Daugėja septynviečių automobilių

Kiekvienam automobilių gamintojui prieš 20 metų reikėjo turėti po hečbeką – tų automobilių pardavimai augo kaip ant mielių. Prieš 10 metų prasidėjo didesnio pravažumo automobilių – krosoverių era. O kartu su jais – ir septynviečių automobilių. Šiandien jų yra daugiau nei bet kada anksčiau.

Beveik kiekvienas gamintojas savo gamoje turi septynias sėdimas vietas turintį automobilį. „Hyundai Santa-Fe“, „Nissan X-Trail“, „Peugeot 5008“, „Škoda Kodiaq“, „Volkswagen Tigual AllSpace“ ir dar daug kitų rinkoje su septynių sėdimų vietų modifikacija pasirodė pastaraisiais metais ir šių modelių skaičius vis auga.

Kokios to priežastys? Viena jų – sėdynių kompaktiškumas. Pažiūrėkite į 1990-ųjų „Renault Espace“ trečios eilės sėdynes ir į naujo „Peugeot 5008“. Jos užima gal perpus mažiau tūrio ir sveria kur kas mažiau. Dėl kompaktiškumo jos gali būti sulankstomos į bagažinės grindis ir taip jų nereikia išiminėti bei turėti papildomo rakando namie. O sulankstomos sėdynės bagažinės talpą sumažina maždaug šimtu litrų – tai nėra didelė auka, kai bendras jos tūris siekia 600-800.

Be to, daug automobilių yra gaminama ant tų pačių platformų, juose naudojamos identiškos ar panašios detalės. Pavyzdžiui, skirtumų tarp „Škoda Kodiaq“ ir „Volkswagen Tigual AllSpace“ nėra tiek daug – inžinieriams nereikia projektuoti dviejų skirtingų bagažinių ir dviejų sėdynių mechanizmų.

Dar viena priežastis – kaina. Kai gaminamas didelis kiekis tokį funkcionalumą turinčių automobilių, vieneto kaina ženkliai mažėja.

Paskutinė, bet pati svarbiausia priežastis – vartotojų poreikis. Net jeigu septynių sėdimų vietų prireikia kartą į pusmetį, jų turėjimas atsiperka akimirksniu, tad vis daugiau naujų automobilių pirkėjų išreiškia pageidavimą turėti didesnį nei penkiavietį modelį. Juolab kad aukoti dėl to reikia nedaug – mažą dalį bagažinės bei kelis šimtus papildomų eurų.