Infrastruktūra auga sparčiau nei elektromobilių skaičius

Pagrindiniuose Lietuvos keliuose šiemet maždaug kas 50-100 kilometrų atsirado greitojo elektromobilių įkrovimo stotelės – tai gerokai padidino šių transporto priemonių patrauklumą, kadangi mažas viena įkrova įveikiamas atstumas yra didžiausia jų problema. Artimiausiais metais didžiųjų Lietuvos miestų valdantieji – Vilniaus bei Kauno – paskelbė apie kelių dešimčių greitojo ir vidutinio greičio įkrovimo stotelių statybas juose. Tai turėtų elektromobilių patrauklumą padidinti ne tik individualių namų, bet ir daugiabučių gyventojams, kurie neturi galimybės baterijų papildyti namie.

Nepaisant to, elektromobilių skaičiaus augimas Lietuvoje didėja ne itin sparčiai – 2019-ųjų pradžioje turėtų pasiekti tūkstantį. Lyginant su daugiau nei milijonu lengvųjų automobilių Lietuvoje, tūkstantis atrodo juokingai mažai.

Didelio ir laukto proveržio nėra, nors infrastruktūra jau ganėtinai plati. Kas kliudo? Kainos. Elektromobiliai, net ir naudoti, kainuoja nemažai. O palyginus 5 metų „Nissan LEAF“ su naujuoju, skirtumas yra didžiulis, tad nenaujo elektromobilio pirkimas primena pinigų išmetimą į balą. Elektromobiliai šiuo metu tobulėja itin sparčiai ir todėl tie modeliai, kurie pasirodys po 5 metų, visa galva pranoks šiandieninius. Taip pat kaip ir šiandieniniai pranoksta tuos, kuriems dabar jau 5 metai.

Nauji elektromobiliai vis dar gerokai brangesni už tradicinius degalais varomus automobilius – pavyzdžiui, mažas elektrinis krosoveris „Hyundai Kona EV“ kainuoja per 40 tūkst. Eur, o jo laukimo terminas yra bent pusmetis. Už tokią kainą galima dairytis į kur kas prabangesnius ir didesnius automobilius.

Elektromobilių paklausa pasaulyje yra didelė, todėl jų pasiūla tokioms šalims kaip Lietuva nėra aukšta – su pajėgumų trūkumu susiduriantys gamintojai prioritetą teikia Norvegijai, Olandijai ir kitoms ekologiškas transporto priemones propaguojančioms šalims. Todėl ir naujų elektromobilių išpardavimai itin reti – pavyzdžiui, Lietuvoje su nuolaida galima įsigyti nebent naują „Nissan LEAF“. Tą patį LEAF užsakius iš katalogo, tektų porą mėnesių palaukti, o kitų elektromobilių – greičiausiai bent pusmetį.

 

Visi naujų automobilių išpardavimai