Lietimui jautrus ekranas ar valdiklis?

Automobilių multimedijos sistemos atsilieka nuo pažangiausių pasaulyje išmaniųjų telefonų ir planšečių. Tai natūralu: automobiliai atnaujinami kas 6-7 metus, tuo tarpu naujas telefono modelis turi pasirodyti kasmet – priešingu atveju jis tiesiog nebekonkurencingas. Tačiau lietimui jautrūs ekranai automobiliuose turi vieną didelę problemą, kurią įvairūs gamintojai sprendžia skirtingais būdais.

Ta problema – lietimui jautriame ekrane ką nors reguliuoti yra labai sudėtinga  važiuojant. Pavyzdžiui, naujuose „Peugeot“ ar „Volvo“ modeliuose net klimato kontrolės nustatymai reguliuojami lietimui jautriame ekrane. Tai yra labai gražu, juk galima atsisakyti daugybės papildomų mygtukų salone ir interjerą padaryti visiškai minimalistinį, tačiau praktiškumo tame ne tiek jau daug. Vairuotojas, norėdamas padidinti temperatūrą vienu laipsniu, turi nukreipti dėmesį nuo kelio ir žiūrėti, ką paspausti – nukrypus vos centimetrą į šoną, vietoje temperatūros padidinimo galima ją netyčia sumažinti.

Po 10 metų, kai žmonių pirštai geriau adaptuosis prie lietimui jautrių paviršių – o jų daugėja kiekvieną dieną – tokie valdikliai automobiliuose greičiausiai taps norma ir centimetro paklaida duriant į ekraną nebeliks. Tačiau šiandien žmonėms prie to įprasti nėra paprasta.

Kai kurie gamintojai pažengė dar toliau. Pavyzdžiui, naujieji „Audi A7“ bei A8 ar „Range Rover Velar“ – šiuose automobiliuose praktiškai viskas yra valdoma lietimui jautriais paviršiais. Automobilio nustatymai, klimato kontrolė, grotuvas ir t.t. Net ant vairo esantys mygtukai yra jautrūs lietimui.

Dalis gamintojų neapsisprendžia – pavyzdžiui, BMW ar „Mazda“ automobilių funkcijas galima valdyti tiek lietimui jautriame ekrane, tiek specialiu cilindro formos valdikliu. Tiesa, klimato kontrolės valdymas – ratukais ir mygtukais.

Lietimui jautrius ekranus kritikuoja nemažai technologijų ir saugaus eismo ekspertų. Žmonės dar nėra tiek įgudę, kad jais naudotųsi nežiūrėdami į spaudžiamą mygtuką, tad tai kelia grėsmę saugiam eismui. Kita vertus, tai sparčiausiai populiarėjanti technologija automobiliuose. Valdymas gestais dar nefunkcionalus (kai kuriuose BMW galima pakeisti dainą ar padidinti garsą naudojant gestus), o mygtukų funkcionalumas nuo liečiamo ekrano taip pat atsilieka.