Ką automobiliams padarė WLTP?

Nuo rugsėjo mėnesio visų naujų automobilių dokumentacijoje nurodomos degalų sąnaudos pagal WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) standartą, kuris pakeitė senąjį NEDC (New European Driving Cycle). Vartotojams tai suteiks daugiau informacijos, kadangi NEDC metodika buvo kritikuojama dėl nerealiai mažų degalų sąnaudų, kurių pasiekti realiomis sąlygomis ne visiems buvo įmanoma. WLTP kur kas geriau atspindi realias miesto bei užmiesčio sąlygas.

O kas tiksliai pasikeitė?

Metodika. WLTP automobilis važiuoja ilgiau, įveikia daugiau kilometrų didesniu greičiu, jis bandomas skirtingais važiavimo režimais – bandoma įsibėgėti ir palengva, ir greitai. Gamintojai turi nurodyti degalų sąnaudas pagal naująją WLTP metodiką ir atitikti tam tikrus ekologijos reikalavimus, o tai sekasi toli gražu ne kiekvienam.

Pavyzdžiui, naujoji „Mazda6“ dar neparduodama su dyzeliniais varikliais, nes gamintojas nespėjo jų ištestuoti. Naujoji „Audi Q8“ kol kas siūloma tik su viena dyzeline jėgaine, kiti varikliai bus pristatyti kažkada vėliau. BMW Lietuvoje šiuo metu neparduoda galingiausių benzininių versijų. Pavyzdžių yra ir daugiau – praktiškai visi gamintojai nespėjo pasiruošti naujajam standartui ir šiuo metu pirkėjams negali pasiūlyti vienos ar kelių modifikacijų.

Detalūs skirtumai surašyti žemiau esančioje lentelėje (parengta pagal Wltpfacts.eu).

 NEDCWLTP
Testavimo laikas20 min.30 min.
Distancija11 km23,25 km
Važiavimo vietos2 režimai, 66 proc. mieste, 34 proc. užmiestyje4 režimai, 52 proc. mieste ir 48 proc. užmiestyje
Vid. greitis34 km/val.46,5 km/val.
Maks. greitis120 km/val.131 km/val.
Papildomos įrangos įtakaNevertinamaVertinama
Pavarų perjungimasFiksuotas perjungimo laikas kiekvienam automobiliuiSkirtingi perjungimo laikai kiekvienam automobiliui
Temperatūra20-30° C23° C, CO2 reikšmės koreguojamos iki 14° C