„Fastback“ – kas čia per automobilis?

Automobiliai pagal kėbulą yra skirstomi į daugelį tipų: tai hečbekai, sedanai, universalai, vienatūriai, visureigiai, pikapai ir daugelis kitų. Praėjusiame dešimtmetyje išpopuliarėjo krosoveriai – visureigio išvaizdą ir hečbeko savybes turintys automobiliai, o dabar vis dažniau pastebimi ir festbekai (angliškai – fastback).

Koks tai automobilis? Išoriškai jie primena sedaną, o kai kurie gamintojai festbekus įsigudrino vadinti ketverių durų kupė.

Iš tikro tai yra miksas tarp tradicinio sedano ir sportiško kupė. Festbekas turi ketverias duris, jo bagažinės dangtis pakeliamas kartu su palange, o stogo linija – žemėjanti, tarsi kupė. Jie turi erdvią bagažinę ir todėl yra pakankamai praktiški, tačiau ant galinės sėdynės vietos paprastai nėra daug – dėl žemėjančios stogo linijos ten įsitaisyti aukštiems žmonėms sudėtinga.

Šiuolaikinių festbekų pradininkais galima laikyti „Mercedes-Benz“ – jų sukurtas CLS modelis buvo bene pirmas bandymas prabangių automobilių rinkoje pritaikyti tokį kėbulą. Vėliau prisijungė „Audi“ su A7, o tada ir BMW su įvairių serijų modifikacijomis. Pastaruoju metu prie festbekų prisideda ir kitų automobilių gamintojai – pavyzdžiui, naujasis „Hyundai i30“ parduodamas su hečbeko, universalo arba festbeko kėbulais.

Lietuvoje „premium“ festbekai yra populiarūs dėl jų komforto – pavyzdžiui, naujasis „Audi A7“ gaminamas ant tos pačios platformos kaip ir A8, daugybė vidaus įrangos nesiskiria. Esminiai šių modelių skirtumai – išvaizda, mažesnė A7 erdvė ant galinės sėdynės ir mažesnė kaina.

Tačiau į klausimą, ar tokių gamintojų kaip „Hyundai“ festbekai Lietuvoje gali būti populiarūs, atsakyti sunku. Greičiausiai ne – lietuviai labiau mėgsta universalus bei hečbekus ir nėra tradicinė ketverių durų sedanų tauta. Net ir didesnis festbeko universalumas vargu ar turės įtaką rinktis šį modelį vietoje hečbeko, juolab kad ir kaina tokiam pasirinkimui nėra palanki – už festbeką reikėtų primokėti apie 500 Eur.