Automatinių pavarų dėžių mitai ir realybė

Žmonės kartais jaučia priešiškumą automatinėms pavarų dėžėms, nes jos „neekonomiškos“, „nepatvarios“, „nepatogios“ ir t.t. Tačiau kone visi tokie argumentai yra neteisingi ir vienintelis automatinių pavarų dėžių minusas, lyginant su mechaninėmis, yra kaina.

Lyginant naujų automobilių kainoraščius, automatinę pavarų dėžę turintis modelis kainuos 1-2 tūkst. eurų daugiau nei turintis mechaninę. Tačiau tai yra vienintelis jų minusas.

Automatinės pavarų dėžės, vertinant pagal degalų suvartojimą, neretai lenkia mechanines – tą patvirtino jau ne vienas gamintojas. Jų patikimumą galima kvestionuoti – tikėtina, kad 300 tūkstančių kilometrų įveikusiame automobilyje įmontuota automatinė pavarų dėžė bus arčiau „mirties“ ribos nei analogišką ridą turinti mechaninė. Tačiau ar tai labai svarbu renkantis naują automobilį, kurių daugelis naudojami iki 150-200 tūkst. kilometrų? Juolab kad paprastai automobiliams taikoma 5 metų garantija.

Patogumas, įpročiai ir kiti nuo vairuotojo priklausantys niuansai yra psichologiniai: pripratus prie mechaninės, adaptacija prie „automato“ gali nepatikti pirmas kelias savaites, tačiau po poros mėnesių automatinės pavarų dėžės suteikiamas komforto lygis tampa įprastu ir jo grąžinti į rankinės dėžės lygį mažai kam norisi.

Tad nenuostabu, jog automatinės pavarų dėžės populiarėja. Jos vis dažniau montuojamos net į mažyčius miesto automobilius, nes yra itin patogios mieste. Praėjusią savaitę Motorsniper.lt atsiradusiuose naujuose skelbimuose dominavo būtent automatines pavarų dėžes turintys automobiliai.

Vienas jų – idealus lietuviškoms sąlygoms pritaikytas miesto automobilis „Peugeot 208“. Jis turi 1,2 l benzininį variklį (110 AG), automatinę pavarų dėžę, šildomas priekines sėdynes ir šoninius veidrodėlius, galinius statymo jutiklius, lengvojo lydinio ratlankius ir kt. Ir visa tai – už 16 tūkst. eurų.

Kitas pavyzdys – „Nissan Juke“. Dėl išskirtinio dizaino pamėgtas baltos spalvos miesto krosoveris turi 1,6 l benzininį variklį (117 AG), automatinę pavarų dėžę bei vidutinio lygio „Acenta“ komplektaciją. Jo kaina – mažesnė nei 16 tūkst. eurų.

Einame prie didesnių automobilių, kur puikus pasiūlymas pritaikytas hibridiniam „Toyota Auris“. 1,8 l benzininę ir elektrinę jėgaines turintis ir 136 AG išvystantis universalas turi bepakopę pavarų dėžę ir parduodamas už 20 tūkst.

Iš didesnių universalų galima išskirti „Peugeot 508“, „Renault Talisman“, didesnių visureigių segmente išsiskiria „Hyundai Santa Fe“ bei „Volvo XC60“, parduodami su didesnėmis nei 15 proc. nuolaidomis. Ir visi jie sukomplektuoti su automatinėmis pavarų dėžėmis.

Prabangių nuolaidų savaitė

Naujų automobilių pardavimai Lietuvoje didėja: auga tiek kompaktinės klasės hečbekų, tiek prabangių visureigių populiarumas. Praėjusią savaitę Motorsniper.lt galima vadinti itin prabangia: tiek daug „premium“ segmento automobilių čia dar nebuvo atsiradę. Be to, brangiausio automobilio bei didžiausios nuolaidos rekordai buvo pamušti.

Praėjusią savaitę aktyvumu stebino britiški prekės ženklai. Motorsniper.lt tinklalapyje buvo patalpinti net dvylika su nuolaidomis parduodamų „Jaguar XE“ sedanų. Daugeliui jų taikomos 20 proc. ir didesnės nuolaidos, o mažiausiai kainuojantys britiškos elegancijos pavyzdžiai kainuoja apie 36 tūkst. eurų.

Pavyzdžiui, šio „Jaguar XE“ kaina – 36 381 Eur, jis parduodamas su 22 proc. nuolaida. Už tokią kainą gaunate toli gražu ne bazinį modelį: jis turi 2,0 l dyzelinį variklį, automatinę pavarų dėžę, visus keturis varančiuosius ratus bei „Pure“ komplektaciją. Šio konkretaus parduodamo modelio niekur kitur nerasite – „Jaguar“ atstovas Lietuvoje „Inchcape“ keletą pasiūlymų pateikė specialiai Motorsniper.lt lankytojams.

Aktyviais praėjusią savaitę galima vadinti ir „Land Rover“ pardavėjus. Šio gamintojo atstovas – tas pats „Inchcape“.

Motorsniper.lt patalpinti trys su nuolaidomis parduodami „Land Rover Range Rover“ modeliai yra kainų bei nuolaidų rekordininkai. Visi trys kainuoja apie 100 tūkst. eurų ir visiems trims suteiktos nuolaidos viršija 20 tūkst. eurų. Šis už 100 tūkst. eurų parduodamas „Range Rover“ yra rekordininkas – jam siūloma nuolaida net 21 857 Eur, arba 18 proc. nuo pradinės kainos. Tai yra specialią „Vogue“ komplektaciją turintis visureigis, kurioje gausu išskirtinių apdailos detalių ir prabangios įrangos: galima sakyti, kad geriau nei šis įrengto „Range Rover“ nerasite.

Kokius naujus automobilius Lietuvoje galima įsigyti su didžiausia nuolaida?

Naujų automobilių kainos didelei daliai lietuvių atrodo neįkandamos, tačiau jeigu jas sumažintume 15 procentų, ar požiūris pasikeistų? 20 proc.? O jei 30? Tik kelis mėnesius veikiantis naujų automobilių skelbimų su nuolaidomis tinklalapis Motorsniper.lt jau spėjo užfiksuoti ir daugiau nei 30 procentų pigiau parduodamų automobilių. Išreiškus pinigais, tai – keliolika tūkstančių eurų siekianti suma.

„Automobilių kainos salone ne visada atrodo priimtinos, tačiau paskyrus šiek tiek laiko, galima rasti labai gerų variantų. Salonai reguliariai atlieka ekspozicijų išpardavimus, parduoda bandomuosius automobilius, o prieš pasirodant naujam modeliui, rengia sandėlio išpardavimus, tad priimtiną variantą rasti galima visada“, – vardija Motorsniper.lt projekto vadovas Nerijus Alška.

Praėjus trims mėnesiams nuo veiklos pradžios, buvo nutarta suskaičiuoti automobilius, kuriems nuolaidos siūlomos dažniausiai.

Didžiausia nuolaida – 35 procentai

12 tūkstančių eurų – tokia nuolaida balandžio mėnesį buvo suteikta Vilniuje „JMA Centro“ parduodamam „SsangYong Rexton“ visureigiui. Šis automobilių gamintojas iš Pietų Korėjos Lietuvoje deda tik pirmuosius žingsnius ir kol kas dideliu populiarumu pasigirti negali, tad kai kurie modeliai ekspozicijoje užsibūna ilgai ir priverčia pardavėjus daryti dideles nuolaidas.

Aukščiausią „Quartz“ komplektaciją turintis keturiais ratais varomas „Rexton“ su dyzeliniu varikliu kainuoja 33 900 Eur, tačiau šiam modeliui buvo pritaikyta kompaktinės klasės hečbeko kaina – 22 000 Eur. Verta paminėti, kad „Rexton“ yra vienas nedaugelio mohikanų – tikrųjų visureigių, kurių konstrukcija yra rėminė. Be to, jis turi 250 mm prošvaisą – didesnę nei „Audi Q7“, „Volkswagen Touareg“ ir daugelio kitų konkurentų.

„SsangYong“ Lietuvoje turi ne itin patikimo automobilio įvaizdį, tačiau gamintojas, panašu, pasiryžęs tokią nuostatą pakeisti ir visiems modeliams suteikia 5 metų garantiją neribojant ridos. Tad nenuostabu, jog septynvietis visureigis vos paskelbtus skelbimą su didžiule nuolaida buvo parduotas.

„Per tris mėnesius tinklalapyje buvo ne vienas automobilis, parduodamas su 30 proc. ir didesne nuolaida, tačiau paprastai tokie nukainojimai taikomi 40 ar 50 tūkstančių eurų kainuojantiems automobiliams. „SsangYong“ atvejis – bene vienintelis, kai tokio dydžio nuolaida buvo taikoma vos per 30 tūkst. kainuojančiam modeliui“, – aiškina N. Alška.

Jeigu vertintume nuolaidas tik per finansinę prizmę, tuomet lyderiu būtų „Inchcape Motors“, balandžio mėnesį pardavinėjusi „Jaguar XE S“. Sportiškas sedanas prieš mėnesį buvo parduotas net 15 tūkst. eurų pigiau: 340 AG išvystančio prabangaus modelio kainoraščio eilutėje įrašyti beveik 69 tūkst. eurų, o skelbime nurodyta kaina – 54 tūkst.

Lyderis – „Toyota“

Vienu metu Motorsniper.lt būna apie 250-300 parduodamų naujų automobilių su nuolaidomis, o skelbimų kiekio lyderiu galima vadinti „Toyota“: šių kiekis paprastai viršija 50.

„Lietuvoje yra daug „Toyota“ atstovybių, tad jos reguliariai rengia ekspozicijų išpardavimus: šiuo metu daug parduodamų „Auris“ bei „Avensis“ modelių. Be to, jau pristatytas atnaujintas „Yaris“, tad ankstesnės kartos automobiliai parduodami su didesnėmis nei 15 proc. nuolaidomis“, – vardija Motorsniper.lt projekto vadovas.

N. Alška pažymėjo, kad „Toyota“ nuolaidų strategija yra ganėtinai konservatyvi, bet efektyvi: automobiliai paprastai parduodami su ne didesnėmis nei 20 proc. nuolaidomis, tačiau skelbimų kaita vyksta labai sparčiai.

Prie nuolaidų lyderių galima priskirti ir KIA, „Renault“ markes – šių gamintojų su nuolaidomis parduodamų automobilių kiekis paprastai yra didesnis nei 20, o dalis jų pasižymi aukštesnėmis nei 20 proc. nuolaidomis. Išskirti galima ir „Peugeot“ dėl ne tokių dažnų, tačiau didelių, kartais 25 proc. viršijančių nuolaidų.

Iš „Premium“ segmento išsiskiria „Mercedes-Benz“ bei „Volvo“ – šių modelių su 15 proc. ar didesnėmis nuolaidomis kiekis paprastai yra didesnis nei 20.

Geriausiųjų išpardavimas

„Nissan Qashqai“ yra populiariausias krosoveris ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje. Tiek pirmosios, tiek antrosios kartos modelis buvo perkamiausias padidinto pravažumo automobilis Lietuvoje, o kai kuriais metais užimdavo ir pirmąją vietą visų naujų automobilių pardavimų lentelėje. Sėkmingasis krosoveris 2017-ųjų kovo mėnesį vykusioje Ženevos automobilių parodoje sulaukė atnaujinimo, vadinamojo facelift‘o.

Ką tai reiškia? Kad iki atnaujinimo buvęs modelis yra išparduodamas. Išparduodamas ne tik „Qashqai“, bet ir jo techninis brolis dvynys – „Renault Kadjar“. Tik išorės detalėmis besiskiriančio automobilio skelbimų Motorsniper.lt tinklalapyje praėjusią savaitę atsirado net 29. Visi skelbiami modeliai yra parduodami su 15 proc. ar dar didesne nuolaida.

Tad šiandien vidutinio dydžio krosoverį „Renault Kadjar“ su benzininiu varikliu ir mechanine pavarų dėže galima įsigyti už… 16 tūkst. eurų. Juk tiek kainuoja „Renault Clio“! Dyzelinį variklį ir automatinę pavarų dėžę turintis „Kadjar“ kainuoja nuo 21 tūkst. eurų.

Praėjusią savaitę Motorsniper.lt buvo paskelbta ne tik daug naujų „Renault“ pasiūlymų – neatsiliko ir „Mercedes-Benz“. Prabangių automobilių gamintojas rengia didelį A ir C klasių modelių išpardavimą ir čia patrauklių pasiūlymų – itin daug.

Pavyzdžiui, dyzelinį variklį ir automatinę pavarų dėžę turintį A klasės „Mercedes-Benz“ dabar galima įsigyti už mažiau nei 29 tūkst. eurų, o C klasės modelis su automatine pavarų dėže ir „Exclusive“ komplektacija kainuoja mažiau nei 38 tūkst. Viso „Mercedes-Benz“ skelbimų – daugiau nei 30, tad pasirinkti tikrai yra iš ko.

Kelionių metui beprasidedant – keleivinių automobilių išpardavimas

Vasara – kelionių metas. Automobiliais žmonės keliauja ir kitais metų laikais, tačiau vasara tokioms išvykoms yra pagrindinis sezonas. O koks automobilis yra geriausias kelionėms?

Turbūt niekam nekiltų abejonių, jog vienas tokių yra keleivinis mikroautobusas. Juose paprastai yra labai erdvu, važiuoti gali aštuoni žmonės, telpa daug bagažo, o vairuotojui nereikia daryti tokio kompromiso komforto atžvilgiu kaip vairuojant kemperį – panašaus dydžio gyvenimui pritaikytą transporto priemonę.

Žinoma, kiekviena transporto priemonė turi savų privalumų, tačiau keleiviniai mikroautobusai yra itin talpūs, manevringi, ekonomiški ir… Nebrangūs. Daugelis jų kaina yra ne didesnė nei eilinių sedanų ar universalų, o neretai jie įsigyjami kaip komerciniai automobiliai (N1 klasės), už kuriuos galima susigrąžinti PVM. Tačiau kai kurie asmeninės paskirties (M1) modeliai parduodami už tokias sumas, kad net ir pridėtinės vertės mokesčio lengvata nebeatrodo tokia patraukli.

Motorsniper.lt tinklalapyje oficialus „Renault“ atstovas Lietuvoje UAB „Sostena“ paskelbė net 15 „Trafic passenger“ modelių. Visus juos vienija keli dalykai: 0 kilometrų rida, 1.6 dCi dyzeliniai varikliai (95-145 AG), mechaninės pavarų dėžės ir… 21 procento nuolaida.

Tokio dydžio nuolaida reiškia, kad aštuonvietį „Trafic“  galima įsigyti už mažiau nei 20 tūkst. eurų. O tai – jau net ne vidutinio universalo, bet kompaktinės klasės hečbeko kaina. Tokio gero pasiūlymo keleiviniams mikroautobusams nebuvo jau seniai.

Motorsniper.lt – šimtai naujų skelbimų

Naujų automobilių su nuolaidomis vienoje vietoje dar niekada nebuvo tiek daug. Motorsniper.lt tinklalapyje praėjusią savaitę įvyko svarbus atnaujinimas – atnaujinus pasiūlymų importo sistemą, jų skaičius padidėjo keliskart. O svarbiausia naujiena – dabar Motorsniper.lt galima rasti absoliučiai visus Lietuvoje su nuolaidomis parduodamus naujus automobilius.

Viso Lietuvoje vienu metu parduodama apie 300 automobilių su nuolaidomis, iš kurių aktyviausiai 2017-ųjų pavasarį veikia „Toyota“. Šių patikimų japoniškų automobilių su nuolaidomis Motorsniper.lt – apie 80. Didžioji dalis jų – „Verso“, „Avensis“ bei „Yaris“, tačiau netrūksta ir „Auris“, „Aygo“ ar aštuonviečių „Proace Verso“.

Ypatingai geromis kainomis parduodami „Yaris“ modeliai: daugeliui jų taikomis 15-20 proc. nuolaidos, nes laukiama artimiausiais mėnesiais atvyksiančio atnaujinto „Yaris“. Dėl to patikimą ir nedidelį japonišką automobilį galima įsigyti už 11-12 tūkst. eurų, o hibridinis modelis, turintis du variklius (benzininį bei elektrinį) ir automatinę pavarų dėžę, nekainuoja nei 14 tūkst.

Dar šiemet arba kitų metų pirmoje pusėje turėtų pasirodyti ir visiškai naujas „Avensis“, tad šie modeliai taip pat neužsiguli sandėliuose: net prabangiausią „Premium“ komplektaciją ir dyzelinį variklį turintis „Avensis“ kainuoja mažiau nei 30 tūkst. eurų.

Kita Motorsniper.lt naujovė – patogesnis pasiūlymų filtravimas. Jau anksčiau buvo galima užsisakyti SMS priminimus apie naujus su nuolaidomis parduodamus konkrečius modelius, o šią savaitę atsirado nauja funkcija – skelbimų filtravimas pagal laikotarpį. Galima pasirinkti skelbimus, kurie buvo įkelti per pastarąją dieną, paskutines 2 dienas, savaitę, ir kt.

Be šių naujovių, buvo patobulinta ir automobilių paieška. Motorsniper.lt skelbiami visi su nuolaidomis parduodami nauji automobiliai – tiek turintys 0 kilometrų ridą, tiek buvę bandomieji modeliai („demo“). Pastarieji paprastai turi aukščiausią įmanomą įrangą bei būna nuvažiavę vos kelis tūkstančius kilometrų, tad yra parduodami itin sparčiai. Nuo šiol Motorsniper.lt galima pasirinkti, kurių automobilių ieškoti – ar visų naujų, parduodamų su nuolaidomis, ar tik „demo“, ar tik turinčių 0 kilometrų ridą.

Motorsniper.lt skelbimai atnaujinami kiekvieną dieną, tad čia patenka visi automobilių atstovybių su didelėmis nuolaidomis parduodami modeliai. Kai kuris nors jų iškeliauja pas naujus šeimininkus, skelbimas netrukus pašalinamas ir iš Motorsniper.lt.

Padidintas pravažumas: tiesa ar mitas?

Pasaulyje populiarėjant krosoveriams – padidinto pravažumo automobiliams, – daliai vairuotojų kyla natūralus klausimas: ar tas „padidintas pravažumas“ yra tik optinė apgaulė, ar reali pagalba kelyje? Juolab kad pastaruoju metu „padidinto pravažumo“ virusu užsikrėtė visi: nemažai hečbekų peraugo į krosoverius, o sedanų bei universalų buvo padabinti plastikinėmis ratų arkų apsaugomis bei pavadinti „All terrain“, „Alltrac“ ir t.t.

Netrūksta manančių, jog tokie užrašai bei plastikinės ratų arkų apsaugos tėra tik rinkodariniai triukai siekiant sukurti universalaus automobilio, tinkančio visoms gyvenimo situacijoms, įspūdį. Kaip yra iš tikrųjų?

Motorsniper.lt tinklalapyje praėjusią savaitę buvo publikuoti keli su nuolaidomis parduodami automobiliai, atitinkantys aukščiau išvardytus kriterijus – jie yra eiliniai sedanai ar universalai, tačiau jų modifikacija – „padidinto pravažumo“.

Vienas jų – „SEAT Leon X-perience“, parduodamas už 26 200 eurų (pradinė kaina – beveik 32 tūkst. Eur). Jis turi dyzelinį 150 AG variklį, mechaninę pavarų dėžę, 7 oro pagalves, 5,8 colio skersmens ekraną, lietaus ir šviesos jutiklius, automatiškai tamsėjantį galinio vaizdo veidrodėlį, „Alcantara“ sportines sėdynes, priekinius ir galinius statymo jutiklius, oda dengtus salono aksesuarus ir t.t.

Be viso to, su 18 proc. nuolaida parduodamas SEAT turi keturis varančiuosius ratus bei 15 mm aukštesnę prošvaisą nei standartinis „Leon“. 163 padidinto pravažumo prošvaisos milimetrai neatrodo daug, net ir lyginant su standartiniais 148 mm. Tačiau įvertinus tai, jog „SEAT Leon“ ratų bazė nėra didelė, o daugelis miesto krosoverių turi tik du varančiuosius ratus ir 16-18 cm prošvaisą, papildomi milimetrai SEAT paverčia pravažesniu automobiliu už daugelį miesto visureigių. Tokių duomenų pakanka bet kokioms kasdien sutinkamoms sąlygoms – toks automobilis nugabens žiemą į atokesnę sodybą, o vasarą padės nukeliauti toliau nei drįstumėte standartiniu SEAT.

Kiek kitokį požiūrį demonstruoja kitas su nuolaida parduodamas automobilis – „Volvo S60 Cross Country“. Net 23 proc. pigiau parduodamas modelis (37 990 Eur vietoje kainoraštyje buvusios 49 190 Eur sumos) turi tik priekinius varančiuosius ratus, tačiau net 19,75 mm aukščio prošvaisą. Tokia nepadarytų gėdos jokiam miesto krosoveriui.

Tai idealus automobilis žmonėms, kuriems reikia kasdieninio komforto su galimybe retkarčiais nukakti į vietas, kurios pasiekiamos tik labai prastu keliu – standartinis „Volvo S60“ to neleistų dėl prošvaisos trūkumo (ši paprastame S60 – vos 136 mm). Kita vertus, tuo pačiu keliu važiuojant stipriai palijus ar pasnigus, gali tekti netikėtai sustoti – esant prastoms oro sąlygoms automobilio pravažumui nemažą įtaką turi ir varančių ratų skaičius.

Parduodamas S60 turi pačią aukščiausią „Summum“ įrangą, navigacijos sistemą, „Bi-Xenon“ žibintus, automatiškai tamsėjančius veidrodėlius, statymo jutiklius, galinio vaizdo kamerą ir daug kitų aukščiausios klasės automobiliuose sutinkamų atributų.

Reziumė – padidinto pravažumo automobiliai nėra vien butaforija ir jie padės nuvažiuoti toliau nei tą leistų padaryti standartiniai to paties gamintojo modeliai. Kita vertus, norint būtų užtikrintam bet kokioje situacijoje, geriausias pasirinkimas – keturiais ratais varomas didelis visureigis.

Korėjietiškų kompaktinės klasės automobilių išpardavimas

Automobiliai su nuolaidomis išparduodami bangomis: salonai reguliariai atnaujina demonstracinius (bandomuosius) ir ekspozicinius (stovinčius salone) modelius, o prieš pasirodant naujoms automobilių kartoms ar atnaujinimams, gamintojai rengia sandėlių išpardavimus. Tuomet galima rasti itin patrauklių ir nesuvokiamai nedaug kainuojančių pasiūlymų.

2016-ųjų rudenį vykusioje Paryžiaus automobilių parodoje buvo pristatytas naujos kartos „Hyundai i30“ automobilis, kuris jau šį pavasarį atvyksta į Lietuvą. Tai yra moderniausias kompaktinių automobilių segmento atstovas, pakeisiantis dabartinės kartos i30 modelį, kuris sėkmės trūkumu skųstis taip pat negalėjo.

Būtent jis tapo modeliu, pralaužusiu korėjietiškus nepatikimumo ledus: juk dar neseniai „Hyundai“ ar KIA automobiliai buvo laikomi nekokybiškais, pigiais ir nepatikimais. Tačiau prieš dešimtmetį situacija pradėjo radikaliai keistis: korėjiečiai pristatė ne vieną naują visą pasaulį nustebinusį modelį, o šiandien jau yra laikomi kone lygiaverčiais gamintojais japonams.

Korėjietiškų automobilių kokybę ir pasitikėjimą savo produktais pabrėžia garantija: KIA įsipareigoja 7 metus (arba 150 tūkst. km) nemokamai pataisyti bet kokį gamyklinį broką, o „Hyundai“ – 5 metus, neribojant kilometražo. Palyginus su japonų ar vokiečių pasiūlymais, korėjietiški skamba gerokai patraukliau.

Nepaisant tokios garantijos, KIA ar „Hyundai“ gali nustebinti ir kaina: analogiškai sukomplektuoti korėjietiški modeliai yra pigesni už japoniškus, prancūziškus ar vokiškus analogus. O išpardavimų metu galima pamatyti tokių pasiūlymų, kuriais sunku patikėti. Praėjusią savaitę keletas tokių atsidūrė Motorsniper.lt tinklalapyje.

Čia parduodami keli „Hyundai i30“ automobiliai su nuolaidomis. Visi modeliai turi 1,4 l darbinio tūrio dyzelinius variklius (išvystančius 90 AG), mechanines pavarų dėžes, „Classic“ įrangą bei kainuoja apie 14 tūkst. Eur. Vienas jų, parduodamas „Fakto auto“, turi pastovaus greičio palaikymo sistemą, galinius statymo jutiklius, „Bluetooth“ įrangą, pagalbinę avarinio stabdymo sistemą, šildomas priekines sėdynes bei vairą ir daug kitų privalumų. Viso to kaina įskaičiuojant automobilio registraciją, techninę apžiūrą bei „Metallic“ dažus – 14 750 Eur. Standartiniame kainoraštyje analogiškas automobilis kainuotų 18 125 Eur, tad šis pasiūlymas – net 19 proc., arba daugiau nei 3 tūkst. eurų, pigesnis.

„KIA Cee‘d“ yra „Hyundai i30“ analogas, tačiau nauja jo karta pasirodys metais vėliau. Nepaisant to, naujo modelio pasirodymui ruošiamasi jau dabar, tad neseniai Motorsniper.lt paskelbti su nuolaidomis parduodami keli aukščiausią „GT Line“ įrangą turintys „KIA Cee‘d“ modeliai. Vienas jų parduodamas net 20 proc. pigiau nei kainoraštyje: 17 890 Eur vietoje 22 390 Eur.

„GT Line“ įrangoje galima rasti viską, ko tik įmanoma tikėtis kompaktinės klasės automobilyje. Parduodamas „KIA Cee‘d“ turi dyzelinį variklį (136 AG), „GT Line“ išorės bei interjero paketą su 17 colių skersmens lengvojo lydinio ratlankiais, LED žibintus, dviejų zonų automatinę klimato kontrolę, lietaus jutiklį, tamsėjantį galinio vaizdo veidrodėlį, pastovaus greičio palaikymo bei „Bluetooth“ sistemas, navigaciją, 8 oro pagalves ir t.t.

Nesuklysite pagalvoję, kad dabar – idealus metas nebrangiai įsigyti patikimą korėjietišką kompaktinės klasės automobilį.

Lietuviai vertina skandinaviškus daiktus, o ypač – automobilius

Skandinavijos šalis lietuviai dažnai idealizuoja: vertinant pragyvenimo lygį, žmonių laimės indeksą ar kokį kitą teigiamą kriterijų, Švedija, Norvegija ir kitos šiaurės Europos valstybės dažnai yra aukščiausiose vietose. Tad ir iš šių šalių kilusius prekės ženklus žmonės mėgsta.

„Nokia“, „Ikea“, „Finlandia“ ir kiti prekės ženklai yra savotiški gero kainos ir kokybės santykio etalonai. Automobilių srityje toks irgi yra – „Volvo“. O lietuviai šią automobilių markę labai mėgsta.

„Volvo“ vertinamas geriau nei „Volkswagen“ ar „Toyota“, nes priskiriamas prie prabangių, vadinamųjų premium segmento automobilių. Tuo pačiu „Volvo“ neturi BMW ar „Audi“ užsitarnauto įvaizdžio ir yra tinkamesnis iš aplinkos išsiskirti nesiekiantiems žmonėms. Be to, „Volvo“ paprastai ir kainuoja mažiau už vokiškas premium segmento pažibas.

Tačiau kai kuriais atvejais „Volvo“ gali kainuoti ne tik vienu kitu tūkstančiu mažiau nei analogiškos komplektacijos „Audi“ automobilis, tačiau pagal kainą kone susilyginti su tuo pačiu „Volkswagen“ analogu. Tokių variantų pasitaiko nedažnai, tačiau visi jie atsiduria Motorsniper.lt tinklalapyje.

Praėjusią savaitę puslapyje atsirado net trys su didelėmis nuolaidomis parduodami „Volvo“ automobiliai. Pradėkime nuo to, kurio nuolaida, išreiškus procentais, mažiausia – „vos“ 19 procentų. Išreiškus eurais, tai – 7 720.

Su tokia nuolaida parduodamas „Volvo V60“ turi 150 AG dyzelinį variklį, automatinę pavarų dėžę, „Momentum“ komplektaciją (aktyvūs „Bi-Xenon“ žibintai, navigacinė sistema, tamsėjantys galinio vaizdo ir šoniniai veidrodėliai, „Bluetooth“ įranga ir daug kitų privalumų). Viso šio specialaus pasiūlymo kaina – 31 900 Eur. Standartiniame kainoraštyje toks variantas yra įvertintas beveik 40 tūkst. eurų.

27 900 Eur parduodamas kitas „Volvo“ modelis – S60. Tai yra iš esmės tas pats V60, tik turintis sedano, o ne universalo kėbulą. Net su 21 proc. (7 280 Eur) nuolaida parduodamas „Volvo S60“ turi 150 AG dyzelinį variklį, mechaninę pavarų dėžę bei „Kinetic“ komplektaciją. Nors „Kinetic“ yra bazinė komplektacija, penktadaliu pigiau parduodamas S60 toli gražu neprimena bazinio modelio: jis turi parkavimo jutiklius, šildomą priekinį stiklą, „Bluetooth“ įrangą, aktyvius „Bi-Xenon“ priekinius žibintus, 17 colių lengvojo lydinio ratlankius ir kt. Pabandykite panašiai sukomplektuoti kad ir „Škoda Superb“ – vargu ar su mažesne suma.

Didžiausiam parduodamam „Volvo“ priklauso ir didžiausia nuolaida. Padidinto pravažumo „V60 Cross Country“ modelis parduodamas net 10 580 Eur pigiau nei kainoraštyje – tai 21 proc. nuolaida. Keturiais ratais varomas, 245 AG benzininį variklį ir automatinę pavarų dėžę turintis modelis turi kone visus tokiame modelyje įmanomus privalumus. Jis sukomplektuotas su aukščiausios klasės „Summum“ įranga, kurioje yra visi ankstesnių įrangų privalumai bei odos paketas, elektra valdoma vairuotojo sėdynė su atmintimi, išskirtinio dizaino R17 ratlankiai, stogo skersiniai ir t.t.

Kaina už tokį automobilį – 40 770 Eur. Jeigu lažybų kontoroje būtų rengiami statymai, per kiek laiko toks pasiūlymas dings nuo pjedestalo, galime neabejoti – mažiausias koeficientas būtų už šiandien dieną.

Automobilio pirkėjo dilema: rinktis naują ar naudotą?

Nuosavas transporto priemones žmonės paprastai atnaujina kas 3-5 metus ir dalis jų susiduria su dilema: rinktis naują ar naudotą automobilį? Naujų automobilių pardavimų statistika Lietuvoje liudija, jog žmonės paprastai renkasi naudotos transporto priemonės pirkimą: žvelgiant iš ekonominės perspektyvos, tai atrodo racionalesnis pasirinkimas.

Naujas automobilis, jeigu kainuoja panašiai kaip 3-5 metus naudotas, bus žemesnės klasės – mažiau patogus ir ne toks erdvus. Be to, naujas automobilis labai greitai nuvertėja. Kita vertus, naudota transporto priemonė patikimumu niekada neprilygs naujai. O įsigijimo paprastumas, saugumas, įvairių elektroninių sistemų bei technologijų gausa – taip pat naujo automobilio pusėje.

Kaina – penkeriems metams

Naujų automobilių su nuolaidomis skelbimų portalo Motorsniper.lt vadovas Nerijus Alška teigia, kad dažniausia žmonių daroma klaida – eksploatacijos nuvertinimas.

„Žmonės dažnai žiūri tik į pradinę kainą, tačiau pamiršta pridėti eksploatacines išlaidas: degalus, draudimą, remonto kaštus. Likutinė vertė taip pat turi didžiulę įtaką bendrajai automobilio kainai“, – sako N. Alška.

Štai čia, pasak automobilių rinkos eksperto, išaiškėja pagrindinis naujų transporto priemonių privalumas: joms visas išlaidas galima apskaičiuoti iš anksto. Naujo automobilio pardavėjas gali euro tikslumu pasakyti, už kokią sumą tą patį automobilį atpirks po 5 metų, kiek kainuos jo priežiūra tą patį laikotarpį. Kai kuriuose salonuose galima jau pirkimo metu susimokėti už privalomus penkerių metų techninius aptarnavimus, tad papildomos išlaidos lieka tik draudimui bei degalams.

Šias sumas, pabrėžia Motorsniper.lt atstovas, taip pat nesunku suskaičiuoti: draudimo kaina einant metams ženkliau keistis gali tik vairuotojui tapus eismo įvykio kaltininku, o degalų sąnaudas pateikia visi gamintojai, tad žinant savo per metus įveikiamą atstumą galima suskaičiuoti visas apytiksles išlaidas.

„Degalų sąnaudos yra dar vienas naujam automobiliui naudingas dalykas. Dėl griežtėjančių ekologijos normų naujos transporto priemonės vartoja mažiau degalų nei tos, kurios buvo gamintos prieš 5 metus ar dar seniau, nors jų galia – nepakitusi“, – aiškina N. Alška.

Netikėtumo problema

Automobilio eksploatacinių skysčių, filtrų keitimo kainą bei intervalus nesunku sužinoti ir naudotam automobiliui, tačiau čia atsiranda vienas kintamasis, kurio apskaičiuoti praktiškai neįmanoma – remonto išlaidos.

„Didžiausias naujo automobilio privalumas – garantija. Galite būti ramūs, kad jo remontas 5 metus ar kitą laikotarpį, kol galioja garantija, nekainuos nei cento. Tikėtis, kad naudotame automobilyje tiek metų niekas nesuges, yra labai naivu“, – teigia N. Alška.

Natūralu, kad susidėvi tokios naudoto automobilio detalės kaip pakabos svirtys, vairo traukės ir pan. – mechaninės dalys turi ribotą tarnavimo intervalą, jas keisti reikia kas kelis šimtus tūkstančių kilometrų. Automobilio pakabos detalių remontą ar keitimą taip pat gali atlikti daugelis mechanikų.

Kur kas didesnės problemos iškyla pradėjus negaluoti pagrindiniams automobilio mazgams – varikliui, pavarų dėžei ar elektroniniams komponentams. Tuomet remontas gali kainuoti jau ne šimtus, o tūkstančius eurų bei trukti kelias savaites.

„Pirkdamas naują automobilį, su tuo nesusidursi: jeigu ir suges kuris svarbus komponentas, pačiam už jo remontą mokėti nereikės. Tai – didžiulis privalumas, kadangi netikėtų išlaidų niekas nemėgsta“, – pabrėžia naujų automobilių rinkos ekspertas.

Jis svarsto, kad žmonės kartais pernelyg bijo įsigyti naują automobilį, nes jis labai greitai nuvertėja ir „vos išvažiavęs iš salono praranda 20 proc. kainos“. Tačiau ir pačiam galima įsigyti naują automobilį su tokia nuolaida – gamintojai dažnai tuština sandėlius prieš pasirodant naujiems modeliams, o pardavimų salonai reguliariai atnaujina ekspozicijas.

N. Alškos teigimu, vien Motorsniper.lt portale per pirmus mėnesius pasirodė kelios dešimtys automobilių skelbimų, kurių nuolaidos – nuo 20 proc. Tarp jų buvo keli, parduodami net trečdaliu pigiau nei nurodyta kainoraštyje.