Ką automobiliams padarė WLTP?

Nuo rugsėjo mėnesio visų naujų automobilių dokumentacijoje nurodomos degalų sąnaudos pagal WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) standartą, kuris pakeitė senąjį NEDC (New European Driving Cycle). Vartotojams tai suteiks daugiau informacijos, kadangi NEDC metodika buvo kritikuojama dėl nerealiai mažų degalų sąnaudų, kurių pasiekti realiomis sąlygomis ne visiems buvo įmanoma. WLTP kur kas geriau atspindi realias miesto bei užmiesčio sąlygas.

O kas tiksliai pasikeitė?

Metodika. WLTP automobilis važiuoja ilgiau, įveikia daugiau kilometrų didesniu greičiu, jis bandomas skirtingais važiavimo režimais - bandoma įsibėgėti ir palengva, ir greitai. Gamintojai turi nurodyti degalų sąnaudas pagal naująją WLTP metodiką ir atitikti tam tikrus ekologijos reikalavimus, o tai sekasi toli gražu ne kiekvienam.

Pavyzdžiui, naujoji „Mazda6“ dar neparduodama su dyzeliniais varikliais, nes gamintojas nespėjo jų ištestuoti. Naujoji „Audi Q8“ kol kas siūloma tik su viena dyzeline jėgaine, kiti varikliai bus pristatyti kažkada vėliau. BMW Lietuvoje šiuo metu neparduoda galingiausių benzininių versijų. Pavyzdžių yra ir daugiau - praktiškai visi gamintojai nespėjo pasiruošti naujajam standartui ir šiuo metu pirkėjams negali pasiūlyti vienos ar kelių modifikacijų.

Detalūs skirtumai surašyti žemiau esančioje lentelėje (parengta pagal Wltpfacts.eu).

  NEDC WLTP
Testavimo laikas 20 min. 30 min.
Distancija 11 km 23,25 km
Važiavimo vietos 2 režimai, 66 proc. mieste, 34 proc. užmiestyje 4 režimai, 52 proc. mieste ir 48 proc. užmiestyje
Vid. greitis 34 km/val. 46,5 km/val.
Maks. greitis 120 km/val. 131 km/val.
Papildomos įrangos įtaka Nevertinama Vertinama
Pavarų perjungimas Fiksuotas perjungimo laikas kiekvienam automobiliui Skirtingi perjungimo laikai kiekvienam automobiliui
Temperatūra 20-30° C 23° C, CO2 reikšmės koreguojamos iki 14° C

Visi naujų automobilių išpardavimai