Ką reiškia automobilio garantija?

Žmonės naujus automobilius perka dėl kelių priežasčių: jie saugesni, technologiškai tobulesni, komfortiškesni, gražesni ir patikimesni už naudotus. Dėl grožio kartais dar galima pasiginčyti, tačiau kitų keturių svarstyklės akivaizdžiai nusvyra link naujų modelių. Panagrinėkime paskutinįjį – patikimumą.

Bet kokiam daiktui vienas iš svarbiausių patikimumą apibrėžiančių veiksnių yra garantija. Kai kuriems laikrodžiams ar įrankiams suteikiama būtent tokia – neriboto termino garantija. Baldų gamintojai mėgsta pasišvaistyti dvidešimties metų garantijomis, o automobiliai čia atrodo gana nykiai. Daugeliui jų po 2 metų garantija baigiasi.

Už papildomą kainą galima garantiją pratęsti, tačiau paprastai ne daugiau 5 metų. Vienintelė išimtis čia yra iš Pietų Korėjos – norėdami pataisyti nepatikimų automobilių reputaciją, KIA ir „Hyundai“ turėjo kažką daryti. Ir padarė – visi KIA jau daug metų turi 7 metų arba 150 tūkst. km garantiją, o „Hyundai“ – 5 metų neribotos ridos. Su naujuoju „Hyundai i30“ korėjiečių koncernas žengė dar toliau – jam siūloma 7 metų garantija neribojant ridos.

Kiekvieno automobilio garantijos knygelėje būna dar vienas įrašas – garantija kėbului, ji paprastai siekia 10 arba 12 metų. Pirkėjams reikėtų įsiminti, kad atsiradus rūdelei ant ratų arkos, garantija negalios – ji suteikiama nuo kiauryminio prarūdijimo. Kitaip sakant, jeigu duri pieštuku į rato arką ir jis išlenda kitoje pusėje – tuomet tai garantinis remontas.

Verta žinoti, kad gamintojo suteikiama garantija yra tik nuo broko – besidėvinčias dalis vis tiek reikės keisti patiems. O tai – ne tik alyva, stabdžių diskai bei trinkelės. Tai gali būti ir pakabos detalės – jeigu, žinoma, jos per tuos kelis metus susidėvės.