Automobiliai didėja su kiekvienu nauju modeliu. Naujausias „Volkswagen Polo“ yra toks pat, koks buvo prieš 20 metų gamintas „Volkswagen Golf“. Naujausia „Renault Megane“ prilygsta pirmos kartos „Renault Laguna“, o „Toyota Auris“ – senoliui „Avensis“. Tačiau kartu auga ir jų komfortas bei manevringumas, bet nemažėja greitis bei nedidėja degalų sąnaudos.
Kokiais būdais gamintojai tai pasiekia? Pirma – naudojamos vis tobulesnės variklių technologijos. Šiandien daugelis variklių yra su turbinomis – tokia kompozicija leidžia padidinti jų efektyvumą, sumažinti degalų sąnaudas ir išgauti daugiau galios iš mažesnio darbinio tūrio. Be to, tobulėja degalų įpurškimo ir kitos sistemos, taupančios mililitrus kilometre, virstančius litrais tūkstančiuose kilometrų. Dar neseniai buvo neįsivaizduojama, kad didesnio pravažumo automobilis vartotų 5 litrus dyzelino šimtui kilometrų, o šiandien toks standartas jau kone tapo norma.
Didelis dėmesys skiriamas automobilių kėbulams. Su kiekviena nauja modelio karta mažėja jo aerodinaminis pasipriešinimas – tai, kad prieš 20 metų buvo įkandama tik sportiškiems kupė, šiandien jau yra visureigiuose. Pakabos tampa vis sudėtingesnės, jose naudojama daugiau svirčių, tačiau svoris mažėja, nes naudojami lengvesni metalai – pavyzdžiui, aliuminis. Analogiškai ir pačiame kėbule – kuo toliau, tuo daugiau yra naudojama aliuminio.
Dėl modernesnių pakabos elementų didėja ratų pasukimo laipsnis, tačiau tai ne vienintelis manevringumą užtikrinantis dalykas. Prie to prisideda ir modernios technologijos kaip kintamos galios vairo stiprintuvas – parkuojantis aikštelėje vairą pasukti kur kas lengviau nei greitkelyje. O tokios nepastebimos technologijos kaip pasukami galiniai ratai, kol kas naudojami tik prabangiuose „Audi“, BMW ar „Porsche“ modeliuose (išimtis čia – kai kurie „Renault“ automobiliai) net didžiausius visureigius padaro itin stabilius ir manevringus siaurose vietose.
Didesnį automobilį, nepaisant jo manevringumo, sunkiau pastatyti į parkavimo vietą? Šį procesą palengvina modernios parkavimo sistemos – pradedant jutikliais, baigiant vaizdo kameromis, gebančiomis projektuoti vaizdą tarsi matytumėte automobilį iš viršaus. Ir jos prieinamos net pačiuose mažiausiuose automobiliuose kaip „Nissan Note“.
Tad didėjančių automobilių nėra ko bijoti – jie patys minusų neturi. Daugiau diskomforto gali kelti nebent nedidėjančios parkavimo vietos, į kurias tinkamai įsprausti automobilį ne visada padės ir moderniausios technologijos.