Automobilio ratlankiai – grožis, išlaidos ir komfortas

Automobilių ratlankiai didėja. Dar prieš dvidešimt metų ant vidutinės klasės sedanų dažniausiai sutikdavome 15 colių skersmens ratus, tuo tarpu šiandien mažesni nei 17 colių – retas atvejis. Kur kas dažniau sutiksime 18 ar net 19 colių skersmens ratlankiais „apautus“ automobilius.

Padangų gamintojai, kalbėdami apie didžiausius jiems renkančius iššūkius, mini būtent ratlankių didėjimą. Didėjant plotui, kuriuo automobilis remiasi į žemę, nėra paprasta užtikrinti tas pačias ekonomiškumo, stabdymo savybes. Netgi tas pačias užtikrinti neužtenka – reikia juk kažką pagerinti.

Tad kodėl auga ratlankiai? Iš esmės, tai nėra naudinga: mažėja automobilių komfortas, didėja degalų sąnaudos, padangos kainuoja brangiau, labiau apkraunamos važiuoklės dalys. Galų gale, netgi tie patys didesni ratlankiai kainuoja daugiau nei mažesni.

Pagrindinė to priežastis – išvaizda. Didesnius ratlankius turintis automobilis atrodo gražiau – su tokiu teiginiu nepasiginčysi. Be to, kelių būklė vis gerėja, o automobilių komforto sistemos tobulėja – pakabos elementai tampa vis sudėtingesni ir geriau užtikrina komfortą. Šiandien jau retame automobilyje besutiksi „balkį“ – daugelis turi nepriklausomo tipo pakabas, kuriose komfortą ir stabilumą reguliuoja daugybė svirčių.

Patys automobilių gamintojai taip pat linkę daugiau investuoti ne į komforto didinimą, o į stabilumą ir malonumą vairuoti. Komforto lygis jau dabar yra gana aukštas, o tobulėjimo krypčių valdymo srityje dar likę daug. Naudojant didesnius ratlankius bei žemesnio profilio padangas valdymo savybes padaryti geresnes kur kas paprasčiau.