Likutinė vertė – esminis kriterijus renkantis naują automobilį

Daugumai naujų automobilių pirkėjų svarbiausias finansus liečiantis kriterijus yra mėnesinė įmoka – ties tam tikra suma daugelis užsibrėžia ribą ir ieško naujos transporto priemonės būtent iki tos ribos. Antroje vietoje paprastai būna pradinio įnašo suma – tai fiksuota įmoka, siekianti 10 proc. naujo automobilio kainos. Apie likutinę vertę galvoja retas, tačiau tai – itin svarbus kriterijus.

Paimkime kelis konkrečius pavyzdžius: tarkime, kad ieškome automobilio penkeriems metams, o leistina rida – 150 tūkst. km. „Peugeot“ daugeliui savo automobilių pasiūlys 25 proc., „Mazda“ – apie 30 proc., o „premium“ gamintojai – 35 ar dar daugiau. Ką tai reiškia?

Jeigu naujas „Peugeot 508“ kainuoja 30 tūkst. Eur, po penkių metų jis bus vertas 6 tūkst. – taip vertina gamintojas. Jeigu naujas BMW 3 kainuoja 40 tūkst. ir jam suteikiama 35 proc. likutinė vertė, po 5 metų jo kaina bus 14 tūkst. Eur. Atimkime dar pradinį įnašą („Peugeot“ 3 tūkst., BMW – 4) ir mėnesines įmokas gauname tokias: „Peugeot 508“ penkerius metus kainuos po 350 Eur, BMW – 367 Eur (suma neskaičiuojant palūkanų). Skirtumas vos 17 Eur, nors pradinė automobilių kaina skiriasi net 10 tūkst.!

Tai tik vienas pavyzdys, tačiau bendra tendencija yra panaši – „premium“ automobiliai nėra tokie brangūs, kaip gali atrodyti iš pirmo žvilgsnio. Antrinėje rinkoje jie yra labiau geidžiami nei kiti, tad jų pardavėjai leidžia riziką suteikti didesnę likutinę vertę.

Kita vertus, tai tik lizingo įmoka. Juk realiai automobilio išlaikymas, net neskaičiuojant degalų, yra bent pusantro karto brangesnis – pridėti reikėtų civilinės atsakomybės ir kasko draudimus, techninius aptarnavimus, net padangas – nors perkamos retai, kainuoja jos nemažai. „Premium“ automobiliams visi išvardyti dalykai paprastai kainuoja daugiau.