Automobiliai stambėja, tačiau nepraranda gerųjų savybių

Automobiliai didėja su kiekvienu nauju modeliu. Naujausias „Volkswagen Polo“ yra toks pat, koks buvo prieš 20 metų gamintas „Volkswagen Golf“. Naujausia „Renault Megane“ prilygsta pirmos kartos „Renault Laguna“, o „Toyota Auris“ – senoliui „Avensis“. Tačiau kartu auga ir jų komfortas bei manevringumas, bet nemažėja greitis bei nedidėja degalų sąnaudos.

Kokiais būdais gamintojai tai pasiekia? Pirma – naudojamos vis tobulesnės variklių technologijos. Šiandien daugelis variklių yra su turbinomis – tokia kompozicija leidžia padidinti jų efektyvumą, sumažinti degalų sąnaudas ir išgauti daugiau galios iš mažesnio darbinio tūrio. Be to, tobulėja degalų įpurškimo ir kitos sistemos, taupančios mililitrus kilometre, virstančius litrais tūkstančiuose kilometrų. Dar neseniai buvo neįsivaizduojama, kad didesnio pravažumo automobilis vartotų 5 litrus dyzelino šimtui kilometrų, o šiandien toks standartas jau kone tapo norma.

Didelis dėmesys skiriamas automobilių kėbulams. Su kiekviena nauja modelio karta mažėja jo aerodinaminis pasipriešinimas – tai, kad prieš 20 metų buvo įkandama tik sportiškiems kupė, šiandien jau yra visureigiuose. Pakabos tampa vis sudėtingesnės, jose naudojama daugiau svirčių, tačiau svoris mažėja, nes naudojami lengvesni metalai – pavyzdžiui, aliuminis. Analogiškai ir pačiame kėbule – kuo toliau, tuo daugiau yra naudojama aliuminio.

Dėl modernesnių pakabos elementų didėja ratų pasukimo laipsnis, tačiau tai ne vienintelis manevringumą užtikrinantis dalykas. Prie to prisideda ir modernios technologijos kaip kintamos galios vairo stiprintuvas – parkuojantis aikštelėje vairą pasukti kur kas lengviau nei greitkelyje. O tokios nepastebimos technologijos kaip pasukami galiniai ratai, kol kas naudojami tik prabangiuose „Audi“, BMW ar „Porsche“ modeliuose (išimtis čia – kai kurie „Renault“ automobiliai) net didžiausius visureigius padaro itin stabilius ir manevringus siaurose vietose.

Didesnį automobilį, nepaisant jo manevringumo, sunkiau pastatyti į parkavimo vietą? Šį procesą palengvina modernios parkavimo sistemos – pradedant jutikliais, baigiant vaizdo kameromis, gebančiomis projektuoti vaizdą tarsi matytumėte automobilį iš viršaus. Ir jos prieinamos net pačiuose mažiausiuose automobiliuose kaip „Nissan Note“.

Tad didėjančių automobilių nėra ko bijoti – jie patys minusų neturi. Daugiau diskomforto gali kelti nebent nedidėjančios parkavimo vietos, į kurias tinkamai įsprausti automobilį ne visada padės ir moderniausios technologijos.

Automobilių ekonomija kitu kampu

Automobiliuose naudojamos technologijos tobulėja kasdien. Variklių darbiniai tūriai mažėja, jie tampa vis galingesni, automobiliai – greitesni, tačiau degalų vartoja mažiau. Kaip tai įmanoma?

Galima visą „kaltę“ suversti varikliams – tobulėjančioms įpurškimo sistemoms, turbokompresoriams ir kitoms detalėms, tačiau tai būtų tik dalis tiesos. Prie augančios ekonomijos nemenkai prisideda ir pavarų dėžės – šiandien jau nieko nestebina 8 laipsnių „automatai“, o kai kuriuose automobiliuose montuojami ir 9, ir 10-ies. Teisingai suderinta pavarų dėžė turi itin didelę įtaką transporto priemonės apetitui degalams.

Aerodinamika yra kita, tačiau labai svarbi dalis. Šiandien net visureigiai turi mažesnį oro pasipriešinimą nei prieš dvidešimt metų gaminti sedanai – tai turi įtaką ne tik ekonomijai, bet ir automobilio įsibėgėjimui, stabilumui. Analogišką naudą turi ir mažėjantis svoris – šiandieniniai automobiliai paprastai gali pasigirti ne tik didesniu kėbulu, bet ir mažesniu svoriu. Dėl naudojamų modernių metalinių komponentų ir pažangesnių konstrukcijų mažiau sveria ne tik transporto priemonių kėbulo, bet ir važiuoklės dalys. Tai atrodo kaip utopija turint galvoje, kad naujų modelių saugumo reikalavimai vis auga, tačiau mažėjantis svoris netrukdo maksimaliai juos atitikti.

Dar viena priežastis – padangos. Šių gamintojai nestovi vietoje ir tobulėja itin sparčiai. Kinta ne tik padangų savybės, bet ir jų forma – pavyzdžiui, vardan ekonomijos dabar populiarėja didelio skersmens, tačiau itin siauri ratlankiai. Tokius turi BMW i3 elektromobilis, „Renault Scenic“ vienatūris bei kai kurie kiti modeliai.

Standartiniai ant „Renault Scenic“ montuojami ratlankiai yra net 20 colių skersmens, o padangos – 195/55 R20. Tokia konstrukcija leidžia gana nemažam vienatūriui pasitenkinti nedideliu apetitu degalams ir išlaikyti puikią išvaizdą – dideli ratlankiai prie jos tikrai prisideda. Žinoma, kai prireiks įsigyti naujas padangas, jų kaina gali nustebinti – juk apmauti 20 colių skersmens ratlankius kainuoja gerokai daugiau nei kokius 17-os ar 18-os. Tačiau tas kainų skirtumas neatrodo didelis įvertinus šiuo metu „Scenic“ modeliams taikomas nuolaidas.

Keli „Scenic“ modeliai www.motorsniper.lt svetainėje šiuo metu parduodami su 18-22 proc. nuolaida. Už 20 tūkst. eurų parduodamas dyzelinį variklį ir automatinę pavarų dėžę turintis vienatūris skamba neblogai, ar ne?

Kodėl populiarėja mažieji automobiliai?

Vartotojiškai visuomenei vis dažniau reikia vis didesnių daiktų, tačiau taip neatrodo kalbant apie automobilius – juk vis dažniau žmonės renkasi mažus modelius, kurie atrodo tinkami tik trumpoms kelionėms mieste. Tačiau tai – tik dalis tiesos.

Taip, mažų automobilių pardavimai išties auga – šiandien daug žmonių kaip kasdienines transporto priemones renkasi „Ford Fiesta“, „Volkswagen Polo“ ar „Toyota Yaris“ – automobilius, kurie dar visai neseniai atitiko tik nedaugelio poreikius. Tačiau didėja ne tik mažų automobilių pardavimai – jų dydis auga taip pat. Gal netgi ir greičiau.

Pavyzdžiui, naujasis „Volkswagen Polo“ savo išorės matmenimis susilygino su ketvirtos kartos „Volkswagen Golf“ – aukštesnės klasės modeliu, gamintu prieš mažiau nei dvidešimt metų. Naujoji „Nissan Micra“ taip pat išaugo mažylio rėmus, o „Ford Fiesta“ ne be reikalo lyginamas su dabar gaminamu „Ford Focus“.

Maži automobiliai, oficialiai priskiriami prie B segmento modelių, auga ne tik dydžiu, bet ir komfortu. Dėl didėjančių ratų bazių jais malonu važiuoti ilgose kelionėse, interjeruose galima pasirinkti įvairiausias ir prabangiausias apdailas, o technologinių naujovių kiekis neretai lenkia viena karta senesnius aukštesnės klasės atstovus. Kaina, beje, irgi.

Naujas neblogai įrengtas „Ford Fiesta“ ar „Volkswagen Polo“ su automatine pavarų dėže kainuoja 20 tūkstančių eurų. Dar visai neseniai už tokią kainą buvo galima įsigyti gerai sukomplektuotus „Focus“ ar „Golf“.

Bet čia yra išimčių ir jos paprastai susijusios su nuolaidomis. Šiuo metu www.motorsniper.lt tinklalapyje parduodami keli naujausios kartos „Nissan Micra“ automobiliai, Lietuvos gatvėse pasirodę tik šiemet. „Micra“ turi vieną minusą – kol kas nėra komplektuojami su automatinėmis pavarų dėžėmis – tačiau prie mechaninių įpratusiems žmonėms tai gali būti puikus pasirinkimas. Juolab kad net su antra aukščiausia komplektacija „N-Connecta“ „Micra“ dabar kainuoja vos per 14 tūkst. eurų, o su bazine „Visia“ – vos 11 tūkst. Viso tinklalapyje – net 6 išskirtiniai ir „Micra“ modeliai.

Tad net ir visiškai nauji automobiliai gali būti išparduodami – nebūtina laukti atnaujinimo ar naujos kartos modelio pasirodymo.

„Volvo“ renesansas

Kai kurie automobilių gamintojai sugeba prisitaikyti prie besikeičiančių rinkos sąlygų, o kai kuriems kartais prireikia rimto sukrėtimo – buvimo ant bankroto ribos, savininkų pasikeitimo ar tiesiog kelių iš eilės nevykusių modelių pagaminimo. Tokį perversmą dabar regime „Alfa Romeo“ gretose, artimiausiu metu jis turėtų įvykti „Mitsubishi“ (šiemet jo savininke tapo „Renault-Nissan“), o prieš kelerius metus jis prasidėjo pas švedus „Volvo“.

Kurį laiką priklausiusi „Ford“ koncernui, „Volvo“ vieną po kito gamino sėkmingus automobilius, dalijosi įvairiomis platformomis (varikliais, pavarų dėžėmis) su kitais gamintojais ir vargo nematė, tačiau praėjusio dešimtmečio antroje pusėje švedai išsikvėpė. Jų siūlytos naujovės nebuvo tokios aktualios pirkėjams, bėgdavusiems pas konkurentus ir „Ford“ legendinį gamintoją pardavė kinams „Geely“. Iš pirmo žvilgsnio tai gali pasirodyti kaip žingsnis atgal, tačiau iš tikro nutiko priešingai – tai buvo didžiulis žingsnis į priekį.

Naujieji savininkai švedams davė didelę veiksmų laisvę, krūvelę pinigų ir, panašu, tik palinkėjo sukurti produktą, kurį žmonės mėgtų. „Volvo“ pavyko – prieš trejus metus pristatytas „Volvo XC90“ perviliojo dalį „Audi Q7“ bei BMW X5 pirkėjų, o dalį žmonių paskatino kompaktinės klasės visureigį iškeisti į didelį. Ant visiškai naujos platformos greitai buvo „iškepti“ ir S90 sedanas su V90 universalu, o šiemet pristatytas ir XC60 didesnio pravažumo automobilis – itin sėkmingo modelio antroji versija.

„Volvo“ nestabdo ir toliau atnaujina modelius – 2017-ųjų pabaigoje pristatytas nedidelis krosoveris XC40, o artimiausiais metais pasirodys naujos S60/V60 bei V40 versijos. Visi jie išoriškai panašūs, turi ekonomiškus 3-4 cilindrų „Drive E“ variklius ir mechanines bei automatines pavarų dėžes.

Radikalus modelių atnaujinimas – viena pagrindinių priežasčių, kodėl „Volvo“ automobilius galima įsigyti su beprotiškomis, 25 procentų ir dar didesnėmis, nuolaidomis. Jų, ypatingai neatnaujintų modelių (V40, S60, V60), netrūksta ir dabar.

Tačiau laikas bėga greitai, tad www.motorsniper.lt puslapyje atsiranda ir naujieji „Volvo“ modeliai – kai kuriems S90 bei V90 jau taikomos 15 procentų ar dar didesnės nuolaidos. Įvertinant per tiesioginę kainos prizmę, tokios nuolaidos siekia keliolika tūkstančių eurų. Tikras „Volvo Black Friday“.

Viena platforma – skirtingos išorės detalės

Gamintojai neišlaidauja: šiandien niekas nebegamina unikalių platformų kiekvienam modeliui ir kur kas dažnesnis atvejis yra keli skirtingai atrodantys modeliai, kurių platforma (arba viskas, kas yra po išorės skardomis) – ta pati.

Tokių pavyzdžių daugybė, jie ypač dažni  tarp kelių gamintojų koncernų – pavyzdžiui, MINI dalijasi daugybe dalykų su BMW, „Hyundai“ su KIA, o „Citroen“ – su „Peugeot“. Vienas efektyviausių, tačiau tuo pačiu ir naujausių automobilių pramonės duetų yra „Nissan“ ir „Renault“ – jie dalijasi daugybe komponentų, apie kuriuos jų pirkėjai kartais net neįtaria.

Turbūt daugelis žino, kad „Nissan Qashqai“ ir „Renault Kadjar“ yra iš esmės vienodi automobiliai – net išoriškai jie ne itin skiriasi. Analogiškai ir „Nissan Navara“ bei „Renault Alaskan“ (prie jų dar prisijungia „Mercedes-Benz X-Class“). Tačiau ar žinojote, kad „Nissan X-Trail“ yra „Renault Koleos“ analogas?

Tai iš principo vienodi automobiliai jau dešimtmetį, gaminami ant tos pačios platformos ir turintys tuos pačius variklius. Tačiau jų išorė gerokai skiriasi ir iš pirmo žvilgsnio modelių vienodumą pastebėti labai sunku. Juolab kad interjere identiškų detalių taip pat nėra daug.

Įdomus sutapimas, kad šie modeliai net ir pasirodo vienu metu: šiais metais pasaulį išvydo visiškai naujas „Renault Koleos“, o „Nissan X-Trail“ buvo kosmetiškai atnaujintas. Paprastai gamintojai taiko vienerių-dviejų metų tarpus tarp identiškų modelių pasirodymų, tačiau čia vieną naujovę nuo kitos skyrė vos pusmetis.

Komercinis automobilis kasdienai

Komerciniai keleiviniai automobiliai, arba vadinamieji „kablukai“, galėtų būti puikus pasirinkimas pirkėjui, ieškančiam erdvaus, tačiau nedidelio ir nebrangaus automobilio. Daugelis keleivinių komercinių modelių turi penkias sėdimas vietas, į šoną stumdomas galines duris (jų patogumą įvertins bet kas, bandantis įlipti siauroje vietoje ar įkelti vaiką su kėdute) bei erdvią bagažinę – juk ji šiaip pritaikyta komerciniams poreikiams, tad turi būti didelė.

Pirkėjai juos neretai apeina dėl skurdesnių komplektacijų – komerciniuose modeliuose rasite tik bazinę įrangą, tačiau apie prabangesnius dalykus kaip odinės sėdynės ar didelis lietimui jautrus ekranas teks pasvajoti. Be to, ne visi jie komplektuojami su galingais varikliais ir automatinėmis pavarų dėžėmis – vėlgi, taikoma į komercinių pirkėjų poreikius.

Tačiau vienas dalykas čia yra itin vertingas – kaina. Komerciniai keleiviniai „kablukai“ išoriškai dydžiu primena kompaktinės klasės hečbekus, tačiau viduje yra akivaizdžiai erdvesni. Be to, gerokai pigesni – jeigu apie padoriai sukomplektuotą „Volkswagen Golf“ ar „Opel Astra“ be 20 tūkst. eurų pasvajoti nelabai išeina, tai daugelį komercinių modelių kaip „Peugeot Partner“ už tiek ne tik nusipirkti išeis, bet ir liks papildomam padangų komplektui, automobilio registracijai ir neblogam pirkinio atšventimui.

Jų kainoje slepiasi dar keli dalykai. Vienas jų – PVM. Tiesa, jis aktualus tik įmonėms – mat jos, pirkdamos komercinius automobilius, už jų įsigijimą sumokėtą PVM gali pridėti prie sąnaudų, o tai jau neblogai sumažina tokio modelio kainą.

Kitas kainos niuansas – nuolaidos. Šiuo metu www.motorsniper.lt yra ne vienas „Citroen Berlingo“, „Peugeot Partner“ ir kitų gamintojų keleivinis furgonas, parduodamas su 15 procentų ar dar didesne nuolaida. Dyzelinį variklį turintis erdvus penkiavietis hečbekas už 15 tūkstančių eurų? Šiuo metu tai nėra stebuklas – tokių pasiūlymų puslapyje ne vienas ir ne du.

Vienatūris su universalo savybėmis

Vienatūris kaip „Renault Espace“ ar „Volkswagen Sharan“ yra šeimyninis automobilis, skirtas penkių asmenų ar dar didesnės šeimos kelionėms. Tokio tipo automobiliai neatrodo nei sportiški, nei labai „vairuotojiški“ – komfortas ir erdvė čia pirmoje vietoje. Tačiau „Ford“ prieš dešimtmetį sugalvojo kitaip – kodėl gi vienatūris negali būti sportiškas?

Taip rinkoje atsirado „Ford S-MAX“ – vienatūris, kuris yra stulbinamai patogus kelionėms, o važiuodamas vienas vairuotojas gali nebijoti staigiau pasukti vairą ar spustelti akceleratoriaus pedalą – automobilis komandas įvykdys tiksliai.

Pirmosios kartos „Ford S-MAX“ buvo itin populiarus – jis tapo „Lietuvos metų automobiliu 2007“, puikiai pasirodė analogiškuose rinkimuose kitose valstybėse. O prieš porą metų debiutavęs antros kartos S-MAX dar kartą parodė konkurentams, kas yra šio paties susikurto segmento lyderis.

Dabar artėja antros kartos modelio vidurio amžiaus atnaujinimas. Tai reiškia du dalykus: pirma, kad automobilis turės nežymiai atnaujintą išvaizdą, vieną kitą naują saugumo sistemą bei galimai patobulintus variklius. Antras dalykas – dabar gaminami „Ford S-MAX“ parduodami su didelėmis nuolaidomis.

Tų nuolaidų dydis toks, kad aukščiausios „Titanium“ komplektacijos dyzelinį variklį ir automatinę pavarų dėžę turintis „Ford S-MAX“ parduodamas už 32 tūkst. eurų – 17 procentų pigiau nei kainoraštyje. Derinys dyzelis+automatas+„Trend“ įranga – nuo 28 tūkst.

Dideli vienatūriai niekada nebuvo populiarūs – tai gana nedidelį pirkėjų ratą turintys modeliai. Tačiau tas pirkėjų ratas labai retai mato tokio dydžio nuolaidas, kokios taikomos „Ford“ vienatūriams dabar.

Hečbekų evoliucija

Niekam nekyla abejonių, koks yra labiausiai augantis automobilių segmentas – tai krosoveriai. Tačiau yra kitas segmentas, kuris jau seniai yra populiariausias ir augina savo rinką ne ką mažesniu tempu. Tai – hečbekai.

Dabar hečbekas nėra suvokiamas kaip nedidelis miesto automobilis, tinkamas nuvažiuoti iš namų į darbą ir atgal. Tai – visavertė transporto priemonė, kurioje erdviai gali keliauti keturi žmonės, o jų manta lengvai tilps į bagažinę. Pavyzdžiui, dabar gaminamas „Volkswagen Golf“ savo dydžiu jau lenkia prieš 15-20 metų nuo gamyklos konvejerio nuriedėjusius „Volkswagen Passat“, o naujausias „Volkswagen Polo“ jau yra stambesnis už tuos pačius 15-20 metų amžiaus „Golf“.

Be to, daugelis kompaktinės klasės hečbekų, kaip „Golf“, turi ir universalo modifikacijas – tuomet automobilio kėbulas būna 15-30 cm ilgesnis, o bagažinėje atsiranda keli šimtai litrų talpos papildomam kroviniui.

Hečbekai yra ne tik tokie kaip „Golf“, „Peugeot 308“ ar „Škoda Fabia“. Tai gali būti ir kur kas didesni automobiliai, kaip „BMW 6 Gran Turismo“, „Ford Mondeo“ ar „Škoda Octavia“, tik jų kėbulas anglakalbėje visuomenėje paprastai vadinamas „liftback“. Lietuvoje šis žodis sutapatinamas su hečbeku.

Šie dideli automobiliai atrodo tarsi sedanai, tačiau atveriant bagažinės dangtį, kartu pakeliamas ir galinis stiklas – o tai pagrindinis hečbeko požymis. „Liftback“ jie vadinami tik dėl formos – pavyzdžiui, „Mondeo“ hečbeko galinis stiklas yra nuožulnios formos, o „Golf“ – kone statmenas stogui.

Populiarėjant ketverias duris turinčių „Gran Turismo“ automobilių segmentui – tokius gamina ne tik BMW ar „Mercedes-Benz“, bet ir KIA – hečbekų skaičius tik didės. Jie kur kas praktiškesni už sedanus, nes turi erdvesnę bagažinę, o šiuolaikinės dizaino tendencijos krypsta link itin nuožulnių stiklų, tad hečbeko kėbulą turintį automobilį gaminti yra netgi patogiau.

Patogiausia vieta rinktis automobilį

www.motorsniper.lt tinklalapyje esančius skelbimus galima padalinti į tris dalis. Tai yra visi naujų parduodamų automobilių kainoraščiai, visi automobilių salonų skelbiami akciniai pasiūlymai ir visi specialų pasiūlymai su >15% nuolaidomis. Lietuvoje vietos, kurioje būtų tokia naudinga informacija pirkėjams, daugiau nėra.

Kokia viso to nauda? Galimybėje palyginti. Jeigu ne Motorsniper.lt, tiek išskirtinius pasiūlymus, tiek standartinius kainoraščius rasti būtų galima tik pardavėjų svetainėse. O tai reiškia pastovias visos informacijos paieškas keliuose skirtinguose tinklalapiuose su skirtinga pozicionavimo logika bei reguliarią atnaujintos informacijos paiešką. Gal ir nėra labai sudėtinga, bet laiko užima daug.

Labai retai naujas automobilis perkamas nelyginant jo su konkurentais: tiek to paties segmento modeliais, tiek didesniais ar mažesniais, tačiau parduodamais už panašią kainą. Konkurentų sąrašas paprastai sudaro 3-4 ar daugiau. Gali pasirodyti, kad efektyviausias būdas yra ateiti į kiekvieną atstovybę ir visus automobilius tiesiog išbandyti, tačiau tuomet didelė tikimybė likti susižavėjus pardavėjo žodžiais, o ne pačiu automobiliu – pradinę informacijos paieška visada geriau atlikti internete.

Todėl www.motorsniper.lt yra ta vieta, kurią turėtų aplankyti kiekvienas naujo automobilio pirkėjas. Čia galima nesunkiai palyginti specialias taikomas akcijas su standartiniais kainoraščiais bei įsitikinti, ar automobilio „X“ kaina su nuolaida kartais nėra dar didesnė, negu „Y“ – be nuolaidos. O galbūt „Y“ dar taikomas specialus pasiūlymas papildomai įrangai ir jos paketą, kainuojantį porą tūkstančių, galima įsigyti už kelis šimtus?

Paskutinis žingsnis iki automobilio pirkimo yra bandomasis važiavimas ir jį www.motorsniper.lt taip pat gali pasiūlyti – ne patį važiavimą, bet jo užsakymą. Tereikia pasirinkti norimą modelį, atstovybę ir palikti savo telefono numerį – tuomet pardavėjai su jumis susisieks ir sutarsite patogų išbandymo laiką.

Išpardavimų skirtumai

www.motorsniper.lt tinklalapis veikia jau beveik metus, o per tą laiką kai kurių markių skelbimai buvo arba itin reti, arba jų išvis nepasitaikė. Kodėl taip yra?

Atsakymas – skirtingos kainodaros. Pigiau automobilius parduodantys „Dacia“ ar „Škoda“ nuolaidas siūlo retai ir jos praktiškai niekada neviršija 15 procentų. Kur kas dažniau šie gamintojai teikia akcijas papildomai įrangai – pavyzdžiui, už nedidelę, kelių šimtų eurų kainą siūloma įsigyti daugiau nei tūkstantį kainuojantį įrangos paketą.

Yra kita gamintojų klasė – pavyzdžiui, BMW ar „Subaru“. Šių automobilių nepavadinsi pigiais, tačiau ir nuolaidomis jie nesišvaisto. Tai – vėlgi kainodarų niuansai. Tiek vienas, tiek kitas gamintojai dažniau siūlo automobilius, į kurių kainą jau įskaičiuota papildoma įranga, ir pažymi tik pirkėjo sutaupomą sumą.

Yra ir priešingų variantų – pavyzdžiui, „Renault“ ar „Toyota“. Abiejų gamintojų pasiūlymų su >15% nuolaida skaičius kone visada viršija 50, o neretai pasiekia ir 100. Tai nėra senų modelių išpardavimai prieš pasirodant naujiems – nuolaidos taikomos patiems įvairiausiems automobiliams, turintiems visokias komplektacijas ir įrangos paketus. Tai – tiesiog gamintojo kasdienybė, nes daugelis jų modelių parduodama su nuolaidomis.

Kainodarų skirtumai pastebimi tiek tarp visų, tiek tarp „premium“ gamintojų automobilių. Pavyzdžiui, „Audi“ ar „Volvo“ dideles nuolaidas pateikia gana dažnai – didesnes nei 15 procentų nuolaidas turinčių jų automobilių skaičius paprastai yra didesnis nei dešimt. Šiuo metu su tokio dydžio nuolaidomis parduodamų „Audi“ – net 30, o „Volvo“ – 14.