Elektrinis komercinis automobilis – jau realybė

Nuėję į „Volkswagen“ saloną, galite išsirinkti labai įvairius automobilius – tarp jų ir elektra varomus „e-Golf“ bei „e-Up!“. Tačiau „Volkswagen“ salone galima rasti dar vieną elektromobilį – tiesa, kitame, ne asmeninių automobilių skyriuje. Tai – komercinis mikroautobusas „Crafter“. Jis komplektuojamas su elektra varomu varikliu ir neturi jokios benziną ar dyzeliną deginančios jėgainės.

Jame sumontuotas 100 kW galios variklis bei 43 kWh talpos baterija leidžia įveikti kiek daugiau nei 200 km. Greitojo įkrovimo stotelėse baterija papildoma iki 80 proc. talpos per 45 minutes, vidutinio greičio – per kelias valandas.

Kam gali būti reikalingas elektrinis mikroautobusas, nuvažiuojantis santykinai nedidelį atstumą? Bet kokiai įmonei, kurios maršrutas per dieną neviršija tų pačių 200 km. O jeigu reikia daugiau, vairuotojo pietų pertraukos metu elektrinį „Crafter“ galima papildomai įkrauti ir vėl gauti energijos likusiai dienos daliai.

Lietuvoje šiemet debiutavo ir kitas elektrinis mikroautobusas – už „Crafter“ kur kas mažesnis „Nissan e-NV200“. Tiesa, tikrasis jo debiutas vyko prieš kelerius metus, o šiemet pasirodė tik atnaujinta versija su talpesne, 40 kWh baterija. Jis taip pat gali įveikti apie 200 km viena įkrova ir gali būti puikus pagalbininkas nedidelius krovinius pervežančioms įmonėms.

Kaip ir daugelio elektromobilių, taip ir šių kainos kandžiojasi ir atsiperkamumas būtų įmanomas nebent naudojant labai aktyviai arba daug metų. Pavyzdžiui, elektrinis „Crafter“ pirkėjui atsieitų per 75 tūkst. Eur, o tokios pačios komplektacijos ir galios dyzelinis – 32 tūkst. „Nissan e-NV200“ – 36 tūkst., o analogiškas dyzelinis NV200 – 18 tūkst. Skirtumai – dar didesni nei asmeninių automobilių sektoriuje.

Visi naujų automobilių išpardavimai