Naujo automobilio tobulinimas

Įsigijome naują automobilį ir 5 metus prie jo pirštų kišti nereikia (arba 2, arba 3, arba 7 metus – priklausomai nuo garantijos)? Tikrai taip, tačiau kai kuriuos dalykus, kurių neatlieka gamintojo servisas, dar galima padaryti.

Jeigu planuojate automobilį naudoti ilgiau nei 3 metus ir laikote jį garaže, kur neužtikrinama gera ventiliacija, jam galima papildomai atlikti antikorozinę apsaugą. Lietuvoje yra daug specializuotų dirbtuvių, kuriose automobilis bus kruopščiai nuplaunamas, o jo dugnas išpurkštas keliomis skirtingas savybes turinčiomis antikorozinėmis dangomis. Dažniausiai toms dalims nuo rūdijimo suteikiama 5-6 metų garantija. Tuo pačiu gali būti atlikta ir papildoma garso izoliacija, o tai kai kuriems automobiliams labai naudinga.

Verta žinoti, kad automobilių gamintojų suteikiama 12 metų garantija kėbului yra nuo kiauryminio prarūdijimo – tai yra, kai pirštą bedi į vieną sparno pusę ir jis išlenda kitoje. Ši ilgametė garantija negalioja, jeigu ant sparno ar slenksčių atsirado kelios rūdelės, tačiau automobilio patrauklumą jos smarkiai sumažina. Kai kurie automobilių atstovybių meistrai netgi gali parekomenduoti vietas, kur daromas kokybiškas antikorozinis padengimas. Juk jiems iš esmės yra naudinga, jeigu automobilis po kelių metų į atstovybę grįžta maksimaliai geros būklės.

Kita situacija yra su automobilių kompiuterių programavimu, vadinamu „chipavimu“. Ne paslaptis, kad automobilių gamintojai vieną variklį parduoda su keliomis skirtingomis modifikacijomis, kurių pagrindinė – programinė įranga. Specialistams ją kiek patobulinus, galima gauti apie 20 proc. daugiau galios. Vilioja? Tačiau automobilių gamintojai to daryti nerekomenduoja – taip išauga tam tikrų sistemų gedimų tikimybė, o ir garantija bus prarandama. Be to, gamintojai kartais išleidžia programinės įrangos atnaujinimus, tad eilinio techninio aptarnavimo metu jūsų „chipavimas“ gali išnykti.

Visi naujų automobilių išpardavimai