Automatinių pavarų dėžių mitai ir realybė

Žmonės kartais jaučia priešiškumą automatinėms pavarų dėžėms, nes jos „neekonomiškos“, „nepatvarios“, „nepatogios“ ir t.t. Tačiau kone visi tokie argumentai yra neteisingi ir vienintelis automatinių pavarų dėžių minusas, lyginant su mechaninėmis, yra kaina.

Lyginant naujų automobilių kainoraščius, automatinę pavarų dėžę turintis modelis kainuos 1-2 tūkst. eurų daugiau nei turintis mechaninę. Tačiau tai yra vienintelis jų minusas.

Automatinės pavarų dėžės, vertinant pagal degalų suvartojimą, neretai lenkia mechanines – tą patvirtino jau ne vienas gamintojas. Jų patikimumą galima kvestionuoti – tikėtina, kad 300 tūkstančių kilometrų įveikusiame automobilyje įmontuota automatinė pavarų dėžė bus arčiau „mirties“ ribos nei analogišką ridą turinti mechaninė. Tačiau ar tai labai svarbu renkantis naują automobilį, kurių daugelis naudojami iki 150-200 tūkst. kilometrų? Juolab kad paprastai automobiliams taikoma 5 metų garantija.

Patogumas, įpročiai ir kiti nuo vairuotojo priklausantys niuansai yra psichologiniai: pripratus prie mechaninės, adaptacija prie „automato“ gali nepatikti pirmas kelias savaites, tačiau po poros mėnesių automatinės pavarų dėžės suteikiamas komforto lygis tampa įprastu ir jo grąžinti į rankinės dėžės lygį mažai kam norisi.

Tad nenuostabu, jog automatinės pavarų dėžės populiarėja. Jos vis dažniau montuojamos net į mažyčius miesto automobilius, nes yra itin patogios mieste. Praėjusią savaitę Motorsniper.lt atsiradusiuose naujuose skelbimuose dominavo būtent automatines pavarų dėžes turintys automobiliai.

Vienas jų – idealus lietuviškoms sąlygoms pritaikytas miesto automobilis „Peugeot 208“. Jis turi 1,2 l benzininį variklį (110 AG), automatinę pavarų dėžę, šildomas priekines sėdynes ir šoninius veidrodėlius, galinius statymo jutiklius, lengvojo lydinio ratlankius ir kt. Ir visa tai – už 16 tūkst. eurų.

Kitas pavyzdys – „Nissan Juke“. Dėl išskirtinio dizaino pamėgtas baltos spalvos miesto krosoveris turi 1,6 l benzininį variklį (117 AG), automatinę pavarų dėžę bei vidutinio lygio „Acenta“ komplektaciją. Jo kaina – mažesnė nei 16 tūkst. eurų.

Einame prie didesnių automobilių, kur puikus pasiūlymas pritaikytas hibridiniam „Toyota Auris“. 1,8 l benzininę ir elektrinę jėgaines turintis ir 136 AG išvystantis universalas turi bepakopę pavarų dėžę ir parduodamas už 20 tūkst.

Iš didesnių universalų galima išskirti „Peugeot 508“, „Renault Talisman“, didesnių visureigių segmente išsiskiria „Hyundai Santa Fe“ bei „Volvo XC60“, parduodami su didesnėmis nei 15 proc. nuolaidomis. Ir visi jie sukomplektuoti su automatinėmis pavarų dėžėmis.

Naujų automobilių išpardavimai