Ką verta žinoti apie deklaruojamas naujo automobilio degalų sąnaudas?

Pirkdami naują automobilį, žiūrite į deklaruojamas jo degalų sąnaudas? Suprantate, kad ten rašomos nesąmonės ir tik pasijuokiate? Teisingai darote. Tačiau tai truks neilgai.

Reikalas tas, kad jau šiandien iki 2018 m. Europoje automobilių detalų sąnaudos buvo matuojamos ir skelbiamos pagal praėjusiame tūkstantmetyje sukurtą NEDC metodiką. Nuo 2019 m. rugsėjo gamintojai turės skelbti pagal naująją WLTP metodiką išmatuotas degalų sąnaudas.

Jeigu apibūdinti trumpai, tai NEDC rezultatai realybėje yra praktiškai nepasiekiami, o WLTP - realūs ir įgyvendinami.

Kai kurie gamintojai jau šiandien pateikia pagal WLTP metodiką išmatuotas degalų sąnaudas. Pavyzdžiui, Suzuki Swift Sport su 103 kW varikliu pagal WLTP metodiką mieste vartoja 6,8 l dyzelino šimtui kilometrų - tai realus, nesunkiai pasiekiamas skaičius.

Hyundai savo puslapyje leidžia net palyginti NEDC ir WLTP skaičius, mat šiuo metu daugelis automobilių dar yra testuojami pagal abi metodikas. Pavyzdžiui, dyzelinis Hyundai Sante Fe 4WD (147 kW) vidutiniškai vartoja 7,3 l/100 km (pagal WLTP) arba 6,3 l/100 km (pagal NEDC).

Tad kai žiūrite į popierines degalų sąnaudas, paklauskite pardavėjo, pagal kokią metodiką jos išmatuotos - WLTP (patikima) ar NEDC (nereali). O jau šių metų pabaigoje galėsite nebeklausti - visų automobilių sąnaudos turės būti pateikiamos pagal WLTP metodiką.