc. pigiau parduodamas „Volkswagen CC“ (pradinė kaina – 42 665 Eur, pardavimo – 29 900 Eur) savo pirkėja surado labai greitai.

Tikrųjų visureigių skaičius mažėja. Kainos – irgi

Prieš dvi dešimtis metų lengvųjų asmeninės paskirties automobilių rinkoje buvo vos kelių skirtingų kėbulų modeliai: hečbekai, sedanai, universalai bei nišiniai kaip visureigiai, kupė ar kabrioletai. Šiandien jų – gerokai daugiau, o visureigiu (arba moderniai – krosoveriu) gali būti pavadintas kone kas trečias automobilis.

Krosoveris iš esmės yra tradicinio hečbeko ir visureigio hibridas: žvelgiant iš išorės, tai nedidelis automobilis, tačiau viduje yra erdvus, o padidinta prošvaisa leidžia dar ir mėgautis geresniu pravažumu. Vis tik daugelis krosoverių yra varomi dviem ratais bei pravažumo savybėmis toli gražu neprilygsta tikriesiems visureigiams, kurie šiandien pagrįstai vadinami nykstančia rūšimi ir, jeigu būtų gyvūnai, juos rastume Raudonojoje knygoje.

Vienas legendinių visureigių, gaminamų jau daugiau nei pusę amžiaus, yra „Toyota Land Cruiser“. Tai yra automobilis, turintis visas tikrojo visureigio savybes: aukštą prošvaisą (daugiau nei 220 mm, priklausomai nuo modifikacijos), rėminę konstrukciją bei blokuojamus diferencialus. Šių trijų dalykų sąjunga užtikrina itin didelį pravažumą.

Pastarosios „Land Cruiser“ kartos pamažu eina link „premium“ segmento visureigio, tačiau „Toyota“ nepamiršta šio automobilio šaknų: jis turi moderniausias gamintojo siūlomas pravažumo bekelėje sistemas ir vienas geriausių – visoje rinkoje.

Kas be ko, tokie visureigiai kainuoja daugiau už tradicinius hečbekus ar moderniuosius krosoverius. Tačiau kartais jų kainos gali maloniai nustebinti: pavyzdžiui, Motorsniper.lt „Toyota Land Cruiser“ parduodamas net su 23 proc. nuolaida – vietoje pradinės 54 402 Eur kainos beliko tik 42 000. Tai – nežymiai daugiau, nei tektų sumokėti už gerą krosoverį.

Motorsniper.lt parduodamas visureigis turi dyzelinį 175 AG išvystantį variklį, automatinę pavarų dėžę, tačiau yra „demo“ (bandomasis) automobilis, tad jo rida – 9 tūkst. km. Tačiau taip mažai naudotą „Land Cruiser“ su tokia nuolaida daugiau vargu ar kur rasite.

Jeigu jus žavi tik aukštesnė sėdėjimo pozicija, tačiau pravažumas nėra toks aktualus, mažesniųjų visureigių brolių – krosoverių, – pasirinkimo Motorsniper.lt taipogi netrūksta. Čia šviežiai įkelta hibridinė „Lexus“ pažiba – NX300h. Prabangią „Business“ komplektaciją turintis krosoveris parduodamas už 42 tūkst. eurų, kai pradinė – 49 tūkst. Tai – taip pat „demo“ automobilis, tad jis jau įveikęs 15 tūkst. kilometrų.

Dar vienas „demo“ automobilis, parduodamas itin patrauklia kaina, yra „Mitsubishi“ salone. Vietoje pradinės 34 tūkst. eurų kainos čia beliko… 26 500 Eur. Suteikiama nuolaida – 23 proc., o automobilis įveikęs 11 tūkst. kilometrų.

„Honda“ taip pat turi ką pasiūlyti. Vienas populiariausių vidutinio dydžio krosoverių CR-V „Honda“ atstovybėje parduodamas vos už 20 800 eurų. Jis turi benzininį 155 AG išvystantį variklį, mechaninę pavarų dėžę ir „Comfort“ komplektaciją.

Sportiški automobiliai grįžta į rinką

Galingų automobilių entuziastai pastarąjį dešimtmetį turėjo pagrindo nerimauti: santykinai galingus, greitus ir nebrangius hečbekus gaminę prancūzai, japonai ar vokiečiai šio tūkstantmečio pradžioje vienas po kito stabdė vadinamųjų „karštųjų hečbekų“ gamybą motyvuodami kaštų taupymu.

Tai nėra melas: pinigus automobilių gamintojams uždirba populiarūs automobiliai, o ne itin greiti, galingi ir išskirtiniai, kurių kūrimui reikalingi dideli resursai, tačiau pelno marža – maža. Tačiau pastaraisiais metais „karštieji hečbekai“ grįžta į gatves nugalėję visas ekologines normas, prieš du dešimtmečius svarstytus fizikos dėsnius ir nepraktiškumą.

Šiandien hečbekas gali pasigirti tokiais techniniais duomenimis, kurie prieš du dešimtmečius būtų laikyti nesuvokiamais arba įgyvendinamais tik labai dideliuose automobiliuose. Pavyzdžiui, „SEAT Leon Cupra“ išvysto 300 AG ir 380 Nm, nors turi vos 2,0 l darbinio tūrio variklį. Tai priekiniais ratais varomas hečbekas, tačiau tai netrukdo nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėti per mažiau nei 6 sekundes bei pasiekti didžiausią 250 km/val. greitį.

Tai yra vienas greičiausių priekiniais ratais varomų automobilių legendinėje Vokietijos Niurburgringo trasoje, kurį lenkia tik trys tą pačią varomųjų ratų komponuotę turintys automobiliai. Vienas jų, „Honda Civic Type-R“, parduodamas Motorsniper.lt tinklalapyje Vilniuje.

Kadangi automobilis parduodamas Motorsniper.lt, tai sufleruoja viena – jis kainuoja mažiau nei parašyta kainoraštyje. Ta kaina yra…  34 320 Eur. Atrodo, daugokai, kaip už „civicą“? Tačiau kainoraštyje toks modelis kainuoja net 37 840 Eur. Už kokius nuopelnus „Type-R“ ženkliuką turintis automobilis yra toks brangus?

Po kapotu jis turi 2,0 l darbinio tūrio benzininį variklį su turbina, kuris išvysto 310 AG. Praėjusio šimtmečio pabaigoje inžinieriai teigė, jog riba priekiniais ratais varomiems automobiliams yra apie 250 AG – peržengus šią kartelę, jie neva taptų sunkiai valdomi ir tolesnis galios didėjimas nebėra efektyvus. Panašu, kad tuometiniai specialistai neįvertino šiuolaikinių inžinierių gabumų ir padangų tobulėjimo, nes šį fizikos dėsnį jau paneigė daug gamintojų.

4,39 m ilgio hečbekas ne tik atrodo įspūdingai, bet ir iki 100 km/val. įsibėgėja per 5,7 sek. Tai mažiau laiko, nei jūs užtrukote skaitydami šią pastraipą.

Didžiausias pasiekiamas jo greitis yra apribotas elektroniniu ribotuvu ir siekia 270 km/val. Tačiau tai nėra tik greitkeliams ir lenktynių trasoms skirtas automobilis – didžiausią sukimo momentą, 400 Nm, „Civic Type-R“ pasiekia ties 2 500-4 500 variklio apsisukimų per minutę, tad yra itin dinamiškas ir mieste.

Be to, tai ir praktiškas automobilis: jo bagažinėje telpa net 498 l krovinio, o nulenkus galines sėdynes – 1 214 l. Su mechanine dėže pasiekiamos vidutinės degalų sąnaudos – 7,3 l/100 km.

Tokie skelbimai kaip šis pasirodo nedažnai ir paprastai ilgą laiką ieško pirkėjo. Juk daugelis žmonių už tokią pinigų sumą mieliau rinksis neblogai įrengtą „Volkswagen Passat“ ar padidinto pravažumo „KIA Sportage“. Tačiau tikriems vairavimo entuziastams toks pasiūlymas – aukso grynuolis.

Nors kelių būklė gerėja, padidinto pravažumo automobilių daugėja

Visame pasaulyje populiarėja padidinto pravažumo automobiliai, vadinamieji krosoveriai, o labiausiai tokio tipo transporto priemonių pardavimų augimas matomas Europoje. Ironiška, kad kelių būklei vis gerėjant, o transporto priemonių kiekiui didėjant, žmonės renkasi vis prastesniems keliams skirtus ir vis didesnius automobilius.

Senajame žemyne padidinto pravažumo krosoverių pardavimai 2016-aisiais augo net 29 procentais, kai visa naujų automobilių rinka ūgtelėjo 6,2 proc. Daugeliui jų pirkėjų neaktualu, kiek varomų ratų turi automobilis ar kokia jo prošvaisa – svarbu, kad sėdėjimo pozicija aukšta, o salone – erdvu. Tad daugelis šiuolaikinių padidinto pravažumo automobilių nė iš tolo nėra panašūs į tikruosius visureigius, kurie šiandien būriuojasi po pikapo kėbulu.

Kaina yra ne mažiau keistas dalykas – juk krosoveriai yra brangesni už tradicinius hečbekus ar universalus, tačiau pardavimų augimas įrodo, kad kaina nėra pagrindinis padidinto pravažumo automobilio pasirinkimo kriterijus.

Vis tik kartais ir krosoveriai gali kainuoti ne daugiau nei eiliniai hečbekai.Motorsniper.lt reguliariai atnaujinami automobilių su nuolaidomis skelbimai, o praėjusią savaitę kraitis pasipildė keliais prabangiais vokiškais krosoveriais.

Vienas jų – buvęs bandomasis, vadinamasis „demo“, „Audi Q5“. Tačiau nuvažiavęs jis vos porą tūkstančių kilometrų, o parduodamas su 17 proc. nuolaida – vietoje oficialiame kainoraštyje nurodytos 55 tūkst. Eur sumos Motorsniper.lt „Audi Q5“ parduodamas už 45 tūkst. Eur. Kadangi tai „demo“ automobilis, jo komplektacija yra įspūdinga: 2.0 TDI 190 AG variklis, automatinė pavarų dėžė, „quattro“ keturių varančių ratų sistema, R18 lengvojo lydinio ratlankiai, specialūs šilumą izoliuojantys stiklai, MMI radijo sistema su 7 colių ekranu ir 8 garsiakalbiais, 3-ų zonų klimato kontrolės sistema, belaidis telefono įkrovimas, šildomos sėdynės, elektra atidaromas bagažinės dangtis, susidūrimo prevencijos sistema „Audi pre sense city“, odiniai sėdynių apmušalai ir t.t. Šio išskirtinio pasiūlymo autorius – Kaune įsikūrusi UAB „Autojuta“.

Tuo tarpu Vilniuje parduodami du nauji BMW X3 automobiliai. Abiejų kilometražas – 0 km. Vienas jų parduodamas su 20 proc. nuolaida, kitas – 21 proc. (atitinkamai 44 tūkst. vietoje 55 tūkst. ir 40 tūkst. vietoje 50 tūkst. Eur).

Pradėkime nuo pigesniojo. Tai – benzininį variklį (184 AG), keturių varančių ratų sistemą „xDrive“ ir automatinę pavarų dėžę turintis BMW X3. Jis turi odinį saloną, elektra valdomą bagažinę, šildomas sėdynes, R17 skersmens ratlankius, „Bi-Xenon“ žibintus, navigacinę sistemą, atstumo jutiklius, „Service inclusive“ garantiją (nemokamas alyvos keitimas 5 metus arba 100 000 km) ir t.t. Galutinė tokio automobilio kaina – 39 900 Eur.

Brangesnis BMW X3 yra sukomplektuotas labai panašiai, tačiau turi kelis esminius skirtumus: dyzelinį variklį (190 AG), R18 skersmens ratlankius, galinio vaizdo kamerą, medžio apdailą interjere, šildomą vairą, automatinį ilgų/trumpų šviesų perjungimą ir dar kelias funkcijas. Be to, jo pagaminimo data yra 2017-ieji, kai benzininio BMW X3 – 2016 metai. Kaina už šiuos privalumus – kiek daugiau nei 4 tūkst. Eur aukštesnė, 44 020 Eur.

Krosoveriai su nuolaidomis išparduodami gana greitai, tad šie puikūs pasiūlymai Motorsniper.lt tinklalapyje greičiausiai neužsibus. Tačiau kiekvieną dieną jų atsiranda naujų, o apie juos sužinoti geriausia užsiprenumeravus naujienlaiškį – tą padaryti galima puslapio apačioje.

Maži automobiliai verti būti populiariais

Automobilių skaičius gatvėse didėja tiek Lietuvoje, tiek visoje Europoje. Jie tampa vis didesni, erdvesni ir komfortiškesni, tad jeigu prieš 20 metų apie naujų „Volkswagen Polo“ pirkimą mąstydavo nebent įmonių vadovai (nes jie pigūs ir tinka važinėti vadybininkams) arba pavieniai žmonės, automobilį naudojantys tik sau. Šiandien situacija kita – nieko nenustebins į naują „Volkswagen Polo“ sutelpanti trijų ar keturių asmenų šeimyna. Priežastis paprasta – šiandieninis „Polo“ dydžiu praktiškai prilygsta prieš du dešimtmečius buvusiam aukštesnės klasės „Volkswagen Golf“, o komfortu įj dar ir lenkia.

Dėl šios priežasties tokių nedidelių automobilių segmentas pastoviai auga. Jie idealiai tinka manevravimui siaurose didmiesčių gatvėse, o prireikus nuvažiuoti kelis šimtus kilometrų užmiestyje, nesukelia diskomforto.

Mažų automobilių segmentas taip pat pastoviai plečiasi: nėra gamintojo, savo gamoje neturinčio miestui pritaikyto modelio. Netgi ir labai prabangių automobilių gamintojai kartais surizikuoja ir pristato miestui pritaikytas transporto priemones – pavyzdžiui, „Aston Martin Cygnet“, kuris iš esmės buvo „Toyota iQ“, tik apvilktas elegantiškais britiškais rūbais.

Lietuvoje stovėjimo vietų trūkumą jaučia retas gyventojas, tad ir maži automobiliai (vadinamojo B segmento) čia nėra itin populiarūs: juos lenkia tiek kompaktinės klasės (C segmento) modeliai, didelių automobilių (D segmento), krosoveriai ir t.t. Neretai žmonės, galintys įpirkti naują ir nedidelį miesto automobilį, verčiau renkasi penkių-septynių metų amžiaus prabangesnį ir didesnį modelį, kainuojantį tiek pat, nors jo išlaikymas per metus kišenę drasko kur kas smarkiau.

Mažų automobilių kainos patraukliai atrodo ne tik kainoraščiuose: jiems kartais taikomos įvairios akcijos, kurios paverčia kainas tiesiog juokingomis. Pavyzdžiui, Motorsniper.lt tinklalapyje šiuo metu parduodamas 1,2 l darbinio tūrio benzininį variklį turintis „Fiat 500“. Naujų „Fiat“ automobilių kainoraštyje 69 AG išvystantį variklį ir mechaninę pavarų dėžę turintis stilingasis italas kainuoja 14 400 Eur, tačiau Motorsniper.lt esančio modelio kaina – 11 990 Eur. Tai – net 17 proc. nuolaida.

Ne ką mažesnė nuolaida, 16 proc., siūloma ir naujam „Toyota Yaris“. 2017-ųjų Ženevos automobilių parodoje pristatomas naujos kartos „Yaris“, tad „Toyota“ tuština sandėlius ir dabartinės kartos patikimumu pasižyminčius miesto mažylius galima įsigyti už nedidelę kainą. Motorsniper.lt su nuolaida parduodami net keli „Yaris“ turi 1,3 l darbinio tūrio benzininį variklį (99 AG), automatinę pavarų dėžę, 4/5 durų kėbulą ir 0 kilometrų ridą. O kaina – 13 374 Eur, arba 16 proc. mažiau nei kainoraštyje.

Gerų pasiūlymų netrūksta ir prabangių automobilių sektoriuje. Žinoma, prabangių miestui sukurtų modelių. Šio segmento žvaigždė – A klasės „Mercedes-Benz“. Išskirtinį komfortą ir kokybę galintis pasiūlyti „Mercedes-Benz“ su 1,6 l darbinio tūrio benzininiu varikliu Motorsniper.lt parduodamas su 15 proc. nuolaida: vietoje pradinės 31 756 Eur kainos beliko 26 993 Eur. Juodas „Mercedes-Benz“ ne tik turi automatinę pavarų dėžę, bet ir gali pasigirti turtinga komplektacija: hečbekas turi atstumų jutiklius priekyje ir gale, atbulinio vaizdo kamerą, juodos spalvos medžiaginį saloną, oda aptrauktą vairą, susidūrimo prevencijos sistemą, itin ryškius LED priekinius žibintus, šildomas priekines sėdynes ir daug kitų privalumų.

Tai – tik keli pasiūlymai iš kelių dešimčių, patalpintų Motorsniper.lt. Čia nuolat pildomi visų Lietuvoje ir Latvijoje su nuolaidomis parduodamų automobilių pasiūlymai: tinklalapyje galima rasti ir daug šiame straipsnyje minimų miesto mažylių, ir prabangių sedanų, ir pikapų, ir kitų tipų transporto priemonių.

Hibridinių automobilių populiarumas auga

Du ar daugiau variklių turintys automobiliai, vadinami hibridiniais, populiarėja. Įtakos tam turi daug veiksnių, pradedant ekologija ir baigiant praktiškumu. Tačiau bene didžiausią įtaką tokioms nedidelėms rinkoms kaip Lietuva turi kaina. Ir šioje srityje hibridiniai automobiliai pastaraisiais metais padarė didelį proveržį.

Pirmasis serijinės gamybos hibridinis automobilis „Toyota Prius“ debiutavo dar praėjusiame šimtmetyje. „Toyota“ ilgai dirbo, kol įtikino žmones pirkti tokio tipo automobilius: netrūko abejojančių jų ekologija, patikimumu ir eksploatacijos pigumu, tačiau „Prius“ populiarėjo. Praėjusiame dešimtmetyje netgi tapo mada turėti „Prius“ – tai reiškė, kad jo vairuotojas ekologiškas ir galvoja apie švarią planetą bei ateitį. Prie tokios mados atsiradimo nemažai prisidėjo ir Holivudo žvaigždės, prabangius sedanus keitusios į mažyčius „Prius“ hečbekus.

Prieš dešimtmetį drąsiau eksperimentuoti hibridinių automobilių segmente pradėjo ne tik „Toyota“ ir jos prabangių automobilių koncernas „Lexus“, bet ir kiti gamintojai. Konkurencija paskatino tik dar spartesnį tobulėjimą ir šiandien jau kone kiekvienas gamintojas savo gamoje turi bent vieną hibridinį automobilį.

Konkurencija paskatino ne tik hibridinės technologijos tobulėjimą, bet ir kaštų taupymą. Šiandieniniai hibridiniai automobiliai pasižymi ne tik itin mažomis degalų sąnaudomis, galimybe ilgą atstumą keliauti vien elektra, bet ir palyginti nedidele kaina.

Kai hibridiniai automobiliai atsirado rinkoje, jie buvo gerokai brangesni už tradicines transporto priemones, turinčias tik vidaus degimo variklį. Dėl to atsirado daug žmonių, teigiančių, jog hibridinės transporto priemonės pirkimas yra finansiškai nenaudingas: mažesnės degalų sąnaudos nekompensuoja kainų skirtumo, sumokamo už hibridinį automobilį. Ir jie buvo teisūs.

Pastaraisiais metais situacija pasikeitė: hibridinių automobilių kainos krito. Šiandien nieko nestebina hibridinis „Toyota Auris“, kainuojantis tiek pat, kiek dyzelinu varomas „Auris“. O kai kurie su nuolaidomis parduodami automobiliai savo kainomis gali lygintis ir su benzininiais.

Tokių pavyzdžių netrūksta Motorsniper.lt tinklalapyje: čia parduodami keli „Toyota Auris“ bei „Lexus IS“ automobiliai, kurių kainas išvydus gali kilti klausimas, ar čia tikrai hibridiniai aukščiausią komplektaciją turintys modeliai.

Pavyzdžiui, „Luxury“ komplektacijos „Toyota Auris“ Panevėžyje įsikūrusioje gamintojo atstovybėje „Auresa“ parduodamas net su 19 proc. nuolaida – už 21 900 Eur, nors standartiniame kainoraštyje didesnė suma įrašyta prie analogišką komplektaciją turinčio benzininio „Auris“.

„Lexus IS300h“ Vilniaus atstovybėje „Mototoja“ parduodamas taip pat su 19 proc. nuolaida: „Executive Plus“ įrangą turintis baltos spalvos prabangus sedanas kainuoja 39 790 Eur – daugiau nei 9 tūkst. mažiau nei kainoraštyje.

Tačiau praėjusią savaitę Motorsniper.lt pasirodęs parduodamas su nuolaida „Toyota Prius“ pagerino hibridinių nuolaidų rekordus. „Active“ komplektaciją turintis automobilis parduodamas už 24 130 Eur – tai net 21 proc. mažiau nei kainoraštyje nurodyta suma.

Tinkamas metas pirkti sedanus

Automobilių kėbulų tipai evoliucionuoja: pardavimų stabilumu Europoje gali pasigirti tik nedideli hečbekai, itin populiarūs Pietų Europoje. Tuo tarpu Vidurio bei Šiaurės Europoje vis populiaresni tampa krosoveriai – padidinto pravažumo hečbekai, o tradicinių sedanų populiarumas pamažu menksta.

Automobilių gamintojai, kurių pagrindinė rinka yra Europa, tokias tendencijas suvokia ir daugiau dėmesio skiria universalų, hečbekų bei krosoverių gamybai, sedanus palikdami Šiaurės Amerikai bei Kinijai. Šiandien nėra nei vieno didelio gamintojo Europoje, kuris savo gamoje neturėtų padidinto pravažumo automobilio.

Dėl mažėjančio sedanų populiarumo šių modelių įsigijimas Europoje tampa lengvesnis: juos galima įsigyti su itin geromis nuolaidomis. Nors Lietuvos naujų automobilių rinkoje vyraujančios tendencijos nuo Europos atsilieka, Motorsniper.lt tinklalapyje atsirandantys skelbimai liudija, kad tas atsilikimas – nedidelis.

Tinklalapiui startavus, netrukus jame atsirado keli UAB „Autojuta“ parduodami „Audi“ automobiliai. Pavyzdžiui, 1.8 TFSI variklį turintį „Audi A6“ buvo galima įsigyti net su 25 proc. nuolaida (kainoraštyje toks automobilis būtų kainavęs 54 tūkst. Eur, tuo tarpu Motorsniper.lt buvo parduodamas už 40 tūkst.).

Tačiau praėjusią savaitę pasirodę automobiliai su nuolaidomis viršijo visus rekordus. O didžiausios nuolaidos – būtent sedano kėbulą turintiems automobiliams.

Vilniuje įsikūrusi „Volkswagen“ bei „Audi“ atstovybė „Moller auto“ parduoda „Volkswagen CC“. 2.0 TDI variklį bei automatinę pavarų dėžę turintis automobilis kainuoja 42 665 Eur, tačiau Motorsniper.lt jis parduodamas su 30 proc. nuolaida – už 29 900 Eur. Už tokią nuolaidą dar ir butas mažesniame Lietuvos mieste išeitų.

Tokio dydžio nuolaidoms atsirasti prireikia kelių kintamųjų. Vienas jų – automobilio buvimas salono ekspozicijoje. Kelis mėnesius salone pabuvę automobiliai netampa blogi, tačiau paprastai parduodami pigiau nei tie, kurie gaminami nuo nulio. Antra priežastis – naujo modelio pasirodymas. „Volkswagen“ jau kurį laiką anonsuoja, kad kovo mėnesį vyksiančioje Ženevos automobilių parodoje pristatys naują flagmaną, kuris vadinsis „Arteon“. Jis pakeis dabartinį prabangiausią „Volkswagen“ automobilį Europoje – CC. Tai reiškia, kad visi CC modeliai artimiausiu metu bus parduodami jiems taikant neblogas nuolaidas, o kai kuriuos, pabuvusius ekspozicijoje, galima įsigyti ir dešimčia tūkstančių eurų pigiau.

Tai – ne vienintelė naujiena „sedanų su nuolaidomis“ rinkoje. Vilniuje įsikūrusi „Toyota“ bei „Lexus“ atstovybė „Mototoja“ Motorsniper.lt parduoda du automobilius, kurių kainos taip pat ženkliai skiriasi nuo deklaruojamų kainoraštyje. „Lexus IS300h“ su pačia prabangiausia „Executive Plus“ komplektacija parduodamas su 16 proc. nuolaida – už 41 093 Eur. Kainoraštyje ties analogišku automobiliu šviečia net 8 tūkst. eurų didesnė suma.

Kitas „Mototoja“ parduodamas modelis, „Toyota Avensis“, parduodamas taip pat su 16 proc. nuolaida – 1,8 l darbinio tūrio benzininį variklį ir automatinę pavarų dėžę turintį automobilį įsigyti galima už 21 860 Eur, o kainoraštyje nurodyta kaina – daugiau nei 26 tūkst. Eur. Abiejų modelių nuolaidų priežastis – trumpas pabuvojimas ekspozicijoje. Prie „Lexus IS“ pigimo taip pat prisideda šio modelio atnaujinimas – žiemą IS sulaukė vadinamojo „facelift‘o“, kuris pavasarį turėtų atkeliauti į Lietuvos atstovybes.

Sedanų su didelėmis nuolaidomis rinkoje tai – dar ne viskas. Praėjusią savaitę „Inchcape Motors“ pranešė apie parduodamą „Jaguar XE-S“ – patį galingiausią XE serijos sedaną. 340 AG išvystantį variklį, automatinę pavarų dėžę ir aukščiausią „S“ įrangą turintis „Jaguar“ parduodamas net su 22 proc. nuolaida: vietoje pradinės 69 758 Eur kainos beliko 54 500 Eur.

Automobiliai su nuolaidomis Motorsniper.lt tinklalapyje atnaujinami kiekvieną dieną, tad norint jų nepraleisti, geriausia užsiprenumeruoti naujienlaiškį – taip geriausi pasiūlymai el. paštu pasieks vos pasirodę.

Lietuvoje startavo tinklalapis, padėsiantis sutaupyti perkant naują automobilį

Lietuvos naujų automobilių rinka nežiba ne tik lyginant su Europos Sąjungos valstybėmis, bet ir su kaimynėmis – atsiliekame tiek nuo latvių, tiek nuo estų. Kaip priežastį, kodėl neperka naujų automobilų, daugelis vairuotojų įvardija aukštą kainą. Šią nuomonę pakeisti pasiryžęs 2017-aisiais šalyje startavęs tinklalapis – Motorsniper.lt.

Jo misija – padėti žmonėms įsigyti naujus automobilius pigiau. Tinklalapyje yra talpinami parduodamų naujų automobilių skelbimai su nuolaidomis. Visi jie – iš oficialių atstovybių, tad pardavėjai yra šimtu procentų patikimi, o jų pateikiamos nuolaidos kartais siekia dešimtis procentų.

Priežastys parduoti pigiau

„Bet kuris daiktas, pritaikius tinkamą momentą, gali būti nupirktas už mažesnę nei rinkos kainą. Norėdami pigiau įsigyti drabužių, laukiame sezono pabaigos išpardavimų. Ilgo galiojimo maisto produktus taip pat galime pirkti tuomet, kai jie nukainojami. Lygiai taip pat ir automobilių versle – kartais jie parduodami pigiau nei parašyta kainoraštyje. Mūsų tikslas – padėti klientams rasti automobilius su nuolaidomis“, – apie projekto misiją pasakojo idėjos autorius Nerijus Alška.

Prekybos salonai reguliariai parduoda ekspozicijoje stovėjusius automobilius, kartais rengiami sandėlių išpardavimai, ypatingai prieš pasirodant naujam modeliui.

Pavyzdžiui, šiuo metu ruošiamasi naujos kartos „SEAT Ibiza“ debiutui, tad kai kurie dabartiniai modeliai parduodami su tūkstančius eurų siekiančiomis nuolaidomis. Gamintojas siekia kuo greičiau ištuštinti visas turimas atsargas ir atlaisvinti vietą sandėliuose naujiems modeliams. Panaši kainodara šiuo metu taikoma ir „Opel Insignia“, „Peugeot 5008“ ir kitų markių automobiliams, tačiau ji tęsis tik kelis mėnesius – iki rinką pasieks naujas modelis.

Ekspozicijoje kelis mėnesius pabuvę modeliai taip pat parduodami su įspūdingomis nuolaidomis: šiuo metu Motorsniper.lt skelbiamas net su 25 proc. nuolaida parduodamas „Audi A6“. 180 AG išvystantį 1.8 TFSI variklį bei automatinę pavarų dėžę turintį modelį galima įsigyti už 40 500 Eur, kai tokio paties automobilio vertė kainoraštyje – 54 360 Eur.

Ne vieną automobilį su 15 proc. ir daugiau siekiančiomis nuolaidomis parduoda vienintelis „Mercedes-Benz“ atstovas Lietuvoje „Silberauto“: čia galima rasti ir C, ir E klasės išparduodamų prabangių vokiškų sedanų.

Tokie automobiliai su nuolaidomis parduodami itin greit – retas kuris jų prekyboje išbūna daugiau nei savaitę.

Bandomieji automobiliai taip pat niekur nedingsta – juos, įveikusius keletą tūkstančių kilometrų, paprastai galima nupirkti už dvidešimt ar daugiau procentų mažesnę nei visiškai naujo kainą. Bandomųjų („demo“) automobilių komplektacija paprastai būna aukščiausia, varikliai – galingiausi, tad šių modelių paklausa gamintojų atstovai nesiskundžia.

Norint nepražiopsoti parduodamo „demo“ automobilio pasiūlymo, reikia reguliariai vartyti atstovybių tinklalapius ir domėtis naujų modelių pasirodymu. Motorsniper.lt visus tokius pasiūlymus siūlo peržiūrėti vienoje vietoje.

Verta dairytis į kitus miestus

Daugiausia naujų automobilių nuperkama Vilniuje, tačiau N. Alška pataria naujos transporto priemonės ieškantiems sostinės gyventojams žvelgti plačiau – gerų pasiūlymų galima rasti ir Kaune, Alytuje ar kituose miestuose. Analogiškai ir kitų miestų gyventojai turėtų žvelgti plačiau.

„Aš pats prieš kelis metus pirkau naują „Toyota“ automobilį iš Šiauliuose įsikūrusios atstovybės. Nors nauji automobiliai visur pardavinėjami vienodi, tačiau išpardavimai skiriasi. Tuomet Šiauliuose kaip tik buvo išparduodami ekspozicijoje buvę automobiliai ir mano norimas kainavo 2 tūkstančiais eurų mažiau – dėl tokios sumos tikrai verta sugaišti pusdienį ir nuvažiuoti kelis šimtus kilometrų“, – prisiminė N. Alška.

Konkrečių pavyzdžių netrūksta ir Motorsniper.lt: jau minėta „Audi A6 1.8 TFSI“ su 25 proc. nuolaida parduodama būtent Kaune, „Autojuta“ salone. Panevėžyje įsikūrusi „Toyota“ atstovybė „Auresa“ su 19 proc. nuolaida parduoda „Toyota Auris HSD“: hibridinis modelis su aukščiausio lygio „Luxury“ komplektacija kainuoja 21 900 Eur, nors kainoraštyje ties šiuo modeliu įrašyta 27 150 Eur suma. Automobilio rida – 9 kilometrai.

Verslininkas turi patirties perkant naujus automobilius užsienyje, tad ir Motorsniper.lt neapsiriboja tik Lietuva – čia galima rasti ir Latvijos salonuose parduodamus automobilius. Valiuta kaimyninėje šalyje – ta pati, tad automobilių kainas ir nuolaidas galima adekvačiai palyginti bei išsirinkti geriausią variantą.